Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Ja det har varit ett otroligt hemlighetsmakeri från olika håll gällande det här försvinnandet.
Varför föll inte detta Sandra på läppen och mer eller mindre satte "munkavel" på hans kamrater? Själv tycker jag att detta var ett mycket bra initiativ från deras sida att starta "Findet Lars Mittank"-sidan. Tydligen ville Sandra att bara hennes uppfattning skulle gälla av någon bisarr anledning.
Fastän hans reskamrater ville stanna tills Lars kunde resa hem så envisades han med att de skulle resa som planerat och han skulle resa ensam hem efter att de hade rest. Har tidigare också läst om detta. Jag tycker att det skulle ha känts bra för honom själv att ha kvar sina reskamrater. Kan LM ha haft en orsak till att han ville vara ensam kvar som vi inte känner till? Jag tror inte alls att det handlade enbart om den spräckta trumhinnan. En verklig röra full av hemlighetsmakeri.
Ja, alla kommentarer och yttranden på fb-sidan som inte var positiva om Lars' karaktär, raderades. Det var tydligen så att -citat från tyskan- "Lars hat jeden angepöbelt" Översatt till svenska betyder det att han muckade med allt och alla...
Vidare bekräftade kompisen (som var med på resan) att de alla drack rejält varje dag.
Såå...medan mamma Sandra skriver om Lars som naturälskande friluftsfantast, säger slltså kompisarna något annat.
Personligen anser jag att man kan vara lite av båda. Han kan mycket väl ha passat på och festat loss på semestern.
Kompisarna tyckte ju att historien med hur öronskadan uppstod, verkade osannolik. Å andra sidan (mina tankar) är det väl inte helt konstigt att han själv hamnar "i onåd" om det var så att han gick runt och muckade, provocerade folk.
Detta får mig verkligen att tro att det finns åtskilligt mer med Lars' försvinnande än vad som hittills kommit fram.