2021-11-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Tydligen så gömmer sig Lars bakom en sandhög en kort stund efter att han kommit ut från flygplatsen...innan han klättrar över taggtrådstaketet (AJ!) och försvinner bland de höga solrosorna på fältet. Då undrar jag; vad tusan blev inte den sekvensen visad publikt för??

Kan det vara så att filmen innehåller "anläggningar" på flygplatsen som är "känsliga" och har fotoförbud eller liknande? Bara en tanke...
Citera
2021-11-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Det har spekulerats en del på andra sidor (möjligen var det Allmystery) huruvida Mittank kan ha förtärt någon drog medan de var där, och vissa ansåg att den möjligheten har extra stöd i att han inte ville äta något och även undanbad sig frukost.
Vissa spekulerade till och med ännu längre och föreslog att anledningen till att han vägrade äta kanske var för att han hade droger i magen som han skulle smuggla. Är dock inte själv så säker på detta, men vem vet..

Skulle inte ovanstående kunna vara en förklaring till att han aldrig hittats? Dvs att han smugglade kondomer med heroin eller liknande i magen och att något gjorde så han dog, och att "ägarna" till drogerna tog dem tillbaka s.a.s. och begravde kroppen för att dölja alla spår av verksamheten?
Citera
2021-11-25, 17:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad skulle Kostov ha haft för anledning att skrämma Mittank till livet?

Citat:
Det där med att Lars var inne på mottagningen när det sista samtalet med mumlande ägde rum, håller jag faktiskt för MYCKET sannolikt. Om Sandra hörde vatten, så kan det inte heller uteslutas att det kom från läkarens rum. (De brukar ha handfat och diskbänkar nära till hands). Lars kan mycket väl ha sagt att han var rädd för att dö, som ju Kostov själv sa. Det han av förklarliga skäl inte sa, var då vad HAN gjorde för att göra Lars så rädd. Mycket olustigt.

Tror också att det var mycket sannolikt att Mittank befann sig inne på Kostovs mottagning när detta samtal kom.

Ja detta är mycket olustigt men jag kan inte förstå VARFÖR Kostov skulle ha skrämt Lars så till den milda grad att han kände fara för sitt eget liv? Vad hade Kostov för anledning till att göra det? Ligger mycket bakom det här mycket märkliga försvinnande som vi inte känner till.
Citera
2021-11-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erog
Skulle inte ovanstående kunna vara en förklaring till att han aldrig hittats? Dvs att han smugglade kondomer med heroin eller liknande i magen och att något gjorde så han dog, och att "ägarna" till drogerna tog dem tillbaka s.a.s. och begravde kroppen för att dölja alla spår av verksamheten?
Ja någonting är märkligt från dag 1, mycket riktigt. Det kan man inte lasta läkaren för.. hur skum han än verkar vara. En hårt arbetande ung kille, med friluftsintressen samt hjälpsam son (hans far hade fått en stroke och Lars hjälpte till hemma). Ändå verkar denna helyllekille ha något "fuffens" för sig. Kanske ville han koppla av till 100% och tog någon drog? Helt klart är ju att han hade misstänkt beteende redan innan flygplatsen. Egentligen efter att kompisarna hade åkt. Och någonting säger mig att han var väldigt insisterande på att de skulle åka hem.
Så var kommer doktor Kostov in i bilden? Fattar han att något inte står rätt till med Lars och föreslår en noggrann undersökning? Eller har han egna intressen i att vilja skada/skrämma Lars??
Citera
2021-11-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tror också att det var mycket sannolikt att Mittank befann sig inne på Kostovs mottagning när detta samtal kom.

Ja detta är mycket olustigt men jag kan inte förstå VARFÖR Kostov skulle ha skrämt Lars så till den milda grad att han kände fara för sitt eget liv? Vad hade Kostov för anledning till att göra det? Ligger mycket bakom det här mycket märkliga försvinnande som vi inte känner till.
Precis, jag har svårt att få till kopplingen mellan Lars och doktor Kostov med tanke på alla konstigheter innan. Det kan ju som sagtt vara att han kände sig uppmanad/tvungen att genomgå någon form av kroppslig undersökning; drabbades av panik och spurtade iväg. Inte helt osannolikt faktiskt. MEN det förklarar inte doktor Kostovs tre versioner och allt annat. För varför skulle doktorn ljuga om sina misstankar beträffande smuggling? Inget som skull skada hans anseende, ifall det uppdagades. Tvärtom.
Citera
2021-11-25, 19:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad hände mellan doktor Kostov och Lars egentligen?

Citat:
Ja någonting är märkligt från dag 1, mycket riktigt. Det kan man inte lasta läkaren för.. hur skum han än verkar vara. En hårt arbetande ung kille, med friluftsintressen samt hjälpsam son (hans far hade fått en stroke och Lars hjälpte till hemma). Ändå verkar denna helyllekille ha något "fuffens" för sig. Kanske ville han koppla av till 100% och tog någon drog? Helt klart är ju att han hade misstänkt beteende redan innan flygplatsen. Egentligen efter att kompisarna hade åkt. Och någonting säger mig att han var väldigt insisterande på att de skulle åka hem.
Så var kommer doktor Kostov in i bilden? Fattar han att något inte står rätt till med Lars och föreslår en noggrann undersökning? Eller har han egna intressen i att vilja skada/skrämma Lars??

Tänk om vi kunde svara på dessa frågor.

Ja det är någonting märkligt med Lars ända sedan han kom till Varna. Var han en helyllekille? Jag kan inte se på annat sätt än att doktor Kostov kom in i bilden först då Lars besökte honom. Fast vad vet jag. Litar i a f inte alls på ett land som Bulgarien. Helt klart är, utan att vi kan bevisa det, så händer något där i mötet mellan dem på mottagningen och den tredje personen som tittar in.
Citera
2021-11-25, 22:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad och varför?

Citat:
Precis, jag har svårt att få till kopplingen mellan Lars och doktor Kostov med tanke på alla konstigheter innan. Det kan ju som sagtt vara att han kände sig uppmanad/tvungen att genomgå någon form av kroppslig undersökning; drabbades av panik och spurtade iväg. Inte helt osannolikt faktiskt. MEN det förklarar inte doktor Kostovs tre versioner och allt annat. För varför skulle doktorn ljuga om sina misstankar beträffande smuggling? Inget som skull skada hans anseende, ifall det uppdagades. Tvärtom.

Jag kan heller inte få till kopplingen mellan Kostov och Mittank.

Det lär ha varit första gången som Kostov och Mittank träffades den här dagen. Kopplingen mellan dem skedde på mottagningen. Där skedde sedan något men vad och varför? Doktor Kostov har kommit med tre olika versioner. Hade han inte varit inblandad på något sätt så hade han hela tiden hållit sig till den enda som också var med sanningen överensstämmande. Hur många har inte besökt honom på hans mottagning utan att något har hänt? Här hände dock något. Vad som var det bakomliggande vet vi inte. Kan det ha varit något med smuggling ändå? Ingen vet i s f vilken roll Kostov kan ha haft i denna?

Utöver Kostovs tre olika uttalanden så tillkommer bl. a. det som Sandra fick se från övervakningskameror men som ingen annan har fått sett? Varför detta hemlighetsmakeri?
Citera
2021-11-27, 16:06
Medlem
Hemlighetsmakeri är rätta ordet! Tydligen inte bara om och kring händelseutvecklingen på Varna flygplats/ Dr Kostov utan även andra detaljer jag hittade på Allmystery.
Lars' kompisar var faktiskt de som var initiativtagare till "Findet Lars Mittank"sidan. De skrev om semestern, la ut bilder och redogjorde för den information de hade om det som hände efter de hade åkt. Allt i syfte att sprida info om Lars och hitta honom. Detta föll tydligen inte i god jord hos Sandra Mittank. Hon "tog över" sidan och mer eller mindre satte munkavle på kompisarna. Och reviderade saker de hade sagt. Bl a hade detta grabbgäng haft All inclusive sades det först. (Och så tror jag också att det var)! Sandra förnekade detta och sa att Lars INTE hade haft All inclusive. Här ville hon ge en förklaring till varför Lars inte hade ätit så mycket som de andra. Antagligen för att det inte skulle uppfattas som avvikande med hans matvanor...Men jag kan absolut inte tänka mig att Lars valde bort det alternativet. Även om man inte tänker äta hela dagarna så brukar det vara det, jämförelsevis, mest ekonomiska valet. Fast det är klart, om man inte vill äta alls så är det förstås ett olönsamt val. Nu vet vi att Lars ändå åt sallader, soppor och frukt.
En annan sak kompisarna nämnde, var att de inte trodde på slagsmålhistorien alls! Hur den spräckta trumhinnan hade uppstått visste de ju inte. Men så som Lars berättade, lät för dem inte alls trovärdigt.
Även detta har tagits bort av Sandra.
Två av kompisarna valde efter ett par års tystnad att registrera sig på Allmystery-forumet och har där upprepat och tillfört uppgifter.
Intressant! Synd att de skulle bli så kritiserade och påhoppade av folk för att de "lämnade" Lars. (Fanns vissa antydningar om att detta även kom från Mittanks).
Jag må ha haft en annan uppfattning initialt, men numera är jag helt säker på att de verkligen hade insisterat på att (åtminstone en av dem) skulle stanna kvar hos Lars. Och att han i sin tur envisades med att stanna själv. Han var 28 år och inte 18.
De andra gjorde inget fel, och de har på forum försökt att förklara hur det verkligen låg till. Sen kan man naturligtvis inte veta om det mörkas något beträffande droger etc....
Citera
2021-11-28, 18:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hemlighetsmakeri från flera håll.

Citat:
Hemlighetsmakeri är rätta ordet! Tydligen inte bara om och kring händelseutvecklingen på Varna flygplats/ Dr Kostov utan även andra detaljer jag hittade på Allmystery.
Lars' kompisar var faktiskt de som var initiativtagare till "Findet Lars Mittank"sidan. De skrev om semestern, la ut bilder och redogjorde för den information de hade om det som hände efter de hade åkt. Allt i syfte att sprida info om Lars och hitta honom. Detta föll tydligen inte i god jord hos Sandra Mittank. Hon "tog över" sidan och mer eller mindre satte munkavle på kompisarna. Och reviderade saker de hade sagt. Bl a hade detta grabbgäng haft All inclusive sades det först. (Och så tror jag också att det var)! Sandra förnekade detta och sa att Lars INTE hade haft All inclusive. Här ville hon ge en förklaring till varför Lars inte hade ätit så mycket som de andra. Antagligen för att det inte skulle uppfattas som avvikande med hans matvanor...Men jag kan absolut inte tänka mig att Lars valde bort det alternativet. Även om man inte tänker äta hela dagarna så brukar det vara det, jämförelsevis, mest ekonomiska valet. Fast det är klart, om man inte vill äta alls så är det förstås ett olönsamt val. Nu vet vi att Lars ändå åt sallader, soppor och frukt.
En annan sak kompisarna nämnde, var att de inte trodde på slagsmålhistorien alls! Hur den spräckta trumhinnan hade uppstått visste de ju inte. Men så som Lars berättade, lät för dem inte alls trovärdigt.
Även detta har tagits bort av Sandra.

Två av kompisarna valde efter ett par års tystnad att registrera sig på Allmystery-forumet och har där upprepat och tillfört uppgifter.
Intressant! Synd att de skulle bli så kritiserade och påhoppade av folk för att de "lämnade" Lars. (Fanns vissa antydningar om att detta även kom från Mittanks).
Jag må ha haft en annan uppfattning initialt, men numera är jag helt säker på att de verkligen hade insisterat på att (åtminstone en av dem) skulle stanna kvar hos Lars. Och att han i sin tur envisades med att stanna själv. Han var 28 år och inte 18.
De andra gjorde inget fel, och de har på forum försökt att förklara hur det verkligen låg till. Sen kan man naturligtvis inte veta om det mörkas något beträffande droger etc....

Ja det har varit ett otroligt hemlighetsmakeri från olika håll gällande det här försvinnandet.

Varför föll inte detta Sandra på läppen och mer eller mindre satte "munkavel" på hans kamrater? Själv tycker jag att detta var ett mycket bra initiativ från deras sida att starta "Findet Lars Mittank"-sidan. Tydligen ville Sandra att bara hennes uppfattning skulle gälla av någon bisarr anledning.

Fastän hans reskamrater ville stanna tills Lars kunde resa hem så envisades han med att de skulle resa som planerat och han skulle resa ensam hem efter att de hade rest. Har tidigare också läst om detta. Jag tycker att det skulle ha känts bra för honom själv att ha kvar sina reskamrater. Kan LM ha haft en orsak till att han ville vara ensam kvar som vi inte känner till? Jag tror inte alls att det handlade enbart om den spräckta trumhinnan. En verklig röra full av hemlighetsmakeri.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-11-28 kl. 19:00.
Citera
2021-11-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det har varit ett otroligt hemlighetsmakeri från olika håll gällande det här försvinnandet.

Varför föll inte detta Sandra på läppen och mer eller mindre satte "munkavel" på hans kamrater? Själv tycker jag att detta var ett mycket bra initiativ från deras sida att starta "Findet Lars Mittank"-sidan. Tydligen ville Sandra att bara hennes uppfattning skulle gälla av någon bisarr anledning.

Fastän hans reskamrater ville stanna tills Lars kunde resa hem så envisades han med att de skulle resa som planerat och han skulle resa ensam hem efter att de hade rest. Har tidigare också läst om detta. Jag tycker att det skulle ha känts bra för honom själv att ha kvar sina reskamrater. Kan LM ha haft en orsak till att han ville vara ensam kvar som vi inte känner till? Jag tror inte alls att det handlade enbart om den spräckta trumhinnan. En verklig röra full av hemlighetsmakeri.

Ja, alla kommentarer och yttranden på fb-sidan som inte var positiva om Lars' karaktär, raderades. Det var tydligen så att -citat från tyskan- "Lars hat jeden angepöbelt" Översatt till svenska betyder det att han muckade med allt och alla...
Vidare bekräftade kompisen (som var med på resan) att de alla drack rejält varje dag.

Såå...medan mamma Sandra skriver om Lars som naturälskande friluftsfantast, säger slltså kompisarna något annat.
Personligen anser jag att man kan vara lite av båda. Han kan mycket väl ha passat på och festat loss på semestern.

Kompisarna tyckte ju att historien med hur öronskadan uppstod, verkade osannolik. Å andra sidan (mina tankar) är det väl inte helt konstigt att han själv hamnar "i onåd" om det var så att han gick runt och muckade, provocerade folk.
Detta får mig verkligen att tro att det finns åtskilligt mer med Lars' försvinnande än vad som hittills kommit fram.
Citera
2021-11-29, 17:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Varför allt detta hemlighetsmakeri?

Citat:
Ja, alla kommentarer och yttranden på fb-sidan som inte var positiva om Lars' karaktär, raderades. Det var tydligen så att -citat från tyskan- "Lars hat jeden angepöbelt" Översatt till svenska betyder det att han muckade med allt och alla...
Vidare bekräftade kompisen (som var med på resan) att de alla drack rejält varje dag.

Såå...medan mamma Sandra skriver om Lars som naturälskande friluftsfantast, säger slltså kompisarna något annat.
Personligen anser jag att man kan vara lite av båda. Han kan mycket väl ha passat på och festat loss på semestern.

Kompisarna tyckte ju att historien med hur öronskadan uppstod, verkade osannolik. Å andra sidan (mina tankar) är det väl inte helt konstigt att han själv hamnar "i onåd" om det var så att han gick runt och muckade, provocerade folk.
Detta får mig verkligen att tro att det finns åtskilligt mer med Lars' försvinnande än vad som hittills kommit fram.

Dessa uppgifter måste jag säga är verkligen mycket intressanta.

Kompisgänget drack rejält varje dag och LM muckade med allt och alla. Beter man sig på detta sätt så är risken stor att själv råka ut för något obehagligt - som t. ex. en spräckt trumhinna. Uppenbarligen tyckte mamma Sandra inte om att det skrevs något negativt om sonen. Jag tror att LM passade på att festa loss under semestern utan Sandras vakande ögon. Han var i a f 28 år då han gick upp i rök.

Du har helt rätt storkmor. Det finns betydligt mer uppgifter gällande detta försvinnande än vad som har framkommit. Varför allt detta hemlighetsmakeri från t. ex. Sandras sida? Detta gynnar verkligen inte att försöka få sonens försvinnande uppklarat.
Citera
2021-12-01, 19:56
Medlem
Jag tittade på Insolito’s video som du länkade till, Skaraborg2. Måste ha missat det första gången eller så var jag inte tillräckligt uppmärksam. När man gick igenom övervakningsfilmerna från flygplatsen så hade vissa ”kritiska” delar tagits bort!
Bland annat så hade det varit fullt möjligt att se (och identifiera) personen som öppnade dörren till Dr Kostovs mottagning. Utrymmet precis vid dörren utifrån var ingen blind spot!! För mig betyder detta att detta påstående var en ren lögn. (Dessa detaljer berättades av Sandra och någon som heter Rainer, som jobbar med fallet -båda fick tillgång till dessa manipulerade videoupptagningar).

Man hade även kunnat se om och när Lars gick för att tvätta av sig. Även detta ”var borta”. Betyder det, som jag nämnt tidigare, att Lars i själva verket var inne hos Dr Kostov när Sandra hörde ljudet av rinnande vatten och ett konstigt mumlande…? Vad tusan var det som hände därinne egentligen?!?

Lars var hela 3 timmar på flygplatsen innan han gick till läkaren. På övervakningsvideon som finns på Youtube ser det ut som han precis har anlänt då han går med sina väskor. Vad gjorde han innan - och varför finns inte detta att se?

Detta fall är liksom mystiskt på fler än ett sätt. Flygplatsen som döljer. Sandra som också döljer och förnekar saker om Lars.
De som verkar ärligast i denna historia är kompisarna…och möjligtvis också hotel Color. De kunde ju i alla fall visa från övervakningen att Lars hade gömt sig i en hiss samt gått fram och tillbaka i en hotellkorridor. Samt hade koll på att han lämnade hotellet under en timme mitt i natten. (Vad gjorde han då, måntro)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in