2019-03-09, 15:52
Medlem
PuchMexicos avatar
Google Maps bild över flygplatsen i Varna: https://www.google.com/maps/@43.2317104,27.8199236,1271a,35y,56.13h,44.56t/data=!3m1!1e3

En kort fundering är att han skadade sig vid klättringen över stängslet, försökte gömma sig i närheten.

Borde ISF ligga någonstans i området, borde finnas ställen där som inte är helt självklara.

Vilken väg klättrade han?

En del av stängslet är väldigt svårforcerat: https://www.google.com/maps/@43.2389352,27.8329382,3a,45.6y,270.31h,88.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1HF6yIKRJbBnp-EcMO8v8A!2e0!7i13312!8i6656
Senast redigerad av PuchMexico 2019-03-09 kl. 15:57.
Citera
2019-03-10, 17:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
En "gul prick".

Citat:
Ursprungligen postat av PuchMexico
Google Maps bild över flygplatsen i Varna: https://www.google.com/maps/@43.2317104,27.8199236,1271a,35y,56.13h,44.56t/data=!3m1!1e3

En kort fundering är att han skadade sig vid klättringen över stängslet, försökte gömma sig i närheten.

Borde ISF ligga någonstans i området, borde finnas ställen där som inte är helt självklara.

Vilken väg klättrade han?

En del av stängslet är väldigt svårforcerat: https://www.google.com/maps/@43.2389352,27.8329382,3a,45.6y,270.31h,88.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1HF6yIKRJbBnp-EcMO8v8A!2e0!7i13312!8i6656

Visst kan detta ha varit möjligt.

Man ser från övervakningskameran en "gul prick" som springer fram till detta höga staket och sedan klättrar över detta.

Området i närheten av flygplatsen på andra sidan stängslet måste ha blivit undersökt. Hade han funnits så lär han ha blivit hittade.

Vet tyvärr inte vilket staket runt flygplatsen som han klättrade över.
Citera
2019-03-11, 17:30
Medlem
Kan han blivit jagad för eventuell organhandel om han hade varit i bråk med olämpliga personer? Jag tänker på att sådant förekommer i fattiga Bulgarien. Han lär ju även ha sett här och där. Kan ha minnesförlust och inte minns något om han fått en blackout och leva under ny identitet någonstans? Är han efterlyst i hela världen? Det jag läst är mest på tyska och det blir svår översättning.
Citera
2019-03-11, 17:35
Medlem
Genomfördes det hundsök på flygplatsen? Tänker likhundar också. Någon som vet?
Citera
2019-03-11, 21:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Efter 46 minuter fick han panik - av någon anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Kan han blivit jagad för eventuell organhandel om han hade varit i bråk med olämpliga personer? Jag tänker på att sådant förekommer i fattiga Bulgarien. Han lär ju även ha sett här och där. Kan ha minnesförlust och inte minns något om han fått en blackout och leva under ny identitet någonstans? Är han efterlyst i hela världen? Det jag läst är mest på tyska och det blir svår översättning.

Visst skulle det kunna ha varit möjligt eftersom ingen vet.

När Mittank kom till flygplatsen så verkar han ha varit lugn. 46 minuter senare springare han ut från flygplatsläkarens mottagning mer eller mindre i panik som det verkar. Enligt läkaren blev Mittank orolig efter att en flygplatsanställd byggnadsarbetare tittade in till mottagningen.

Jag tror inte att han numera skulle vara i livet. Hur skulle han kunna klara sig i Bulgarien utan att kunna språket och inga kontakter?

Den försvunne är efterlyst av Interpol.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-03-11 kl. 21:15.
Citera
2019-03-12, 19:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Användes sökhundar?

Citat:

Inte vad jag känner till.

Inget jag har läst om att så skulle ha skett. Kan ha skett att polisen skulle ha använt sig av sökhundar men man tycker då att detta skulle ha blivit omnämnt. Åtminstone inget jag har läst.
Citera
2019-03-14, 19:13
Medlem
PuchMexicos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Inte vad jag känner till.

Inget jag har läst om att så skulle ha skett. Kan ha skett att polisen skulle ha använt sig av sökhundar men man tycker då att detta skulle ha blivit omnämnt. Åtminstone inget jag har läst.

En person iklädd kortbrallor och T-shirt, som nyss klättrat över två meter taggtrådsstängsel i desperat önskan att komma bort från något, borde vara skadad och kanske försökt gömma sig.

Så hund borde direkt kunnat få upp ett spår, och en tur med likhund i dag kanske skulle ge något.

Var sommar när det hände, rondellen och terrängen dit var kraftigt igenväxt.

Nu på vintern borde någon kanske ta en tur i området, skulle inte förvåna mig om han ligger där fortfarande nånstans.

Kanske någon bor där nere, och kan ta en titt, rentav med hund?
Citera
2019-03-14, 20:49
Medlem
Det var tydligen solrosor på andra sidan staket enligt en video på youtube. Kan man se om hundsök har gjorts på nätet? Det är svårt med information. Den videon jag såg på youtube visade en Lars mee stora pupiller och tydligen påverkad av ngt.
Citera
2019-03-16, 16:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sök med hund bland solrosorna?

Citat:
Det var tydligen solrosor på andra sidan staket enligt en video på youtube. Kan man se om hundsök har gjorts på nätet? Det är svårt med information. Den videon jag såg på youtube visade en Lars mee stora pupiller och tydligen påverkad av ngt.

Jag har i a f aldrig sett på vare sig video eller läst om att sök med hund skulle ha gjorts i det här området av bulgarisk polis.

Har inte polisen redan letat efter Mittank i detta område, med eller utan hund, där han med säkerhet sågs för sista gången? Tycker det låter mycket märkligt i s f om inte detta kom att göras?
Citera
2019-03-16, 16:51
Medlem
Retsinas avatar
Det går tydligen rykten om att det kan vara något gay nätverk bakom försvinnandet?
Citera
2019-03-16, 17:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Homosexuellt nätverk?

Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Det går tydligen rykten om att det kan vara något gay nätverk bakom försvinnandet?

Var någonstans har du läst om detta ev. nätverk?

Har du någon länk?

Säger inte att du har fel för ingen vet vad som hände med Mittank efteråt. Skulle bara själv vilja läsa om nätverket.
Citera
2019-03-16, 17:07
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Var någonstans har du läst om detta ev. nätverk?

Har du någon länk?

Säger inte att du har fel för ingen vet vad som hände med Mittank efteråt. Skulle bara själv vilja läsa om nätverket.
Läste det i en tysk skvallerblaska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in