2019-03-16, 17:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det mesta som kan anses rimligt går inte att avfärdas.

Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Läste det i en tysk skvallerblaska.

Okej.

Misstänkte att detta var något du hade läst från antingen tysk media eller från tyska diskussioner om hans försvinnande.

Vet inte vad denna tyska skvallerblaska hade för grund att skriva om det här ev. nätverket men eftersom ingen vet något så går det mesta, som kan anses rimligt, inte att avfärdas helt och hållet.
Citera
2019-03-16, 17:17
Medlem
Hur är den bulgariska polisen? Korrupta och skyddar brottslingar p g a fattigdom? Jag har ingen aning. Hundsök borde väl ha gjorts? Hur agerade mamma Sandra efteråt`Var hon där på plats? Allt är på tyska och jag kan inte det språket.
Citera
2019-03-16, 17:18
Medlem
Gaysaker? Utveckla. Länk?
Citera
2019-03-16, 17:19
Medlem
Lars hade väl tjej i Tyskland och jag har inte läst att han var homosexuell någonstans. har du någon källa till ett gaynätverk? Låter konstigt.
Citera
2019-03-16, 18:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flickvän?

Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Hur är den bulgariska polisen? Korrupta och skyddar brottslingar p g a fattigdom? Jag har ingen aning. Hundsök borde väl ha gjorts? Hur agerade mamma Sandra efteråt`Var hon där på plats? Allt är på tyska och jag kan inte det språket.

Mamma Sandra var mycket aktiv och skaffade även en privatdetektiv som reste ner till Bulgarien.

Sandra reste själv dit ner och var med i åtminstone ett program i bulgarisk TV.

Den här flickvännen vet vi inte någonting. Hon dök inte upp efter att han hade försvunnit. Den enda person, vad vi i a f känner till, som Lars kontaktade i Tyskland var modern. Henne kontaktade han vid ett flertal tillfällen.

Den här ev. flickvännen kan det ha förhållit sig som så med att vid försvinnandet var de inte längre tillsammans? Man tycker att även hon i s f borde ha engagerat sig.
Citera
2019-03-16, 22:47
Medlem
PuchMexicos avatar
Tyckte någon i tråden var från Varna?

Enligt mitt förmenande borde han fortfarande ligga där i närheten av flygplatsen.

För plånbok och pengar var kvar på flygplatsen, så hur skall han kunna ta sig någonstans?

Och om någon gett lift åt en galet stirrande person med blodiga sönder rivna kläder, borde den personen komma ihåg det.

Så en walkabout i närområdet borde ge resultat, är gissningsvis en före detta militärflygplats, rentav finns gamla bunkrar och skyddsvärn där nånstans, eller typ vägtrumma eller annat gömställe.

Bara tanken att han lyckats ta sig vidare i hans tillstånd låter helt ologiskt.

Edit: ser ut som ett dike på google maps bilderna just på väg mot motorvägen, som sagt kort sträcka, men helt igenväxt på sommaren.
Senast redigerad av PuchMexico 2019-03-16 kl. 22:56.
Citera
2019-03-17, 14:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gjordes det sökningar i det berörda området?

Citat:
Ursprungligen postat av PuchMexico
Tyckte någon i tråden var från Varna?

Enligt mitt förmenande borde han fortfarande ligga där i närheten av flygplatsen.

För plånbok och pengar var kvar på flygplatsen, så hur skall han kunna ta sig någonstans?

Och om någon gett lift åt en galet stirrande person med blodiga sönder rivna kläder, borde den personen komma ihåg det.

Så en walkabout i närområdet borde ge resultat, är gissningsvis en före detta militärflygplats, rentav finns gamla bunkrar och skyddsvärn där nånstans, eller typ vägtrumma eller annat gömställe.

Bara tanken att han lyckats ta sig vidare i hans tillstånd låter helt ologiskt.

Edit: ser ut som ett dike på google maps bilderna just på väg mot motorvägen, som sagt kort sträcka, men helt igenväxt på sommaren.

Ja det är helt riktigt.

Om personen i verkligheten själv bodde i Varna vet jag inte.

Naturligtvis skulle någon som ev. gav lift till Mittank efter staketklättrandet ha kommit ihåg detta och meddelat så till polisen. Under förutsättning att inte den, eller de, inte berövade han livet.

Jag håller med dig att det låter ologiskt hur hans skulle ha tagit sig vidare efter flykten från flygplatsen men å andra sidan verkar allt runt Mittank under dessa dagar ha varit ologiskt.

Det skulle vara intressant att få det bekräftat att den bulgariska polisen gjorde, med eller utan hund, ett eller flera sök i det berörda området.
Citera
2019-03-17, 17:53
Medlem
PuchMexicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det är helt riktigt.

Om personen i verkligheten själv bodde i Varna vet jag inte.

Naturligtvis skulle någon som ev. gav lift till Mittank efter staketklättrandet ha kommit ihåg detta och meddelat så till polisen. Under förutsättning att inte den, eller de, inte berövade han livet.

Jag håller med dig att det låter ologiskt hur hans skulle ha tagit sig vidare efter flykten från flygplatsen men å andra sidan verkar allt runt Mittank under dessa dagar ha varit ologiskt.

Det skulle vara intressant att få det bekräftat att den bulgariska polisen gjorde, med eller utan hund, ett eller flera sök i det berörda området.

Hmmm, tänkte mera på användaren KorvDroganoff som förekommer i början av tråden.

Kanske han kunde åka dit och ta en titt, går ej att PM:a honom av någon anledning.
Citera
2019-03-18, 14:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skribent som bodde i Varna?

Citat:
Ursprungligen postat av PuchMexico
Hmmm, tänkte mera på användaren KorvDroganoff som förekommer i början av tråden.

Kanske han kunde åka dit och ta en titt, går ej att PM:a honom av någon anledning.

Tänkte också på den här användaren.

Har för mig att h*n blev anklagad av en annan användare att h*n inte skulle ha bott i Varna. Därefter slutade h*n att skriva i tråden av någon anledning.
Citera
2019-04-06, 00:29
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Tänkte också på den här användaren.

Har för mig att h*n blev anklagad av en annan användare att h*n inte skulle ha bott i Varna. Därefter slutade h*n att skriva i tråden av någon anledning.

Jag fick en kommentar i kväll från någon tysk som sett mitt filmklipp när Lars Mittank rör sig på och utanför flygplatsen. Hen skriver: ”Kvinnan nedanför verkar följa Lars.”
Citera
2019-04-06, 14:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
En kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag fick en kommentar i kväll från någon tysk som sett mitt filmklipp när Lars Mittank rör sig på och utanför flygplatsen. Hen skriver: ”Kvinnan nedanför verkar följa Lars.”

Menar du den blonda kvinnan med lång klänning som Mittank springer förbi inne i ankomst/avgångshallen? Hon vänder på huvudet och följer honom med blicken när han springer ut.

Eller är detta efter att han kommit ut?
Citera
2019-04-06, 14:27
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Menar du den blonda kvinnan med lång klänning som Mittank springer förbi inne i ankomst/avgångshallen? Hon vänder på huvudet och följer honom med blicken när han springer ut.

Eller är detta efter att han kommit ut?

Jag vet inte, man såg Mittank både inne på flygplatsen och utanför. Jag antar att hen syftade på den blonda kvinnan. Jag ska kolla klippet lite mer.

Detta är tyskens kommentar: 2:16 die frau unten links scheint lars hinterher zu gehen.

https://youtu.be/VsqATIHqAqg

2:16 die frau unten links scheint lars hinterher zu gehen.
Senast redigerad av Pajosv 2019-04-06 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in