2019-04-06, 14:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den blonda kvinnan i lång klänning.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag vet inte, man såg Mittank både inne på flygplatsen och utanför. Jag antar att hen syftade på den blonda kvinnan. Jag ska kolla klippet lite mer.

Just detta avsnitt med den ganska långa och smala blonda kvinnan har jag faktiskt studerat en del.

Nu är ett bra tag sedan jag kollade in detta.

Man ser på henne att hon undrar vad det är som har hänt? Varför springer han i en sådan rasande fart? Den här kvinnan verkar både bli förvånad och undrande. Hon står dock kvar hela tiden på samma plats så länge man kan se henne på inspelningarna från övervakningskamerorna.
Citera
2019-04-06, 14:37
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Jag vet inte, man såg Mittank både inne på flygplatsen och utanför. Jag antar att hen syftade på den blonda kvinnan. Jag ska kolla klippet lite mer.

Xx

Ytterligare en länk jag inte sett förut:

https://youtu.be/TX3tS23fMXg

Och ytterligare en länk:

https://youtu.be/8TEJD5ZNCmo
Senast redigerad av Pajosv 2019-04-06 kl. 14:56.
Citera
2019-04-07, 15:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blev han såld?

Citat:
Xx

Ytterligare en länk jag inte sett förut:

Och ytterligare en länk:

Stort tack för de båda länkarna som dessutom var på engelska.

Den första länken publicerad den 25 augusti 2018 har jag aldrig sett tidigare. Här framkom en del olika alternativ vad som kunde ha hänt Mittank efter att han hade klättrat över staketet.

Mycket möjligt att han kunde ha fått lift med någon som inte ville hans bästa. Att ingen kände igen honom efter programmet i bulgarisk TV eller från affischerna på honom berodde förstås på att han inte bodde i landet eller hade vistats där en längre tid. Mittank hade ju bara varit där som turist under åtta dagars tid.

En teori att han kunde ha blivit såld kan vara möjlig. För att transportera/tillverka narkotika eller som sexslav. Något svar på Lars Mittanks mycket märkliga försvinnande tror jag aldrig vi kommer att få tyvärr.
Citera
2019-04-07, 19:01
Medlem
Pajosvs avatar
Länkar - Lars Mittank

https://youtu.be/WKgEfMKasoU

https://youtu.be/b7SiNcKUHzQ

Ännu fler länkar:

https://youtu.be/2hGDz07w6Bg

https://youtu.be/F1k7DCWpMM4

https://youtu.be/2hGDz07w6Bg

https://youtu.be/gtk6TuWy-hQ

https://youtu.be/Kc-3dR8R7lI

https://youtu.be/ZjsgJRAxIK0

https://youtu.be/hoUnX_Zt7ks
Citera
2019-04-08, 13:20
Medlem
Jag undrar... Kan han ha varit så paranoid och känt sig så förföljd att han försökt gömma sig genom att krypa in på något trångt undanskymt ställe som tex något dagvattenrör, brofäste eller liknande och fastnat och dött där? I så fall skulle han kunna finnas kvar ganska nära flygplatsen och eventuellt hittas förr eller senare...
Citera
2019-04-08, 19:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mittank verkar ha varit mycket paranoid den dag han försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av erog
Jag undrar... Kan han ha varit så paranoid och känt sig så förföljd att han försökt gömma sig genom att krypa in på något trångt undanskymt ställe som tex något dagvattenrör, brofäste eller liknande och fastnat och dött där? I så fall skulle han kunna finnas kvar ganska nära flygplatsen och eventuellt hittas förr eller senare...

Intressant och bra tänkt av dig.

Själv har jag inte tänkt i dessa banor tidigare. Skulle inte förvåna mig det minsta. Han skulle mycket väl ha kunnat bete sig på detta sätt. Mittank verkar ha varit mycket paranoid den 8 juli 2014.
Citera
2019-10-23, 11:17
Medlem
Belavias avatar
Mycket MYCKET märkligt fall detta. Varje teori känns orimlig efter man examinerat dem ett tag.

De flesta lutar åt att han var sinnesförvirrad. Men det är alldeles för mycket som talar emot det(ändå är det kanske den troligaste teorin, som då inte är särskilt trolig alls, supermärkligt fall).

Kan någon/några ha sett honom som en möjlig inkomstkälla för organhandel - Han var(är?) ung, vältränad, rök & drog-fri.

Tydligen var han ansvarsfull, framgångsrik i jobbet, hade goda och nära relationer med familj/vänner.

Den där allvarliga trumhinne-skadan dokumenterades ju av två läkare och han behövde operation om han skulle flyga hem. Så det var ju inget han bara "fick för sig".

Men uppgiften om att några okända personer hade fått betalt av andra okända personer för att spöa upp honom låter så märklig. Han försvann alltså under tiden hans kompisar var inne 10 min på McDonalds, bara för att dyka upp dagen efter med denna märkliga historia.

Sägs också att det lever någon i skogarna utanför flygplatsen enligt uteliggare som observerat en märklig person som inte pratar med någon(språkförbistring).

Han verkade väldigt lugn och normal när han kom till flygplatsen, frågade en kvinna något i vad som ser ut som ett sympatiskt och helt vanligt meningsutbyte.

Men en knapp timme efter det lämnar han alltså all packning inkl ID och plånbok på flygplatsens vårdcentral för att rusa ut från flygplatsen i vad som ser ut som ett 100meterslopp, för att aldrig mer synas till.

Har aldrig läst om något mer märkligt och gäckande fall.

Någon som har några nya idéer/infallsvinklar?
Senast redigerad av Belavia 2019-10-23 kl. 11:35.
Citera
2019-10-23, 19:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad hände och varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Mycket MYCKET märkligt fall detta. Varje teori känns orimlig efter man examinerat dem ett tag.

De flesta lutar åt att han var sinnesförvirrad. Men det är alldeles för mycket som talar emot det(ändå är det kanske den troligaste teorin, som då inte är särskilt trolig alls, supermärkligt fall).

Kan någon/några ha sett honom som en möjlig inkomstkälla för organhandel - Han var(är?) ung, vältränad, rök & drog-fri.

Tydligen var han ansvarsfull, framgångsrik i jobbet, hade goda och nära relationer med familj/vänner.

Den där allvarliga trumhinne-skadan dokumenterades ju av två läkare och han behövde operation om han skulle flyga hem. Så det var ju inget han bara "fick för sig".

Men uppgiften om att några okända personer hade fått betalt av andra okända personer för att spöa upp honom låter så märklig. Han försvann alltså under tiden hans kompisar var inne 10 min på McDonalds, bara för att dyka upp dagen efter med denna märkliga historia.

Sägs också att det lever någon i skogarna utanför flygplatsen enligt uteliggare som observerat en märklig person som inte pratar med någon(språkförbistring).

Han verkade väldigt lugn och normal när han kom till flygplatsen, frågade en kvinna något i vad som ser ut som ett sympatiskt och helt vanligt meningsutbyte.

Men en knapp timme efter det lämnar han alltså all packning inkl ID och plånbok på flygplatsens vårdcentral för att rusa ut från flygplatsen i vad som ser ut som ett 100meterslopp, för att aldrig mer synas till.

Har aldrig läst om något mer märkligt och gäckande fall.

Någon som har några nya idéer/infallsvinklar?

Ja verkligen.

När Mittank kom till Varnas flygplats så frågade han en kvinna, som verkade vara anställd, om var han kunde hitta flygplatsläkarens mottagning. Han går därefter lugnt därifrån och 46 minuter senare kom han springande i en rasande fart. En kvinna i lång klänning och ljust hår ser detta och hon verkar undra vad det är som sker. Hon vänder sig om och tittar efter honom när han springer förbi i henne i en rasande fart.

Jag har tagit det av många mystiska och gäckande fall och Mittanks försvinnande är helt klart ett bland de mest märkliga.

Nej jag har inga fler idéer vad som kan ha varit orsaken till att han försvann, som det verkar, i full panik. Det har nu gått över fem år sedan han försvann och jag tror inte att han kommer att påträffas. Jag tror vidare att han avled kort tid efter försvinnandet från flygplatsen.
Citera
2019-10-27, 18:37
Medlem
godboys avatar
Mycket osannolikt att Lars Mittank kommer återfinnas vid liv.

Jag har då och då tittat i denna tråd, men sällan skrivit något. Detta är lite vad jag bara tror:

- Han har hållit på med droger. Det vet vi ju alla att det kan gå riktigt illa, kan inte säga om det var första gången, men jag sätter mina kallingar på att i alla fall fick i sig något under sin vistelse i Varna.

- Upplever att det finns flera saker som kanske inte kommit upp i ljuset ordentligt som kompisar, modern och kanske även bulgarisk polis inte berättar. T ex var han bög? Risken att bli utsatt för brott ökar ju vi avvikande sexuell läggning i Bulgarien. Varna är väl förövrigt ett rätt bedagat samhälle med viss ljusskygg verksamhet.

- Han har en "speciell personlighet". Tät med sin morsa, lite väl tät för att vara nästan 30 år.

Det känns som det finns mer information i fallet och om honom som person som inte kommer fram, har bara en "dålig känsla".

Tror han fått en knäpp, sprungit iväg, gömt sig någonstans, kanske skadat sig på vägen och dött av skadorna, allt från benbrott till blodförgiftning om han rivit sig på något smutsigt. Kan ha ramlat ner/fastnat någonstans, blivit utsatt för gravt våld som lett till döden.

I alla fall så kommer han sannolikt inte kommer återfinnas vid liv.

Vidare så har det ju ryktats om att han har blivit sedd i Kanada (och andra länder) har för mig att jag läste att någon påstått sett honom i England i en engelsk blaska för bra tag sedan, då jag själv var där och jobbade lite. Tror det var i Brighton han blev "sedd".

I alla fall så tror jag inte för en sekund att han lämnad Bulgarien i livet. Hur skulle han rest till England? Inget pass, inga pengar. Kanada är ännu mer otroligt. Jag tror han dog inte allt för långt tid efter sitt försvinnande, sannolikt nära flygplatsen, sannolikt skadad på något sätt.
Citera
2019-10-28, 16:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer att förbli ett olöst försvinnande tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Mycket osannolikt att Lars Mittank kommer återfinnas vid liv.

Jag har då och då tittat i denna tråd, men sällan skrivit något. Detta är lite vad jag bara tror:

- Han har hållit på med droger. Det vet vi ju alla att det kan gå riktigt illa, kan inte säga om det var första gången, men jag sätter mina kallingar på att i alla fall fick i sig något under sin vistelse i Varna.

- Upplever att det finns flera saker som kanske inte kommit upp i ljuset ordentligt som kompisar, modern och kanske även bulgarisk polis inte berättar. T ex var han bög? Risken att bli utsatt för brott ökar ju vi avvikande sexuell läggning i Bulgarien. Varna är väl förövrigt ett rätt bedagat samhälle med viss ljusskygg verksamhet.

- Han har en "speciell personlighet". Tät med sin morsa, lite väl tät för att vara nästan 30 år.

Det känns som det finns mer information i fallet och om honom som person som inte kommer fram, har bara en "dålig känsla".

Tror han fått en knäpp, sprungit iväg, gömt sig någonstans, kanske skadat sig på vägen och dött av skadorna, allt från benbrott till blodförgiftning om han rivit sig på något smutsigt. Kan ha ramlat ner/fastnat någonstans, blivit utsatt för gravt våld som lett till döden.

I alla fall så kommer han sannolikt inte kommer återfinnas vid liv.

Vidare så har det ju ryktats om att han har blivit sedd i Kanada (och andra länder) har för mig att jag läste att någon påstått sett honom i England i en engelsk blaska för bra tag sedan, då jag själv var där och jobbade lite. Tror det var i Brighton han blev "sedd".

I alla fall så tror jag inte för en sekund att han lämnad Bulgarien i livet. Hur skulle han rest till England? Inget pass, inga pengar. Kanada är ännu mer otroligt. Jag tror han dog inte allt för långt tid efter sitt försvinnande, sannolikt nära flygplatsen, sannolikt skadad på något sätt.

Du har samma uppfattning som de flesta har haft som har skrivit i tråden och som jag också har.

Jag tror också mycket starkt på att allt inte har kommit fram. Han skall ha haft en flickvän men hon nämns inte. Hela tiden är det mamma Sandra som han vände sig till och som var hans stora stöd. Tycker också att det är litet "speciellt" för en man som var 28 år. Även jag får en "dålig känsla".

Nej Mittank kom inte att lämna trakterna av Varna. Han kom att avlida på okänt sätt kort tid efter att han klättrade över det höga flygplatsstaketet. Detta fall kommer troligtvis att förbli ett olöst försvinnande.
Citera
2019-10-28, 23:20
Medlem
Någon eller några i tråden undrade om Lars kan ha varit gay.
För egen del tror jag ej att Lars skulle ha varit gay, eftersom han enligt avsnittet som sändes i Aktenzeichen XY skall ha spanat in en tjej när han och hans två resekompisar satt och fikade, vilket kompisarna då kommenterade med "Men Lars, du har ju flickvän?", vilket han bemötte med "Ja och?".

Sedan kan han ju såklart ha varit bisexuell, men uppenbarligen inte gay, om det gick till såsom skildrades i avsnittet.

Någon nämnde även några sidor bakåt att vederbörande skulle ha läst i en tysk tidning om att ett gaynätverk eventuellt skulle ha legat bakom?
På något sätt känns det tveksamt, även om det ju rent teoretiskt givetvis vore möjligt att ett 'gaynätverk' skulle ha kunnat ligga bakom en heterosexuell ynglings försvinnande, då sexuellt motiverade bi- och homosexuella lustmördare till och från begått sådana rov tidigare, då ju trots allt även sådana förövare kan vara bi/gay.
Ett exempel beträffande ett sådant faktiskt nätverk gick ju att finna i 70- och 80-talets Adeleide, Australien, där just flera individer var involverade i att droga och röva bort ynglingar som de sedan lustmördade.
Det var, som man känner till, dock huvudsakligen en eller ett fåtal personer som var drivande i detta societet men med upp till åtminstone 12 ytterligare involverade.
För den intresserade finns en bok om detta fall; Young Blood: The Story of the Family Murders.

Dock tror jag inte för egen del att något sådan skulle ha hänt i just Lars fall; om det nu hände något kriminellt med honom så är väl i sådana fall vinkeln som mammans privatdetektiv närmast vad som kan ha hänt.

Med detta sagt, så fann jag det som en av de ovan skribenterna nämnde i sitt inlägg mycket intressant;
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia

(...)

(...)

Denna mystiska person skulle det vara mycket intressant att veta mer om.
Senast redigerad av Genderbender 2019-10-29 kl. 00:20.
Citera
2019-10-29, 16:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hade den försvunne en flickvän då han försvann?

Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Någon eller några i tråden undrade om Lars kan ha varit gay.
För egen del tror jag ej att Lars skulle ha varit gay, eftersom han enligt avsnittet som sändes i Aktenzeichen XY skall ha spanat in en tjej när han och hans två resekompisar satt och fikade, vilket kompisarna då kommenterade med "Men Lars, du har ju flickvän?", vilket han bemötte med "Ja och?".

Sedan kan han ju såklart ha varit bisexuell, men uppenbarligen inte gay, om det gick till såsom skildrades i avsnittet.

Någon nämnde även några sidor bakåt att vederbörande skulle ha läst i en tysk tidning om att ett gaynätverk eventuellt skulle ha legat bakom?
På något sätt känns det tveksamt, även om det ju rent teoretiskt givetvis vore möjligt att ett 'gaynätverk' skulle ha kunnat ligga bakom en heterosexuell ynglings försvinnande, då sexuellt motiverade bi- och homosexuella lustmördare till och från begått sådana rov tidigare, då ju trots allt även sådana förövare kan vara bi/gay.
Ett exempel beträffande ett sådant faktiskt nätverk gick ju att finna i 70- och 80-talets Adeleide, Australien, där just flera individer var involverade i att droga och röva bort ynglingar som de sedan lustmördade.
Det var, som man känner till, dock huvudsakligen en eller ett fåtal personer som var drivande i detta societet men med upp till åtminstone 12 ytterligare involverade.
För den intresserade finns en bok om detta fall; Young Blood: The Story of the Family Murders.

Dock tror jag inte för egen del att något sådan skulle ha hänt i just Lars fall; om det nu hände något kriminellt med honom så är väl i sådana fall vinkeln som mammans privatdetektiv närmast vad som kan ha hänt.

Med detta sagt, så fann jag det som en av de ovan skribenterna nämnde i sitt inlägg mycket intressant;

Denna mystiska person skulle det vara mycket intressant att veta mer om.

Det tror inte jag heller att Lars hade den läggningen.

Hade han en flickvän vid försvinnandet eller hade han haft en flickvän tidigare och de hade gjort slut? Hade han varit i ett förhållande tycker man att han borde ha tagit kontakt med henne och inte enbart med mamma Sandra. Ingenstans omnämns den här flickvännen och hon verkar inte heller ha gjort något för att försöka komma till klarhet vad som hade hänt.

Den här resan till Varna var den första resan Lars gjorde på egen hand. Åtminstone utanför landets gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in