Någon eller några i tråden undrade om Lars kan ha varit gay.
För egen del tror jag ej att Lars skulle ha varit gay, eftersom han enligt avsnittet som sändes i Aktenzeichen XY skall ha spanat in en tjej när han och hans två resekompisar satt och fikade, vilket kompisarna då kommenterade med "Men Lars, du har ju flickvän?", vilket han bemötte med "Ja och?".
Sedan kan han ju såklart ha varit bisexuell, men uppenbarligen inte gay, om det gick till såsom skildrades i avsnittet.
Någon nämnde även några sidor bakåt att vederbörande skulle ha läst i en tysk tidning om att ett gaynätverk eventuellt skulle ha legat bakom?
På något sätt känns det tveksamt, även om det ju rent
teoretiskt givetvis vore möjligt att ett 'gaynätverk' skulle ha kunnat ligga bakom en heterosexuell ynglings försvinnande, då sexuellt motiverade bi- och homosexuella lustmördare till och från begått sådana rov tidigare, då ju trots allt även sådana förövare kan vara bi/gay.
Ett exempel beträffande ett sådant faktiskt
nätverk gick ju att finna i 70- och 80-talets Adeleide, Australien, där just flera individer var involverade i att droga och röva bort ynglingar som de sedan lustmördade.
Det var, som man känner till, dock huvudsakligen
en eller ett fåtal personer som var drivande i detta societet men med upp till åtminstone 12 ytterligare involverade.
För den intresserade finns en bok om detta fall;
Young Blood: The Story of the Family Murders.
Dock tror jag inte för egen del att något sådan skulle ha hänt i just Lars fall; om det nu hände något kriminellt med honom så är väl i sådana fall vinkeln som mammans privatdetektiv närmast vad som kan ha hänt.
Med detta sagt, så fann jag det som en av de ovan skribenterna nämnde i sitt inlägg mycket intressant;
Citat:
Ursprungligen postat av
Belavia
(...)
Sägs också att det lever någon i skogarna utanför flygplatsen enligt uteliggare som observerat en märklig person som inte pratar med någon(språkförbistring).
(...)
Denna mystiska person skulle det vara mycket intressant att veta mer om.