2018-02-27, 16:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lämnade Mittank området i en bil?

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Efter att Lars lämnade flygplatsen var han i princip försvunnen, hade han stött på någon så hade han nog väckt uppmärksamhet, speciellt som turist i det uppjagade tillståndet, antagligen smutsig och blodig också efter stakethoppet.

Det är just det som gör fallet så speciellt att ingen har sett honom efter dess. Hade han gått omkring i området borde nån lagt märke till honom.

Tänker osökt på hur unga kvinnor försvann spårlöst i 1970-talets USA när Ted Bundy var i farten, han drog in kvinnorna i sin bil, körde iväg och mördade dem i nån skog för att sen göra sig av med liken.

Han var det ja. Ingen har sett honom efter flykten från flygplatsen. Åtminstone har inga sådana kända uppgifter framkommit.

Man tycker att han borde att stött på folk. Den här trakten runt flygplatsen kan ju knappast ha varit helt folktom.

Kan Mittank ha fått skjuts med någon bil i närheten av skogsdungen? Alla som såg honom måste ha förstått att detta var en utlänning som var på semester. Vid ett samtal blev detta till 100% klarlagt eftersom Mittank inte kunde prata bulgariska.
Citera
2018-02-27, 16:18
Medlem
Citat:
Jag tror inte på knark, han var inte den typen, inte hans kompisar heller. Jag tror det var något psykiskt, droger verkar i några timmar sen försvinner effekten. Lars var ju tydligen konstig hela tiden.

Jag har jobbat som mentalskötare, jag minns speciellt en kille som under en psykos mitt i natten sprang mot den låsta bastanta ytterdörren på avdelningen eftersom han fick för sig att han var förföljd. Han trodde väl han kunde sparka in dörren, men istället bröt han foten. Killen ifråga verkade annars ganska normal, glad och inte alls psyksjuk, men när psykoserna kom blev han nojjig och då kunde han få för sig allt möjligt. På avdelningen där jag jobbade fick vi in tillsynes vanliga personer med familj och jobb som fick läggas in pga plötslig psykos som kan ha utlösts av stress.

Inte alls otroligt att stressen kan ha gjort Lars psykotisk. Kan själv tänka mig hur svårt det kan ha varit att få spräckt trumhinna på semestern i ett land som Bulgarien där inget är som hemma i det välordnade organiserade Tyskland.

Dina kunskaper om det mänskliga psyket är nog ganska rudimentära. "Jobbat som mentalskötare" gör dig knappast till psykiatrisk expert.
Hur kan du veta, vilken "typ" Lars var? Kände du honom personligen??
Citera
2018-02-27, 16:21
Medlem
Citat:
Om Lasse blev misshandlad borde han väl ha blivit mer synligt tilltygad, än vad de visar i filmen. Alltså blåtira, sprucken läpp. Hur såg han ut efter misshandeln? Dessutom såg Lasses kompisar inte något av misshandeln, det vara bara något som han berättade för dem.

Varför det? Det räcker naturligtvis med ett slag med knytnäve/handflata, som tar tilllräckligt illa, för att spräcka trumhinnan. En örfil.

Eller tror du att han förstörde trumhinnan på sig själv?
Citera
2018-02-27, 16:23
Medlem
Citat:
Tänker direkt på hur vår Greklands-Calle framställdes i medierna som en stackars oskyldig svensk semesterfirare som råkade i klammeri med den korrupta grekiska rättvisan. Hans stackars mamma vädjade till pressen om att hennes pojke måste räddas från justitiemord i bananrepubliken Grekland.

Sen visade sig att den gode Calle var en filur med kort stubin som gillade att börja bråka så fort nån tilltalade honom på krogen.

Just Bulgarien, Grekland i kombination med party, alkohol och ev. droger kan lätt utvecklas till en dödlig cocktail. Just destinationen har betydelse för vad som har skett.

Inte enbart destinationen! Hans kamrater reste ju hem välbehållna. Mycket tramsiga inlägg du skriver...
Citera
2018-02-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Han var det ja. Ingen har sett honom efter flykten från flygplatsen. Åtminstone har inga sådana kända uppgifter framkommit.

Man tycker att han borde att stött på folk. Den här trakten runt flygplatsen kan ju knappast ha varit helt folktom.

Kan Mittank ha fått skjuts med någon bil i närheten av skogsdungen? Alla som såg honom måste ha förstått att detta var en utlänning som var på semester. Vid ett samtal blev detta till 100% klarlagt eftersom Mittank inte kunde prata bulgariska.

Detta är frågor, som nog aldrig kommer att besvaras. Visst är det märkligt, att inte fler vittnesuppgifter har nämnts, dock. Men det är inte så ofta som man skulle kunna tro, att folk lägger märke till saker eller personer.
Citera
2018-02-27, 16:25
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
En teori
Han kommer i kontakt med någon i Tyskland som känner några i Bulgarien som kan fixa billig narkotika, vi kan säga hash nu.
Han tar med sig två polare dit (med eller utan deras vetskap), bestämmer sig för att möta upp bulgaren själv. Det blir nått tjaffs och han åker på en smäll.
Han träffar Bulgaren igen utanför McDonalds och åker med dem. De kommer fram till att dealen blir av och han stannar kvar medans polarna åker hem. Han tar taxi till hotellet där dealen ska göras.
Det hela är en blåsning och han rymmer därifrån till flygplatsen.
De misstänker att han är där och frågar runt på den lilla flygplatsen och nån har sett honom hos doktorn. En person går in där, han sliter sig och löper ut, utanför blir han upp plockad av en bil.
Han blir rånad och misshandlad till döds och begraven i skogen.

Edit: Eller blåser han dem på hotellet och drar?

Nåt åt det hållet, tror jag också, dvs ett snabbt avslut. Mittank hade något otalt med några, sen fann de honom utanför flygplatsen, de tvingade in honom i en bil och gjorde av med honom balkan-style.

Undrar bara vad du menar med blåsning ? Hur skulle detaljerna i den situationen kunna ha sett ut ? Var Mittank skyldig någon pengar för droger ? Hade han stulit droger ? skulle han smuggla ut droger för att sen ändra sig ?
Citera
2018-02-27, 16:30
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:

Nej, just det faktum att ingen har sett honom efter att han lämnade flygplatsen tyder på att han försvann spårlöst, dvs att han lämnade flygplatsen i en bil. När han sen klev ur bilen hade han inte lång stund kvar i livet.
Citera
2018-02-27, 16:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mittanks minst sagt udda beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Inte enbart destinationen! Hans kamrater reste ju hem välbehållna. Mycket tramsiga inlägg du skriver...

Det är helt riktigt att de gjorde det.

Hans båda kamrater var dock inte tillsammans med Mittank hela tiden som t. ex när kompisarna gick för att äta på McDonalds så väntade han utanför. När de kom ut efter måltiden var han inte kvar. Dessutom hade de flugit hem dagen innan han försvann.

Vad som än var orsaken till Mittanks minst sagt märkliga försvinnande och udda beteende så tror jag att en av orsakerna handlade om droger. Spekulationer om just droger har diskuterats flitigt på ett flertal olika ställen.
Citera
2018-02-27, 16:50
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:

Varför han sedan i panik, som det ser ut till en början, springer från flygplatsen till en början i en rasande fart tror jag berodde på att han var påverkad, kände sig förföljd och att han kan ha haft droger i kroppen.

Det kan ha varit en kombination av psykisk stress, droger och att han verkligen var förföljd. Jag har varit en del i öststaterna bl.a i Ryssland och där är det inte alls ovanligt att någon blir kidnappad och dödad i skogen pga pengar, droger eller någon form av maffiauppgörelse.

Jag tror man måste se det här med "bulgariska ögon" och inte på svenskt vis vilket jag till en början gjorde, dvs att Lars enbart pga psykos sprang iväg och dränkte sig i Svarta havet eller fick minnesförlust och levde vidare som luffare.
Citera
2018-02-27, 17:07
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Tror och tror. När det gäller Bulgariska kriminella kan mycket ske.

Vad jag verkligen tror och nämnt tidigare i tråden är att han ligger på botten av floden i Varna. Tror att han helt enkelt har drunknat eller begått självmord.

Möjligt, men då undrar man hur tog sig Lars de 4km till floden utan att bli sedd ? Gick han dit eller tog han en taxi eller buss?

På vilket sätt han än tog sig dit, så borde det ha gett "ringar på vattnet" i form av vittnen, tänk på att han befann sig i en storstad. Som ljushyad och vilsen ensam tysk turist borde nån ha lagt märke till honom.
Citera
2018-02-27, 17:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fullt möjligt scenario.

Citat:
Nej, just det faktum att ingen har sett honom efter att han lämnade flygplatsen tyder på att han försvann spårlöst, dvs att han lämnade flygplatsen i en bil. När han sen klev ur bilen hade han inte lång stund kvar i livet.

Visst kan detta scenario vara fullt möjligt.

Ingen vet ju vad som kom att hända Lars Mittank efter att han hade klättrat över staketet.
Citera
2018-02-27, 17:23
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fastinkoms
Det kan hant mord ocksa,men det ar svart att tro att tung kriminella ar inblandade,for att han hade inte mycke pengar.Daremot jag kan tro att ficktjuvar ,zigenare kan doda nagan for 10 leva aven,det har hant for javligt mycket inne pa landet,I byarna dar manga aldre pensionarer har dodats av lokala minoriteter for sma summor pengar,ofta alkohol inblat...

Som du skriver i Bulgarien är ett människoliv inte mycket värt. Det behövs inte mycket för att någon ska bli dödad, Lars hade kanske lite tjafs med ett kriminellt gäng, möjligen uppträdde han respektlöst enligt dem, det räckte för att han skulle försvinna för evigt.

Angående pengar så är 200euro i Bulgarien mycket mer pengar jämfört med vad det är här och i Tyskland. Det var väl den summan Lars hade på sig. Dessutom är Bulgarien ett genomkorrumperat samhälle där man kan muta både polis, domare och hota ev. vittnen så om Lars mötte fel personer hade de gjort av med honom utan att blinka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in