2017-12-16, 12:21
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Då har du också sett samma sak som jag.

I en efterhandskonstruktion fick man se en man komma in på expeditionen som såg ut att vara en byggnadsarbetare.

Det är ju konstigt att man inte vet mer om denna mannen.
Om något brott ligger bakom så är det där man ska leta.
Citera
2017-12-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor

Antingen var det en byggnadsarbetare eller flygplatsvakt - det finns två olika uppgifter där. Men: inget konkret tyder ju på att denna person skulle ha med Lars försvinnade att göra. Så varför skulle man leta där? Lars visade ju symptom på narkotikarelaterad paranoia; förföljelsemani och förstorade pupiller bl. a.

Du verkar tro att han kan ha mördats av bulgariska kriminella. Men om han nu verkligen hade organiserad brottslighet efter sig, varför skulle de vänta ända tills han nått flygplatsen? Och då ha ordnat så att en "vakt" eller "jobbare" går deras ärenden, kanske i maskopi med läkaren?? Hade de velat ta livet av en utlänning, hade de antagligen gjort det mycket tidigare.
Senast redigerad av dubbelbottnad 2017-12-16 kl. 15:50. Anledning: korr
Citera
2017-12-16, 16:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mannen som tittade in på expeditionen.

Citat:

Om det ev. låg ett brott bakom försvinnandet så är naturligtvis den här mannen intressant. Det är mycket oklara uppgifter om honom.

Personligen tror jag inte att det låg något brott bakom Mittanks försvinnande men helt säkra kan vi förstås inte vara.
Citera
2017-12-16, 16:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bulgarisk maffia?

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Antingen var det en byggnadsarbetare eller flygplatsvakt - det finns två olika uppgifter där. Men: inget konkret tyder ju på att denna person skulle ha med Lars försvinnade att göra. Så varför skulle man leta där? Lars visade ju symptom på narkotikarelaterad paranoia; förföljelsemani och förstorade pupiller bl. a.

Du verkar tro att han kan ha mördats av bulgariska kriminella. Men om han nu verkligen hade organiserad brottslighet efter sig, varför skulle de vänta ända tills han nått flygplatsen? Och då ha ordnat så att en "vakt" eller "jobbare" går deras ärenden, kanske i maskopi med läkaren?? Hade de velat ta livet av en utlänning, hade de antagligen gjort det mycket tidigare.

Det är synd att vi inte vet vad denne man arbetade som på flygplatsen. Hade uniformsliknande kläder kan Lars ha trott att han var en säkerhetsvakt av något slag. Vare sig vad mannen arbetade som så kan Lars ha blivit rädd p. g. a. att han hade droger i kroppen eller på sig.

Jag tror inte heller att Lars kom att mördas av den bulgariska maffian men helt säkra kan vi inte vara eftersom ingen vet vilka personer Lars kan ha träffat under sin semester.
Citera
2017-12-16, 17:46
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad

Tror och tror. När det gäller Bulgariska kriminella kan mycket ske.

Vad jag verkligen tror och nämnt tidigare i tråden är att han ligger på botten av floden i Varna. Tror att han helt enkelt har drunknat eller begått självmord.
Citera
2017-12-16, 20:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad hände med Lars Mittank?

Citat:

Vad jag verkligen tror och nämnt tidigare i tråden är att han ligger på botten av floden i Varna. Tror att han helt enkelt har drunknat eller begått självmord
.

Kan mycket väl ha skett att Mittank hamnade i floden i Varna och drunknade. Detta kan då ha skett antingen via olycka, självmord eller genom ett brott.

Att det skall ha varit ett brott tror jag inte på i första hand men kan också ha varit möjligt eftersom hans öde är dolt i dimma.
Citera
2017-12-17, 19:56
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kan mycket väl ha skett att Mittank hamnade i floden i Varna och drunknade. Detta kan då ha skett antingen via olycka, självmord eller genom ett brott.

Att det skall ha varit ett brott tror jag inte på i första hand men kan också ha varit möjligt eftersom hans öde är dolt i dimma.

Exakt. Floden ligger en bra bit från flygplatsen, men det går ständigt stora fartyg och annat så inga dykare kan någonsin dyka där. Perfekta platsen om man inte vill bli hittad, eller om du vill gömma någon eller något för den delen,
Citera
2017-12-19, 17:16
Medlem
fastinkomss avatar
Hej,Jag jag kan saga till er att manga begar sjlvmord genom att hoppa I vattnet.Speciellt de som bor pa Svarta havets kusten ,sjalvmorden har okat genom lokala befolkningen-jamfort med dem som bor uppe pa berget.Sen det ar svart att hitta om nan har hoppat in I havet,men det hander att havet -vagarna sjalva kastar ut kroppen om en viss tid.
Annars sjalva diskussionen liknar som "vem dodade Olof Palme" - inga vittne,inga bevis...
Citera
2017-12-19, 17:28
Medlem
fastinkomss avatar
Citat:

Vad jag verkligen tror och nämnt tidigare i tråden är att han ligger på botten av floden i Varna. Tror att han helt enkelt har drunknat eller begått självmord.
Det kan hant mord ocksa,men det ar svart att tro att tung kriminella ar inblandade,for att han hade inte mycke pengar.Daremot jag kan tro att ficktjuvar ,zigenare kan doda nagan for 10 leva aven,det har hant for javligt mycket inne pa landet,I byarna dar manga aldre pensionarer har dodats av lokala minoriteter for sma summor pengar,ofta alkohol inblat...
Citera
2017-12-20, 22:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gällande Mittank går tyvärr ingen teori att helt utesluta.

Citat:
Ursprungligen postat av fastinkoms
Det kan hant mord ocksa,men det ar svart att tro att tung kriminella ar inblandade,for att han hade inte mycke pengar.Daremot jag kan tro att ficktjuvar ,zigenare kan doda nagan for 10 leva aven,det har hant for javligt mycket inne pa landet,I byarna dar manga aldre pensionarer har dodats av lokala minoriteter for sma summor pengar,ofta alkohol inblat...

Ett stort problem är att det kan ha varit olycka, självmord eller mord. Inget går tyvärr att utesluta.

Att grova kriminella skulle ha tagit livet av Mittank tror inte på. Han hade ju ändå bara varit 8 dagar landet. Skulle verkligen en ficktjuv ha kunnat mörda den försvunne? Blev Mittank mördad så var motivet troligtvis pengar.

Med tanke på att Mittank inte var i den allra bästa psykiska kondition då han försvann så tror jag mera på självmord eller olycka. Vi har ingen aning om var hans kropp hamnade men det låter fullt möjligt att den hamnade i vatten. Den förut omtalade floden är ett möjligt ställe.

Vi har också den möjligheten att det var ett frivilligt försvinnande och att han skulle fortfarande kunna vara i livet. Kanske i Bulgarien eller i något närliggande land. Denna teori tror jag minst på av de fyra uppräknade. Även denna måste dock omnämnas för den går inte heller att utesluta till 100%.

Någon som har några ytterligare teorier utöver dessa fyra?
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-12-20 kl. 22:23.
Citera
2017-12-21, 05:47
Medlem
fastinkomss avatar
De 3 teorierna med dodsutgang,egentligen finns ingen skillnad,om han har begat sjalvmord eller hant en olycka,det kan vara bade och,nar man ar paverkat,I alla fall mojligheten att hitta honom om 3-4 eller 5 ar minskar.
Citera
2017-12-21, 16:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av fastinkoms
De 3 teorierna med dodsutgang,egentligen finns ingen skillnad,om han har begat sjalvmord eller hant en olycka,det kan vara bade och,nar man ar paverkat,I alla fall mojligheten att hitta honom om 3-4 eller 5 ar minskar.

Nej det finns ingen skillnad gällande dessa tre teorier.

Min personliga uppfattning är att fallet Lars Mittank kommer att förbli olöst och att hans kvarlevor aldrig kommer att hittas. Mycket tragiskt för hans familj att inte kunna ett något slags avslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in