Citat:
Ursprungligen postat av
fastinkoms
Det kan hant mord ocksa,men det ar svart att tro att tung kriminella ar inblandade,for att han hade inte mycke pengar.Daremot jag kan tro att ficktjuvar ,zigenare kan doda nagan for 10 leva aven,det har hant for javligt mycket inne pa landet,I byarna dar manga aldre pensionarer har dodats av lokala minoriteter for sma summor pengar,ofta alkohol inblat...
Ett stort problem är att det kan ha varit olycka, självmord eller mord. Inget går tyvärr att utesluta.
Att grova kriminella skulle ha tagit livet av Mittank tror inte på. Han hade ju ändå bara varit 8 dagar landet. Skulle verkligen en ficktjuv ha kunnat mörda den försvunne? Blev Mittank mördad så var motivet troligtvis pengar.
Med tanke på att Mittank inte var i den allra bästa psykiska kondition då han försvann så tror jag mera på självmord eller olycka. Vi har ingen aning om var hans kropp hamnade men det låter fullt möjligt att den hamnade i vatten. Den förut omtalade floden är ett möjligt ställe.
Vi har också den möjligheten att det var ett frivilligt försvinnande och att han skulle fortfarande kunna vara i livet. Kanske i Bulgarien eller i något närliggande land. Denna teori tror jag minst på av de fyra uppräknade. Även denna måste dock omnämnas för den går inte heller att utesluta till 100%.
Någon som har några ytterligare teorier utöver dessa fyra?