Citat:
Något dåligt(?) knark fick han nog i sig, redan i inledningsskedet av resan. Aptitlösheten och den tidiga misshandeln var nog relaterat till det. Sedan har vi, som sagt, hans samtal med modern om det "konstiga" hotellet, och de förstorade pupillerna. Och slutligen, hans sorti från flygplatsen.
Modern verkade anmärkningsvärt överbeskyddande, gentemot en 28-årig son. Du var själv tidigare inne på teorin, att Lars kan ha känt sig instängd, eller fången, i tillvaron i Tyskland - och det tror jag är en rimlig konklusion. Kanske var han mycket olycklig, eller i vart fall hade han möjligen ett behov av att fly verkligheten med droger. Kanske också hemresan framstod som obehaglig och motbjudande i hans ögon.
Något dåligt(?) knark fick han nog i sig, redan i inledningsskedet av resan. Aptitlösheten och den tidiga misshandeln var nog relaterat till det. Sedan har vi, som sagt, hans samtal med modern om det "konstiga" hotellet, och de förstorade pupillerna. Och slutligen, hans sorti från flygplatsen.
Modern verkade anmärkningsvärt överbeskyddande, gentemot en 28-årig son. Du var själv tidigare inne på teorin, att Lars kan ha känt sig instängd, eller fången, i tillvaron i Tyskland - och det tror jag är en rimlig konklusion. Kanske var han mycket olycklig, eller i vart fall hade han möjligen ett behov av att fly verkligheten med droger. Kanske också hemresan framstod som obehaglig och motbjudande i hans ögon.
Jag tror inte på knark, han var inte den typen, inte hans kompisar heller. Jag tror det var något psykiskt, droger verkar i några timmar sen försvinner effekten. Lars var ju tydligen konstig hela tiden.
Jag har jobbat som mentalskötare, jag minns speciellt en kille som under en psykos mitt i natten sprang mot den låsta bastanta ytterdörren på avdelningen eftersom han fick för sig att han var förföljd. Han trodde väl han kunde sparka in dörren, men istället bröt han foten. Killen ifråga verkade annars ganska normal, glad och inte alls psyksjuk, men när psykoserna kom blev han nojjig och då kunde han få för sig allt möjligt. På avdelningen där jag jobbade fick vi in tillsynes vanliga personer med familj och jobb som fick läggas in pga plötslig psykos som kan ha utlösts av stress.
Inte alls otroligt att stressen kan ha gjort Lars psykotisk. Kan själv tänka mig hur svårt det kan ha varit att få spräckt trumhinna på semestern i ett land som Bulgarien där inget är som hemma i det välordnade organiserade Tyskland.