Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-27, 16:50
  #33061
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Tycker han ger rätt bra intryck i senaste klippet. Jordnära reflektioner om den närliggande framtiden, något infall på Michael Tellinger men annars verkar han ganska klar faktiskt.
2018-07-27, 17:10
  #33062
Medlem
Lyzzas avatar
Klart positivt att han får ett boende och ska få bo ensam och inte hos mamma. Han pratar om att cykla ut med husgeråd till boendet.

Cykeln o cykelkärran står hos mamma i förrådet va jag vet. Då blir det en tur dit för att hämta den och övriga ägodelar.
Jag vet inget om avstånden i Stockholm eller Lennarts fysiska skicka när han får Trilafon och suttit inne så länge. Men han kan bli både trött och yr i värmen.
Hade varit trevligt om en kontaktperson eller dyligt hjälpt honom med flytt och inköp till boendet. Sen kan han ju cykla vart han vill för nöjes skull.

Ja det ska bli roligt att följa Lennarts väg tillbaka till ett liv där han kan vara fri och klara sig själv. Hittar han inte på några nya brott inom två år så slipper han fängelse. Eller mins jag fel? Villkorlig dom och dagsböter fick han i alla fall.
2018-07-27, 17:44
  #33063
Avstängd
HandballRents avatar
Lennart säger sig få sjukpenning i den senaste videon. Är det någon som har koll på hur mycket han kan tänkas få av Försäkringskassan? Någon sjukpenninggrundande inkomst lär han ju inte ha direkt.
2018-07-27, 18:49
  #33064
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandballRent
Lennart säger sig få sjukpenning i den senaste videon. Är det någon som har koll på hur mycket han kan tänkas få av Försäkringskassan? Någon sjukpenninggrundande inkomst lär han ju inte ha direkt.
Noll. Den som saknar en sjukpenninggrundande inkomst har inte rätt till sjukpenning.
2018-07-27, 19:06
  #33065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Klart positivt att han får ett boende och ska få bo ensam och inte hos mamma. Han pratar om att cykla ut med husgeråd till boendet.

Cykeln o cykelkärran står hos mamma i förrådet va jag vet. Då blir det en tur dit för att hämta den och övriga ägodelar.
Jag vet inget om avstånden i Stockholm eller Lennarts fysiska skicka när han får Trilafon och suttit inne så länge. Men han kan bli både trött och yr i värmen.
Hade varit trevligt om en kontaktperson eller dyligt hjälpt honom med flytt och inköp till boendet. Sen kan han ju cykla vart han vill för nöjes skull.

Ja det ska bli roligt att följa Lennarts väg tillbaka till ett liv där han kan vara fri och klara sig själv. Hittar han inte på några nya brott inom två år så slipper han fängelse. Eller mins jag fel? Villkorlig dom och dagsböter fick han i alla fall.
Det är 1,6 mil mellan Mammans bostad och boendet i Älvsjö, har jag kollat upp nu, inte säkert han klarar av det med stark psykofarmaka i kroppen och i värmen, fast men vet det kanske går ändå.
2018-07-27, 19:25
  #33066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Jo det vet jag att det gör, bor i en av Stockholms utsatta om råden men det stoppar inte mig för att tycka att det är obehagligt att han kommer bo nära där jag jobbar. Inte för att jag tror att han någonsin skulle göra illa någon utan för att jag vet att han har sjuka vanföreställningar, jag har liksom följt hans resa under så lång tid nu.
Det är just det att jag vet det jag vet om honom som gör att jag känner obehag.
Att du känner obehag kan inte du lägga på någon annan än dig själv. Lär dig hantera din ångest för bövelen.
2018-07-27, 19:34
  #33067
Medlem
neuron-drones avatar
Om man tror väderleksrapporten ska det ju svalna av lite ganska snart. Annars stupar han nog.

Det verkar som man har eget rum. Betyder det gemensamt kök? Brukar man inte ha gemensamma husgeråd då? Eller har var och en sina saker? Verkar lite småtokigt. Men det kanske är så.

Är det kameran som luras eller har han fått en väldigt lustig hudfärg i sista filmen? Inte har han varit den färgen vare sig som lite solad, en del solad eller mycket solad innan?
2018-07-27, 19:45
  #33068
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Om man tror väderleksrapporten ska det ju svalna av lite ganska snart. Annars stupar han nog.

Det verkar som man har eget rum. Betyder det gemensamt kök? Brukar man inte ha gemensamma husgeråd då? Eller har var och en sina saker? Verkar lite småtokigt. Men det kanske är så.

Är det kameran som luras eller har han fått en väldigt lustig hudfärg i sista filmen? Inte har han varit den färgen vare sig som lite solad, en del solad eller mycket solad innan?
Jag tror det handlar om en vanlig, något möblerad, lägenhet. Han har ju inga problem med att sköta om ett hushåll för en person.
2018-07-27, 19:50
  #33069
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Det är liksom inte Hannibal Lecter vi pratar om!

Snarare Buffalo Bill mera, med de där danserna...
2018-07-27, 19:50
  #33070
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror det handlar om en vanlig, något möblerad, lägenhet. Han har ju inga problem med att sköta om ett hushåll för en person.

Vad hände med hans bohag efter att han sålde lägenheten?
2018-07-27, 19:52
  #33071
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Vad hände med hans bohag efter att han sålde lägenheten?
Polskan fick i princip rubbet, förutom gungstol och någon tavla.
2018-07-27, 19:52
  #33072
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Polskan fick i princip rubbet, förutom gungstol och någon tavla.

Men varför? Ville han bara bli av med det?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback