Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-27, 12:22
  #33049
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
För första gång på mycket länge tycker jag Lennart visar tecken på en tillfriskning. En hel video på drygt 4 minuter där han pratar sammanhängande och faktiskt resonerar ganska så sunt. Öppnar även för att försöka skaffa ett hederligt kneg om jag fattade rätt?

Ja, jag blev positivt överraskad också. Inget mantis-svammel utan mer konkret om framtiden. Och han säger till och med "då kanske jag till och med vill göra någonting för samhället istället för att få en sjukpenning". Kanske han återansluter sig till Systemet trots allt.
2018-07-27, 13:10
  #33050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Nu får du förtydliga dig. Trams räcker inte.

De två klippen visar bara att han inte fattar att det är hans egen anmälan han håller i sin hand utan tror att det är Lemurianer och andra som skrivit ihop fejk-anmälan.

Förlåt att jag var otydlig: jag citerade helt enkelt Lennart i klippen 😊
2018-07-27, 13:55
  #33051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Oh my det är nära mitt jobb.
Skönt att det inte är nära där jag bor dock.

Jag lovar att det bor betydligt farligare och moraliskt mer hämningslösa människor än Lennart i din omnejd. Folk kan vara riktigt fucked up även om de inte lägger upp en massa videos där de basunerar ut galenskapen. Kan bli ett jobbigt uppvaknade för dig nån gång.

Kul att se Lennarts senaste videor, jag anar en sjukdomsinsikt även om han aldrig någonsin lär erkänna det för oss men det gäller nog en majoritet av alla svenssons som hamnar på psyket.

Men det är en lång väg kvar, det är fortfarande mer troligt att han hamnar på ruta ett (eller ruta två, nu när psykvården känner till honom) igen än att han inte gör det.
2018-07-27, 14:56
  #33052
Medlem
Luderlappens avatar
Sant, det troliga är att han manipulerar läkaren att injektion inte längre är nödvändigt, Lennart inser ju naturligtvis att han är sjuk och - Jo, naturligtvis kommer jag att ta psykmedicin i tablettform! å så tar han inte sina piller och ny psykos kommer som ett brev på posten.😥
2018-07-27, 15:14
  #33053
Avstängd
MantisSvantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luderlappen
Sant, det troliga är att han manipulerar läkaren att injektion inte längre är nödvändigt, Lennart inser ju naturligtvis att han är sjuk och - Jo, naturligtvis kommer jag att ta psykmedicin i tablettform! å så tar han inte sina piller och ny psykos kommer som ett brev på posten.😥

Som ett FEJKBREV på posten!

Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Det tydligaste exemplet någonsin på tillfriskning idag när han pratar om att gå och se Michael Tellinger hålla föredrag och han säger att det kostar 400 euro. Då kommer han helt plötsligt på att nä...det låter alldeles för mycket. 40 euro måste det vara.

Hade INTE skett för några månader sedan, inte en chans att han hade haft sådan eftertänksamhet då.
Han hade bara kört på och säkert betalat 400 euro om han hade haft det utan att tänka efter en sekund om det var vettigt eller ej med ett sådant pris.

Medicinen hjälper uppenbart lite nu. Grattis Lennart.

Fast jag håller med ovanstående, att hitta rimlighet i siffror och sånt, det är nåt nytt!
2018-07-27, 15:28
  #33054
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MantisSvantis
Som ett FEJKBREV på posten!



Fast jag håller med ovanstående, att hitta rimlighet i siffror och sånt, det är nåt nytt!


Det är nog den största effekten medicinen har gett. Hjärnan rusar inte på i 120 hela tiden. Han hör sig själv utan att nästa association pockar på.
Det känns inte helt hopplöst längre, fantastiskt!
2018-07-27, 16:09
  #33055
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luderlappen
Sant, det troliga är att han manipulerar läkaren att injektion inte längre är nödvändigt, Lennart inser ju naturligtvis att han är sjuk och - Jo, naturligtvis kommer jag att ta psykmedicin i tablettform! å så tar han inte sina piller och ny psykos kommer som ett brev på posten.😥

Ja, jag tror absolut att han går på deras plan bara för att det är det enda han kan göra just nu. Vet inte vad han sagt till de som bestämmer eller om det är de som tycker han gör framsteg när han har slutat berätta sina budskap. Att han har slutat tror jag beror på två saker, han inser att han måste rädda sig själv nu, och att de håller kvar honom i all evighet om han tror på konstiga saker, så han nämner de inte. Det är nästan som ett hemligt meddelande när han skriver under videon att han fortfarande tror på ett nytt system.

Och att han får en annan sorts boende kommer nog förändra mycket. Ett gruppboende med personal som samtidigt ska vara hjälpare och i någon grad vårdare, och ett rum bland människospillror där han ändå verkar rätt oövervakad, trots alla regler han inte tyckte om. Skulle tro att många av de reglerna handlar om att man inte får dricka eller knarka, vilket inte rör honom.

Tror ett sådant boende ändå är mer i hans smak. Och pengar verkar de ju ge honom. Tycker inte det verkar så dumt om det inte vore för zombifieringen. Men som sagt, alla här verkar ju tro att man måste ta något extremt sänkande för att få bukt med psykosen. Att bara bromsa hela hjärnan visst OK, det var det bästa man hade förr. Ingen av de jag känner som tar antipsykotisk medicin går om kring som en levande död, men då håller man sig till saker som är inriktade på psykosen inte hela organismen. OK, de blir lättare tjocka, men hellre tjock än zombie.

Får se om han kan lura dem att ta bort medicinen, men tror det blir svårt.
2018-07-27, 16:19
  #33056
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jag lovar att det bor betydligt farligare och moraliskt mer hämningslösa människor än Lennart i din omnejd. Folk kan vara riktigt fucked up även om de inte lägger upp en massa videos där de basunerar ut galenskapen. Kan bli ett jobbigt uppvaknade för dig nån gång.

Kul att se Lennarts senaste videor, jag anar en sjukdomsinsikt även om han aldrig någonsin lär erkänna det för oss men det gäller nog en majoritet av alla svenssons som hamnar på psyket.

Men det är en lång väg kvar, det är fortfarande mer troligt att han hamnar på ruta ett (eller ruta två, nu när psykvården känner till honom) igen än att han inte gör det.

Jo det vet jag att det gör, bor i en av Stockholms utsatta om råden men det stoppar inte mig för att tycka att det är obehagligt att han kommer bo nära där jag jobbar. Inte för att jag tror att han någonsin skulle göra illa någon utan för att jag vet att han har sjuka vanföreställningar, jag har liksom följt hans resa under så lång tid nu.
Det är just det att jag vet det jag vet om honom som gör att jag känner obehag.
2018-07-27, 16:24
  #33057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Jo det vet jag att det gör, bor i en av Stockholms utsatta om råden men det stoppar inte mig för att tycka att det är obehagligt att han kommer bo nära där jag jobbar. Inte för att jag tror att han någonsin skulle göra illa någon utan för att jag vet att han har sjuka vanföreställningar, jag har liksom följt hans resa under så lång tid nu.
Det är just det att jag vet det jag vet om honom som gör att jag känner obehag.

Jaha, men sluta med det då. Med den mentaliteten går man rädd genom livet och då är det inte mycket till liv.
2018-07-27, 16:24
  #33058
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Ja, jag tror absolut att han går på deras plan bara för att det är det enda han kan göra just nu. Vet inte vad han sagt till de som bestämmer eller om det är de som tycker han gör framsteg när han har slutat berätta sina budskap. Att han har slutat tror jag beror på två saker, han inser att han måste rädda sig själv nu, och att de håller kvar honom i all evighet om han tror på konstiga saker, så han nämner de inte. Det är nästan som ett hemligt meddelande när han skriver under videon att han fortfarande tror på ett nytt system.

Och att han får en annan sorts boende kommer nog förändra mycket. Ett gruppboende med personal som samtidigt ska vara hjälpare och i någon grad vårdare, och ett rum bland människospillror där han ändå verkar rätt oövervakad, trots alla regler han inte tyckte om. Skulle tro att många av de reglerna handlar om att man inte får dricka eller knarka, vilket inte rör honom.

Tror ett sådant boende ändå är mer i hans smak. Och pengar verkar de ju ge honom. Tycker inte det verkar så dumt om det inte vore för zombifieringen. Men som sagt, alla här verkar ju tro att man måste ta något extremt sänkande för att få bukt med psykosen. Att bara bromsa hela hjärnan visst OK, det var det bästa man hade förr. Ingen av de jag känner som tar antipsykotisk medicin går om kring som en levande död, men då håller man sig till saker som är inriktade på psykosen inte hela organismen. OK, de blir lättare tjocka, men hellre tjock än zombie.

Får se om han kan lura dem att ta bort medicinen, men tror det blir svårt.

Medhåll på det, ingen jag känner som tar antipsykotisk medicin ger ett lika neddrogat intryck som Lennart på trilafon.
2018-07-27, 16:26
  #33059
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jaha, men sluta med det då. Med den mentaliteten går man rädd genom livet och då är det inte mycket till liv.

Skrev jag att jag var rädd?
Nej.
Att känna obehag är inte att vara rädd.
2018-07-27, 16:47
  #33060
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimensions
Förlåt att jag var otydlig: jag citerade helt enkelt Lennart i klippen 😊


Hehe, ja då gör du som jag, hugger direkt och tror att folk fattar vad man tänker i huvet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback