Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 19:51
  #32881
Medlem
Lyzzas avatar
Ska han bo ihop med andra på gruppboende så får han ju inte filma som i "Big brother" och lägga ut personer och personal och deras dagliga liv.

Haj ögän här har vi Nisse Jönsson och hans permobil.
2018-07-21, 19:55
  #32882
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jaha, källa på det. Lelle själv, eller?

Mm. Har tyvärr ingen bättre källa.

Tror medicinen tär väldigt. Han verkar supertrött.
2018-07-21, 20:11
  #32883
Medlem
Frammes avatar
Visst däckar medicinen Lelle. Jag som lekman tror att det är nödvändigt. Eftersom han inte är medveten om sin problematik, så finns det bara i min värld att han måste ner. Djupare än nu. Sen kan vi se Lelle återkomma. Låter grymt, det jag skriver. Men för mej är det Lelles sanning.
2018-07-21, 21:04
  #32884
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror han ska "bevisa" (för läkeriet) att han kan låta bli att filma: "inga problem, inte beroende"...

Det kräver taktiskt tänkande och det saknar LB , om inte medicinen tagit skruv på det viset.
__________________
Senast redigerad av langaocb 2018-07-21 kl. 21:18.
2018-07-21, 21:13
  #32885
Medlem
Frammes avatar
Jag tror inte Lelle har den orken och planeringskapaciteten.
2018-07-21, 21:59
  #32886
Medlem
xmzs avatar
@Kent-Herbert du som är lemurian och tajt polare med Lennart sedan över ett år, har du inget nytt att förtälja?
2018-07-21, 22:16
  #32887
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
@Kent-Herbert du som är lemurian och tajt polare med Lennart sedan över ett år, har du inget nytt att förtälja?
Så jäkla bra skrivet. Jag har haft mina tvivel ang K-H lemurianen.
2018-07-22, 03:47
  #32888
Medlem
Lyzzas avatar
För den som undrar hur en stalker kan fungera så har ni ett helt tokigt klipp här. Herrejesses vilka nötter. https://www.youtube.com/watch?v=of1-vkIS5sQ

Lennart blev ju dömd för att ofreda/stalka. Och han har skrivit mycket till olika berömda personer.

Bla kungahuset och Drottning Silvia. I filmen förekommer en tysk läkare som tror att Drottning Elisabeth av England är fan själv och han ville skydda Diana och skrev brev och sökte upp henne.

En grafolog tolkar stalkers handstilar i breven de skrivit.

En ögonöppnare när det gäller stallking är att om de motarbetas blir de frustrerade och aggressiva och än med ihärdiga vilket vi såg när Lennart bröt mot besöksförbudet om och om igen mot S.

De kan vilja hämnas och försöka döda personen vilket vi ser i klippet.

Deras familjer drabbas med hot om att ta barnen i från dem om de inte lämnar den sjuke.

Lennart kanske är sjukare än vi tror och har sett. Kanske var det bara en tidsfråga om/när han begått ett än värre brott om han inte handgripligen blev stoppad av S. pappa och bror och satt på tåget av dem. För han ville ju verkligen inte sluta söka upp henne fast han blev stoppad flera gånger och polisomhändertagen. (Och dömd för det.)

Många både här och på tuben tycks ta lätt på stalkingen och tycker att S. ska tåla det. Och att barnet som fick dick pick får skylla sig själv. De fortsätter mata Lennart i hans vanföreställning och uppmuntrar han till att bryta mot reglerna på sjukhuset, rymma eller andra tokigheter.

Det är synd att vi inte får uppleva den snälle lite underfundige Lennart som man trots stolligheterna gillar så mycket. Men hans sjukdom gör att han inte längre fungerar utan stöd och hjälp från andra.
Skulle han släppas ut så hade han gått hem till mamma som inte vill ha honom där. Vem ska då ta hand om honom och se till att han får bo och äta någonstans? Tror knappast Trollen erbjuder sig. De hade väl gottat sig om han började lägga upp filmer från fyllebänkarna i parkerna, tunnelbanan och härbärgena.

Så ni som önskar honom omedelbar frihet utan medicin kan ju ställa upp och ta hand om honom. Vi andra betalar hellre med våra skattemedel för att han och andra olycksbröder och systrar ska få rätt till skälig levnadsnivå och bostad.
2018-07-22, 09:02
  #32889
Medlem
EugenWs avatar
Jag tror att Lennart snarare, med rätta, inser att läkarna tittar på hans videor och att han därför gör ett medvetet val om att inte filma. Han försöker väl lura dem. Frågan är hur länge han orkar hålla på.

Jag har svårt att tro att någon som är så djupt nere i träsket kan bli frisk, men om han skulle bli det så tror jag inte att reaktionen mot tidigare beteende kommer att bli särskilt vacker.

Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Saknar fortfarande resterande demensutredning. EEG och DT/CT är inte del i en sådan utredning, bara som uteslutning av andra orsaker till beteendet. Tycker inte ha sett någon försämring i det avseendet, så kanske har han tur och det inte var demens och försämringen har avstannat. Men stör mig fortfarande på att de har struntat i utredningen. Men det är väl någon ny läkare som ska ha nya infallsvinklar på pin kiv (tro mig, har träffat många sådana), och tagit bort misstanken om demens och ersatt den med något flum. Troligen en gammal överläkare som ständigt jobbat inom psykosvården så det enda han kan se är att alla som är sjuka har just det han jobbar med, ja hemmablinda läkare finns de också.
Sluta fjanta dig med ditt läkarhat. Han gick i tidigt skede igenom en demensutredning. Har du ens läst tråden?
2018-07-22, 10:53
  #32890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugenW
Jag tror att Lennart snarare, med rätta, inser att läkarna tittar på hans videor och att han därför gör ett medvetet val om att inte filma. Han försöker väl lura dem. Frågan är hur länge han orkar hålla på.

Jag har svårt att tro att någon som är så djupt nere i träsket kan bli frisk, men om han skulle bli det så tror jag inte att reaktionen mot tidigare beteende kommer att bli särskilt vacker.

Sluta fjanta dig med ditt läkarhat. Han gick i tidigt skede igenom en demensutredning. Har du ens läst tråden?

Han kan mycket väl ha fått domen frontotemporal demens, men att han av mycket förståeliga skäl inte delar med sig. Detta oavsett om han accepterar dem eller inte. Man ska tänka på att det som vi har sett av hans uppträdande är det väldigt typiskt. Hans gränslöshet, oförmåga att planera och avsaknad av konsekvenstänk. Förra året kunde han planera och genomföra sin cykelturné, något han inge skulle klara idag. Innan han blev sjuk var han rätt framåt med fysisk aktivitet och videos och idéer han la upp, och verkar ha varit mycket social. Vi har också hans vanföreställningar som mer verkat vara av mer förklarande slag, och det har inte sett ut som han faktiskt själv tror på dem.

Nu när han är inlåst gagnar det inte honom, så då lägger han dem åt sidan. Så mycket tragiskt, men kanske intressant, så blir det säkert inte bättre. Så ni som vill kan kanske hälsa på honom. Om han får ta emot besök, även om han själv säkert uppskattar dem.

Min gissning nu är att de tar ner honom lite med mediciner, och för en utredning av hans behov och förmåga att klara sig själv i nuläget. Kommer ni ihåg att han sa att de tyckte han var impulsiv i mataffären. Så långt har det alltså gått, att han inte riktigt klarar av att handla mat år sig själv. Så nej, det handlar inte om någon psykos.
__________________
Senast redigerad av Gryningsribba 2018-07-22 kl. 10:56.
2018-07-22, 14:55
  #32891
Medlem
nationalizten88s avatar
Enligt Google + så är han rätt spak följande kommentar: -Jag orkar inte så mycket och inte mycket är roligt

Undrar om 4 månaders domen tog udden ur honom helt.
2018-07-22, 16:39
  #32892
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Enligt Google + så är han rätt spak följande kommentar: -Jag orkar inte så mycket och inte mycket är roligt

Undrar om 4 månaders domen tog udden ur honom helt.

Man kan ju hoppas på det, känns som att hans hjärna behöver kylas ner lite.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback