2017-12-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
https://www.youtube.com/watch?v=a4-uBuU7kYw

XRB går bara att köpa på BitGrail och Mercatox just nu, två väldigt små exchanges i kryptovärlden. Snart på KuCoin. Volymen är alltså VÄLDIGT låg, och redan en marketcap på rank #22. Det är sinnessjukt.

Eftersom XRB är såpass ny, och har galen potential, väntar en enorm ökning av volymen när XRB kommer in på större exchanges.. Har nästan 100% XRB i min cryptoportfölj.
Jag har lite XRB som jag fick via RaiBlocks-miningen som var igång ett tag. Det har varit en galen utveckling, men jag förstår faktiskt inte varför (även om jag är glad över den). Jag tycker inte att RaiBlocks är exceptionellt bra och teamet bakom det är superlitet (bara Colin Lemahieu som jobbar med det på heltid). De wallets som finns suger ganska ordentligt...
Citera
2017-12-30, 10:51
Medlem
Hur köper man ripple via eth hos bitgrail ser endast bitcoin som alternativ?
Citera
2017-12-30, 11:48
Medlem
Frågan är inte vilken digital valuta som har potential utan hur många som kan ha potential. Kanske är det dags för Flashback att skaffa sin egen?
Citera
2017-12-30, 12:25
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
Hur är billigaste vägen in från mitt bankkonto till Bitgrail/Mercatox - vilken anser ni vara bäst av de två? Tänkte om jag skulle köpa in mig på coinbase med SEPO, sedan Litecoinköp, sända till BitGrail/Mercatox.

Edit: Nu såg jag att Bitgrail bara tradar BTC i inköp mot XRB, stämmer det? Mercatox vs Bitgrail för ett snabbt köp på 3000?

Frågan är alltså, klokaste vägen in för att köpa XRB med så lite avgifter som möjligt? Jag är helt färsk, ha överseende med det. Tack på förhand.

Jag rekommenderar Bitgrail. Mercatox har för låg volym. Bitgrail är dock inte speciellt bra, men den duger.

Jag rekommenderar att du köper BTC och överför till bitgrail, det är såpass låg volym att byta LTC/ETH->BTC suger. Man får ta transaktionskostnaden helt enkelt..
Citera
2017-12-30, 12:26
Medlem
happilappis avatar
Kryptokung gick nyligen ut med positiv tweet om XRB (1.8m följare)

https://twitter.com/kevinrose/status/946914524329684992
Citera
2017-12-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
Hur är billigaste vägen in från mitt bankkonto till Bitgrail/Mercatox - vilken anser ni vara bäst av de två? Tänkte om jag skulle köpa in mig på coinbase med SEPO, sedan Litecoinköp, sända till BitGrail/Mercatox.

Edit: Nu såg jag att Bitgrail bara tradar BTC i inköp mot XRB, stämmer det? Mercatox vs Bitgrail för ett snabbt köp på 3000?

Frågan är alltså, klokaste vägen in för att köpa XRB med så lite avgifter som möjligt? Jag är helt färsk, ha överseende med det. Tack på förhand.

Mercatox funkar finfint med. På mercatox kan du ju handla andra valutor, medans bitgrail en exchange skapad för handel enbart av XRB.
Visst kostar lite mer att överföra BTC, men så farligt är det inte. Tror jag fick pröjsa ca 200kr när jag förde över BTC till värde av 6k häromdan.
Citera
2017-12-30, 23:26
Medlem
Luckyhorses avatar
Vad tror ni andra om https://www.sether.io/ i tidigt stadie verkligen men tror idén är rätt bra och funderar på om man ska köpa lite
Citera
2017-12-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
Vad tror ni andra om https://www.sether.io/ i tidigt stadie verkligen men tror idén är rätt bra och funderar på om man ska köpa lite

Jag förstår inte vad själva tokenen gör i Sether? Idén verkar enkel nog, hålla koll på sociala plattformar, men vad sjutton gör tokenen? Sparas datan i själva blockkedjan så att datan är öppen att använda för alla, eller vad är grejen med att tokenisera deras produkt? Varför vill man isåfall äga en del av kedjan, om det ändå är öppen data?
Citera
2017-12-31, 00:22
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Jag förstår inte vad själva tokenen gör i Sether? Idén verkar enkel nog, hålla koll på sociala plattformar, men vad sjutton gör tokenen? Sparas datan i själva blockkedjan så att datan är öppen att använda för alla, eller vad är grejen med att tokenisera deras produkt? Varför vill man isåfall äga en del av kedjan, om det ändå är öppen data?

hm, jag kan ha uppfattat det hela fel med detta. Det verkar lite skumt som du säger med att om det är öppet så borde det ju inte finnas något värde i det hela. Denna ico riktar sig mot företag endast ser jag nu när jag läser igenom sidan lite mer. my bad, sorry
Citera
2017-12-31, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Mercatox funkar finfint med. På mercatox kan du ju handla andra valutor, medans bitgrail en exchange skapad för handel enbart av XRB.
Visst kostar lite mer att överföra BTC, men så farligt är det inte. Tror jag fick pröjsa ca 200kr när jag förde över BTC till värde av 6k häromdan.

Vi kanske ser det på olika sätt men över 3% avgift känns mycket. Kommer ihåg när det kostade några ören att föra över BTC och det är så det ska/måste vara om det ska bli ett gångbart sätt att betala.
Citera
2017-12-31, 13:22
Medlem
Hexen666s avatar
Bitcoins dominans på marknaden är nu bara 38%, det har rasat från 50% på bara ett par veckor. Altcoins växer så det knakar, folk vill göra snabba pengar på uppstickare. Digibyte och Verge hade varsin kraftig resning under natten.
Citera
2017-12-31, 14:21
Medlem
Tjena! Jag har idag Bitcoin certifikat. Tänkte dock sälja dessa och gå in på alt coins istället. I nuläget är jag väldigt intresserad av IOTA och EOS.

Jag är hyfsat påläst om tekniken och jag tror de kan ha potential att göra en fin ökning. Men då jag aldrig tidigare handlat med virtuella valutor innan utan endast certifikat. Så undrar jag om ni kan hjälpa mig hur det fungerar för att handla så säkert som möjligt, med så lite avgifter som möjligt.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in