2017-12-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [MystERiouZ]
Du borde kika på ARK också, vänta på en dipp och köpa in dig.
I övrigt tycker jag listan ser intressant ut. Väldigt spridd. Hittar du ingen plånbok som håller många olika valutor blir det kanske lite rörigt imo. Själv skulle jag nog satsa på 4-5 av dom där.

Om du inte har Blockfolio på mobilen så är det ett tips för att hålla koll på sina valutor.

Ark är på listan! Lite rörigt ja, men som sagt tycker jag mest det är kul att hänga med på lite olika.

Jag hade tänkt börja handla på Bittrex/Bitfinex, men det verkar som att båda kan dröja flera veckor med sin verifikation. Har någon tips på bra exchanges som har lite lägre tryck på sig?
Citera
2017-12-14, 00:44
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artro
Ark är på listan! Lite rörigt ja, men som sagt tycker jag mest det är kul att hänga med på lite olika.

Jag hade tänkt börja handla på Bittrex/Bitfinex, men det verkar som att båda kan dröja flera veckor med sin verifikation. Har någon tips på bra exchanges som har lite lägre tryck på sig?

Ett enkelt sätt att komma igång är att köpa Bitcoin eller Monero via localbitcoin.com / localmonero.co med Swish. Sätt över till antingen HitBTC eller Cryptopia. De kräver ingen verifiering upp till ett visst belopp. Går hyffsat snabbt (för att vara Bitcoin) att skicka BTC ifrån localbitcoin också då de skickar i batchar.
Senast redigerad av KastaMask 2017-12-14 kl. 00:52.
Citera
2017-12-14, 07:20
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artro

cryptopia tycker jag funkar galant och har de flesta coins iallafall
Citera
2017-12-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Vad händer vid den datumen? något nytt sammarbete?

Relaunchen som skulle skett i December blev framflyttad. Jag tror det var det bästa då teamet inte riktigt kände sig redo. Relaunch är vad de tidigare kallade Rebranding. Det kommer inte vara några supercoola nya saker som händer vid Relaunchen, men jag tror att det kommer vara mycket pengar som flödar in inför den, vilket kommer göra att du vill äga den innan relaunchen!

https://blog.lisk.io/lisk-relaunch-5a049ab2c281
Citera
2017-12-14, 10:05
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
cryptopia tycker jag funkar galant och har de flesta coins iallafall
Vad är det som styr vilka coins de har? Cryptopia har ju 100-tals olika coins men inte Ripple, varför undrar man?
Citera
2017-12-14, 10:08
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vad är det som styr vilka coins de har? Cryptopia har ju 100-tals olika coins men inte Ripple, varför undrar man?

Tjaa..det är väl upp till varje exchange att lista coinsen. Det kostar ju en slant för Dev att få deras coins listade, olika mycket beroende på exchange. Och det fins ju ett gäng olika exchanges som är olika dyra... Så randomness, och pris kanske? Devs tro / icke tro på exchanges?
Citera
2017-12-14, 10:17
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Tjaa..det är väl upp till varje exchange att lista coinsen. Det kostar ju en slant för Dev att få deras coins listade, olika mycket beroende på exchange. Och det fins ju ett gäng olika exchanges som är olika dyra... Så randomness, och pris kanske? Devs tro / icke tro på exchanges?
Tack för svar! Det är ändå sjukt vad många olika valutor det finns som man aldrig har hört talas om. I skrivande stund så har Cryptopia 14 valutor som gått upp 50% eller mer det senaste dygnet, den som går bäst just nu, IXCoin, ligger på +100,19%
Citera
2017-12-14, 10:18
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tack för svar! Det är ändå sjukt vad många olika valutor det finns som man aldrig har hört talas om. I skrivande stund så har Cryptopia 14 valutor som gått upp 50% eller mer det senaste dygnet, den som går bäst just nu, IXCoin, ligger på +100,19%

Jodu.. det är bergochdalbana på många coins! min portfölj lyser genomgående grönt!
Citera
2017-12-14, 14:32
Medlem
Ett tips är att, om du investerar eller trejdar kortsiktigt (d.v.s inte att hålla i 5-10 år) är att inte fokusera allt för mycket på vad företaget bakom coinet gör.

Detta är nog den vanligaste missförståndet bland folk som inte tidigare har erfarenhet av trejding och börjar köpa kryptovalutor.

"Wow, coolt företag som gör VR-spel! Då måste jag köpa dessa tokens."

Fokusera istället på vad som kan driva upp priset på ett coin T.ex. community, social media presence, supply och market cap.

De senaste 4 månaderna har jag byggt min portfolio från 500 dollar i startkapital till över 10 000 dollar endast på att dels tajma trejdsen bra (örat mot marken), men också på att göra researchen baserad på de 4 variablarna.

Lycka till!
Citera
2017-12-14, 14:37
Medlem
Trillskes avatar
Eller så kan man hyra en apa och låta den kasta pil, lätt värt pengarna.
Citera
2017-12-14, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Eller så kan man hyra en apa och låta den kasta pil, lätt värt pengarna.

Ja, lycka till. Du kommer bli rik!
Citera
2017-12-14, 17:19
Medlem
Hexen666s avatar
Imorgon startar försäljningen av LAND i decentraland. Deras token heter MANA. Kan försäljningen trissa upp priset tro? Konceptet är mycket intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in