2017-12-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Bittrex!

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Om vi vänder på det, vilka är smidiga att ha att göra med? Bitfinex? Poloniex?
Ja, exchanges och enkelheten att ta ut sina pengar förtjänar helt klart en egen tråd.

Kan göra världens bästa affärer men beskydda sig själv till max med sina cryptcoins, men flaskhalsen exchangena och tilliten kan göra att du inte får se röken av dina pengar.
Citera
2017-12-12, 15:53
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTunnaVitaLinjen
Håll dig jävligt långt ifrån Poloniex.
Utveckla gärna
Citera
2017-12-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Utveckla gärna
Många (inklusive undertecknad) som haft diverse problem. Exempelvis då du ska flytta coins därifrån till en wallet/annan adress. Transaktionen står som pending i flera veckor, du hör av dig till deras support utan att få något svar. Lyckligtvis har det rört sig om rätt små belopp för min del medan det för andra handlat om mycket pengar.

Krävs i princip att du spammar dom på twitter eller får en reddit-tråd med en jäkla massa visningar för att dom ska bemöda sig att hjälpa dig. Riktig skitsida.
Citera
2017-12-12, 16:08
Medlem
KastaMasks avatar
Hur tror ni det går för BCH? Roger Ver gjorde ett uttalande om att han är orolig för Bitcoin. Överföringshastigheterna och avgiften på BTC är otroligt höga. Misstänker även att någon kommer passa på att attackera BTC nätverket för att påverka hastigheten ytterligare. Det har skett förut. Kan detta orsaka en ökning på BCH då den fungerar så pass bra i jämförelse? Varför skulle folk välja just BCH framför andra alts?

Jag undrar om vi inte ser BTCs roll som standardvaluta sakta men säkert försvinna. Man måste inte längre gå FIAT->BTC>ALTS, FIAT->ETH/LTC/XMR->ALTS är nu möjligt. ETH, LTC och XMR är alla säkra val av den anledningen. Det finns färdig infrastruktur och användare hos dessa coins.
Senast redigerad av KastaMask 2017-12-12 kl. 16:40.
Citera
2017-12-12, 20:08
Medlem
Börjar bli väldigt intresserad av att investera i Litecoin. Är det värt att köpa nu på grund av de senaste 24 timmarna? Bör man vänta?
Citera
2017-12-12, 20:20
Medlem
orvar2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Hur tror ni det går för BCH? Roger Ver gjorde ett uttalande om att han är orolig för Bitcoin. Överföringshastigheterna och avgiften på BTC är otroligt höga. Misstänker även att någon kommer passa på att attackera BTC nätverket för att påverka hastigheten ytterligare. Det har skett förut. Kan detta orsaka en ökning på BCH då den fungerar så pass bra i jämförelse? Varför skulle folk välja just BCH framför andra alts?

Jag undrar om vi inte ser BTCs roll som standardvaluta sakta men säkert försvinna. Man måste inte längre gå FIAT->BTC>ALTS, FIAT->ETH/LTC/XMR->ALTS är nu möjligt. ETH, LTC och XMR är alla säkra val av den anledningen. Det finns färdig infrastruktur och användare hos dessa coins.

Som BTC fungerar nu är den värdelös som transaktionsvaluta, främst pga avgiften och tiden. För stunden är kursen för hög för BTC's bästa....Men om jag förstått saken rätt så kommer lightning network (om det implementeras som open source och blir spritt) lösa alla problem för den vanlige användaren. Så frågan är vilket som kommer först, lightning network eller krashen...

När BTC börjar fungera tror jag de andra cryptovalutor som inte tillför mervärde (anonyma etc) kommer gå mot 0. Varför skulle de finnas?

Så min framtidsspaning är;
1. Cryptokrash
2. Allt skit rensas ut, folk blir skeptiska, BTC står stabilt och får utvecklas till något fungerande. De enda "överlevande" valutor blir BTC, och andra som komplementerar BTC med anonymitet eller andra funktioner (ether? Monero? IOTA?). De andra rena transaktionsvalutorna försvinner den dagen BTC löser problemen med kostand / tid (=lightning ).
3. Jag tankar mera när krashen stabiliserats.
4. BTC kommer på 10års sikt med god marginal gå över dagens nivåer, slutnivån är helt omöjlig att ens spekulera om

Jmf med IT krash, -08 krash... allt åker ner till bottennivåer, men kvalite kommer snabbt igen. Skräp dör.

Tar gärna emot motargument
Citera
2017-12-12, 20:20
Medlem
Gladiuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iuehauwifafji
Börjar bli väldigt intresserad av att investera i Litecoin. Är det värt att köpa nu på grund av de senaste 24 timmarna? Bör man vänta?

Gör det eller gört inte, finns ingen som kan sia i hur det blir.
Lägg inte in mer än du har råd att förlora.
Citera
2017-12-12, 21:25
Medlem
Zaphod-Beeblebroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvar2014
Som BTC fungerar nu är den värdelös som transaktionsvaluta, främst pga avgiften och tiden. För stunden är kursen för hög för BTC's bästa....Men om jag förstått saken rätt så kommer lightning network (om det implementeras som open source och blir spritt) lösa alla problem för den vanlige användaren. Så frågan är vilket som kommer först, lightning network eller krashen...

När BTC börjar fungera tror jag de andra cryptovalutor som inte tillför mervärde (anonyma etc) kommer gå mot 0. Varför skulle de finnas?

Så min framtidsspaning är;
1. Cryptokrash
2. Allt skit rensas ut, folk blir skeptiska, BTC står stabilt och får utvecklas till något fungerande. De enda "överlevande" valutor blir BTC, och andra som komplementerar BTC med anonymitet eller andra funktioner (ether? Monero? IOTA?). De andra rena transaktionsvalutorna försvinner den dagen BTC löser problemen med kostand / tid (=lightning ).
3. Jag tankar mera när krashen stabiliserats.
4. BTC kommer på 10års sikt med god marginal gå över dagens nivåer, slutnivån är helt omöjlig att ens spekulera om

Jmf med IT krash, -08 krash... allt åker ner till bottennivåer, men kvalite kommer snabbt igen. Skräp dör.

Tar gärna emot motargument

Du svarade här på en av mina frågor i en annan tråd.

En grej jag tänker på. Kommer miners eller någon annan tappa pengar på att släppa lightning? Kan de isåfall stoppa det/dra ut på det?

Huruvida det blir någon krasch har jag svårt att sia om. Enda jag ser som stor fara för alla kryptovalutor är om de blir olagliga nästan överallt. Vad annars skulle få dig att börja sälja av coins?
Citera
2017-12-12, 21:28
Medlem
Går det att utnyttja prisskillnaderna hos exchanges? Antar att BTC har för höga avgifter om man inte redan rullar extremt stort, och att överföringstiderna ger risk. Frågan blir ju då vilken av ALT som har lägst avgift, snabbast tider och glappar mellan exchanges?

Edit: 15% skillnad på LTC mellan bitfinex och GDAX. Plan köpa LTC på BF, föra över till GDAX, sälja på GDAX till dollar, flytta över dollar till BF, igen. Haken?
Senast redigerad av Zaphod-Beeblebrox 2017-12-12 kl. 21:35.
Citera
2017-12-12, 21:34
Medlem
fittslems avatar
Nån som vet nått bra ställe att köpa Ribble på? Med kort? Tänkte inte köpa så mycket.

Vad rekommenderar ni för wallet? Jaxx på min burk här stödjer inte Ribble.
Citera
2017-12-12, 21:41
Medlem
orvar2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaphod-Beeblebrox
Du svarade här på en av mina frågor i en annan tråd.

En grej jag tänker på. Kommer miners eller någon annan tappa pengar på att släppa lightning? Kan de isåfall stoppa det/dra ut på det?

Huruvida det blir någon krasch har jag svårt att sia om. Enda jag ser som stor fara för alla kryptovalutor är om de blir olagliga nästan överallt. Vad annars skulle få dig att börja sälja av coins?

Troer inte miners m.m. kommer dragga, finns i sak ingen anledning, dom får in sina pengar ändå. Och BTC som valuta dör utan en fungerande infrastruktur. Då lär Lightcoin m.m. ta över.

Trenden i de flesta länder jag läst om är i motsatt riktning, mot mera regleringar. Regleringar innebär legitimitet. Att Crypto hanteras skattemässigt som vilken tillgång som helst leder bara till ökad acceptans
(utom dom som använder Monero då...). Sen är folk i allmänhet sura över det, men från macroperspektivet är regleringar bra => Mera legitimitet => Ökad användning. => ökat värde.

Är övertygad om att BTC någon dag kommer hitta en stabil nivå, om det sker före eller en cryptokrash är omöjligt att svara på.
Citera
2017-12-12, 21:44
Medlem
Hur gör staten för att reglera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in