Citat:
Ursprungligen postat av
KastaMask
Hur tror ni det går för BCH? Roger Ver gjorde ett uttalande om att han är orolig för Bitcoin. Överföringshastigheterna och avgiften på BTC är otroligt höga. Misstänker även att någon kommer passa på att attackera BTC nätverket för att påverka hastigheten ytterligare. Det har skett förut. Kan detta orsaka en ökning på BCH då den fungerar så pass bra i jämförelse? Varför skulle folk välja just BCH framför andra alts?
Jag undrar om vi inte ser BTCs roll som standardvaluta sakta men säkert försvinna. Man måste inte längre gå FIAT->BTC>ALTS, FIAT->ETH/LTC/XMR->ALTS är nu möjligt. ETH, LTC och XMR är alla säkra val av den anledningen. Det finns färdig infrastruktur och användare hos dessa coins.
Som BTC fungerar nu är den värdelös som transaktionsvaluta, främst pga avgiften och tiden. För stunden är kursen för hög för BTC's bästa....Men om jag förstått saken rätt så kommer lightning network (om det implementeras som open source och blir spritt) lösa alla problem för den vanlige användaren. Så frågan är vilket som kommer först, lightning network eller krashen...
När BTC börjar fungera tror jag de andra cryptovalutor som inte tillför mervärde (anonyma etc) kommer gå mot 0. Varför skulle de finnas?
Så min framtidsspaning är;
1. Cryptokrash
2. Allt skit rensas ut, folk blir skeptiska, BTC står stabilt och får utvecklas till något fungerande. De enda "överlevande" valutor blir BTC, och andra som komplementerar BTC med anonymitet eller andra funktioner (ether? Monero? IOTA?). De andra rena transaktionsvalutorna försvinner den dagen BTC löser problemen med kostand / tid (=lightning ).
3. Jag tankar mera när krashen stabiliserats.
4. BTC kommer på 10års sikt med god marginal gå över dagens nivåer, slutnivån är helt omöjlig att ens spekulera om
Jmf med IT krash, -08 krash... allt åker ner till bottennivåer, men kvalite kommer snabbt igen. Skräp dör.
Tar gärna emot motargument