2017-01-03, 23:59
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Någon som har tips på bra yttrar i serie A?
Jag lyckas inte få varken Mertens eller Cuadrado att producera poäng på sina kanter.

Använd dom som LF och RF istället. Körde också med dom som yttrar men bytte sedan och nu funkar det mycket bättre. Salah kan även rekommenderas.

edit: då måste du dock byta formation till 4-3-2-1
Senast redigerad av Zlatan. 2017-01-04 kl. 00:14.
Citera
2017-01-04, 00:25
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-gurka-tillexempel
Har kört lite med uppställningen jag länka här förut. Måste säga att TIF Icardi är grymt bra för sitt pris! Måste vara den bästa nickspelaren i spelet. Jag har dock problem när jag ska slå inlägg på honom från mina yttrar. Det kanske är jag som inte fattat hur man slår dem än men 90% av inläggen går rakt på målvakten utan nån chans att mina spelare kan nicka trots att jag siktar på Icardi. För att kompensera drar jag ibland spaken överdrivet mycket snett bakåt, men då skjuter hand den rakt bakåt så att den inte ens hamnar i straffområdet. Finns det nån som sitter på en bra förklaring eller tutorial på hur man ska slå inlägg?

Du slår dom antagligen för sent gissar jag på. Försök några meter tidigare än vad du brukar.
Citera
2017-01-04, 01:57
Medlem
Helvetes balle! Rasade ner från div1 till div3 nu och var ruggigt nära att åka ut där också. Men skärpte till mig och kan kanske gå upp igen om jag vinner nästa. Men en grej, fan va man sliter och drar i tröjor etc! Helt sjukt att det är ok att trampa spelare på hälen som är fria. Inte ofta den där domarjäveln blåser av nej.
Citera
2017-01-04, 02:26
Medlem
max02s avatar
Måste skriva av mig alltså...

Lirar med brorsan. Vi är duktiga båda två. Tog oss upp till division 2 utan konstigheter. Men sen blev det ett helt annat spel. Vi har försökt allt tycker jag. Göra 1-0 och parkera bussen fungerade bra i division 3. Tycker det är helt sjukt svårt få stopp på motståndarna precis utanför boxen. Spelar 4-3-2-1 så 3 st cm ju.

Känns som man möter samma kille varje match dessutom. Alla spelar likadant! Tycker årets upplaga av FIFA är sjukt enformig. Förut kunde man vinna på flera sätt, och dessutom kombinera snyggt spel med tre poäng, vilket känns väldigt tufft nu. Nivån är väldigt mycket högre än tidigare FIFA, det är jag medveten om. De matcherna vi torskar är mot lag som har högt ratade spelare.

Handikappet verkar ju inte existera detta FIFA. Minns tidigare när man kunde spela med silverspelare och näst in till promenera hem division 1. Spelare som Jese, Mlapa och Russell var helt sjukt OP men den tiden känns förbi. Nu är det statsen som spelar störst roll. En spelare med 90 shooting är bättre än en med 70 helt enkelt, så var det inte förr.

Segrarna vi tar känns bara turliga och att känna man spelade snyggt och verkligen ägde sin motståndare finns ej på kartan känns det som.

Raderade klubben i frustration nu... får se när vi kör igång igen men just nu ser man bara svart. Fantasin är som bortblåst.

Den med bäst ratade spelare vinner matchen. Är det inte lite så detta FIFA? Då räcker det du är en okej FIFA spelare. Kan det helt enkelt vara så också att det är mycket svårare/sämre spela med en gäst detta FUT? Tidigare upplagor har det ju känts som en stor fördel i alla fall, och så kändes det fram till att man kom upp mot lite duktigare motstånd.

Era tankar tack...
Citera
2017-01-04, 03:29
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02

Den med bäst ratade spelare vinner matchen. Är det inte lite så detta FIFA? Då räcker det du är en okej FIFA spelare. Kan det helt enkelt vara så också att det är mycket svårare/sämre spela med en gäst detta FUT? Tidigare upplagor har det ju känts som en stor fördel i alla fall, och så kändes det fram till att man kom upp mot lite duktigare motstånd.

Era tankar tack...

Förstår din frustration mannen... Själv alltid varit D1 spelare och hade lätt till D2, dvs promoteade varje säsong. I 2an blev jag fast 2 säsonger innan jag tog mig till D1 och jag trodde att äntligen nu kommer jag bli kvar här.. Åkte ur D1 samma säsong 0-3-4 record.

Sanningen tror jag är bara att FIFA 17 är betydligt mer competitive och svårare än alla andra FIFA pga FUT champs samt att spelet växt på ett helt annat sätt då de nu finns betydligt fler "pro-spelare" än tidigare i och med E-Sportens storhet senaste 2-3 åren.

Så giiit guud är allt jag kan säga, tragiskt är det att tänka att man inte är tillräckligt bra men det är den bittra sanningen... Lycka till!
Citera
2017-01-04, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02

Lirar med brorsan. Vi är duktiga båda två. Tog oss upp till division 2 utan konstigheter. Men sen blev det ett helt annat spel. Vi har försökt allt tycker jag. Göra 1-0 och parkera bussen fungerade bra i division 3. Tycker det är helt sjukt svårt få stopp på motståndarna precis utanför boxen. Spelar 4-3-2-1 så 3 st cm ju.

Känns som man möter samma kille varje match dessutom. Alla spelar likadant! Tycker årets upplaga av FIFA är sjukt enformig. Förut kunde man vinna på flera sätt, och dessutom kombinera snyggt spel med tre poäng, vilket känns väldigt tufft nu. Nivån är väldigt mycket högre än tidigare FIFA, det är jag medveten om. De matcherna vi torskar är mot lag som har högt ratade spelare.

Handikappet verkar ju inte existera detta FIFA. Minns tidigare när man kunde spela med silverspelare och näst in till promenera hem division 1. Spelare som Jese, Mlapa och Russell var helt sjukt OP men den tiden känns förbi. Nu är det statsen som spelar störst roll. En spelare med 90 shooting är bättre än en med 70 helt enkelt, så var det inte förr.

Segrarna vi tar känns bara turliga och att känna man spelade snyggt och verkligen ägde sin motståndare finns ej på kartan känns det som.

Raderade klubben i frustration nu... får se när vi kör igång igen men just nu ser man bara svart. Fantasin är som bortblåst.

Era tankar tack...

Min favorit formation fram tills detta fut var den du lirar med. Testade med den ett tag i fifa 17 men insåg ganska snabbt att den var för offensiv. Jag behöver minst en cdm för att kunna stoppa motståndarens anfallare. Många av dem man möter spelar med 2 anfallare och då blir gapet mellan mittfält och försvar för stort. Just nu spelar jag med 4-1-2-1-2 (2).

När det gäller motståndet så tycker jag att det varierar mycket, men det är kanske för att jag mest spelar WL. Snittar ungefär 25-29 vinster, och ligger samtidigt div. 1, spelat två säsonger där och vunnit ena. Jag har snarare mer problem med folk som spelar med Butland, smalling, musa och liknande de är väldigt jobbiga att möta. Jag tror inte att det beror på ratingen på laget utan själva spelare som spelar som avgör om man vinner eller inte.

Jag håller med om att det är svårare att spela dubbelt i denna upplaga, har mött några såna i draften och det känns mycket enklare! Eftersom försvaret har blivit mycket bättre i detta spel och därför gör det också att det blir svårare att spela dubbelt. Med försvaret menar jag att de man inte kontrollerar står oftast rätt i position alltså de datorstyrda spelarna.

Jag skulle rekommendera att du testar en annan formation, en som är lite mer defensiv än den du spelar med nu. För custom tactics kan jag också rekommendera att du kollar på boraslegend på youtube han har grymma tips på hur man ska försvara.

Jag tycker inte att jag är jätte duktig, men av det jag har sett och läst så hoppas jag att detta hjälper dig!
Citera
2017-01-04, 04:38
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Förstår din frustration mannen... Själv alltid varit D1 spelare och hade lätt till D2, dvs promoteade varje säsong. I 2an blev jag fast 2 säsonger innan jag tog mig till D1 och jag trodde att äntligen nu kommer jag bli kvar här.. Åkte ur D1 samma säsong 0-3-4 record.

Sanningen tror jag är bara att FIFA 17 är betydligt mer competitive och svårare än alla andra FIFA pga FUT champs samt att spelet växt på ett helt annat sätt då de nu finns betydligt fler "pro-spelare" än tidigare i och med E-Sportens storhet senaste 2-3 åren.

Så giiit guud är allt jag kan säga, tragiskt är det att tänka att man inte är tillräckligt bra men det är den bittra sanningen... Lycka till!

Kollade nyss på han som låg etta på FUT Champions. Ärligt talat sticker hans spel inte ut så mycket jämfört med de man kommer upp mot i de höga divisionerna. Som sagt känns det vinnande konceptet väldigt enformigt detta FIFA vilket jag tycker är jävligt synd. Skills är inte lönt längre. Bara kolla hur bollen sticker iväg efter man gjort överstegsfinter och dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Niva94
Min favorit formation fram tills detta fut var den du lirar med. Testade med den ett tag i fifa 17 men insåg ganska snabbt att den var för offensiv. Jag behöver minst en cdm för att kunna stoppa motståndarens anfallare. Många av dem man möter spelar med 2 anfallare och då blir gapet mellan mittfält och försvar för stort. Just nu spelar jag med 4-1-2-1-2 (2).

När det gäller motståndet så tycker jag att det varierar mycket, men det är kanske för att jag mest spelar WL. Snittar ungefär 25-29 vinster, och ligger samtidigt div. 1, spelat två säsonger där och vunnit ena. Jag har snarare mer problem med folk som spelar med Butland, smalling, musa och liknande de är väldigt jobbiga att möta. Jag tror inte att det beror på ratingen på laget utan själva spelare som spelar som avgör om man vinner eller inte.

Jag håller med om att det är svårare att spela dubbelt i denna upplaga, har mött några såna i draften och det känns mycket enklare! Eftersom försvaret har blivit mycket bättre i detta spel och därför gör det också att det blir svårare att spela dubbelt. Med försvaret menar jag att de man inte kontrollerar står oftast rätt i position alltså de datorstyrda spelarna.

Jag skulle rekommendera att du testar en annan formation, en som är lite mer defensiv än den du spelar med nu. För custom tactics kan jag också rekommendera att du kollar på boraslegend på youtube han har grymma tips på hur man ska försvara.

Jag tycker inte att jag är jätte duktig, men av det jag har sett och läst så hoppas jag att detta hjälper dig!

Kollade på han Boras nu. Duktig kille. Var en del som skiljde på den taktiken han körde och den vi har. Framförallt pace där han hade 60 medan vi har 90. Och press/aggressivitet där han kör 60 och vi har typ 30.
Citera
2017-01-04, 07:21
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Köpte Iniesta och Modric. Då funkade laget sämre än när jag körde med Rafinha t.ex.

Men funderar på om man ska vänta med att sälja dem? Kanske är bra att ha högt rejtade spelare inför kommande SBC? Blir det nåt med barca om Zlatan får POTM kan ju Iniesta vara bra att ha kvar?

Skulle ni sålt nu eller vänta?
Citera
2017-01-04, 08:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Priserna på de kort jag bevakar ligger på all time low just nu. Typ. Frågan är som alltid när största dippen nås.

Hur tänker ni andra inför POTY? Kommer ni investera i dyra kort för att sälja när POTY är över? Vilken prisklass på korten är det ni spanar på isf?
Citera
2017-01-04, 08:43
Medlem
https://gyazo.com/54c9dda3d2e7be4d28e5e19d89866f2a

Söker tips och feedback till detta lag, känner mig inte riktigt nöjd med laget... någonting jsg bör ändra på? Har ca 300k löst. Tack på förhand!

Funderar på att byta till detta: https://gyazo.com/3a793acd5291795b9afb4707c97b100b
Bra eller sämre??
E: pogba har 8 kemi ingame så kemin på honom struntar ni i! Är nöjd med honom
Senast redigerad av Jesperown 2017-01-04 kl. 09:24.
Citera
2017-01-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesperown
https://gyazo.com/54c9dda3d2e7be4d28e5e19d89866f2a

Söker tips och feedback till detta lag, känner mig inte riktigt nöjd med laget... någonting jsg bör ändra på? Har ca 300k löst. Tack på förhand!

Funderar på att byta till detta: https://gyazo.com/3a793acd5291795b9afb4707c97b100b
Bra eller sämre??
E: pogba har 8 kemi ingame så kemin på honom struntar ni i! Är nöjd med honom
Med de coinsen så skulle du definitivt gjort POTM Hazard, en av de bästa spelarna i spelet.

Sen hade ja kört kante, azpilicueta och smalling.
Senast redigerad av Avtb 2017-01-04 kl. 11:18.
Citera
2017-01-04, 11:18
Medlem
RolfRolands avatar
Zlatan blev POTM i december.

http://www.skysports.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem