Citat:
Ursprungligen postat av
max02
Måste skriva av mig alltså...
Lirar med brorsan. Vi är duktiga båda två. Tog oss upp till division 2 utan konstigheter. Men sen blev det ett helt annat spel. Vi har försökt allt tycker jag. Göra 1-0 och parkera bussen fungerade bra i division 3. Tycker det är helt sjukt svårt få stopp på motståndarna precis utanför boxen. Spelar 4-3-2-1 så 3 st cm ju.
Känns som man möter samma kille varje match dessutom. Alla spelar likadant! Tycker årets upplaga av FIFA är sjukt enformig. Förut kunde man vinna på flera sätt, och dessutom kombinera snyggt spel med tre poäng, vilket känns väldigt tufft nu. Nivån är väldigt mycket högre än tidigare FIFA, det är jag medveten om. De matcherna vi torskar är mot lag som har högt ratade spelare.
Handikappet verkar ju inte existera detta FIFA. Minns tidigare när man kunde spela med silverspelare och näst in till promenera hem division 1. Spelare som Jese, Mlapa och Russell var helt sjukt OP men den tiden känns förbi. Nu är det statsen som spelar störst roll. En spelare med 90 shooting är bättre än en med 70 helt enkelt, så var det inte förr.
Segrarna vi tar känns bara turliga och att känna man spelade snyggt och verkligen ägde sin motståndare finns ej på kartan känns det som.
Raderade klubben i frustration nu... får se när vi kör igång igen men just nu ser man bara svart. Fantasin är som bortblåst.
Den med bäst ratade spelare vinner matchen. Är det inte lite så detta FIFA? Då räcker det du är en okej FIFA spelare. Kan det helt enkelt vara så också att det är mycket svårare/sämre spela med en gäst detta FUT? Tidigare upplagor har det ju känts som en stor fördel i alla fall, och så kändes det fram till att man kom upp mot lite duktigare motstånd.
Era tankar tack...
Min favorit formation fram tills detta fut var den du lirar med. Testade med den ett tag i fifa 17 men insåg ganska snabbt att den var för offensiv. Jag behöver minst en cdm för att kunna stoppa motståndarens anfallare. Många av dem man möter spelar med 2 anfallare och då blir gapet mellan mittfält och försvar för stort. Just nu spelar jag med 4-1-2-1-2 (2).
När det gäller motståndet så tycker jag att det varierar mycket, men det är kanske för att jag mest spelar WL. Snittar ungefär 25-29 vinster, och ligger samtidigt div. 1, spelat två säsonger där och vunnit ena. Jag har snarare mer problem med folk som spelar med Butland, smalling, musa och liknande de är väldigt jobbiga att möta. Jag tror inte att det beror på ratingen på laget utan själva spelare som spelar som avgör om man vinner eller inte.
Jag håller med om att det är svårare att spela dubbelt i denna upplaga, har mött några såna i draften och det känns mycket enklare! Eftersom försvaret har blivit mycket bättre i detta spel och därför gör det också att det blir svårare att spela dubbelt. Med försvaret menar jag att de man inte kontrollerar står oftast rätt i position alltså de datorstyrda spelarna.
Jag skulle rekommendera att du testar en annan formation, en som är lite mer defensiv än den du spelar med nu. För custom tactics kan jag också rekommendera att du kollar på boraslegend på youtube han har grymma tips på hur man ska försvara.
Jag tycker inte att jag är jätte duktig, men av det jag har sett och läst så hoppas jag att detta hjälper dig!