2016-12-30, 21:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Hur är priserna på spelarna nu för den SBCn?

Kolla futbin. De flesta lag går att lösa under 10k, men några lag är ofattbart dyra med tanke på hur svaga packs man får. Jag har gjort 15/16 nu, räknar med att lösa det i god tid till toty.
Citera
2016-12-30, 21:34
Medlem
Qirrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tugboatbob
Måste ju vara boostade paket i nyckelmatcherna? Sist jag genomförde det så fick jag Özil och Kroos, nu fick jag Kompany i guldspelarpaket premium oc Alderweireld och Kanté i tvåspelarpaketet
Du har en jäkla flax helt enkelt.
Citera
2016-12-30, 22:03
Medlem
Qirrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag sålde av hela gardet med Rangers/Celtic för 1-1.8k plus att jag köpt på mig några extra Kolo Toure och Svitavich eller vad dansken nu heter i Celtic. Alla köpta till discard, profit på kanske 20k till sist.

Med det sagt är MM som metod för hög profit död sen länge. Reqs är för generösa och i de fall EA drar en specialare (Sturaro/Rugani förra veckan tex) är det omöjligt att förutse på förhand.

Strategin är som med alla Sbc numer - ha många kort på hand, fyll på med vad det spekuleras om gärna 2v i förväg. Och sticker priserna iväg på troliga MMs - sälj gärna före den släpps, när reqs är officiella är chansen större att reqs är så generösa att korten droppar till discard ön att det ökar.
Ja plus är ju alltid plus. Men som du säger verkar det svårt att göra mycket coins på det nu när EA blivit lite mer listiga (det kanske var lite för enkelt förut).

Sparar för det mesta bara allt skräp jag får i paket och använder i såna utmaningar.
Citera
2016-12-30, 22:23
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Hur funkar Müller för er som provat honom? Fick Thiago IF i den här TOTW-SBCn och tänkte försöka få in honom som släpande anfallare i min nuvarande 4-4-1-1-hybrid, men hade behövt en Bayern-anfallare för att få ihop det med kemin. Hört att han fungerat gudomligt bra som CF för min kompis, men är osäker på hans stats som spetsanfallare, framförallt när CFn kommer vara mer spelfördelare än en skugganfallare.

Hade kört på Lewandowski som ensam anfallare
Citera
2016-12-30, 22:46
Medlem
Asså jag börjar fan grina på riktigt snart. Känns så jävla hopplöst. Jag får fan inte passa en enda pass rätt. Och byta till riktig spelare är fan omöjligt. HUR gör man som alla andra och byter till en jagande spelare? De går ju fan inte... Så jävla tråkigt när den enklaste passen i världen går 30 meter fel... Går ju inte vinna då
Citera
2016-12-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Asså jag börjar fan grina på riktigt snart. Känns så jävla hopplöst. Jag får fan inte passa en enda pass rätt. Och byta till riktig spelare är fan omöjligt. HUR gör man som alla andra och byter till en jagande spelare? De går ju fan inte... Så jävla tråkigt när den enklaste passen i världen går 30 meter fel... Går ju inte vinna då
Bara stänga ner och ta upp spelande efter några timmar igen.
Citera
2016-12-30, 23:29
Medlem
Öhm..Varför är det så otroligt många som quittar när man ska välja tröjor i weekend league? Händer fan varje gång man ska söka motståndare.
Citera
2016-12-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
Öhm..Varför är det så otroligt många som quittar när man ska välja tröjor i weekend league? Händer fan varje gång man ska söka motståndare.

edit: även i början när man hittat motståndare så lämnar folk. Är inte något med uppkopplingen att göra.
Citera
2016-12-30, 23:36
Medlem
Lotavoss avatar
Så jävla horless på FIFA atm. Var 11-8 sen torskar jag givetvis typ 5 raka så nu kommer jag inte ens bli guld 2 var verkligen så nära att sparka sönder TVn i ren frustration. Pallar inte med detta spel speed laget som gör att du släpper in mål minst varannan match är också så fruktansvärt tragiskt. Kukspel
Citera
2016-12-30, 23:40
Medlem
Citat:
Citat:
edit: även i början när man hittat motståndare så lämnar folk. Är inte något med uppkopplingen att göra.

Folk lämnar väl av två orsaker, förutom dålig uppkoppling. Dem ser när motståndarens klubb är skapad, folk blir väl rädda för äldre klubbar och folk som spelat länge. Sedan är det väl ofta folk som lämnar för att dem är bortalag. Angående tröjorna vettefan, kanske om man sitter på nåt FUT Champions kit? Som man får i belöning. Vet inte hur mycket man behöver vinna för att belönas med såna kit...
Citera
2016-12-31, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Så jävla horless på FIFA atm. Var 11-8 sen torskar jag givetvis typ 5 raka så nu kommer jag inte ens bli guld 2 var verkligen så nära att sparka sönder TVn i ren frustration. Pallar inte med detta spel speed laget som gör att du släpper in mål minst varannan match är också så fruktansvärt tragiskt. Kukspel

Ja jävla fittspel. Helt seriöst. Gubbarna har trampat i sirap... När man passar måste dom ta emot bollen, vänta 3 sekunder och sen passa vidare.... Azpilicueta stod och vifta med fingrarna istället för att stoppa en framrusande Musa.. Försökte febrilt byta till honom men de gick ju fan inte!!! HUR FAN BYTER MAN TILL DEN SPELAREN MAN VILL HA?!?!? Kan tillägga att jag är div2 spelare så helt värdelös är jag inte. Fyfan spyr på fifa.. Spyr på den jävla fittan som kodat skiten. Spyr på den jävla Musa jäveln! Och säg mig, när i satans helvete blev den jävla Butland bättre än 3st De Gea? Han spyr jag fan också på... Skitspel
Citera
2016-12-31, 00:13
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Ja jävla fittspel. Helt seriöst. Gubbarna har trampat i sirap... När man passar måste dom ta emot bollen, vänta 3 sekunder och sen passa vidare.... Azpilicueta stod och vifta med fingrarna istället för att stoppa en framrusande Musa.. Försökte febrilt byta till honom men de gick ju fan inte!!! HUR FAN BYTER MAN TILL DEN SPELAREN MAN VILL HA?!?!? Kan tillägga att jag är div2 spelare så helt värdelös är jag inte. Fyfan spyr på fifa.. Spyr på den jävla fittan som kodat skiten. Spyr på den jävla Musa jäveln! Och säg mig, när i satans helvete blev den jävla Butland bättre än 3st De Gea? Han spyr jag fan också på... Skitspel

Vänd på det. Även dina motståndare upplever ibland att allt inte står rätt till. Så drabbar alla.

Sen ett tips - spela ej så många matcher per omgång !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in