2016-09-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Squad Building Challenge är rätt roligt ändå, än så länge. Kombinerar trading, squad building med att kunna göra schyssta deals. Byt in halvkasst, få några packs.

Enda minus är att det tar rätt så mycket tid. Tålamod krävs, annars är det lätt att det blir så att man helt plötsligt köpt spelare till challengen som är dyrare än vad belöningen man får är.

Lite synd så här i början att jag har så lite cash att röra sig med, och att priserna är relativt höga som de är i början.

Någon mer som grottat ner sig i dem?

Jag har klarat:
Lets get started
Kick Off
League and Nation Basics

Jobbar just nu på "Hybrid nations". Spelare från PL känns givet för denna, för att få full kemi med spelare från olika länder. PL har gott om guldspelare från olika nationer så det är hyfsat billigt.

Om jag orkar ska jag ta Hybrid Leagues sen. Tippar jag kör på brassar eller spanjorer för att få full kemi, de tenderar att finnas i princip alla ligor.
Har gjort alla förutom Ultimate och Hard på Nation & League då det krävs lojalitetsbonus. Men varför väljer du PL? Det är ju den i särklass dyraste ligan... Själv använde jag mig av serie A för nations
Citera
2016-09-26, 09:53
Medlem
haammpes avatar
http://www.futhead.com/17/squads/403920/

tänkte köra detta laget men funderar på om ben arfa kommer fungera som anfallare ? kanske smartare att köra vardy och mahrez eller har ni några bättre ideer?
Citera
2016-09-26, 11:02
Medlem
vapor21s avatar
Slängde ihop en squad som jag inte orkar bygga på mer. Har inte kommit in på webappen förens nu. Är inte alls lika taggad som tidigare år då jag lirat mellan 1500-2000 matcher varje upplaga sedan FUT12. Vilket kanske är bra eftersom jag pungat in alldeles för mycket cash på dessa spelen...

http://www.futbin.com/17/squad/15086

Börjar så, får se vart det slutar. Kanske inte ens köper spelet, får se vad jag känner när det släpps.
Citera
2016-09-26, 11:05
Medlem
Sitter med squad building challenges "Kick off". På den sista ska man ha ett lag med en rating på min 77, då måste man ju köpa in massa spelare så är det verkligen värt de? Hur har ni löst de som har gjort den?
Citera
2016-09-26, 11:14
Medlem
- Exactly 9 Nationalities in Squad
- Exactly 7 Players from different Leagues
- Min. Team Rating: 82
- Min. Team Chemistry: 92

Hur löser jag detta? Står fan still i huvudet atm...
Citera
2016-09-26, 11:14
Medlem
Har lite snabbt slängt ihop en elva, http://www.futbin.com/17/squad/15124
Tror ni det kan fungera?
Citera
2016-09-26, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WazzaBecks
Sitter med squad building challenges "Kick off". På den sista ska man ha ett lag med en rating på min 77, då måste man ju köpa in massa spelare så är det verkligen värt de? Hur har ni löst de som har gjort den?
Vad är group rewarden på den?
Tror de var den jag fick riktigt grymma packs och fick en Aubameyang,Bailly i samma pack så den var riktigt värd.
Citera
2016-09-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blime
Har lite snabbt slängt ihop en elva, http://www.futbin.com/17/squad/15124
Tror ni det kan fungera?

Gillar inte mittfältarnas workrates, i synnerhet inte när Balanta dessutom har H/M. Vidare kan Ospina vara spelets sämsta målvakt. Utöver det ser det väl svettigt och "bra" ut...
Citera
2016-09-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaackie
Någon som vet om squad challenge kommer finnas i webappen/in-game eller om det bara är companion som gäller?

Aldrig haft så flyt med trading som i år, uppe på ~40k redan och då har jag bara gjort challenges och köpt billigt / sålt dyrare med det jag fått där. Går ju att sälja riktigt kassa spelare för dyra priser
Squad challenge fanns med i menyn på EA access så lär ju finnas på slutgiltiga utgåvan.
Citera
2016-09-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Gillar inte mittfältarnas workrates, i synnerhet inte när Balanta dessutom har H/M. Vidare kan Ospina vara spelets sämsta målvakt. Utöver det ser det väl svettigt och "bra" ut...

Har också tänkt på WR men ska in med Murillo istf Balanta som är mer def, bli enklare att plocka in en Seria A keeper då.
Citera
2016-09-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Vad är group rewarden på den?
Tror de var den jag fick riktigt grymma packs och fick en Aubameyang,Bailly i samma pack så den var riktigt värd.

Så de är värt å lägga 4000 på det då
Citera
2016-09-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blime
Har också tänkt på WR men ska in med Murillo istf Balanta som är mer def, bli enklare att plocka in en Seria A keeper då.

Okej nice. Mötte för övrigt en clown med Ibarbo igår, precis lika vidrig som vanligt att möta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in