2016-12-06, 23:13
Avslutad
Fick Kevin De Bruyne i ett gold pack idag, sålde honom för 195.000 coins.

Men ikväll mötte jag en kille med ett 81 ratat lag med typ bara okända italienska B spelare.

Själv körde jag på ett 4-5-1 med Benzema(87), Isco(86), Modric(89), Kroos(88), Iniesta(88), Castillejo (83)
Backar: Marcelo-Varane-Pepe-Caravjal
Målvakt Navas

Hans bästa spelare hade 82 i rating och jag kommer inte ens ihåg hans spelare då några hade typ 79.

Efter 43 minuter låg jag iaf under med 3-0 mot ett b-lag, mina spelare kunde inte slå en passning rätt, dom kunde inte springa förbi hans sega backar och det gick inte passa sig förbi mittfältet och så fort jag slog en passning hemåt så var han där och snodde bollen utan att behöva göra något.

Detta var helt klart den sjukaste matchen hittills för mig på Fifa FUT, ett 81 ratat lag slår ett 85 ratat och jag kunde inte göra någonting med mina spelare.

Frågan är vad gör man i såna här matcher där det absolut inte går att göra någonting, kändes verkligen som mina spelare hade 20 i stats.

Kan bara skylla på att det måste ha varit något vajsning med uppkopplingen, hade jag mött samma lag offline så hade jag troligen spöat honom.

Servrarna i årets Fifa är verkligen värdelösa med löjligt hög input lag ibland, kan trycka på passning ibland utan att det händer ett skit.

Hade precis vunnit två matcher innan denna och det känns som att man alltid har minst ett par matcher där det absolut inte går att påverka spelet på planen.

Blir så trött på Fifa ibland!!
Citera
2016-12-06, 23:30
Medlem
Angående att få loyalty på spelare genom att gå in till TOTW-match och sedan gå ur. Förlorar man något på det? Statistik? Mindre coins i matcher framöver? Har gjort MLS MVP men då jag inte har någon spelare med loyalty så hamnar jag på 99 i kemi. Behöver en stackars kemi till...
Citera
2016-12-06, 23:31
Medlem
Någon som lirat med SBC David Villa än? Ser ut som en riktig tank! Skaffade honom precis men har inget lag till honom än...
Citera
2016-12-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Men ikväll mötte jag en kille med ett 81 ratat lag med typ bara okända italienska B spelare.

Själv körde jag på ett 4-5-1 med Benzema(87), Isco(86), Modric(89), Kroos(88), Iniesta(88), Castillejo (83)
Målvakt Navas

Hans bästa spelare hade 82 i rating och jag kommer inte ens ihåg hans spelare då några hade typ 79.

Efter 43 minuter låg jag iaf under med 3-0 mot ett b-lag, mina spelare kunde inte slå en passning rätt, dom kunde inte springa förbi hans sega backar och det gick inte passa sig förbi mittfältet och så fort jag slog en passning hemåt så var han där och snodde bollen utan att behöva göra något.

Detta var helt klart den sjukaste matchen hittills för mig på Fifa FUT, ett 81 ratat lag slår ett 85 ratat och jag kunde inte göra någonting med mina spelare.

Frågan är vad gör man i såna här matcher där det absolut inte går att göra någonting, kändes verkligen som mina spelare hade 20 i stats.

Kan bara skylla på att det måste ha varit något vajsning med uppkopplingen, hade jag mött samma lag offline så hade jag troligen spöat honom.

Servrarna i årets Fifa är verkligen värdelösa med löjligt hög input lag ibland, kan trycka på passning ibland utan att det händer ett skit.

Hade precis vunnit två matcher innan denna och det känns som att man alltid har minst ett par matcher där det absolut inte går att påverka spelet på planen.

Du lär typ sluta kolla overall på spelare o kolla deras stats i stället! Typ kroos tillexempel skulle ja aldrig lira med då han är fruktansvärt seg, sen handlar de mesta om vem som sitter bakom skärmen
Citera
2016-12-07, 00:05
Medlem
Att tjäna coins genom att köpa nuvarane totw spelare och sedan sälja när folk inte packar dem mer, är det en bra idé må tro?
Citera
2016-12-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lw1
Du lär typ sluta kolla overall på spelare o kolla deras stats i stället! Typ kroos tillexempel skulle ja aldrig lira med då han är fruktansvärt seg, sen handlar de mesta om vem som sitter bakom skärmen

Jag vet att folk kommer skrika högt nu. Men jag satte bara bronsspelare på bänken och sänkte mitt lag till 82. Det HAR hjälpt, även om motståndaren fortfarande får en amfetaminspruta i armen så fort jag gör mål. Upplever absolut int samma oflyt längre. Gick från div6 till 3 i ett nafs.
Citera
2016-12-07, 08:09
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Angående att få loyalty på spelare genom att gå in till TOTW-match och sedan gå ur. Förlorar man något på det? Statistik? Mindre coins i matcher framöver? Har gjort MLS MVP men då jag inte har någon spelare med loyalty så hamnar jag på 99 i kemi. Behöver en stackars kemi till...
Om du gör rätt så är det enda du förlorar kontrakt på spelarna+att det står att de spelat fler matcher om man bryr sig om sånt. Din vinststatistik kommer inte påverkas, inte coins heller. Gör väl inte ens om du kör walk over för det är ju offline?

Du ska alltså starta matchen sen när det gått minst 1sek startar du om spelet. Inte pausa och trycka på walk over.
Citera
2016-12-07, 08:41
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:

Målvakt Navas

Låter som ett otroligt obalanserat mittfält, skulle satsa på en eller två rivigare mittfältare, Koke till exempel. Sedan är ju typ Modric och Iniesta samma typ av spelare, så kanske byta ut en av dom till en lite mer fysisk spelare som också kan balansera upp mittfältet, Andre Gomes är rätt bra i det defensiva arbetet och med i speluppbyggnaden med sitt fina passningsspel.
Citera
2016-12-07, 08:45
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Kanske dags att byta för min del också.

När 4-3-3(4) funkar för mig så funkar det BRA. Men ibland bryts varannan passning jag gör och ingenting stämmer. Dessutom är väl 4-3-3(4) för dem som använder wingers mycket och slår inlägg? När jag tänker efter så spelar jag nästan aldrig på det sättet. Kör mycket väggspel, zickzack och några sluga genomskärare på mitten för att bryta mig genom försvaret. Så den formationen kanske inte är rätt för mig.

Hur fungerar 4-2-3-1 (2)? Kollar man på Futhead så ser formationen sjukt bred ut. LM/RM ser ut att stå positionerade LÅNGT ifrån strikern. Ser inget vidare ut. Dessutom två CDM? Vill hellre spela med CM.
Kanske ska testa ändå. Eller finns en annan formation i stil med vad jag söker, dvs wingers närmare inåt plan och CM istället för CDM?

4-2-3-1 (2) fungerar bra mot lag som spelar i mitten vid uppbyggnadsfasen. Väldigt balanserad med bra täckning, dock så måste du involvera dina wingers "manuellt" så att säga och ha tålamod i uppbyggnadsfasen och passa dig uppåt. Fungerar inte för mig då jag har skitdåligt tålamod och gillar att köra snabbt spel + triangelspel tills jag når motståndarens mål.

Jag ska nog testa denna formation lite mer då jag gillar konceptet men jag spelar i princip samma variation fast med 4-3-2-1 och där jag drar upp den centrala mittfältaren till en CAM roll och de andra två CM ner mot CDM positionerna, så det blir i princip samma sak fast inte lika brett.

Kanske testar följande squad: http://www.futhead.com/17/squads/2909515/, se om den fungerar för nästa WL.

Alternativt http://www.futhead.com/17/squads/2909554/, flytta Benzema till ST och Ronaldo till LM och Hazard till CAM. Känns dock som om Ronaldo och Bale inte är riktiga wingers, föredrar dom närmare ST positioner.
Senast redigerad av Jochen- 2016-12-07 kl. 08:55.
Citera
2016-12-07, 09:01
Medlem
tugboatbobs avatar
Har det hänt er att påväg in i en match när man får se motståndarens lag så fastnar den där. Kommer aldrig in i matchen utan den fastnar där utan att ge mig några alternativ. Har aldrig hänt i weekend league men händer då och då i div-spel. Väntar man nog länge kan man ta sig ur det utan att åka på en förlust, antar att det är pga att motståndaren upplever samma sak och det handlar om vem som väljer att starta om FIFA först.

Känns bara jävligt segt att det första som händer på morgonen när man ska sätta sig och lira litegrann är att antingen sitta och stirra på motståndarens trupp eller att starta om spelet och ta en förlust bara sådär. Någon som har en lösning till detta?
Citera
2016-12-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Man förlorar ingenting. Gjorde det 20 gånger tidigt när det fanns lite olika SBCer som behövdes loyalty för att klara. Så om EA inte ändrat det i någon uppdatering så ska det vara lugnt.

Edit: Såg att du redan fått svar ovan.
Citera
2016-12-07, 09:18
Medlem
jaybones avatar
Citat:

Målvakt Navas

I fut så jämnas lagen ut baserat på genomsnittet. Vet inte hur de gör exakt men det är på samma sätt som i HUT.

Tror ungefär att om ditt lag har 85 i genomsnitt och du möter ett lag som har 81. Så plockas -4 bort på alla dina spelare, vilket gör att det blir en jämnare match.

Pröva själv att jämföra ditt lag i matcher mot lag som har samma genomsnitt som dig, helt annat tempo och passningar. Sen möter du ett lag med 80 i genomsnitt och din snabba anfallare blir helt plötsligt lite långsammare osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in