Citat:
Läste tidigare i dag om några av er som skröt om att ni parkerar bussen och satsar på kontringar. Jag har säkert mött någon av er i helgens weekend league. Orkar inte kommentera detta vidare eftersom de flesta förmodligen förstår vad min åsikt är efter 2 försluster mot sådana spelförstörare...
Frågan jag har till er andra som förmodligen har en kärlek till spelet och inte bara fokus på vinster: Finns det ett recept att komma förbi detta elände? Centrerar ofta mitt spel men fastnar då totalt i ai försvaret. Kom däremot i dag att tänka på att ev. bredda laget och höja costum tactic till 80-100% inlägg. Det kanske skulle kunna ge svaret på denna gåta? Oäker om man har tiden att testa detta bara.
Någon som har en bra taktik? Gärna PM om ni inte vill släppa det officiellt!
Frågan jag har till er andra som förmodligen har en kärlek till spelet och inte bara fokus på vinster: Finns det ett recept att komma förbi detta elände? Centrerar ofta mitt spel men fastnar då totalt i ai försvaret. Kom däremot i dag att tänka på att ev. bredda laget och höja costum tactic till 80-100% inlägg. Det kanske skulle kunna ge svaret på denna gåta? Oäker om man har tiden att testa detta bara.
Någon som har en bra taktik? Gärna PM om ni inte vill släppa det officiellt!
Ställ in ditt lag på kontringar + även defensivt om det behövs. Ställ även in försvaret på understöd istället för offside fälla i custom tactics.
Håll i bollen, håll i bollen och håll i bollen och sen håller du i bollen lite till. Lär dig spela possession och ha tålamod. Istället för att spela som de flesta (rakt och snabbt spel) så saktar du ner spelet och spelar säkra passningar. Minimera risktagandet, håll det till minimum. Kommer du upp och fastnar så passar du tillbaka eller i sidled, alltså ingen riskabel passning för att kaaanske få ett halvdant läge, utan du kör bara säkert. Poängen är att helt enkelt vänta tills h*n begår ett misstag i försvaret eller att AIn får hjärnblödning och du kan försöka ta dig förbi. Går h*n inte upp och försöker ta bollen, så kommer h*n aldrig få den heller för att du håller i den. Går h*n upp så öppnar h*n upp ytor för dig. Det blir lättare ju längre in i matchen man kommer pga dalande tålamod hos motståndaren. Gör du första målet, då jävlar. Då kör du ännu mer på possession.
W/L ratio i weekend leage har blivit mycket bättre sen jag började köra stenhårt på det.
Gött att spela in sig på en arena. Hittat en arena och vy som känns go!