2016-11-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
De går ju vad jag vet inte att sälja så det borde betyda att du helt klart går minus.

Jo men tänkte om man får spelaren billigare än vad han skulle kosta på marknaden.
Någon som räknat på vad det kostade att skaffa Giovinco SBC?
Citera
2016-11-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Har spelar FUT i flera år men inte riktigt förstått grejen i år med SBC?!
Är det värt mödan eller går man minus om man tex fixar Giovinco eller Lacazette?

SBC kan vara värt mödan, en del hybrid/nation SBC som kommit går det att komma undan ganska lindrigt. Sen vet man ju inte om det är värt det förrän efter man öppnat paketen

Även Marquee Matchup om man är förberedd och köpt på sig dem matcher som folk på förhand tror. Beror helt på vad man får i paketen som är belöningen.

Angående SBC-ligor så är det nog inte värt det just nu. MLS (Giovinco) och Liga NOS (...minns ej namnet på gubben man får där, brasseforward) har folk vad jag läst, lagt mellan 150-200k på att slutföra. Priserna är sjukt höga, speciellt på många eftertraktade silverspelare. Tveksamt om det är värt det.... har man bra packluck så kanske. Men det kan man inte lita på. Sedan är som någon skrev, spelarna man får som belöning är Untradable och går inte att sälja vidare.

Vet inte riktigt vad Ligue 1 och Pro League kan gå på, dem släpptes ju igår. Men kan tänka mig att Ligue 1 blir riktigt dyrt. Jag har klarat två lag där (Lyon, Nice). Blev en del jobb efter att ha snipat spelare och då klarat mig undan med ca 15k. Det är nog bland de billigare. En del lag där ligger bara silvermittbackarna på 7-10k/st.....
Citera
2016-11-12, 18:25
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Vilken svensk tid på måndag är weekend league slut? Hade 10 raka vinster (4 av de var i division). Nu 8-9 raka torsk så behöver en paus och tänkte föröka komma upp i 18 vinster men måste jag spela som fan imorgon då eller kan jag köra länge på måndag?
Citera
2016-11-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vilken svensk tid på måndag är weekend league slut? Hade 10 raka vinster (4 av de var i division). Nu 8-9 raka torsk så behöver en paus och tänkte föröka komma upp i 18 vinster men måste jag spela som fan imorgon då eller kan jag köra länge på måndag?

Nån får rätta mig om jag har fel men tror det är från fredag morgon nån gång till måndag morgon, så imorgon blir i praktiken sista dagen för oss svenskar.
Citera
2016-11-12, 18:31
Medlem
meatballrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Ser mycket inlägg om DC men har inte fått det en enda gång på 17. Lirar du PS4?

Jag spelar på PS4 och har aldrig fått en DC fram tills igår då jag för första gången spelar WL, har fått ytterliggare en idag också. Skulle inte WL-serverna vara bättre än division-serverna? Den första fick jag iof i 85 minuten när jag ledde med 3-0 så den kanske berodde på att min motståndare överbelastade sitt internet eller nåt eftersom jag var på bortaplan.
Citera
2016-11-12, 18:39
Medlem
Citat:
Grymt lag. Berätta gärna hur SIF Immobile och IF Gio presterar. Personligen skulle jag dock köra med vanliga Gio och köpa mer balanserade CM. Har själv både De Rossi och Medel och de är bara bra på defensiven.

Blev att köpa vanliga Gio och balansera upp mittfältet med Pjanic och marchisio. Laget fungerar riktigt bra, tog mig upp i div 1 för första gången,med det. SIF Immobile är en maskin 11 matcher 13 mål och 4 ass. Gio ligger på 11 matcher 13 mål och 8 ass. Sedan SIF bonaventura 11 matcher 7 mål och 9 ass. Är mer än nöjd generellt sett!😃
Citera
2016-11-12, 18:47
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:

Kl 08:00 svensk tid måndag morgon.
Citera
2016-11-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Blev att köpa vanliga Gio och balansera upp mittfältet med Pjanic och marchisio. Laget fungerar riktigt bra, tog mig upp i div 1 för första gången,med det. SIF Immobile är en maskin 11 matcher 13 mål och 4 ass. Gio ligger på 11 matcher 13 mål och 8 ass. Sedan SIF bonaventura 11 matcher 7 mål och 9 ass. Är mer än nöjd generellt sett!😃

Den trion ser jävligt nice ut, blir bra sugen! Har 250k just nu, allt annat ligger investerat i kort... Vet inte om jag har lust lägga så mycket på dem, samt ett bra lag bakom dem. Är det värt slängs ut 75k+55k+55k för dem? Priset på dem kanske går ned efter helgen.
Citera
2016-11-12, 19:46
Medlem
RolfRolands avatar
Läste tidigare i dag om några av er som skröt om att ni parkerar bussen och satsar på kontringar. Jag har säkert mött någon av er i helgens weekend league. Orkar inte kommentera detta vidare eftersom de flesta förmodligen förstår vad min åsikt är efter 2 försluster mot sådana spelförstörare...

Frågan jag har till er andra som förmodligen har en kärlek till spelet och inte bara fokus på vinster: Finns det ett recept att komma förbi detta elände? Centrerar ofta mitt spel men fastnar då totalt i ai försvaret. Kom däremot i dag att tänka på att ev. bredda laget och höja costum tactic till 80-100% inlägg. Det kanske skulle kunna ge svaret på denna gåta? Oäker om man har tiden att testa detta bara.

Någon som har en bra taktik? Gärna PM om ni inte vill släppa det officiellt!
Citera
2016-11-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Den trion ser jävligt nice ut, blir bra sugen! Har 250k just nu, allt annat ligger investerat i kort... Vet inte om jag har lust lägga så mycket på dem, samt ett bra lag bakom dem. Är det värt slängs ut 75k+55k+55k för dem? Priset på dem kanske går ned efter helgen.

Jag körde IF Gio först men sålde han då det var marginella skillnader på hans stats jämfört med vanliga för att istället balansera upp resten av laget, är fullt Juve bakom. Blir nog att köpa tillbaka han senare, men är svårt att sia om marknaden iår tycker jag så fingers crossed... Känner dock ett litet sug att testa SIF Balo-SIF Immo tillsammans!
Citera
2016-11-12, 20:34
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Åh fan. Kör med De Rossi och Biglia/Medel nu och såg fram emot att byta mot Marchisio och Naingolan men kanske hoppar det då.

Någon som vet hur man får detta kit:
http://www.futhead.com/17/items/kits/58/
? Sett flera på senaste tiden som spelar med det. Står att man ska ha varit med i FUT champions. Det har jag varit men inte fått det där.

Även om Medel & Allan är korta, så kommer jag nog fan aldrig byta ut dom till mitt calcio lag, Medel är vidrigt bra.
Citera
2016-11-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Läste tidigare i dag om några av er som skröt om att ni parkerar bussen och satsar på kontringar. Jag har säkert mött någon av er i helgens weekend league. Orkar inte kommentera detta vidare eftersom de flesta förmodligen förstår vad min åsikt är efter 2 försluster mot sådana spelförstörare...

Frågan jag har till er andra som förmodligen har en kärlek till spelet och inte bara fokus på vinster: Finns det ett recept att komma förbi detta elände? Centrerar ofta mitt spel men fastnar då totalt i ai försvaret. Kom däremot i dag att tänka på att ev. bredda laget och höja costum tactic till 80-100% inlägg. Det kanske skulle kunna ge svaret på denna gåta? Oäker om man har tiden att testa detta bara.

Någon som har en bra taktik? Gärna PM om ni inte vill släppa det officiellt!

Jag hatade att möta det här när spelet släpptes men har börjat vinna ganska enkelt, det absolut lättaste du kan göra är att släppa spring-knappen. Så fort du börjar springa så stöter ai-försvaret, om du bara passar och lunkar dig förbi spelarna så agerar dom istället totalt hjärndött och du kommer in i straffområdet och får bra lägen utan problem. Gäller att inte ha för bråttom bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in