Citat:
Nästa och sista WL räknas väl in i augusti månad? Står följande på sidan jag följer (tog Guld 3 som exempel):
AUG
67 to 72 wins out of 200 playable matches
200 matcher = 5 helger x 40 matcher.
Är så fallet så är du 13 segrar ifrån guldnivån i monthly.
Jag står själv på 29 segrar, Silver 3. Hann ju upp i 18 segrar förra helgen. Denna helgen gick trögt som fan. Började med 4 raka segrar i fredags, kändes svinbra. De 16 nästa matcherna vann jag bara 4... Lagom frustrerande. Mötte superlag på superlag. Många som hade 2-4st bra WL-reward kort i sina lag. Helt sjukt. Sen hann jag med tre matcher igår o tog tre segrar.
4 segrar nästa WL och jag är uppe på silver 2. 13 segrar till silver 1. Bara fått ett par paket med brons-TOTW i monthly tidigare då jag inte spelat mycket. Hade varit kul att nå upp och få en guld-TOTW iaf. Kvalat in till nästa WL genom avancemang till div 1. Löste det med att spela min sista match i div 2 i helgen o vann. Skönt slippa kvala.
Håller med angående att ha två slagkraftiga lag. Riktigt skönt att det inte känns som en börda att spela med fitnesslaget och inte känna att man har lika bra chans vinns med det. Har väl fått viss övervikt på ena laget nu då jag har lagt alla pengar på det sista. Men jag har inte något att direkt uppgradera i andra laget då det känns som jag har mer nästan bästa möjliga på positionerna.
Känns tyvärr helt dött med SBC nu. Lär väl ha gjort sitt. En sista MM på torsdag kanske. Trist att det lider mot sitt slut nu.... inte så sugen på att börja om från noll med fifa18. Står fortfarande i valet o kvalet om jag skall köpa eller inte.
Vore kul såklart, detta året har varit de roligaste fifa-året personligen. Tror säkert det blir lika kul nästa upplaga. Samtidigt vore de skönt att släppa det helt o spela andra spel som inte tar upp ens tid när man inte sitter o spelar på konsol. Har ju varit inne i mobilappen i stort sett varje dag sedan fifa släppts. Ofta varje timme när man trejdar som mest. Inne i detta forum varje nästan lika mycket
AUG
67 to 72 wins out of 200 playable matches
200 matcher = 5 helger x 40 matcher.
Är så fallet så är du 13 segrar ifrån guldnivån i monthly.
Jag står själv på 29 segrar, Silver 3. Hann ju upp i 18 segrar förra helgen. Denna helgen gick trögt som fan. Började med 4 raka segrar i fredags, kändes svinbra. De 16 nästa matcherna vann jag bara 4... Lagom frustrerande. Mötte superlag på superlag. Många som hade 2-4st bra WL-reward kort i sina lag. Helt sjukt. Sen hann jag med tre matcher igår o tog tre segrar.
4 segrar nästa WL och jag är uppe på silver 2. 13 segrar till silver 1. Bara fått ett par paket med brons-TOTW i monthly tidigare då jag inte spelat mycket. Hade varit kul att nå upp och få en guld-TOTW iaf. Kvalat in till nästa WL genom avancemang till div 1. Löste det med att spela min sista match i div 2 i helgen o vann. Skönt slippa kvala.
Håller med angående att ha två slagkraftiga lag. Riktigt skönt att det inte känns som en börda att spela med fitnesslaget och inte känna att man har lika bra chans vinns med det. Har väl fått viss övervikt på ena laget nu då jag har lagt alla pengar på det sista. Men jag har inte något att direkt uppgradera i andra laget då det känns som jag har mer nästan bästa möjliga på positionerna.
Känns tyvärr helt dött med SBC nu. Lär väl ha gjort sitt. En sista MM på torsdag kanske. Trist att det lider mot sitt slut nu.... inte så sugen på att börja om från noll med fifa18. Står fortfarande i valet o kvalet om jag skall köpa eller inte.
Vore kul såklart, detta året har varit de roligaste fifa-året personligen. Tror säkert det blir lika kul nästa upplaga. Samtidigt vore de skönt att släppa det helt o spela andra spel som inte tar upp ens tid när man inte sitter o spelar på konsol. Har ju varit inne i mobilappen i stort sett varje dag sedan fifa släppts. Ofta varje timme när man trejdar som mest. Inne i detta forum varje nästan lika mycket

Tack för info om monthly! Jag får dubbelkolla, jag kollade på konsol och där stod det att jag behövde komma upp i över 80 segrar för att nå nästa nivå. Men jag kanske förstod det fel. 12-13 segrar till känns uppnåeligt. Tänkte också på det, verkar ju dumt att avsluta WL med en "horunge", bättre att klumpa ihop till en period. Vilket de isf gör. Det här blir också första gången jag får något annat än brons i monthly-paketet, så jag är sugen på att få något i guld om det går.
Surt det där att det går troll i spelandet. Jag vet inte om det är inbillning, men jag får möta väldigt humana lag ganska ofta. Varannan match är typ hälften NIF-kort, det är sällan någon har ett lag med mer bling än mig. Kanske har att göra med att jag spelar udda tider - typ lördag-söndag-måndag morgon kl 4, före ungarna vaknar. Föredrar att spela utsövd, ska jag ge mig på att nöta matcher kl 23 och framåt då är jag helt slut i huvudet och presterar därefter.
Läste du denna? http://www.futhead.com/news/fifa-17/35/the-average-fifa-players-guide-to-success-in-weekend-league/
En del självklarheter, en del vettigt i den.
Möter jag ett NIF-lag så blir jag lite stressad. Vill sätta 1-0 snabbt, så de inte ger upp och jag får fitness-avdrag och köra om matchen. Har varit med om folk som drar kabeln efter 10-20 minuter för att de känner att det kommer bli förlust vid ställning 0-0. 1-0 så får de dra kabeln när de vill.
Det som är extra trist med SBC osv är att det verkar inte bli någon grandios avslutning. De kunde väl haft en vecka då man kan byta in sina specialkort och få häftiga packs i utbyte eller så, så man verkligen får kräma ut det sista. Men vi får se.
Helt överens ang att detta har varit roligaste FIFA-upplagan. Gameplaymässigt vet jag inte, men just att ha varit med från första början + SBC har verkligen gett extra krydda. WL är också kul, även om jag tycker det är ett jävla nötande (som jag inte har så mycket tid till). Men det tar alldeles för mycket tid, känner inte heller någon lust att börja om från noll när jag lagt så mycket tid på att "klara ut" den här utgåvan. Blir kanske lite trejding, lite andra spel och sen får jag se om jag hoppar på till FUTMas eller i vår. Eller inte alls. Ett uppehåll blir det iaf.
kommer fortsätta spela nästa år då jag inte har energi att spela nytt varje år.