2017-08-28, 13:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Nästa och sista WL räknas väl in i augusti månad? Står följande på sidan jag följer (tog Guld 3 som exempel):
AUG
67 to 72 wins out of 200 playable matches

200 matcher = 5 helger x 40 matcher.

Är så fallet så är du 13 segrar ifrån guldnivån i monthly.

Jag står själv på 29 segrar, Silver 3. Hann ju upp i 18 segrar förra helgen. Denna helgen gick trögt som fan. Började med 4 raka segrar i fredags, kändes svinbra. De 16 nästa matcherna vann jag bara 4... Lagom frustrerande. Mötte superlag på superlag. Många som hade 2-4st bra WL-reward kort i sina lag. Helt sjukt. Sen hann jag med tre matcher igår o tog tre segrar.

4 segrar nästa WL och jag är uppe på silver 2. 13 segrar till silver 1. Bara fått ett par paket med brons-TOTW i monthly tidigare då jag inte spelat mycket. Hade varit kul att nå upp och få en guld-TOTW iaf. Kvalat in till nästa WL genom avancemang till div 1. Löste det med att spela min sista match i div 2 i helgen o vann. Skönt slippa kvala.

Håller med angående att ha två slagkraftiga lag. Riktigt skönt att det inte känns som en börda att spela med fitnesslaget och inte känna att man har lika bra chans vinns med det. Har väl fått viss övervikt på ena laget nu då jag har lagt alla pengar på det sista. Men jag har inte något att direkt uppgradera i andra laget då det känns som jag har mer nästan bästa möjliga på positionerna.

Känns tyvärr helt dött med SBC nu. Lär väl ha gjort sitt. En sista MM på torsdag kanske. Trist att det lider mot sitt slut nu.... inte så sugen på att börja om från noll med fifa18. Står fortfarande i valet o kvalet om jag skall köpa eller inte.

Vore kul såklart, detta året har varit de roligaste fifa-året personligen. Tror säkert det blir lika kul nästa upplaga. Samtidigt vore de skönt att släppa det helt o spela andra spel som inte tar upp ens tid när man inte sitter o spelar på konsol. Har ju varit inne i mobilappen i stort sett varje dag sedan fifa släppts. Ofta varje timme när man trejdar som mest. Inne i detta forum varje nästan lika mycket

Tack för info om monthly! Jag får dubbelkolla, jag kollade på konsol och där stod det att jag behövde komma upp i över 80 segrar för att nå nästa nivå. Men jag kanske förstod det fel. 12-13 segrar till känns uppnåeligt. Tänkte också på det, verkar ju dumt att avsluta WL med en "horunge", bättre att klumpa ihop till en period. Vilket de isf gör. Det här blir också första gången jag får något annat än brons i monthly-paketet, så jag är sugen på att få något i guld om det går.

Surt det där att det går troll i spelandet. Jag vet inte om det är inbillning, men jag får möta väldigt humana lag ganska ofta. Varannan match är typ hälften NIF-kort, det är sällan någon har ett lag med mer bling än mig. Kanske har att göra med att jag spelar udda tider - typ lördag-söndag-måndag morgon kl 4, före ungarna vaknar. Föredrar att spela utsövd, ska jag ge mig på att nöta matcher kl 23 och framåt då är jag helt slut i huvudet och presterar därefter.

Läste du denna? http://www.futhead.com/news/fifa-17/35/the-average-fifa-players-guide-to-success-in-weekend-league/

En del självklarheter, en del vettigt i den.

Möter jag ett NIF-lag så blir jag lite stressad. Vill sätta 1-0 snabbt, så de inte ger upp och jag får fitness-avdrag och köra om matchen. Har varit med om folk som drar kabeln efter 10-20 minuter för att de känner att det kommer bli förlust vid ställning 0-0. 1-0 så får de dra kabeln när de vill.

Det som är extra trist med SBC osv är att det verkar inte bli någon grandios avslutning. De kunde väl haft en vecka då man kan byta in sina specialkort och få häftiga packs i utbyte eller så, så man verkligen får kräma ut det sista. Men vi får se.

Helt överens ang att detta har varit roligaste FIFA-upplagan. Gameplaymässigt vet jag inte, men just att ha varit med från första början + SBC har verkligen gett extra krydda. WL är också kul, även om jag tycker det är ett jävla nötande (som jag inte har så mycket tid till). Men det tar alldeles för mycket tid, känner inte heller någon lust att börja om från noll när jag lagt så mycket tid på att "klara ut" den här utgåvan. Blir kanske lite trejding, lite andra spel och sen får jag se om jag hoppar på till FUTMas eller i vår. Eller inte alls. Ett uppehåll blir det iaf.
Citera
2017-08-28, 17:45
Medlem
Tjenare. Har 2,4M på PS4! Skulle kunna köpa några spelare och sälja för discardpris om nån vill ha en chans att snappa upp något 👍 (de som fortfarande spelar FUT17)

Mvh
Citera
2017-08-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetFejk
Tjenare. Har 2,4M på PS4! Skulle kunna köpa några spelare och sälja för discardpris om nån vill ha en chans att snappa upp något 👍 (de som fortfarande spelar FUT17)

Mvh

Skulle inte tacka nej, kommer fortsätta spela nästa år då jag inte har energi att spela nytt varje år.
Citera
2017-08-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Skulle inte tacka nej, kommer fortsätta spela nästa år då jag inte har energi att spela nytt varje år.

Ja men självklart, säg en spelare så lägger jag ut en viss tid! (y)
Citera
2017-08-29, 00:40
Medlem
max02s avatar
Och där bröt jag skivan. Blir så trött på ea. Spelet i sig är fantastiskt när uppkopplingen är på sin sida. Men annars förstör gameplayet hela spelet. tappar kontakten med ea, kommer in direkt igen. Gör mätning, inga problem. Drar igång ny match, samma sak händer. Kommer köpa 18, men lär väl vara samma historia där...
Citera
2017-08-29, 00:53
Medlem
Ibland när man spelar FUT så får man möta en motståndare som har en arena med en helt annan kamera, ungefär som att den är utzoomad riktigt irriterande när man vant sig vid sina egna custom-inställningar. Är det en glitch eller är det en actual arena med en annan kamera?

Hur fan pallar ni spela igenom 40 matcher, tog mig till Silver-nånting, sen pallade jag inte mer med typ hälften av matcherna kvar... hoppas dem drar ner antalet matcher till nästa spel till 30 iaf.
Citera
2017-08-29, 08:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ibland när man spelar FUT så får man möta en motståndare som har en arena med en helt annan kamera, ungefär som att den är utzoomad riktigt irriterande när man vant sig vid sina egna custom-inställningar. Är det en glitch eller är det en actual arena med en annan kamera?

Hur fan pallar ni spela igenom 40 matcher, tog mig till Silver-nånting, sen pallade jag inte mer med typ hälften av matcherna kvar... hoppas dem drar ner antalet matcher till nästa spel till 30 iaf.

Nu har jag inte tid att spela 40 matcher en helg, men även om jag haft det är det väldigt tveksamt att jag orkat jag heller. Nånstans kommer ju hela helgen kretsa kring att komma upp i 40 matcher och då blir det mer jobb än nöje. Ska nog inte spela FIFA18 men hoppas också på ändringar så fler kan vara med.

-----------

Inne i mitt livs flyt vad gäller FUT nu. Seglade igenom DKT igår, raka vinster utan problem. Fick beröm för mina lag i två av matcherna efteråt. Och en del whine från en annan snubbe på min spelidé, vilket han sammanfattade som "passa till Hazard och spring" - vilket stämmer rätt bra Eftersom man aldrig möter samma motståndare två gånger är det väldigt lätt att spela på samma vis hela tiden. Samma knep funkar ju så ofta, då motståndaren aldrig sett mig göra dem förr.

Kanske dumt att avslöja ifall jag skulle möta någon härinne, men några absoluta favoriter jag har är:

1. Berbaspin - fantastiskt när man är på kanten och vill komma in i straffområdet. Jag är en berbaspin-abuser. Svårt att stoppa även om man vet att det kommer.
2. Kantspelet - hitta en speedy winger och löp. Använt right stick för att ge fart, dutta på LT för att shielda och tränga bort motståndarbacken om han kommer för nära. Enkelt och effektivt när man har kvalitet på kanten.
3. Inkast i närheten av motståndarnas straffområde - byt mottagare till Zlatan/Ronaldo, ställ dem längs kortlinjen - långt inkast, nick snett inåt bakåt, skott. Enkelt och funkar väldigt ofta. Alternativt - löp till hörnflaggan och kolla om en försvarare hänger med. Om inte, kasta långt till fristående anfallare. Många spelare som missar att det inte går att vara offside på inkast.
4. Fejka inkast - oerhört effektivt i denna upplaga.
5. Hård pass/lågt inlägg in i straffområdet - tap-in - 75% av mina mål ser ut så. Tråkigt, men effektivt.
6. Om motståndaren slår kort hörna har jag ett mantra - ALDRIG inåt. Dvs, motståndaren får gärna gå snett bakåt i banan, men ALDRIG mot kortlinjen. Vilket de flesta söker, komma på insidan, pass snett inåt bakåt, mål. Så den vägen stänger jag alltid, så får de slå hur mycket inlägg de vill.

Det positiva är som sagt att detta funkar väldigt bra för mig. Nackdelen är att de mål jag släpper in ser ut på ungefär samma sätt - jag pressar med mittbacken, en av hans mittfältare tar en löpning på den ytan, pass och friläge. Därför försöker jag aldrig pressa med mittbacken men svårt när det går fort. Har också väldigt svårt för dem som är bra - riktigt bra - på close control dribbling i närheten av straffområdet. Så oerhört lätt att gå bort sig och öppna sig. Som tur är för mig, är det få spelare som är bra på det.

Min kryptonit är typ 5ATB och en spelare som verkligen dödar kanterna. Som låter mig spela runt i mitten men som aldrig ger mina wingers en yta. Däremot älskar jag er som saknar tålamod och chansbryter och går aggro med era ytterbackar, ni brukar quitta efter 2-0 på 20 minuter

Nån som vill dela med sig av sina bästa knep?
Citera
2017-08-29, 09:26
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu har jag inte tid att spela 40 matcher en helg, men även om jag haft det är det väldigt tveksamt att jag orkat jag heller. Nånstans kommer ju hela helgen kretsa kring att komma upp i 40 matcher och då blir det mer jobb än nöje. Ska nog inte spela FIFA18 men hoppas också på ändringar så fler kan vara med.

-----------

Inne i mitt livs flyt vad gäller FUT nu. Seglade igenom DKT igår, raka vinster utan problem. Fick beröm för mina lag i två av matcherna efteråt. Och en del whine från en annan snubbe på min spelidé, vilket han sammanfattade som "passa till Hazard och spring" - vilket stämmer rätt bra Eftersom man aldrig möter samma motståndare två gånger är det väldigt lätt att spela på samma vis hela tiden. Samma knep funkar ju så ofta, då motståndaren aldrig sett mig göra dem förr.

Kanske dumt att avslöja ifall jag skulle möta någon härinne, men några absoluta favoriter jag har är:

1. Berbaspin - fantastiskt när man är på kanten och vill komma in i straffområdet. Jag är en berbaspin-abuser. Svårt att stoppa även om man vet att det kommer.
2. Kantspelet - hitta en speedy winger och löp. Använt right stick för att ge fart, dutta på LT för att shielda och tränga bort motståndarbacken om han kommer för nära. Enkelt och effektivt när man har kvalitet på kanten.
3. Inkast i närheten av motståndarnas straffområde - byt mottagare till Zlatan/Ronaldo, ställ dem längs kortlinjen - långt inkast, nick snett inåt bakåt, skott. Enkelt och funkar väldigt ofta. Alternativt - löp till hörnflaggan och kolla om en försvarare hänger med. Om inte, kasta långt till fristående anfallare. Många spelare som missar att det inte går att vara offside på inkast.
4. Fejka inkast - oerhört effektivt i denna upplaga.
5. Hård pass/lågt inlägg in i straffområdet - tap-in - 75% av mina mål ser ut så. Tråkigt, men effektivt.
6. Om motståndaren slår kort hörna har jag ett mantra - ALDRIG inåt. Dvs, motståndaren får gärna gå snett bakåt i banan, men ALDRIG mot kortlinjen. Vilket de flesta söker, komma på insidan, pass snett inåt bakåt, mål. Så den vägen stänger jag alltid, så får de slå hur mycket inlägg de vill.

Det positiva är som sagt att detta funkar väldigt bra för mig. Nackdelen är att de mål jag släpper in ser ut på ungefär samma sätt - jag pressar med mittbacken, en av hans mittfältare tar en löpning på den ytan, pass och friläge. Därför försöker jag aldrig pressa med mittbacken men svårt när det går fort. Har också väldigt svårt för dem som är bra - riktigt bra - på close control dribbling i närheten av straffområdet. Så oerhört lätt att gå bort sig och öppna sig. Som tur är för mig, är det få spelare som är bra på det.

Min kryptonit är typ 5ATB och en spelare som verkligen dödar kanterna. Som låter mig spela runt i mitten men som aldrig ger mina wingers en yta. Däremot älskar jag er som saknar tålamod och chansbryter och går aggro med era ytterbackar, ni brukar quitta efter 2-0 på 20 minuter

Nån som vill dela med sig av sina bästa knep?

Skoj du ger knep . Borde va mer sånt i tråden .

Knep 1
Jag kör 4-3-1-2
Men kör in en lf med mer dribbling talang i 2halvlek .
Då jag ej dribblar i första .
Så blir morståndaren förvirrad .
Å får mer ytor .

Knep 2
Efter 1 noll , jaga alltid efter 2 noll . Pressa så hårt man kan å få in 2 noll.
Sen vila ett tag . Spela lugnare . Kanske en halv halvlek .
Ej maska .
Men passa lite lätt så å inte gå all in.
Sen efter en stund kör all in igen för 3-0

Då ger folk upp .
Lätt man blir passiv efter 1-0 å börjar spela lite oroligt.
Bättre å visa vem som bestämmer .

Knep 3
Dribbla i straffområdet , straff ofta . Dribbla mot folk som spelar aggressivt försvarspel . Gör någon ful dribbling precis vid början inne i straffområdet .

Knep 3
Ha alltid en bra frisparkare på plan .

Knep 4
Bli ej arg . Vi alla förlorar i mellan åt. Ligger jag under med 2 , 3 mål så e det ändå rätt ofta man kan vända om man spelar lungt passningspel framåt. Ha tålamod å ej håll inne Springknappen !

Knep 5
Ha cm eller CAM med bra långskott .

Lycka till
Citera
2017-08-29, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetFejk

Mvh

Du har ett nytt PM :-)
Citera
2017-08-29, 09:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Skoj du ger knep . Borde va mer sånt i tråden .

Knep 1
Jag kör 4-3-1-2
Men kör in en lf med mer dribbling talang i 2halvlek .
Då jag ej dribblar i första .
Så blir morståndaren förvirrad .
Å får mer ytor .

Knep 2
Efter 1 noll , jaga alltid efter 2 noll . Pressa så hårt man kan å få in 2 noll.
Sen vila ett tag . Spela lugnare . Kanske en halv halvlek .
Ej maska .
Men passa lite lätt så å inte gå all in.
Sen efter en stund kör all in igen för 3-0

Då ger folk upp .
Lätt man blir passiv efter 1-0 å börjar spela lite oroligt.
Bättre å visa vem som bestämmer .

Knep 3
Dribbla i straffområdet , straff ofta . Dribbla mot folk som spelar aggressivt försvarspel . Gör någon ful dribbling precis vid början inne i straffområdet .

Knep 3
Ha alltid en bra frisparkare på plan .

Knep 4
Bli ej arg . Vi alla förlorar i mellan åt. Ligger jag under med 2 , 3 mål så e det ändå rätt ofta man kan vända om man spelar lungt passningspel framåt. Ha tålamod å ej håll inne Springknappen !

Knep 5
Ha cm eller CAM med bra långskott .

Lycka till

Jag håller med om att gå för 2an när man leder. Iaf om jag känner att motståndaren blottar sig mycket, kan jag faktiskt spela mer offensivt efter att ha gjort mål. För att inte bli för passiv och släppa fram motståndaren. Om motståndaren spelar slarvigt är anfall bästa försvar.

Dribbla i straffområdet har jag alldeles för dålig close control för att klara av. Bra frisparkare behöver jag inte - dels för att jag inte kan slå dem, dels för att jag så sällan får bra frisparkslägen.

Jag tror tråden är fri från knep för att få vill avslöja hur man vinner, plus att Youtube kanske är en bättre kanal för den sortens illustrationer.

Jag glömde ett av mina mest vägvinnande knep: Kort utspark. Jag är förvånad över hur många som kör långa utsparkar, vilket ofta är att ge bort possession. Viktigast med kort utspark - TÅLAMOD. Om du inte kan vänta den extra sekund som krävs, är denna metod inte för dig.

Gör så här:
Tryck på LT för att dra ner backlinjen. Spana på radarn - vilken gubbe kontrollerar din motståndare? 99% kommer löpa fram med sin forward närmast straffområdet. Om han bara står där - slå till andra mittbacken och lägg sedan ut på din ytterback. Om han växlar spelare och springer fram med två spelare - vänta tills din ytterback kommit längst ned i banan, rulla på honom. Sällan de trycker fram så långt, så han är alltid öppen (men man måste vänta en extra sekund, rullar målvakten till fel gubbe är det friläge).

Enda gången jag släpper till något på detta är när jag brister i tålamod. Det är hur enkelt som helst och ger mig 100% possession på min inspark, istället för att chansa på att min forward vinner en luftduell.
Citera
2017-08-29, 10:05
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag håller med om att gå för 2an när man leder. Iaf om jag känner att motståndaren blottar sig mycket, kan jag faktiskt spela mer offensivt efter att ha gjort mål. För att inte bli för passiv och släppa fram motståndaren. Om motståndaren spelar slarvigt är anfall bästa försvar.

Dribbla i straffområdet har jag alldeles för dålig close control för att klara av. Bra frisparkare behöver jag inte - dels för att jag inte kan slå dem, dels för att jag så sällan får bra frisparkslägen.

Jag tror tråden är fri från knep för att få vill avslöja hur man vinner, plus att Youtube kanske är en bättre kanal för den sortens illustrationer.

Jag glömde ett av mina mest vägvinnande knep: Kort utspark. Jag är förvånad över hur många som kör långa utsparkar, vilket ofta är att ge bort possession. Viktigast med kort utspark - TÅLAMOD. Om du inte kan vänta den extra sekund som krävs, är denna metod inte för dig.

Gör så här:
Tryck på LT för att dra ner backlinjen. Spana på radarn - vilken gubbe kontrollerar din motståndare? 99% kommer löpa fram med sin forward närmast straffområdet. Om han bara står där - slå till andra mittbacken och lägg sedan ut på din ytterback. Om han växlar spelare och springer fram med två spelare - vänta tills din ytterback kommit längst ned i banan, rulla på honom. Sällan de trycker fram så långt, så han är alltid öppen (men man måste vänta en extra sekund, rullar målvakten till fel gubbe är det friläge).

Enda gången jag släpper till något på detta är när jag brister i tålamod. Det är hur enkelt som helst och ger mig 100% possession på min inspark, istället för att chansa på att min forward vinner en luftduell.

Kör oxå kort inspark . Lyfter bollen löst å min back nickar den till en cm-cdm
Funkar till 95%
Då har man alltid boll å kan flytta fram spelet igen .
Citera
2017-08-29, 10:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Kör oxå kort inspark . Lyfter bollen löst å min back nickar den till en cm-cdm
Funkar till 95%
Då har man alltid boll å kan flytta fram spelet igen .

Det är min backup-plan om motståndaren ligger så pass offensivt att en kortpassning inte går. Då lyfter jag kort (max 2 bars) till CDM/CM som nickar ut mot ytterbacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in