2017-07-17, 12:50
Medlem
Har varit borta från FIFA ett tag så går rakt på sak:

Bästa 4 backslinjen i PL för 140k totalt är????
Citera
2017-07-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Har varit borta från FIFA ett tag så går rakt på sak:

Bästa 4 backslinjen i PL för 140k totalt är????

Rose, TOTS Keane, IF Cahill? samt Walker skulle jag nog säga..

EDIT: Eller så kör du vanliga Smalling bredvid Keane o slänger in IF Alonso eller IF Baines där... blir dock strax över 140k
Senast redigerad av m4staSWE 2017-07-17 kl. 13:01.
Citera
2017-07-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Rose, TOTS Keane, IF Cahill? samt Walker skulle jag nog säga..

EDIT: Eller så kör du vanliga Smalling bredvid Keane o slänger in IF Alonso eller IF Baines där... blir dock strax över 140k

Har redan Smalling och Walker i min klubb så priset blir ganska exakt 140k för Alonso och Keane. Skulle även kunna subba in Marqinhous 90 mot Smalling ingame.

Är Keane lika bossig ingame som hans stats ser ut?

Är IF Alonso en klar uppgradering av Shaw?
Citera
2017-07-17, 13:13
Medlem
Citat:
Har redan Smalling och Walker i min klubb så priset blir ganska exakt 140k för Alonso och Keane. Skulle även kunna subba in Marqinhous 90 mot Smalling ingame.

Är Keane lika bossig ingame som hans stats ser ut?

Är IF Alonso en klar uppgradering av Shaw?

KEane är kung..kör honom och SBC Smalling.. jag kör själv SIF Alonso och tyvker han är riktigt bra ...vet inte hur första IF är..
Citera
2017-07-17, 13:17
Medlem
Citat:
KEane är kung..kör honom och SBC Smalling.. jag kör själv SIF Alonso och tyvker han är riktigt bra ...vet inte hur första IF är..

Ok ska fundera till ikväll, var lite sugen på tottenhams CB par TOTS.
Walker känns iaf spik som högerback, har Shaw i klubben så skulle kunna lägga alla 140 på CBs.

Detta är övriga laget, vill spela Zlatan en sista gång på denna nivå... :
http://www.futhead.com/17/squads/7354421/
Citera
2017-07-17, 15:22
Medlem
Citat:

Citat:
Ok ska fundera till ikväll, var lite sugen på tottenhams CB par TOTS.
Walker känns iaf spik som högerback, har Shaw i klubben så skulle kunna lägga alla 140 på CBs.

Detta är övriga laget, vill spela Zlatan en sista gång på denna nivå... :
http://www.futhead.com/17/squads/7354421/

Spelat med IF, SIF ochi TOTS Alonso. Gillade redan hans IF starkt och tyckte det var bästa vänsterbacken i PL. Sen kom hans SIF som var ännu bättre o hans TOTS är topp!

Spelat med båda Tottenham-backarnas TOTS. Började med Vertonghen och han utmärkte sig mycket. Riktigt stabil o bra i luften. Gjorde sen lite defensiva förändringar då jag läckte mycket. Bytte bland annat bort Vertonghen som har med/high attacking mot Alderwierelds TOTS, som har med/med. Tycker han är snäppet vassare faktiskt men båda riktigt bra skulle jag säga. Prisvärda!
Citera
2017-07-17, 15:47
Medlem
Har dom gjort någon uppdatering senaste dagarna? Känns som passningar har blivit sämre och dribblingar är OP igen. En skottfint och sen är det öppen gata
Citera
2017-07-17, 19:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Kul att spela WL igen. Blott fjärde eller femte gången. Men helvete vad svårt det är nu under första dagen, har bara spelat lördagar och söndagar tidigare, stor skillnad men det kanske är en tillfällighet. Fem vinster på tolv försök. Tre eller fyra jag mött har varit de bästa jag mött på hela året... galet. Många äckligt bra lag med med bra spelare bakom kontrollen. Två jag hittat på futhead o varit topp 100. 1-7 och 2-6... en match till o sen läggdags. Återta WL på söndag kväll igen.

Några andra som kör? Hur går det?

Körde 8 matcher sluttampen av WL, 5 segrar på 8 försök. Mötte inga märkvärdiga spelare (ingen dålig iofs) men jag har väldigt svårt att nå max i mina prestationer just nu. Mina inspel når inte alls fram. Gjorde mitt första mål i slutet på andra matchen, då vinner man inga matcher. Känns som att något ändrats.

Hade varit kul att se hur många segrar jag hade kunnat kräma ur på 40 försök - 25 kanske? Men det kommer aldrig gå.

Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Så jävla tråkigt att dom förstår "End of an era"-korten med staminan.

Var rätt sugen på att byta min tysktrea (Dembele, Stindl & Pisczek) mot Xabi Alonso, Lahm & Robben - även om jag tycker TOTS-Robben är en Rejäl downgrade mot TOTS-Dembele.

Men att Xabi Alonso har 78 stamina tillsammans med hans m/l-workrates gör ju att man måste spela honom Jäkligt speciellt asså, ränner ju runt rätt friskt med min Stindl i dagsläget.

Nån som testat dom? Om inte annat kanske det är roligare kort att spara när året kommer till sitt slut.

Bah, beslut.

Håller med. Såg Alonsos stamina nu och det gör att han går bort för mig. Samma med Totti, även om jag ändå inte spelar Serie A var kortet riktigt sexigt fram tills jag såg staminan. Kuyt går bort såklart pga liga och att han saknar alla spetsegenskaper en winger ska ha. Utöver det är en av Xabis spetsegenskaper - långbollarna - helt meningslös i detta spel, då de nerfats till den grad att de är näst intill värdelösa. Den starka länken till Lahm såg trevlig ut men ska han krokna i minut 75 är det värdelöst. Avstår.

------

Bara 2 st End of an era-kort kvar nu. Gerrard, Lampard, Pirlo? Om de sätter alla dessa kort i MLS går de nog bort för mig. Sugen på Gerrard utan att ha sett kortet, men jag får inte in honom i en BPL-elva med full kemi + att Gylfis kemi blir lidande.

------

Vem tror ni vinner RW-omröstningen? Känns som att Lucas är bästa kortet, men att Sane borde ligga bäst till bara pga BPL.

Kort som borde komma i omröstningarna är - LW/LM Martial, ST Musa, LB Shaw CM Renato Sanches och Kante. Andra förslag? Funderar på om man ska göra plats för något kommande kort. Det verkar inte som om EA begränsat sig till spelare som INTE fått IF-kort iaf (Lucas har IF men var ändå med i omröstningen).

-----

Jobbar på att sälja Pogboom nu. 900k för ett kort som inte når sin fulla potential i min spelstil är tyvärr pengar på luft. Kommer nästan aldrig till långskott, kan aldrig köra hans skill moves för att jag så sällan har bollen i närheten av boxen med honom. Pärla för svin, helt enkelt. Fysiken är ju klockren, men jag får inte ut mer av honom än min POTM Alli vad gäller poäng.
Citera
2017-07-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Körde 8 matcher sluttampen av WL, 5 segrar på 8 försök. Mötte inga märkvärdiga spelare (ingen dålig iofs) men jag har väldigt svårt att nå max i mina prestationer just nu. Mina inspel når inte alls fram. Gjorde mitt första mål i slutet på andra matchen, då vinner man inga matcher. Känns som att något ändrats.

Hade varit kul att se hur många segrar jag hade kunnat kräma ur på 40 försök - 25 kanske? Men det kommer aldrig gå

Håller med, hade varit kul att se vad man skulle hamna på. Jag nötade på i helgen under två nätter. Jag slutade på rekord i antal matcher, 31st. Däremot slog jag inte mitt rekord i antal vinster... hamnade på blott 14st. Det har jag tidigare klarat på strax över 20 matcher. Hade hoppats komma upp i Guldnivå men icke... var väl en handfull matcher jag borde kunnat ta till min fördel men så e det väl, samma åt andra hållet. Har även svårt att komma framåt ibland, ofta jag blir nollan när jag förlorar... sen gör jag 3-4 mål i nästa. Känner mig ett ojämn...

Det var sjukt ojämn nivå på motstånden ibland med. Igår vann jag en match med 10-0 för att matchen efter förlora med 7-1... hade väl tre sådana matcher åt båda hållen där det rann iväg. Kändes överlag som mycket bättre motstånd detta WL. Hade lika svårt på fredagen som söndagen. Hörde en youtuber tycka samma sak, att många "vanliga" droppat av nu och att många bättre spelare fortfarande kör WL. Vet inte om det ligger nåt i det.

Edit.

Någon som testat TOTS Promes? Ser ju sjukt bra ut. Funderar på att köpa in honom och TOTS Nelson Semedo och ha som avbytare. Sen har jag även SBC Suarez, TOTS Dendocker samt POTM Zlatan på lån. Borde täcka alla tänkbara byten.
Senast redigerad av grahnen 2017-07-17 kl. 22:08.
Citera
2017-07-17, 22:20
Medlem
Frågar samma sak för 4e gången, någon gång lär man väl få svar. Varför är det skillnad på weekend league och draften? Så jävla orimligt. I weekend league är alla spelare som kylskåp, i anfallet tar det sjukt lång tid och i försvaret tar alla spelare "u-löpningar" när man styr dom. Vanliga Harry Kane i draften känns snabbare än Martial IF i WL.

Det måste vara inställt på olika vis? Så som man kan ställa in tempot när man spelar offline.
Citera
2017-07-17, 23:59
Medlem
Ingen som har bra tips på backplatserna? PS4 samt 200k-400k att använda.

Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Någon som kan hjälpa mig få ihop detta lag?

https://www.futbin.com/17/squad/5130071

Andra laget blir följande:
https://www.futbin.com/17/squad/5130164
Citera
2017-07-18, 00:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Frågar samma sak för 4e gången, någon gång lär man väl få svar. Varför är det skillnad på weekend league och draften? Så jävla orimligt. I weekend league är alla spelare som kylskåp, i anfallet tar det sjukt lång tid och i försvaret tar alla spelare "u-löpningar" när man styr dom. Vanliga Harry Kane i draften känns snabbare än Martial IF i WL.

Det måste vara inställt på olika vis? Så som man kan ställa in tempot när man spelar offline.

Vad i hela friden får dig att tro att någon härinne kan besvara den frågan? Tror du det är många EA-utvecklare som hänger härinne? Även om det fanns skillnader, tror du EA skulle vara sugna på att förklara/medge dem?

------------------

Förlorade just den sjukaste match jag någonsin varit med om. 4 stolpträffar i tap-in-läge. 4 missade tap-in-lägen där min spelare skjuter på målvakten eller utanför. 0-3 i halvtid fastän motståndaren är ganska kass och inte skapat något utöver 3 kontringar.

Tar igen till 3-3 trots att mina spelare bränner klara rena lägen på löpande band. Vi snackar alltså skott från 2m avstånd på öppet mål som de bränner varje gång. 90e minuten, hörna - mina spelare lämnar Lacazette helt ren på hörna, 4-3, förlust mot en värdelös spelare och ridå. För övrigt kvällens melodi, i föregående match släppte jag in 3 (!) på hörna när mina spelare låter Harry Kane och Son nicka helt ostört. De släpper helt markering, motståndarna tar inte ens en löpning utan står bara där på första stolpen och vinklar in den med huvudet.

Hur fan förlorade jag den matchen? Som att det var förutbestämt att jag inte skulle vinna.

Skulle gärna tankat upp de sjuka missar mina spelare gjorde - jag säger spelare, för normalt sätter de alla de där chanserna - men på highlight reel visas bara målen.

Edit: Som tillägg kunde jag inte göra några byten eller taktiska förändringar i denna match. När jag gick in på mitt lag såg jag istället hans elva och kunde byta runt med den. Inget som slog igenom i matchen dock. Han kunde dock göra byten (han bytte en spelare mot slutet). Buggspel. Han hade samma lagikon och hemmatröja som mig, vet inte om det fick spelet att få tuppjuck och tro att jag var han..
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-07-18 kl. 00:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in