2017-07-04, 19:34
Medlem
Raxies avatar
https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/news/2017/futties?utm_campaign=fut17_hd_ww_ic_soco_twt_futti es-announcement&utm_source=twitter&utm_medium=social& cid=33434&ts=1499188913273

Ändå kul, hade jag inte varit less hade det här varit ett värdigt slut.

Några gissningar på vilka som får SBCer?

Totti
Lahm
Xabi Alonso
Lampard
Gerrard
...?
Ronaldinho?
Citera
2017-07-04, 21:14
Medlem
meatballrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Några gissningar på vilka som får SBCer?

Totti
Lahm
Xabi Alonso
Lampard
Gerrard
...?
Ronaldinho?

Jag tänker mig att det är spelare som gick i pension i våras som får SBC alltså är de 5 första givna, gick Ronaldinho också i pension nyligen?

Är det nån som kommer ihåg hur Premium SBC:erna gick till sist? Var man tvungen att ha Chelsea- och Brasilien-spelare eller tom PSG för David Luiz tex?

Edit: Kuyt kanske skulle kunna vara den sista?
Senast redigerad av meatballrain 2017-07-04 kl. 21:19.
Citera
2017-07-04, 21:37
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Den kombinationen där snackar vi, hade nog kunnat testa en likadan med lite mix av min egna självklart, hur går det för dig hittills med den elvan?

Går väldigt bra! Har en fin streak som tog mig upp i div 1 för första gången någonsin. Cavani är bästa avslutaren jag spelat med. Det i kombination med hans styrka gifter sig fint med Mertens och Del Pieros finess
Citera
2017-07-04, 21:44
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatballrain
Jag tänker mig att det är spelare som gick i pension i våras som får SBC alltså är de 5 första givna, gick Ronaldinho också i pension nyligen?

Är det nån som kommer ihåg hur Premium SBC:erna gick till sist? Var man tvungen att ha Chelsea- och Brasilien-spelare eller tom PSG för David Luiz tex?

Edit: Kuyt kanske skulle kunna vara den sista?

Vill minnas att Luiz var en 89-rated squad rätt av och en som var med lägre rating men med specialkort.

Kuyt är nog rimligare än Ronaldinho. Är nog dåligt minne sammankopplat med önsketänkande att han skulle vara en av dom!.. Å andra sidan så tror jag inte att jag ska göra nån - även om Lampard kommer svida lite att låta bli - men en 91-rated Ronaldinho med 6* (Räcker ju inte med 5!) hade ju varit svår att låta bli.

Maxwell vore ju en tung LB för Ligue 1 och en jäkla fet länk till T.Silva/Marquinhos.

Intressant att se vilken klubb Kuyt/Maxwell/Gerrard/Lampard/Alonso hamnar i Isf. Enklare mes Totti å Lahm

Trista med Lahm är ju att hans TOTS lär ha högre rating.
Senast redigerad av Raxie 2017-07-04 kl. 21:56.
Citera
2017-07-05, 10:15
Medlem
Vem skulle ni säga är bästa spelaren på spelet för under miljonen? Kört med Nif Ronaldo nu och för mig har hans bästa egenskap varit att han har grön länk till Tots Marcelo som jag tycker är skitbra. Kör Futb Kuba på andra kanten och han har både gjort fler mål och assist.
Citera
2017-07-05, 11:09
Medlem
Sbc heung min son helt klart..
Citera
2017-07-05, 12:40
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Vem skulle ni säga är bästa spelaren på spelet för under miljonen? Kört med Nif Ronaldo nu och för mig har hans bästa egenskap varit att han har grön länk till Tots Marcelo som jag tycker är skitbra. Kör Futb Kuba på andra kanten och han har både gjort fler mål och assist.

Beror nog mycket på hur man spelar.

Jag skulle ju säga OTW-Pogba tätt följt av TOTS-Eriksen.
Citera
2017-07-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta

Av de jag spelat med så är TOTS Mertens helt klart min favorit. Magisk! Bra på allt utom fysiken men det gör mig inget. Så snabb o smidig o kan ta sig förbi ändå. Lyckas trycka undan spelare ibland om man kommer in rätt i situationen. Klinisk avslutare, bra framspelare.

Defensivt så är favoriten OTW Kante, var verkligen överallt o sjukt bra. Har inte testat de bättre versionerna av honom. Får inte in honom i laget just nu annars hade jag gärna testat hans 92-kort.

TOTS Nainggolan är jävligt bra med, bara se statsen. Ligger precis under miljonen nu. Klarar förmodligen varenda position på spelet utom som målvakt. Har själv bara kört honom som CM i en 4-4-1-1 och 433-4. Riktigt jävla bra, är överallt både defensivt o offensivt trots att jag har Stay back while attacking på honom.
Citera
2017-07-05, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Går väldigt bra! Har en fin streak som tog mig upp i div 1 för första gången någonsin. Cavani är bästa avslutaren jag spelat med. Det i kombination med hans styrka gifter sig fint med Mertens och Del Pieros finess

kung e du, gillade trion i anfallet, backlinjen hur står den sig om du kan dela med dig? Det är den jag hade velat ändra lite på
Citera
2017-07-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Nej det behöver inte vara samma formation eller vara på samma plats.
Budget drygt 120k.
PS4

https://www.futbin.com/17/squad/4962983

Detta ser gött ut. Stor del av resurserna på Pizzi, men med ett Huntercard på honom så ser han riktigt sjuk ut. Och Talisca vill jag flytta ner till nedre CAM och spela på 8 chem. Han är ju galet offensivt allround ändå
Citera
2017-07-05, 19:38
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
kung e du, gillade trion i anfallet, backlinjen hur står den sig om du kan dela med dig? Det är den jag hade velat ändra lite på

Blanc/Rio är galet bra mittbackspar. Bra fart så de kan ta rygg på snabba spelare, grymt brytningssäkra, speciellt Blanc. Rätt dyrt med 800-900k för ett mittbackspar dock, man kan såklart få likvärdig kvalité med andra, men har man coinsen till det så kan de vara värda det.

TOTY Alves är bra, framför allt offensivt. Snabb, hyfsat stark, fina inlägg och bra skott när han väl får läge. Lite lost i defensiven ibland men Rio täcker upp
Brehme är inget jätte märkvärdigt egentligen. Bra passningsspelare och stark i defensiven men inte lika spännande framåt. Ska testa med Roberto Carlos där tänkte jag.
Citera
2017-07-06, 08:00
Medlem
Mrwomanizers avatar
Alltså, heliga maria!
Att ps4 får icons till nästa spel är sjukt nice. Det är även ett så girigt move från EA så jag vet inte vart jag skall ta vägen!

Men tänk er att dra, icon.... Trumvirvel... En målvakt med basker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in