2017-06-09, 09:35
Medlem
https://www.futbin.com/17/squad/4470165 slängde ihop detta igår.. Bara jag som inte får gelson att fungera? Känns som han alltid är på fel position och hans pace är en ren o skär lögn
Citera
2017-06-09, 10:09
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Låt valfri annan person i hushållet sätta igång matchen åt dig, men inte berätta ifall det är en divisionsmatch, en träningsmatch eller en cupmatch?

Dels är det mycket psyke som du är inne på. Men jag upplever också att spelet har både "catchup" a la Mario Kart inbyggt och att EA medvetet valt att göra det svårt att spela på en ledning. Att döda en match genom att bara spela runt är mycket svårt. Att låta bollen gå inom laget är noll problem vid 0-0 i 20e minuten. I 80-90 med ett måls ledning är det som att samtliga spelare fått klumpfötter.

Upplever också att nåt sånt finns. Det är det jag tycker är mest störigt med själva gameplayet.

Att det alldeles för ofta blir riktiga skitmottagningar på enkla passningar. Bollen studsar och har sig i extremt enkla situationer
Citera
2017-06-09, 10:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Upplever också att nåt sånt finns. Det är det jag tycker är mest störigt med själva gameplayet.

Att det alldeles för ofta blir riktiga skitmottagningar på enkla passningar. Bollen studsar och har sig i extremt enkla situationer

Jupp. Din spelare med 90+ dribbling och passing kan inte ta emot en passning och tar evigheter på sig att spela bollen fast man tryckt på knappen. Resultatet - brytning, motståndaren har bollen i närheten av ditt straffområde och direkt blir det farligt.

Det går ju åt båda hållen - jag får i princip alltid chanser i minut 80-90 när jag jagar ett underläge. Men det är störigt som fan att spelet ska ha inbyggd catch-up. Det betyder ju att man ibland kryssar/förlorar matcher där man dominerat totalt, och ibland vinner över klart bättre spelare.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-06-09 kl. 10:17.
Citera
2017-06-09, 12:13
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jupp. Din spelare med 90+ dribbling och passing kan inte ta emot en passning och tar evigheter på sig att spela bollen fast man tryckt på knappen. Resultatet - brytning, motståndaren har bollen i närheten av ditt straffområde och direkt blir det farligt.

Det går ju åt båda hållen - jag får i princip alltid chanser i minut 80-90 när jag jagar ett underläge. Men det är störigt som fan att spelet ska ha inbyggd catch-up. Det betyder ju att man ibland kryssar/förlorar matcher där man dominerat totalt, och ibland vinner över klart bättre spelare.

Håller med, och kan irritera mig som fan på att jag helt plötsligt bara kan flyga förbi försvarare med Son och panga upp bollen i krysset som att det vore nothing bara för att jag ligger under och det är minut 80+.

Har själv vänt matcher där jag varit helt utspelad och legat under med tre mål tills klockan står på 80 för att sen bara glida förbi, få med mig alla studsar och göra mål på Allt.

Jag kan förstå det, med mario kart-logiken. Finns ju nåt i att det inte ska vara kört förrän det är kört när det kommer till spel. #BlueShell

Dessutom, med en riktigt killgissning, görs väl flest mål i fotboll matchminut 75 och framåt?

Men(!) Och det är ett stort men. Mottagningarna är För random och man tappar bollen för ofta, och vinner bollen, i situationer där det fan inte ska vara möjligt.
Citera
2017-06-09, 13:03
Medlem
Bara jag som ogillar Alonso TOTS? Känns så klumpig med bollen.
Citera
2017-06-09, 13:56
Medlem
Citat:
Håller med, och kan irritera mig som fan på att jag helt plötsligt bara kan flyga förbi försvarare med Son och panga upp bollen i krysset som att det vore nothing bara för att jag ligger under och det är minut 80+.

Har själv vänt matcher där jag varit helt utspelad och legat under med tre mål tills klockan står på 80 för att sen bara glida förbi, få med mig alla studsar och göra mål på Allt.

Jag kan förstå det, med mario kart-logiken. Finns ju nåt i att det inte ska vara kört förrän det är kört när det kommer till spel. #BlueShell

Dessutom, med en riktigt killgissning, görs väl flest mål i fotboll matchminut 75 och framåt?

Men(!) Och det är ett stort men. Mottagningarna är För random och man tappar bollen för ofta, och vinner bollen, i situationer där det fan inte ska vara möjligt.

Det stora problemet som jag ser det är gångerna i spelet där du inte kan påverka vad det är som händer.. AI tacklar i straffområdet, konstiga mottagningar, AI kolliderar osv.. det är det jag saknar mest i spelet, att ha kontroll och falla på egna misstag, inte spelets och mekanikens.. Hade senast igår då motståndaren slog ett inlägg som jag hade kontroll på men av någon anledning bytte det inte till den spelaren utan AI hade kontrollen och stod bara o glodde så hans spelare kunde gå upp och nicka obehindrat..
Citera
2017-06-09, 15:14
Medlem
Tjena,

Någon som spelat med TOTS Modeste?
Lite sugen på att testa honom istället för TOTS Werner som jag spelar med nu:
https://www.futbin.com/17/squad/4474882

Bör man göra det bytet eller någon som ser en vettigare förstärkning? Kanske Plattenhardt --> Alaba
Reus som LF --> FWD med 7 i kemi är inte optimalt - Men hans FWD kort kostar 400k + och det har funkat tidigare att spela hans originalkort där.
Citera
2017-06-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockel
Tjena,

Någon som spelat med TOTS Modeste?
Lite sugen på att testa honom istället för TOTS Werner som jag spelar med nu:
https://www.futbin.com/17/squad/4474882

Bör man göra det bytet eller någon som ser en vettigare förstärkning? Kanske Plattenhardt --> Alaba
Reus som LF --> FWD med 7 i kemi är inte optimalt - Men hans FWD kort kostar 400k + och det har funkat tidigare att spela hans originalkort där.

Har testat hans 87 IF och han har vart kung för mig, förväntade mig att han skulle va längre och större men han är grym ändå. Han kommer nog inte få spela i mitt lag mer eftersom man packade 89 Auba i 84+ IF SBCn
Citera
2017-06-09, 16:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Blueshell... ah det var tider det! Mottagningarna blir sämre ju längre klockan tickat i ledning.

----

Läge att avsluta Luis Hernandez Sbc ikväll. Van Damme och Dos Santos har stadigt sjunkit i pris sen i onsdags. Tippar man kan få dem för i princip diskard efter 19.

Ni som har Montreal och Kansas kvar på hand, sälj! Fick 6k för mina lirare i lagen. Lär sjunka som en sten när packfesten ikväll startar.
Citera
2017-06-09, 17:47
Medlem
Nacho som reward nästa vecka, NICE!

EDIT: http://www.futhead.com/17/players/61802/nacho-fernandez/
Citera
2017-06-09, 18:04
Medlem
Får hoppas Ibra hittar ny klubb i sommar annars blir det ingen Zlatan på FIFA 18
Citera
2017-06-09, 19:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Nacho som reward nästa vecka, NICE!

EDIT: http://www.futhead.com/17/players/61802/nacho-fernandez/

Kändes lite mellanmjölk tycker jag. Hade hellre sett en mittfältare. Mittbackar är dåliga supersubs. Men visst det är bättre än Rulli. Och nog fan ska jag ha kortet

Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Får hoppas Ibra hittar ny klubb i sommar annars blir det ingen Zlatan på FIFA 18

Väldigt få klubbar vill ge en monsterlön till en knäskadad snart 36-åring. Den sortens skada han har, man vet aldrig om han kommer tillbaka i fullt slag eller bara är en skugga sitt forna jag. Tippar han får ett 87-kort när han går till MLS i januari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in