Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jupp. Din spelare med 90+ dribbling och passing kan inte ta emot en passning och tar evigheter på sig att spela bollen fast man tryckt på knappen. Resultatet - brytning, motståndaren har bollen i närheten av ditt straffområde och direkt blir det farligt.
Det går ju åt båda hållen - jag får i princip alltid chanser i minut 80-90 när jag jagar ett underläge. Men det är störigt som fan att spelet ska ha inbyggd catch-up. Det betyder ju att man ibland kryssar/förlorar matcher där man dominerat totalt, och ibland vinner över klart bättre spelare.
Håller med, och kan irritera mig som fan på att jag helt plötsligt bara kan flyga förbi försvarare med Son och panga upp bollen i krysset som att det vore nothing bara för att jag ligger under och det är minut 80+.
Har själv vänt matcher där jag varit helt utspelad och legat under med tre mål tills klockan står på 80 för att sen bara glida förbi, få med mig alla studsar och göra mål på Allt.
Jag kan förstå det, med mario kart-logiken. Finns ju nåt i att det inte ska vara kört förrän det är kört när det kommer till spel. #BlueShell
Dessutom, med en riktigt killgissning, görs väl flest mål i fotboll matchminut 75 och framåt?
Men(!) Och det är ett stort men. Mottagningarna är För random och man tappar bollen för ofta, och vinner bollen, i situationer där det fan inte ska vara möjligt.