2017-05-03, 00:27
Medlem
Tänkte köpa på mig massa tränare så att jag får ut maximal med bonus på mina kontrakt och fitnesskort.

Hur vet man vilka tränare man saknar och vilka som man redan har? Hur gör man för att lättast kunna se vilka som man har kvar att köpa?

Är det några speciella tränare som ger extra mycket? Är det de där 1% och 3% neogitation som står på kortet?
Citera
2017-05-03, 06:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Någon som vet ungefär vad priser på team of the season-korten kommer kosta? Ta valfria exempel ungefär

Jag har ett lag i dagsläget för 800k, är det värt för mig med min låga budget att sälja och spara inför team of the season eller kommer jag inte ha en chans att få råd med spelare från team of the season?

Jag har aldrig spelat fifa förut, så har noll koll på effekten på priserna av team of the season.

Någon som vågar gissa hur mycket mitt lag kommer vara värt efter team of the season släpps?

Vad priserna för TOTS landar på är svårt att spekulera i när vi inte vet vilka spelare som är med eller vilka stats de får. Billigare än TOTY, dyrare än IF...

För att kunna göra någon som helst spekulation i vad som kommer ske med ditt lag måste du posta det.
Citera
2017-05-03, 06:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Tänkte köpa på mig massa tränare så att jag får ut maximal med bonus på mina kontrakt och fitnesskort.

Hur vet man vilka tränare man saknar och vilka som man redan har? Hur gör man för att lättast kunna se vilka som man har kvar att köpa?

Är det några speciella tränare som ger extra mycket? Är det de där 1% och 3% neogitation som står på kortet?

Managers för kontrakt är värt det. Tränare för fitness, nej. Dina spelare ska aldrig vara under 90% fitness (målvakt undantagen möjligen), så då spelar det ingen roll ifall du har 50% bonus på fitness-kort. Ovärt.

Du ska köpa rare guld-managers som ger 3% kontraktsbonus, tills du når taket på 50% bonus. Enklaste sättet att kolla vilka du har är att söka i klubben, ta ett foto och sen köpa dem du inte har. Kom ihåg att random rare guldmanager ger lika mycket bonus som Mourinho, Pep osv så inget egenvärde i att köpa de stora namnen.

Finns en väldigt bra guide på fifauteam.com ang managers, bara googla och läsa.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-05-03 kl. 06:46.
Citera
2017-05-03, 06:56
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calculated65
Hade du inte slutat med fifa........ du som är så mycket bättre än alla andra men ändå alltid måste fråga förvirrade frågor.......
Har slutat spela ja. Men haft flera miljoner på banken som jag gjort storaffär på för riktiga pengar. Har fortfarande lite kvar som jag trejdar för att göra mer pengar. Har aldrig påstått att jag är bättre än alla andra? Det är du som skriver ett onödigt förvirrat inlägg. Frågade när TOTS tros komma, är det förvirrande? Om mina inlägg stör dig behöver du inte läsa

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteFriday
Fan vad alla klagar på iwannabeadored
Tro fan att man blir arg när man köper en dyr spelare som Aguero men som inte ens kan springa förbi smalling eller Baily! Baily,smallings, Musa och Butland är väl spelare som 80% av lagen använder från England! Ni kan ju inte bli arga för att man blir frustrerad när man förlorar mot sådana luffare! Men som alla skriver så är det ju fritt att använda OP spelare! hade själv spelar med dom om dom hade funkat för mig vilket självklart dom inte gör!
Ja precis. Klart det är irriterande när högst rankade spelarna inte är de bästa i spelet. Ja majoriteten av människor är luffare. Syns ofta på online-spel. Inte minst på fifa tyvärr.
Citera
2017-05-03, 08:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Lägg ner diskussionen om Smalling osv nu. Bara flamebait och rundgång i en sandlåde-debatt som ärligt talat är jävligt tröttsam. Ni som flamar Iwannabeadored kanske ska sluta vara så jävla lättkränkta över att någon raljerar över Smalling, Walker osv som ni troligen använder. Och du Iwannabeadored, om du slutar svara på varenda liten kommentar som är negativ till dig istället för att baita folk, så vore det skönt. Ditt första rage-raljanta inlägg var lite kul, det du gör nu är bara trist och sabbar en i övrigt intressant tråd.

----------

Så, dags att byta ämne:

Gällande utebliven Europa-MM igår undrar jag om EA drar en luring. Returerna spelas ju nästa vecka och det är som bekant bara fyra matcher, vilka det blir ger sig självt. Så istället för att köra samma MM två veckor i rad med samma matcher kör de den bara en gång - nästa vecka?

Eftersom det inte blev något igår går det att plocka upp guldspelare i lagen för discard nu. Chansen att det kommer vet jag inte, men risken med affären är noll iaf. Har köpt på mig spelare från alla lag utifall att. Köpte på mig 10 st Bernardo Silva för 800 coins, känns som en totalt riskfri affär - kan utan svårighet gå upp till 3-5k om det kommer en MM som har låt säga 80 rating req och min 2 Monaco players.
Citera
2017-05-03, 08:51
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Förhoppningsvis inte en OP-spelare som ALLA spelar med. Men vi får se. Ea brukar inte göra nåt åt felen i sina spel.
Det jobbiga är egentligen att Smalling inte har 98 i overall, va? Eller handlar det om priset?
Citera
2017-05-03, 11:11
Medlem
sonofnatures avatar
Musa e ju faktiskt en jädrigt bra spelare . Men hans skott e ju inte å hurra för.

Sen smalling har väl alltid vart bra på FIFA. Så ingen nyhet.

Sen butland e ändå en 82 målvakt , så varför skulle han va kass liksom ?

Sen folk som har en jävla massa coins köper ju på sig Messi bale osv.

Tror ingen som har 10 miljoner coins kör med musa liksom.

Sen att dom kör med smalling å butland e ju ej så konstigt då de e 2 bra spelare.

Sen handlar det ju ofta om hur man känner . Jag tex gillar å spela med Sebastian Larsson istället för Ali . Då Larsson e aggressiv , bra pass . Å fina frisparkar .

E det värt å sätta ett hunter kort på kane ? Kostar ändå ca 4600-5000
Citera
2017-05-03, 11:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Det jobbiga är egentligen att Smalling inte har 98 i overall, va? Eller handlar det om priset?
Hade han haft 98 hade inte alla spelat med den spelaren för han hade varit dyrare. Så ja det hade varit bättre. Ea har inte fått till det där med att spegla verkligheten. T.ex. ska ju en 90+ rejtad spelare på 10 i kemi springa åttor runt 80-backar med 6 i kemi men så funkar det inte.

Sen Müller t.ex. 87 rating men kassa stats och spelar inte som en 87 in game. Hade själv birthday-Ogbonna som är 83 i rating. Jo tjena att det är hans in game-rating. Vet att man kan kolla det på futbin men varför skriver EA att han är 83 då? Var bättre än Boateng (90) och Chiellini (88) tillsammans.
Citera
2017-05-03, 13:08
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lägg ner diskussionen om Smalling osv nu. Bara flamebait och rundgång i en sandlåde-debatt som ärligt talat är jävligt tröttsam. Ni som flamar Iwannabeadored kanske ska sluta vara så jävla lättkränkta över att någon raljerar över Smalling, Walker osv som ni troligen använder. Och du Iwannabeadored, om du slutar svara på varenda liten kommentar som är negativ till dig istället för att baita folk, så vore det skönt. Ditt första rage-raljanta inlägg var lite kul, det du gör nu är bara trist och sabbar en i övrigt intressant tråd.

----------

Så, dags att byta ämne:

Gällande utebliven Europa-MM igår undrar jag om EA drar en luring. Returerna spelas ju nästa vecka och det är som bekant bara fyra matcher, vilka det blir ger sig självt. Så istället för att köra samma MM två veckor i rad med samma matcher kör de den bara en gång - nästa vecka?

Eftersom det inte blev något igår går det att plocka upp guldspelare i lagen för discard nu. Chansen att det kommer vet jag inte, men risken med affären är noll iaf. Har köpt på mig spelare från alla lag utifall att. Köpte på mig 10 st Bernardo Silva för 800 coins, känns som en totalt riskfri affär - kan utan svårighet gå upp till 3-5k om det kommer en MM som har låt säga 80 rating req och min 2 Monaco players.

Låter som en möjlighet att det sker nästa vecka, förberedde mig inför 10 olika möten som tänkbara inför denna veckan inklusive alla Europa matcherna, så riktigt trist att det inte dykt upp något.

Minns jag satsade på Silva sist gång det var Monaco i CL kvartsfinalerna och den matchen dök upp visst gjorde man lite profit men det var småsummor, har för mig han gick för 1,6k då , kan bli annorlunda denna gången dock, han verkar redan ha stigit i pris så inte dumt att sälja in the hype heller.
Citera
2017-05-03, 14:09
Medlem
Hej igen! Har uppdaterat min serie A-trupp en del och nu ser den ut såhär https://www.futbin.com/17/squad/3581255, har en tränare från serie A också.

Jag kör Perisic som anfallare på 8 chem, är det stor skillnad mot att ha 10 chem? Tycker han har bra pace och skott samt att 5 star weak foot är härligt. Antar att Dybala är bättre men han är långt ifrån min budget. Är Pjanic den bästa CAM man kan ha? Har annars Hamsik som avbytare.

Tycker att Kheidra som folk rekommenderade över Marschisio är en flopp och kör honom därför endast som inhoppare.

Min långsiktiga plan är givetvis att ha råd med Dybala och köra honom jämte Higuain, men är han verkligen värd pengarna? Kostar ju för tusan mer än dubbelt så mycket som Higuain, och har bara 3 star weak foot? Får man honom på fel fot är ju läget redan bränt.

Några andra tänkbara uppdateringar jag kan göra på truppen? Utom att köpa IF Nainggolan som kostar 250k och har 1 mer pace och dribbling...
Citera
2017-05-03, 14:12
Medlem
Tror ni det dyker upp någon SBC med team of the weekspelare? Jag fick en silver team of the week sälja eller behålla?
Citera
2017-05-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad priserna för TOTS landar på är svårt att spekulera i när vi inte vet vilka spelare som är med eller vilka stats de får. Billigare än TOTY, dyrare än IF...

För att kunna göra någon som helst spekulation i vad som kommer ske med ditt lag måste du posta det.
Bra idé, haha sorry
Här kommer mitt squad:
https://www.futbin.com/17/squad/3375110 (xbox one)
Eventuella spelare på bänken äger jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in