2017-05-08, 20:29
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Och där spelade jag sista FUT-matchen i år. När det är sådan delay att motståndaren kan glida igenom ett helt lag, spelare efter spelare flyttar sig för "sent" så är det något allvarligt fel på servrarna. Har 100 mbit i upp- och nedladdning, i Head2Head(där jag sällan förlorar i division 1) flyter spelet på som om man spelade offline. Men i fut laggar det i exakt varje match. Det går varken få igång ett snabbt anfallsspel eller tajma tacklingar. Varje spelare tar en extra-touch.

Någon som spelat FUT under hela året och kan säga om det är normalt med denna delay, går det upp och ner eller?

Ska sälja av laget nu och sälja coinsen. Slog nyss sönder min första kontroll, brukar sällan bli förbannad.

Det är inte normalt, spelat över 1500 matcher och har haft max 5 matcher som vart ospelbara pga delay. Vissa matcher kan vara lite delay, men aldrig något som påverkar nämnvärt. Om du har delay så känner förmodligen motståndaren samma.
Citera
2017-05-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Känns som om det kanske är läge att sälja av lagen direkt nu? (Var väl läge för längesen egentligen....) Började lägga ut för lite överpriser i helgen, fått sålt en handfull spelare. Ser att en del av mina spelare redan gått ner 10-20k sedan TOTS annonserades ut. Lär väl fortsätta gå nedåt fram tills fredag va?
jag började sälja av i lördags... Fick sjukt nog sålt min Dybala 90 exakt nu för 499k.. Bin.. Går för 450k..
Känns som det bör vara dags för det om man tänkt göra det innan tots.
Citera
2017-05-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
jag började sälja av i lördags... Fick sjukt nog sålt min Dybala 90 exakt nu för 499k.. Bin.. Går för 450k..
Känns som det bör vara dags för det om man tänkt göra det innan tots.

Känner att det är alldeles för sent att sälja sitt lag nu.
Sitter på Ronaldo,Messi, Bale, Neymar och bra många andra.
Känns som en alldeles för stor chansning, och allt det kan ge mig är att jag kanske kan köpa något TOTY/TOTS kort....
Citera
2017-05-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Det är inte normalt, spelat över 1500 matcher och har haft max 5 matcher som vart ospelbara pga delay. Vissa matcher kan vara lite delay, men aldrig något som påverkar nämnvärt. Om du har delay så känner förmodligen motståndaren samma.

Sluta trolla, det finns inte en människa som lirar fifa, pro eller noob som upplever dåligt gameplay så få matcher som du påstår. Aldrig sett en människa försvara fifa så mycket som du gör, klart spel har brister, men snälla, alla kan inte ha fel.
Citera
2017-05-08, 21:03
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho
Sluta trolla, det finns inte en människa som lirar fifa, pro eller noob som upplever dåligt gameplay så få matcher som du påstår. Aldrig sett en människa försvara fifa så mycket som du gör, klart spel har brister, men snälla, alla kan inte ha fel.

Vi pratar om delay. Dåligt gameplay med buggar/aids och dylikt har jag aldrig sagt något emot
Citera
2017-05-08, 21:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Du får kanske hålla dig tills fredag ;-)

https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/news/2017/fut-17-tots?utm_campaign=fifa17_hd_ww_ic_soco_twt_tots-tw-080517&utm_source=twitter&utm_medium=social&cid=31 481&ts=1494264513330

Själv är orken nära på att sina nu asså.. Lirade en match nyss.. Ledning 1-0.. Släpper in mål på kontring på hörna.. Tar ledning 2-1.. 2-2 efter kontring hörna. Tar ledning till 4-2 i 80e.. Sen(!) har min motståndare 3 avslut till på matchen och vinner med 5-4 efter två mål på tilläggstid.. Så nu lär jag väl ramla ur Div.1.. Igen -_-

Oh, så pass. Ja, då förväntar jag mig inga mirakel de närmaste dagarna. Troligen utgår Europa MM då, de kör helgens MM på torsdag kl 19 sen är det TOTS-event för hela slanten till slutet på juni. Då får vi hoppas på lite sexiga SBCer då under den perioden. Frågan är om det är läge att fylla på med discard TOTW, eller något annat...

Ser för övrigt att röstningen till POTM är stängd. Borde annonseras på fredag då. Kan bli en riktigt häftig fredag!
Citera
2017-05-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho

Har väl bara 500 matcher på FUT iår men känner samma som honom. Väldigt få matcher som varit ospelbara. Max en handfull. Sedan en hel del som det varit segt gameplay men ändå spelbart, inget att grina över. Så det är inte alla som känner att det år helt fucked up. Bästa FIFA spelmässigt för mig, både för egen prestation och hur spelet flytit på.
Citera
2017-05-08, 21:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Gjorde som ni föreslog och skickade ut honom. Liggande bud på 11 250 för närvarande. Futbin verkade användbart också, danke.

Ja jo, jag kände på mig att packs inte var särskilt prisvärda, men nu i början hade jag ju bara en massa bronslirare så jag tänkte att om man knappt har ett kort i guldklassen bör ett gold pack vara värt.

Nu blir det dock inga fler sådana köp.

FUTBIN är ett måste om man vill tjäna pengar. Lägsta pris, prisutveckling (har spelaren ökat/minskat kraftigt så finns en bakgrund - vad är den), truppbyggare, kolla hur man löser SBCer billigast osv... guld värt.

Här är ett förslag på ett ganska billigt BPL-lag som vad jag kan se verkar vara ok: http://www.futhead.com/17/squads/481998/

Hade bytt Wilson mot Rashford eller Musa. Sen skulle jag väl vilja ha Matip, Mustafi, Alli... men som sagt, 83-84-kort ligger högt nu pga SBC och kommer göra det till slutet av juni. Segt om man har lite cash att betala 3.5k för Matip när han ska ligga på 1.5k.
Citera
2017-05-08, 22:10
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
FUTBIN är ett måste om man vill tjäna pengar. Lägsta pris, prisutveckling (har spelaren ökat/minskat kraftigt så finns en bakgrund - vad är den), truppbyggare, kolla hur man löser SBCer billigast osv... guld värt.

Här är ett förslag på ett ganska billigt BPL-lag som vad jag kan se verkar vara ok: http://www.futhead.com/17/squads/481998/

Hade bytt Wilson mot Rashford eller Musa. Sen skulle jag väl vilja ha Matip, Mustafi, Alli... men som sagt, 83-84-kort ligger högt nu pga SBC och kommer göra det till slutet av juni. Segt om man har lite cash att betala 3.5k för Matip när han ska ligga på 1.5k.

Nice! Rätt intressant lag. Får se vad jag kan få ihop när jag samlat på mig lite mynt. Tänkte köra med de squads jag har nu ett tag för att sedan koka ihop ett så bra lagbygge som möjligt med de mynt som finns att tillgå. Can såg ju dock riktigt mysig ut, kanske plockar in honom istället för Yacob omgående.

Lirar då dessa elvor just nu; första - andra
Citera
2017-05-08, 22:55
Medlem
Okej lite investeringstips inför TOTS, så man tex klarar av att göra daily SBC ect.
Bara random spelare i 80+ rating eller?
Citera
2017-05-08, 23:00
Medlem
Entry Requirements
Gold Players: Max. 8 in your Starting 11 and Subs
Training Items on Players: Max. 1 in your Starting 11 and Subs

Inte nästa WL men veckan efter, det blir nog https://www.futbin.com/17/squad/3158839 för mig.

Självklart kommer jag gå back på Amartey som bara fan men det får man leva med.
Citera
2017-05-08, 23:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Du får kanske hålla dig tills fredag ;-)

https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/news/2017/fut-17-tots?utm_campaign=fifa17_hd_ww_ic_soco_twt_tots-tw-080517&utm_source=twitter&utm_medium=social&cid=31 481&ts=1494264513330

Läste på länken rejält nu. Låter ju lite som att TOTS är ett bra tillfälle att rensa klubben, faktiskt. Beroende på vad de här SBCerna som ska leda till en TOTS-spelare i slutet är, kan man istället för att köpa 84-ratade spelare för 6k styck köra repeatable SBC tills man har spelarna som krävs.

Eftersom de nu ska köra alla möjliga league TOTS under de kommande veckorna är det nog uteslutet med "vanliga" League SBCs under denna period. Läge att vaska alla ligor man har på hand, eventuellt? Kommer det koreanska ligans SBC i augusti kanske det är skitsamma, liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in