Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-05, 00:08
  #1
Medlem
sweederpipes avatar
Tja sitter här på mitt rum utan cigg, så jag tänkte prova ngt nytt, hur funkar det när man röker "under" ett glas? ska jag tända fyr på biten så den brinner ordentligt sen lägga den under ett glas? hur får jag i mig röken sen da? med ett sugrör? tack för svar så snart som möjligt
Citera
2005-12-05, 00:12
  #2
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Röka glas är lite halvklumpigt. Ta en bit kartong och en nål, fäst nålen i kartongen och haschet på nålen. Lägg glaset halvt över o börja elda så röken samlas i glaset, rök sedan. Finns säkert mer raffinerade metoder, jag gillar själv inte den metoden så jag har inte investerat någon större tid med det. Mitt tips är att du drygar ut ditt hasch med lite te-örter, det inte är särskilt gott om du inte gillar te (som jag) men det funkar.
Citera
2005-12-05, 00:16
  #3
Medlem
sweederpipes avatar
hehe k, te e ju inte direkt min grejj ska testa det där med kartong å nål =)
får hoppas att det funkar fint hehe
Citera
2005-12-05, 00:25
  #4
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Du får trixa lite med det där, sålänge röken samlas i koppen och inte sipprar ut så funkar det men det är ett drygt sätt att röka på. Låt piecen pyra lite extra efter du lagt glaset helt över. Sugrör sen kanske hade funkat, men som sagt så finns det säkert andra här som har bättre koll på det.
Citera
2005-12-05, 00:25
  #5
Medlem
SprängdTanks avatar
vaporizera "skiten" i en en gammal glödlampa i stället.. eller bygg en pipa, eller bygg en bong
Citera
2005-12-05, 00:43
  #6
Medlem
WoWbaggers avatar
sätt en nål i ett suddgummi, sätt en bit röka på nålen, tänd på, sätt glaset över, när glaset är rökfyllt är det bara att dra det till bordskanten och suga i sig skiten.
Citera
2005-12-05, 00:45
  #7
Medlem
BrunteVIs avatar
Men ska det brinna och komma svart rök?
Citera
2005-12-05, 00:54
  #8
Medlem
WoWbaggers avatar
Rök i största allmänhet brukar väl vara i en sorts gråskala. Röker du nått skit som är utblandat med nått måhända?
Citera
2005-12-05, 01:03
  #9
Medlem
DrDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteVI
Men ska det brinna och komma svart rök?

om biten börjar brinna ska du blåsa ut lågan så att biten bara glöder, tänk rökelse.
Citera
2005-12-05, 03:09
  #10
Medlem
Jag brukar när jag röker glas sätta en skärva på en nål som i sin tur har suddigum som fot, brukar elda tills biten börjar brinna och då kväva elden igenom att sätta ner glaset, sen väntar jag några sekunder innan jag börjar suga, så att glaset blir rökfyllt, men inte så länge att glöden kvävs också, sen blir jag bäng. Det som är den största fördelen med denna metod som jag märkt är att så länge man använder hasch luktar det verkligen minimalt, antar att det är för att mycket resin fastnar i själva glaset istället för att flyga runt i hela rummet och sätta sig här och där. När man behärskar metoden väl blir man faktiskt rätt bäng.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback