2016-08-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
9ans restaurang i stockholm (finns flera med samma namn i Sverige) men trots ppettider 9:00-23:00 hittar jag ingen meny.

Gr nog att finna via kvarterskrogen.se, men jag ids inte leta.

Lite lunchhak ver det hela men med dom ppettiderna s gr det skert att boka en meny och f det serverat nr man vill.

Nja. Det verkar inte hlla nn vidare stil, tycker jag.

Gyldene freden, kan det vara nt?
Citera
2016-08-18, 23:00
Medlem
hazzos avatar
Wasahof p Dalagatan r en klassiker vad gller fisk o skaldjur. Inte helt billigt men bra. Som kuriosa kan nmnas att Astrid Lindgrens lgenhet ligger rakt ver restaurangen.
Citera
2016-08-18, 23:07
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Nja. Det verkar inte hlla nn vidare stil, tycker jag.

Gyldene freden, kan det vara nt?

Ang 9an s kan jag hlla med om att det r mer ett lunch-hak, men nu kanske gsten din inte frvntar sig gta kllare (om den fortfarande r ppen ens) med 2 rtor i kors heller.

S det var mer fr att ge ett annat frslag n finkrogarna som jag tnkte p 9an. Vet ju inte vad din gst har fr frvntningar heller, min gamla mor vill tex inte kka fr "fint och dyrt" ven om vi ungar bjuder p det hela.

Kan vara s att den bsta present du kan ge henne p besket r att laga kket sjlv (bara en id).
Citera
2016-08-19, 10:29
Medlem
Citat:
Den meny du lnkade innehller inte rdsptta heller. Du blandar kanske ihop det med rdtungan?
Sorry, lste fr fort. Rolfs Kk har rdsptta i alla fall.
http://www.rolfskok.se/meny/aktuellmeny.pdf
Citera
2016-08-23, 00:13
Medlem
Tradition!

Grymt och vldigt prisvrt.
Finns 2st.
En i vasastan och en i gamla stan.
Citera
2016-08-23, 00:55
Medlem
villesons avatar
Om mormor vill ta rdsptta kan jag varmt rekommendera Stora vikingen! Det hr kommer bde ni och mormor tycka r en vldigt trevlig restaurang! Mnga fiskrtter att vlja p, bl.a rdsptta.

Den ligger p Hornsgatan nra Mariatorget, Sdermalm.

http://www.storavikingen.nu/agrave-la-carte1.html
Citera
2016-08-23, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av villeson
Om mormor vill ta rdsptta kan jag varmt rekommendera Stora vikingen! Det hr kommer bde ni och mormor tycka r en vldigt trevlig restaurang! Mnga fiskrtter att vlja p, bl.a rdsptta.

Den ligger p Hornsgatan nra Mariatorget, Sdermalm.

http://www.storavikingen.nu/agrave-la-carte1.html

Hoppas verkligen att du skojar nu...
Citera
2016-08-23, 19:36
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Hoppas verkligen att du skojar nu...

Fast det r ju nnu festligare om han inte skojar. Utan tvekan det sunkigaste frslaget hittills i trden.
Citera
2016-08-23, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Fast det r ju nnu festligare om han inte skojar. Utan tvekan det sunkigaste frslaget hittills i trden.

Javisst!
Bjuda mormor till Stora Vikingen och ta rdptta som inte r rdsptta.
Grna i samma hrn som spelmaskinerna.
Citera
2016-08-23, 20:03
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Javisst!
Bjuda mormor till Stora Vikingen och ta rdptta som inte r rdsptta.
Grna i samma hrn som spelmaskinerna.

Ja. Frslaget var minst en division smre n allt annat som freslagits. Jag frutstter att det r husman men som levererar bttre n vad kvarterskrogarna gr r det trdskaparen sker. Vikingen r en sunkpizzeria. P sin hjd. r det sylta, med aningen bttre mat n vad just en sylta serverar, som efterskts skulle jag fresl exempelvis Tulegrden. Men nu tror jag vr vn trdskaparen vill bjuda sin mormor p ett stlle som hller bttre klass n vad kvarterskrogarna erbjuder.
Citera
2016-08-23, 20:35
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Jag fr lgga till en personlig favorit. Ingen regelrtt husman utan mer "svensk" mat med en touch av fine dining: Oaxen Slip.
Citera
2016-08-24, 04:13
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Min mormor, en gammal bondfru frn landet som levt p husmanskost hela livet, kommer och hlsar p i Stockholm.

r drfr ute efter en restaurang som serverar bra, enkel mat, men nd med lite finess.

Hon gillar fisk vldigt mycket, s det hade varit bra om restaurangen hade brett utbud av det. Srskilt frtjust r hon i rdsptta. Den enda restaurang jag hittat som serverar det r Grodan, vilket kan vara ett alternativ. Andra stllen jag funderat p r Gondolen, Wedholms fisk, Bl drren. Pelikan, Kvarnen, Tennstopet och Tranan skulle kanske kunna duga i strid, men de har fr dligt fiskutbud, tror jag. Stockholm fisk, Rkan, Lisa Elmqvist passar nog nnu smre.

Vad har ni fr tips till mig?

Vet inte om det r frsent, men du r rtt ute. Wedholms R Stockholms bsta fiskrestaurang. Annars har du Tysta Mari om du vill ned ett snpp i enkelhet, eller varfr inte Bulldan krog, om ni vill gra en liten utflykt av det hela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in