2016-08-11, 01:01
Medlem
Driver82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Tack för alla svar.

Ulla Winbladh har jag varit på en del och tanken har slagit mig. Wedholms känns i dyraste laget, men jag är inte oäven för det om det är bäst. Ingen som har nåt att säga om Grodan, som serverar just rödspätta?

Säkert kort. Var där och åt piggvar i vintras. Väldigt små piggvarar men riktigt gott så helt OK.

Edit: Piggvar i pluralis betyder att jag och tjejen satte i oss en varsin inte att jag smällde i mig två
Senast redigerad av Driver82 2016-08-11 kl. 01:05.
Citera
2016-08-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driver82
Säkert kort. Var där och åt piggvar i vintras. Väldigt små piggvarar men riktigt gott så helt OK.

Edit: Piggvar i pluralis betyder att jag och tjejen satte i oss en varsin inte att jag smällde i mig två

Okej. Det är några veckor till så jag ska fundera ett tag, men man lär väl behöva boka bord med någorlunda framförhållning på de flesta av ovan nämnda ställen. Inget annat förslag som inte tidigare nämnts?
Citera
2016-08-12, 01:48
Medlem
Driver82s avatar
Citat:
Okej. Det är några veckor till så jag ska fundera ett tag, men man lär väl behöva boka bord med någorlunda framförhållning på de flesta av ovan nämnda ställen. Inget annat förslag som inte tidigare nämnts?

Vi bokade typ dagen innan, dök upp skapligt tidigt på kvällen innan lokalen började fyllas på.
Citera
2016-08-13, 15:58
Medlem
Café Facile har rödspätta. Det är en kanonrestaurang på Luntmakargatan och inte egentligt café som namnet antyder. Mysig kvarterskrog som gjuten att ta med mormor till.

https://www.facebook.com/CafeFacile/...type=3&theater
Citera
2016-08-14, 01:01
Medlem
Åt på Café Facile i kväll och de hade inte längre rödspättan utan en rätt med slätvar i stället. Alla i mitt sällskap åt dock kött och var mycket nöjda, så rödspättefaktorn är alltså lite luddig.
Citera
2016-08-15, 08:14
Medlem
sebno1s avatar
Skulle också rekommendera Ulla Winbladh, lugn och skön stämning där inne och bra personal! Inte överdrivet uppsnofsigt heller. Gillar även deras mat precis lagom storlek till bra priser för vad man får. Åt en hummersoppa som var topp 3 jag ätit och lämnade 300 spänn i dricks, med frågan från servitören "är du helt säker över detta?" Var rätt i gasen vid tillfället så kanske var lite väl ändå.
Sedan är huset från Stockholmsutställningen 1897 vilket är lite häftigt.
Citera
2016-08-16, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloPriceless
Åt på Café Facile i kväll och de hade inte längre rödspättan utan en rätt med slätvar i stället. Alla i mitt sällskap åt dock kött och var mycket nöjda, så rödspättefaktorn är alltså lite luddig.

Den meny du länkade innehåller inte rödspätta heller. Du blandar kanske ihop det med rödtungan?
Citera
2016-08-16, 06:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Den meny du länkade innehåller inte rödspätta heller. Du blandar kanske ihop det med rödtungan?
Vad spelar det för roll vilken plattfisk det är?
Citera
2016-08-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

För min del spelar det ingen roll, men mormor verkar ha snöat in på att rödspätta är hennes favoriträtt, så därför vill jag att hon ska få ha den valmöjligheten på menyn.
Citera
2016-08-16, 15:20
Medlem
Restaurang B.A.R på Blasieholmen brukar alltid ha spätta som grillad på ben. Tillbehören beställer man separat. Brukar finnas uppemot 10-15 olika fiskar att välja mellan - alltid roligt att botanisera lite!
Citera
2016-08-16, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Det är ju enorm skillnad mellan rödtunga och rödspätta...
Citera
2016-08-17, 01:55
Medlem
christerys avatar
9ans restaurang i stockholm (finns flera med samma namn i Sverige) men trots öppettider 9:00-23:00 hittar jag ingen meny.

Går nog att finna via kvarterskrogen.se, men jag ids inte leta.

Lite lunchhak över det hela men med dom öppettiderna så går det säkert att boka en meny och få det serverat när man vill.
Senast redigerad av christery 2016-08-17 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in