2016-08-07, 16:04
Medlem
beardbraids avatar
Kanske borde ett gäng män anmäla sig för medhjälp till våldtäkt hos polisen? Vi vet ju att vi alla upprätthåller våldtäktskultur.
Citera
2016-08-07, 16:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Allvarligt, jag orkar inte med en FB tråd som källa….

99,nånting av svenska män begår inte våldtäkt.
99, nånting av invandrade män begår heller inte våldtäkt.
Vi pratar alltså hundradelar.

Det är en mycket tveksam siffra. Det är bara antalet som blir upptäckta för att börja med. Tror att säkert fler än 1% av till och med svenska män är potentiella våldtäktsmän, typ 2-4% av män brukar räknas som sociopater/psykopater för att börja med, sedan finns alla möjliga typer av andra psykiska sjukdomar. Någonting runt 1% är pedofiler. Naturen är fyllt av kaotiska drag, anpassning till ett extremt moraliskt och civiliserad land som Sverige är mycket svårt för somliga individer som alltid verkar finnas i alla kulturer vad man än hittar på för sociologiska experiment. Det finns ingen empiri som visar att något av genustramset har hjälpt minska våldtäkter ens bland svenskar.

Men när vi går in på att 99% av invandrare inte begår våldtäkter så blir det ju riktigt märkligt. När du är i princip garanterat att våldtas ifall du går in i en folkmassa av somalier eller afghaner utan polis som skyddar dig, när inga muslimska män bryr sig om de kvinnor som blir våldtagna i dagsljus i deras taharrush. När tusen muslimska män går ut för att våldta tyska tjejer i grupp i Köln.

99% av MENA invandrare våldtar inte? Kan du då förklara varför svenska tjejer blir tafsade överallt när de reser till Egypten i dagsljus, utan att några egyptiska män kommer till undsättning?

Eller vad sägs om mörkertalet invandrarkvinnor som blir våldtagna av deras män, med koranen i handen där det står att det är kvinnans uppgift att tillfredställa mannen? Eller tror du verkligen att muslimska kvinnor ringer in såsom svenska ifall deras män överraskningsknullar dem i baken när de sover?

Nej, dessa siffror är ren trams.

Citat:
Sen har jag redan förklarat detta med kolelktivt ansvar i en lång "novell" till pungsparkaren.

Finns också ett talande tankegång: de som gjorde att judarna avrättades var inte nazisterna, det vara alla som var tysta fast de visste.

Självklart finns en kollektiv ansvar för allt möjligt. Jag som man har varit svag och låtit feminin saknad av logik styra invandringspolitiken, svenska mäns förmåga till hjältedåd verkar vara svagt och vi vill bara spela dataspel och runka åt porr utan att ta ansvar för "nationen" och annat gammaldags skit.

Jag vill inte räkna mig som nationalist för att det skulle vara för tragiskt, vill fly nationen snart och lämna skitet åt någon annan att ta hand om. Vill inbilla mig att jag som individ inte är skapat av de hundratal generationer svenskar som skapade förutsättningarna för att jag ska ha så simpelt liv som jag ändå har, vill inte vara kvar i samma båt som sjunker med "we shall overcome" sjungande idioter till x-graders kusiner. Vill frånkoppla mig från den stora familjen för att famla omkring som individ i något mindre idiotiskt land.

Men visst vet jag innerst inne att jag har kollektiv skuld, mannen är alltid i ansvar för familjens, nationens försvar. Råkar tjejer och barn illa ut pga x anledning så har alla män alltid främst ansvar för att allt gått åt helvete. Jag vet.

Citat:
Vi sitter alla i en "norm"båt…vi är alla ansvariga för att denna båt blir en duglig, trivsam båt för alla.
och mest ansvar har vi för små kottar och svaga grupper som inte orkar/ kan föra sin talan.
Individuellt i att vi fan sköter oss kontra andra, men också gruppmässigt att vi tar ställning då vi ser
orättvisor mellan grupper, ÄVEN så om vi själv tillhör den gynnade gruppen och det blir svettigt att gå emot sina "egna" och bli en outcast.
Är ren och skär humanism och integritet och handlar om förmågan till empati, som är männsikans största kännemärke bredvid vår intelligens.

Att bli en "rasist" och socialt en outcast är mycket jobbigt, normen att kämpa emot vår egen etnocentrism till den grad som vi har här i Sverige (och ignorera andra gruppers etnocentrism), där vi förnekar till och med vem som utför hatbrott, våldtäkter specifikt inriktade mot "svenska horor" i grupp, det är mycket jobbigt att kämpa för de som inte vill bli räddade.

Humanism utan hjärna är självmordsuppdrag, som typ att du dödar tiotusentals afrikanska barn för att rädda några afghanska vuxna män som kastat bort deras pass. Hur känns det? Käner du dig empatisk när ditt parti slopade 8 miljarder i bidrag till vaccin åt afrikanska barn för att ta hand om skäggbarn i Sverige?

Grattis....

Citat:
Utan alla dessa människor i världen som "kännt med" och "förstått" och slagits för slavar, minoriteter, arbetare, kvinnor, barn, handikappade, andra etnicteter, religioner etc etc utan att själva tillhört gruppen, så hade inte rättigheter för dessa grupper kunnat infriats.

En dag så är lejonet också "offer", en dag är hyenan "offer", vilket inte gör de till mindre rovdjur. Inom denna grupp "rovdjur" kan vi räkna med shia och sunni muslimer av olika slag, som slåss för att förnedra andra etniciteter/religiösa grupper och sedan gråter och leker offer när deras "kusiner" beter sig lika sviniga mot de själva. Sanningen är att det inte finns något nobelt med att vara offer, det nobla ligger i att ha makt över andra och ha restriktioner i hur man använder denna makt. En sådan förmåga har aldrig MENA folk visat upp mot varandra, tror inte de kommer visa upp det mot oss heller när dagen kommer......

Jag har själv en morfar som var med och slogs i finska vinterkriget, blev skjuten i armen och frös i -30, jag förstår en sak och det är att jag inte kommer kunna offra mig själv för något likt vad han gjorde, den verkliga tragedin för svenska tjejer är att det inte längre finns riktiga män i landet, mansnormerna är döda sedan länge sedan. Dags att importera mellanösterns mansnormer för att fylla tomrummet.

Citat:
Kvinnor behöver män för att få igenom sina mänskliga rättigheter i världen a fact.
Män som ignorerar kvinnors problem, som tänker…skitsamma inte mitt problem…JAG har ju inte gjort något, eller inte tänker alls annat än med röven, är den största hindret för att få bättre villkor för kvinnor.

Det finns inget annat alternativ, jag skiter för att jag inte orkar slåss och bli boven i dramat. Det som pågår just nu är förudmjukelsen av det svenska folket av olika primitiva nomadfolk (lägg märke att alla överfallsvåldtäkter i tex Oslo var mot etniska norskor av MENA män, alltså en hatbrott mot specifikt norska "horor") och jag orkar inte slåss för de som inte vill bli räddade.
Citera
2016-08-07, 17:00
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

Sen har jag redan förklarat detta med kolelktivt ansvar i en lång "novell" till pungsparkaren.

Finns också ett talande tankegång: de som gjorde att judarna avrättades var inte nazisterna, det vara alla som var tysta fast de visste.

Vi sitter alla i en "norm"båt…vi är alla ansvariga för att denna båt blir en duglig, trivsam båt för alla.
och mest ansvar har vi för små kottar och svaga grupper som inte orkar/ kan föra sin talan.
Individuellt i att vi fan sköter oss kontra andra, men också gruppmässigt att vi tar ställning då vi ser
orättvisor mellan grupper, ÄVEN så om vi själv tillhör den gynnade gruppen och det blir svettigt att gå emot sina "egna" och bli en outcast.
Är ren och skär humanism och integritet och handlar om förmågan till empati, som är männsikans största kännemärke bredvid vår intelligens.

Utan alla dessa människor i världen som "kännt med" och "förstått" och slagits för slavar, minoriteter, arbetare, kvinnor, barn, handikappade, andra etnicteter, religioner etc etc utan att själva tillhört gruppen, så hade inte rättigheter för dessa grupper kunnat infriats.

Kvinnor behöver män för att få igenom sina mänskliga rättigheter i världen a fact.
Män som ignorerar kvinnors problem, som tänker…skitsamma inte mitt problem…JAG har ju inte gjort något, eller inte tänker alls annat än med röven, är den största hindret för att få bättre villkor för kvinnor.

Ja, men på vilket sätt vill du att män som aldrig gjort ett skit mot kvinnor skall gå ut och "ta sitt ansvar"?
Skall vi gå ut som grottmongon och klubba ner alla som ser "våldtäktsmansaktiga" ut eller?
Kanske klubba ner alla marockaner?
Skall vi starta en facebook grupp där vi postar information om våldtäktsmän som skall "plockas" eller?

Notera att det inte är en enda man här inne som tycker att utvecklingen med ökat antal våldtäkter i sverige är bra.
Senast redigerad av bithax 2016-08-07 kl. 17:23.
Citera
2016-08-07, 17:55
Medlem
Ferneths avatar
Majoriteten av alla offer är svenska kvinnor som är för öppna gränser och riklig invandring.
Citera
2016-08-07, 18:15
Medlem
Citat:

Nej, du har fel, alla män våldtar. ALLA.
Citera
2016-08-07, 18:31
Bannlyst
Klart att invandrare är överrepresenterade i våldtäkter, varför kan inte Zara Larsson bara säga det, så vi slipper alla dessa töntiga och onödiga debatter.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2016-08-07 kl. 18:38.
Citera
2016-08-07, 19:01
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ja! som individ är det absurt att bli anklagad för att din granne just våldtagit någon….men feminismen pratar inte om individer, vi pratar om grupper, och vi pratar om genus inte om biologiskt kön.

Gällande sexuellt våld i världen så är detta piskan, som män i grupp håller kvinnor i grupp på "plats". Sexuellt våld och tvång är kittet i många samhällen. Och ja de ansvariga för detta är den grupp som tjänar på det mest…

På ett individuellt plan kan det vara men….oj! det bara blev så, var hon som….bla bla…
för alla individer har oerhört svårt se sig själva som små kuggar, de vill vara individer.

men på det teoretiska bordet, där man ritar de stora gruppdragen så är det uppenbart piskan.
Och beviset för det är just massvåldtäkterna under krig.

Men hur tjänar jag något på att 2-3 personer i staden där jag bor är våldtäktsmän?
Jag kan inte förstå vad det är jag tjänar.

Logiken skulle gå ihop om jag själv var en våldtäktsman, men jag är ingen våldtäktsman.
På vilket sätt blir jag gladare av att kvinnor inte vågar gå ut, inte litar på mig, inte vågar träffa mig?
Jag tjänar ingenting på det. Jag tjänar ingenting på att kvinnor inte vågar klä sig som de vill.

I Afghanistan skulle jag i alla fall bli tilldelad en fru att gifta mig med (om jag var av rätt börd och klass), men här är det ju kvinnorna som väljer vem de vill gifta sig med. Det handlar ju om att jag måste visa upp mig själv, våga ta kontakt, och spela lyra för kvinnor, springa deras ärenden, betala deras dejter och prata snällt med dem, då kanske det trillar ut någon typ av relation ur det hela.

Jag i så fall tjäna mer på att the Afghanska systemet infördes här än att vi hade kvar vår svenska kultur, och då skulle ni verkligen få hålla er inne, springa runt i burka, inte gå ut utan mans sällskap osv. Den är den kulturen som araberna tar med sig hit.

Men det är väl bra, vi tar in fler araber, så får vi mer av det där. Då kanske jag blir gift tillslut, vem vet. Problemet är förstås att jag inte tillhör gruppen araber. Jag kommer att få mindre och mindre rättigheter och möjligheter ju fler araber som kommer hit, och tillslut blir det inbördeskrig, som i syrien, så avrättar de oss alla. Alla "horor" och "otrogna".

Om vi nu skall prata om grupper så kan vi väl lika gärna prata om gruppen muslimer inom gruppen män, eftersom det är de som utgör det största hotet mot feminismen i det här landet.
Senast redigerad av bithax 2016-08-07 kl. 19:07.
Citera
2016-08-07, 19:17
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Fast…gör det ju.

din text har dock sakfel, är fortfarande en majoritet svenska män bakom våldtäkter ex.
Jaså, du har hittat statistik som visar våldtäkter fördelade på ursprung. Jättebra gjort. BRÅ slutade ju föra den statistiken 2005.

Men du måste visa upp var du fått det ifrån. Alla är jättenyfikna.
Citera
2016-08-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jaså, du har hittat statistik som visar våldtäkter fördelade på ursprung. Jättebra gjort. BRÅ slutade ju föra den statistiken 2005.

Men du måste visa upp var du fått det ifrån. Alla är jättenyfikna.
Eftersom majoriteten av alla män i Sverige är svenskar så är det såklart majoriteten av alla våldtäktsmän är svenskar eftersom alla män är våldtäktsmän.
Citera
2016-08-07, 19:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
'
Ja! som individ är det absurt att bli anklagad för att din granne just våldtagit någon….men feminismen pratar inte om individer, vi pratar om grupper, och vi pratar om genus inte om biologiskt kön.

Gällande sexuellt våld i världen så är detta piskan, som män i grupp håller kvinnor i grupp på "plats". Sexuellt våld och tvång är kittet i många samhällen. Och ja de ansvariga för detta är den grupp som tjänar på det mest…

På ett individuellt plan kan det vara men….oj! det bara blev så, var hon som….bla bla…
för alla individer har oerhört svårt se sig själva som små kuggar, de vill vara individer.

men på det teoretiska bordet, där man ritar de stora gruppdragen så är det uppenbart piskan.
Och beviset för det är just massvåldtäkterna under krig.

1) Men hur förlorar kvinnor på att bli utsatta för "sexuellt våld"? De får ju ligga.

2) Ärligt talat är det extremt otacksamt att klaga på att man får gratis sex som kvinna när det finns 1000 tals män som hade gjort vad som helst för att få vara i samma situation.
Citera
2016-08-07, 19:56
Medlem
nackas avatar
Citat:
Fast detta tror ni bara…
I själva verket skulle svensk sjukvård, åldringsvård etc. direkt kollapsa om invandrare försvann.
Och därmed skulle massa andra grenar i vårt arbetsliv direkt falla...
Vi skulle ha totalt kaos i Sverige under flera år framöver utan invandrare kära du.

Det där är ju fullständigt skitsnack. Snackar vi flyktingar så är de snarare en belastning för vården än en tillgång. Eftersom läkartätheten bland flyktingarna är lägre än den är i Sverige så borde det vara en enkel sak att förstå.

Men du kanske inte har insett att flyktingarna även bidrar med en ökning av antalet patienter...kära du...

Arbetskraftsinvandring är en helt annan sak.
Citera
2016-08-07, 22:06
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Egentligen spelar det ingen roll om invandrarna är mer eller mindre våldtäktsbenägna än svenska män. (I alla fall så länge de invandrade männen har en våldtäktsbenägenhet som är större än noll.)

När de kommer hit, och därigenom begår sina våldtäkter i Sverige, så ökar risken för svenska kvinnor att utsättas för våldtäkt.

Det faktum att de invandrade männen har en betydligt högre våldtäktsbenägenhet än svenska män gör bara problemet tydligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in