2016-08-07, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
bla bla bla ... patriarkala strukturer... bla bla bla

När således 100 kvinnor per dag i Sverige blir våldtagna av en eller flera män i grupp, så är det den mannens/ de männens normtänk, som gör detta möjligt, vi kritiserar inte existensen av biologiska män, eller existensen av pigmentantal heller för den delen.

Är detta verkligen så jävla svårt fatta?

Går det bra med din feminismen? Patriarkala strukturer? Hört talas om att bygga halmgubbar? Det är vad ni gör. Det går inget vidare, eller hur? Fantasier och självsuggestion kommer inte att hjälpa er närmare en lösning.

100 våldtäkter per dag? Är du på riktigt? Varför inte 400 per dag som någon vänstersjuk människa hittade på? Inte ens om du räknar med alla sexbrott kommer du upp i 100 per dag. Hur många de än är, är de för många. Men varför ljuga? Fungerar det bra för dig?

Självbedrägerier kommer inte lösa dina problem, det kommer bara göra dig bitter och hatiskt. Vänta...
Citera
2016-08-07, 02:20
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Med tanke på att det bor kanske 15 miljarder muslimer i världen.
Så är två våldtäkter ett försvinnande litet antal. Även om det är illa nog.

Att poliser säger upp sej har väldigt lite med överåriga barn att göra.

Hahaha!!!
Översätt den statiskiska ökningen här med bara 250000 feministiska skäggbarn i Sverige... Till dina 15 miljarder muslimer i världen.

Hela härvan är ett feministiskt hatbrott. Visar tydligt att feminister inte ens kan repressentera sina egna våldtäktsbarn.
Citera
2016-08-07, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jenny Strömstedt är en urblåst blondin. Det var hon som frågade varför det måste finnas äkta arter inom djurvärlden och varför inte alla djur korsas med varandra så att mångfalden ökar.

https://www.youtube.com/watch?v=Ibn6D3mkdpk

Men fan? Måste vara trickfilmat. Visste att hon är blåst men har hon missat hela skolgången? Om jag säger mångfald några gånger, utan att ha en aning om vad det är, kanske jag hamnar i tv och blir känd? Den här stackars människan uttalar sig om ansvar men att sitta i tv och prata, helt obildad? Det är inte att visa ansvar. Föresten, vit människa i media, har hon inte funderat på att lämna sin plats till någon mörkhyad i tv? Det skulle bli mångfald. Jenny är bara enfaldig.
Citera
2016-08-07, 02:40
Medlem
WordWarriors avatar
Jenny Strömstedt, din överpriviligierade och bortskämda slyna. Jag skiter i vad du anser. Det är dina sjuka vänsteråsikter som kommer att förvandla kvinnor och flickor till slavar i Sverige.

Om Jenny överhuvudtaget brydde sig om något annat än sin egen plånbok och sin egen karrriär så skulle hon förfasas över utveckligen och försöka sätta stopp för den. Jag hoppas och tror att hon kommer att stå vid skranket en dag, för att ha medverkat i destruktionen av ett folk och ett land.

Dra åt helvete Jenny Strömstedt!
Senast redigerad av WordWarrior 2016-08-07 kl. 02:43.
Citera
2016-08-07, 03:19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Fast detta tror ni bara…
I själva verket skulle svensk sjukvård, åldringsvård etc. direkt kollapsa om invandrare försvann.
Och därmed skulle massa andra grenar i vårt arbetsliv direkt falla...
Vi skulle ha totalt kaos i Sverige under flera år framöver utan invandrare kära du.
Är det så? Jag har jobbat inom sjukvården i 20 år och den absoluta majoriteten av kollegorna har varit infödda svenskar, finnar och övriga europeer. En liten liten minoritet har varit afrikaner och araber. På nuvarande arbetsplats finns det kanske 5 afrikaner, några iranier (några ruskigt snygga brudar), ett fåtal araber och ett par asiater. Resten är svenskar, europeer, finnar, några tyskar, amerikaner, latinamerikaner osv. Jag har tex aldrig någonsin jobbat ihop med en zigenare inom vården, ett extremt litet antal somalier (en stor invandrargrupp där det råder enorm arbetslöshet) .

Inom äldreomsorgen ser det annorlunda ut liksom inom städjobben. Där är det väldigt mycket utomeuropeiska invandrare.
Citera
2016-08-07, 08:55
Medlem
Citat:
Says who?

källa tack….

Nej jag försöker bara bakvägen komma åt pudelns kärna här….vad som är relevant samhällssatsning
för att minska alla form av våld egentligen.

Är det att köra ut invandrare, så de kan våldta någon annanstans, eller är det att satsa på sociala reformer som gynnar jämlikhet och jämställdhet i världen etc? Jag vet då vad jag svarar på den.

För till skillnad från många på detta forum så ser jag ingen större skillnad på att som kvinna bli våldtagen eller sexuellt kränkt av en invandrad man eller av en svensk. Liksom exakt lika jävla illa.
Jag se heller ingen skillnad på om vita kvinnor blir våldtagna eller om bruna kvinnor blir det…exakt lika jävla illa.

Det som glöms bort i hela denna fixering vid invandring är att i samma grupp av invandrare har du x antal kvinnor som slipper bli våldtagna/ tvångsgifta etc. Men som ni alltså glatt tänker sända hem till säker våldtäkt.

Tvångsgifte finns i Sverige också.

Sociala reformer för att införa västerländsk feministisk syn på sex i den muslimska världen är orealistiskt. Utvecklingen går åt motsatt håll.

Du kanske tycker det är lika illa oavsett vem som våldtar och blir våldtagen. Men de invandrade våldtäktsmännen tycker uppenbarligen inte det. Att våldta en svensk kvinna är mer okej. Det hade inte varit lika accepterat om svenska killar gruppvåldtog muslimska kvinnor.

Hade våldtäktsmannen utvisats är det inte alls säkert att han istället våldtagit sina landssystrar eftersom de är mer skyddade. Att svenska kvinnor oftare är onyktra, rör sig ensamma och är mer villiga följa med en främmande man underlättar nåt enormt för våldtäktsmannen.
Citera
2016-08-07, 09:27
Medlem
tryggtochbras avatar
Samma trötta dravel som alltid från "feminister", tror de att afghaner och somalier som gör high five efter sina gruppövergrepp bryr sig om kollektivt skuldbeläggande av svenska män? Tror de svenska män utgör det stora problemet? Tror de svenska män highfivar Hagamannen? Antagligen. Lycka till med "anti-rasismen" och kampen mot sexuella övergrepp...

Citat:
din text har dock sakfel, är fortfarande en majoritet svenska män bakom våldtäkter ex.

Citat:
Precis det förs ingen sådan statistisk längre…så? hur kan du/ ni veta så tvärsäkert
hmm?

Jag utgår självfallet från det sista underlaget för detta, 1995 och 2005 rapporter från BRÅ.

Merapi är igång med sina lögner igen ser jag. Svenska män stod för 39% av de anmälda våldtäkterna 1985-1989 och ännu färre 1996-2001 eftersom första och andra generationens invandrare både hade ökat sin andel av befolkningen OCH sin relativa överrepresentation då. Idag utgör utrikes födda en dubbelt så stor andel av befolkningen som 1985-1989 och utgörs till större del av de mest överrepresenterade grupperna av invandrare.

Din slutsats av detta är att svenska män står för majoriteten av våldtäkterna idag. Ok. Det säger allt vi behöver veta.

I ett senare inlägg svamlar du om "pigmentantal", vad menar du med det? Att det inte finns någon överrepresentation bland utrikes födda? Varför ens dra upp pigment om du inte förnekar överrepresentationen?

Män har större fötter än kvinnor, är det större fötter som gör män mer våldtäktsbenägna? Ungefär lika begåvat som ditt svammel om pigment. Som om en skillnad utesluter andra...

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag undrar om det är så längre, dvs att majoriteten av sexbrotten begås av svenskar. FÖr 5-6 år sedan var det säkert så men knappast idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja det bor en majoritet svenska män i Sverige.
Det är en överrepresentation bland utrikesfödda
och en ännu störra bland födda här med två föräldrar av utländsk härkomst vad det gäller brottslighet, i synnerhet våldtäkter

Se ovan samt länk i min signatur för källor till verkliga siffror och verklig statistik, så kan ni kontra nästa gång någon vänsterextremist kräks sina lögner om svenska män.
Citera
2016-08-07, 09:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Men fan? Måste vara trickfilmat. Visste att hon är blåst men har hon missat hela skolgången? Om jag säger mångfald några gånger, utan att ha en aning om vad det är, kanske jag hamnar i tv och blir känd? Den här stackars människan uttalar sig om ansvar men att sitta i tv och prata, helt obildad? Det är inte att visa ansvar. Föresten, vit människa i media, har hon inte funderat på att lämna sin plats till någon mörkhyad i tv? Det skulle bli mångfald. Jenny är bara enfaldig.

1) Hon är sannolikt jude och vill inte att man ska diskutera ras.

2) Ser hon ut som att hon kan vara från Mellanöstern? http://gfx.bloggar.aftonbladet-cdn.se/wp-content/blogs.dir/381/files/2013/11/20131104-152237.jpg Jew confirmed.
Senast redigerad av Babianen 2016-08-07 kl. 09:42.
Citera
2016-08-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej det är bara lögnaktiga judar som Sarnecki och Pinker som hävdar det för att påtvinga germaner destruktiv mångkultur, och du förstås. Vi andra som levt ett tag vet att samhället var mer fridsamt förr och statistiken talar sitt tydliga språk:

Kriminaliteten ökar visst i samhället
https://www.morpheusblogg.se/2015/11/12/kriminaliteten-okar-visst/

Men du Merapi kommer förstås ignorera fakta och framhärda i att försöka förstöra för svenskarna. Du är en förverkad jävla usling Merapi, ditt bedrägliga kräk. Må du få ditt straff en dag.

en blogg? är det din "fakta"
har ni tröttnat på affes sifferjonglering?

jepp jag ignorerar glatt div brunskjortors bloggar med sina tolkningar av siffror ja….mycket glatt t.o.m
Citera
2016-08-07, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Har man dåligt matematiskt tänkande så förstår jag att det inte går ihop.
Men om 2 av 10 miljoner människor försvinner från ekvationen så minskar även vårdbehovet med 20% och med tanke och vetskap om att invandrare(ekonomiska migranter) är mer benägen att nyttja just vård samt att de endast har en sysselsättningsgrad på ca 50% efter 16 år i landet så skulle detta vara rena vinstlotten för svensken.

Fast en majoritet av de invandrare som kommer är yngre än svenskarna generellt. De är inte i behov av så mycket sjukvård och åldringsvård.
var fjärde läkare är född utanför norden….tycker det säger tillräckligt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/utan-invandrare-stannar-sverige/
Citera
2016-08-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Du vill eller kan inte kommentera kvinnors övergrepp då?
För det första så ställer jag mig frågande till om det finns några våldtäkter som inte är olagliga, det enda jag skulle kunna tänka mig där är dom som sker inom äktenskapet i en religion man inte får kritisera...där samhället styrs av sharia anses det inte som våldtäkt om en man tvingar sin hustru.
Detta är enligt deras sätt att se det inte olagligt eller våldtäkt även om civiliserade människor inte håller med.

Det finns organiserade eller sanktionerade våldtäkter i krig eller terrorhandlingar för att sprida skräck och förenkla ett maktövertagande...här ligger skulden hos den som begår övergreppen och deras ledare som tar beslut att detta skall göras eller tillåter dom.
I enskilda våldtäkter eller gruppvåldtäkter ligger skulden hos förövaren eller förövarna, en viss skuld skulle man kanske lägga på myndigheter som inte lägger resurser på att stävja eller lägger resurserna fel.(läs tafsarmband)

Om du aldrig begått några övergrepp är det ganska absurt att du på något sätt skall hållas ansvarig för eller känna kollektiv skuld till kvinnors övergrepp.
Att kollektivt anklaga alla män för övergrepp är lika korkat...
Det sker förmodligen fler fall av misshandel än våldtäkter och i dom flesta av dessa fall har GM sparkat sitt offer, jag har fötter...måste jag då även ta ansvar för dessa misshandelsfall?
'

Jo visst, jag kan kommentera kvinnors våldtäkter, vad vill du veta?

Jag pratar globalt pungsparken, många här inne verkar inte kunna tänka i större banor än lilla Sverige i kvadrat, men jag försöker alltid tänka så stort som ämnet tillåter.
Våldtäkt är klart sanktionerat i alla de länder som ex. kör med tvångsgifte. Korrekt.

Och så detta "kollektiva ansvar".

Jonglera nu med hjärncellerna lite och ditt prefrontala cortex.

Låt säga vi omedelbart stryker all som har med grupperingar att göra och därmed gruppansvar.
Vore det en bra lösning i mänskliga samhällen? Är det så vi fungerar?

Vit man och plantageägarson i ex. södern, han var väl inte ansvarig för att hans far hade 500 slavar som piskades varje dag? eller hur? Inte hans problem utan farsans…Han fick visserligen mat på bordet, kläder och sina pengar och status i samhället via dessa slavars svett och blod, han skulle en vacker dag ärva en ackumulerad förmögenhet helt byggd av frampiskat arbete och andras död.
Men? inte hans ansvar alls eller hur? så fort någon slav klagade eller någon annan pratade om hur förfärligt vidrigt detta var så kunde han ju bara rycka på axlarna och ignorera, inte hans problem.
Han tillhör ju inte gruppen vita i södern, eller vita i USA, eller vita i världen som automatiskt sitter i maktposition över svarta….han är ju bara han, en helt oskyldig individ.

och don't worry jag tänker inte dra upp nazismen.

Tar vi nu ex. afghanska män och deras maktposition över kvinnor och vad dessa män tjänar på detta, så är det väl lika uppenbart?
Är en bror skyldig om han lever som barn i en familj som satsar allt på honom medan de tvingar syrran att passa upp, tvingar bort henne från skolan så att han ska få gå där, för att sen tvinga någon annans dotter att gifta sig med honom så han ska få någon att knulla när lusten tränger på och slava i hans kök åt honom. Eller är han oskyldig? HAN kan ju inte rå för detta, men när nu någon serverar honom hans syrras liv på ett fat och sin kommande frus liv och arbete på ett fat…så?

går vi sen vidare till svenska förhållanden. Är det svenska mäns ansvar att ta hand om sina barn till 50% så att deras fruar har samma möjligheter till bra löner, pensioner och karriärer, eller? är de oskyldiga till detta ansvar? Tjänar svenska män i grupp något på att de sociala konventionerna att kvinnor ska ta hand om barn inte män? vad tror du?

Behöver jag fortsätta?

Ja! som individ är det absurt att bli anklagad för att din granne just våldtagit någon….men feminismen pratar inte om individer, vi pratar om grupper, och vi pratar om genus inte om biologiskt kön.

Gällande sexuellt våld i världen så är detta piskan, som män i grupp håller kvinnor i grupp på "plats". Sexuellt våld och tvång är kittet i många samhällen. Och ja de ansvariga för detta är den grupp som tjänar på det mest…

På ett individuellt plan kan det vara men….oj! det bara blev så, var hon som….bla bla…
för alla individer har oerhört svårt se sig själva som små kuggar, de vill vara individer.

men på det teoretiska bordet, där man ritar de stora gruppdragen så är det uppenbart piskan.
Och beviset för det är just massvåldtäkterna under krig.
Citera
2016-08-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Är det så? Jag har jobbat inom sjukvården i 20 år och den absoluta majoriteten av kollegorna har varit infödda svenskar, finnar och övriga europeer. En liten liten minoritet har varit afrikaner och araber. På nuvarande arbetsplats finns det kanske 5 afrikaner, några iranier (några ruskigt snygga brudar), ett fåtal araber och ett par asiater. Resten är svenskar, europeer, finnar, några tyskar, amerikaner, latinamerikaner osv. Jag har tex aldrig någonsin jobbat ihop med en zigenare inom vården, ett extremt litet antal somalier (en stor invandrargrupp där det råder enorm arbetslöshet) .

Inom äldreomsorgen ser det annorlunda ut liksom inom städjobben. Där är det väldigt mycket utomeuropeiska invandrare.
Länkande precis en artikel om detta från DN i ett av mina inlägg ovan…
var fjärde läkare är födda utanför norden.

Och vi pratar invandrare vi pratar inte somalier eller romer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in