Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Fast…gör det ju.
din text har dock sakfel, är fortfarande en majoritet svenska män bakom våldtäkter ex.
men självkalrt ska inte invandrare som är skötsamma få "skit" pga andras beteenden.
Och män som grupp idag i sverige får heller inte "skit" av feminister, kvinnor eller samhället i stort.
Ni landsförvisas inte, får sämre villkor i samhället, straffas som grupp etc.
Allt ni måste uthärda är Zara Larsson och Jenny Strömstedts existenser och krönikor….ahhh!!!! tuffa villkor verkligen, förstår verkligen att män går på knäna…stackars, stackars ni…
Nu är det iofs inte bara dessa tu som kollektivt skuldbelägger män och särskilt vita män eller närmare bestämt vita heterosexuella män. Att vissa invandrargrupper är starkt överrepresenterade vägrar du och andra feminister erkänna eftersom det är rasism i era ögon.
När ni klumpar ihop alla män med de här asen så gör ni ett lika stort fel som rasister som säger "alla blattar är kriminella". Däremot är det inte rasism att bekräfta sanningen om vilka grupper som är överrepresenterade i vissa brott. Vill man vara larvig kan man ju säga "alla brott begås av människor" så blir ingen liten grupp utpekad. Det finns solklara fakta kring vilka grupper som begår vissa brott i störst utsträckning. Då bör vi också berätta det.
En annan sak man kan fråga sig är var mödrarnas ansvar för sina söner är? Om vi nu är en produkt av erfarenheter, gener, uppväxten och föräldrarnas uppfostran så bör ju även mödrarna bära ett ansvar till varför vissa söner blir ena jävla svin? Att enbart skylla på luddiga "normer" är dumt. Det är alldeles för vagt och oprecist. De flesta jag vuxit upp med har inte blivit itutade att män ska slå kvinnor, begå våldtäkter eller plåga barn. Likväl finns det människor som gör sånt (även i min bekantskapskrets finns det kvinnomisshandlare tex. Såvitt jag vet känner jag ingen våldtäktsman eller pedofil), även såna tillsynes trevliga och snälla människor som man inte ens tror skulle kunna göra en fluga förnär.
Vilka är de här normerna egentligen? Jag vet ju att exempelvis tränare i lagsporter ofta kör med (eller har gjort historiskt iaf) det idiotiska "var inte en kärring, gå ut och döda motståndarna", "jävla fjolla, vilka frökenfasoner du kör med. Res dig som en man och spela hårt" osv. De ser ned på svaghet och de värsta mobbarna i skolan var enligt min erfarenhet just killarna som spelade hockey och fotboll. Men mobbarna hittades även bland tjejer som tillhörde den populära klicken. Såna som alltid hade uppbackning. Varför betedde de sig illa mobbade och slogs när de inte vuxit som offer för barnmisshandel, missbruk eller normer som sa att "tjejer ska mobba och slåss"?
Var kommer "normerna" ifrån? Vilka föräldrar säger att kvinnor ska slås och tryckas ned? Är det den bilden som visas upp i filmer och tv-serier? Vilka lärare trycker ned tjejer och lyfter fram killarna hela tiden när det i stort sett alltid är killarna som halkar efter i skolan och hamnar på glid?