2016-08-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är klart, men tänk på att olika gupper bidrar olika mycket.

(FB) Marockaner står för 2200% fler våldtäkter än svenskar enligt BRÅ's senaste statistik

Om endast 2 av 10000 svenskfödda män begår våldtäkter, är det verkligen rätt att tycka att att vi har något slags kollektivt ansvar då? Det är förmodligen en lika stor del av befolkningen som är kriminella. Brukar vi utdela kollektivt ansvar där?

Allvarligt, jag orkar inte med en FB tråd som källa….

99,nånting av svenska män begår inte våldtäkt.
99, nånting av invandrade män begår heller inte våldtäkt.
Vi pratar alltså hundradelar.

Sen har jag redan förklarat detta med kolelktivt ansvar i en lång "novell" till pungsparkaren.

Finns också ett talande tankegång: de som gjorde att judarna avrättades var inte nazisterna, det vara alla som var tysta fast de visste.

Vi sitter alla i en "norm"båt…vi är alla ansvariga för att denna båt blir en duglig, trivsam båt för alla.
och mest ansvar har vi för små kottar och svaga grupper som inte orkar/ kan föra sin talan.
Individuellt i att vi fan sköter oss kontra andra, men också gruppmässigt att vi tar ställning då vi ser
orättvisor mellan grupper, ÄVEN så om vi själv tillhör den gynnade gruppen och det blir svettigt att gå emot sina "egna" och bli en outcast.
Är ren och skär humanism och integritet och handlar om förmågan till empati, som är männsikans största kännemärke bredvid vår intelligens.

Utan alla dessa människor i världen som "kännt med" och "förstått" och slagits för slavar, minoriteter, arbetare, kvinnor, barn, handikappade, andra etnicteter, religioner etc etc utan att själva tillhört gruppen, så hade inte rättigheter för dessa grupper kunnat infriats.

Kvinnor behöver män för att få igenom sina mänskliga rättigheter i världen a fact.
Män som ignorerar kvinnors problem, som tänker…skitsamma inte mitt problem…JAG har ju inte gjort något, eller inte tänker alls annat än med röven, är den största hindret för att få bättre villkor för kvinnor.
Citera
2016-08-07, 13:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Hur bedömdes din faktoid 99% av invandrade män begår inte våldtäkt?
Hur fick man fram siffran och "när" mättes brytpunkten?
Är det 99% av invandrade män begick inte våldtäkt under första dygnet, första veckan, första månaden? och var det mer okej, som i Österrike att det blir en akutsituation efter 6 veckor utan sex att våldta småkillar på badhuset?

Eftersom nästan "alla" söker siffror på den sortens brott med ljus och lykta, så är jag intresserad av din källa. Våra myndigheter har lagt locket på nämligen!
I Norge bedömdes siffran/andelen överfallsvåldtäkter till 100% av dessa invandrade män.
Jag kan inte bedöma den siffran, men den tyder på ett visst övertag. Inte sant?
Att de är överrepresenterade i förhållande till sitt antal även i svenska fängelser borde säga något.
Kan man inte visa fakta från det ena hållet pga en statlig ohederlighet och brist på transparens, så får man gå andra vägen, via dömda och finna korrelationer.

Jag får en känsla av att du skulle behöva se denna: McInnes vs Feminist
McInnes är annars ingen av mina favoriter, men här låter han henet tala klart.
Citera
2016-08-07, 14:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja om man inte gör motstånd är risken att bli skadad väldigt låg.

2) Men män inser riskerna som de tar. Det gör inte kvinnor. Eller så bryr sig kvinnor mycket mindre än män.

3) Om kvinnor satsade på att bli våldtagna av svenska män, tog med sig kondomer och glidmedel, och så vidare skulle det vara en mycket säkrare sport.
varför slutar inte alla göra motstånd då? då skulle det inte vara något könskrig.

ja män klagar inte heller när de dör/skadas/våldtas, utan får skylla sig själva. och de lägger inte ansvaret på någon annan att "feminister" ska lösa det åt dem.

men de gör inte svenska kvinnor för svenska kvinnor är mycket, mycket sjuka
Citera
2016-08-07, 14:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Vi sitter alla i en "norm"båt…vi är alla ansvariga för att denna båt blir en duglig, trivsam båt för alla.
och mest ansvar har vi för små kottar och svaga grupper som inte orkar/ kan föra sin talan.
Individuellt i att vi fan sköter oss kontra andra, men också gruppmässigt att vi tar ställning då vi ser
orättvisor mellan grupper, ÄVEN så om vi själv tillhör den gynnade gruppen och det blir svettigt att gå emot sina "egna" och bli en outcast.
Är ren och skär humanism och integritet och handlar om förmågan till empati, som är männsikans största kännemärke bredvid vår intelligens.

1) Men när kvinnor och idioter får komma upp på däck börjar de att förstöra båten vilket slutar med att båten sjunker och alla drunknar eller att Barbary Pirates kommer och tar över båten.

2) Därför måste alla grupper förutom kompetenta män hållas under däck där de får ro båten och bli piskade om de latar sig.

Citat:
Utan alla dessa människor i världen som "kännt med" och "förstått" och slagits för slavar, minoriteter, arbetare, kvinnor, barn, handikappade, andra etnicteter, religioner etc etc utan att själva tillhört gruppen, så hade inte rättigheter för dessa grupper kunnat infriats.

Ja och titta var vi är nu.

Citat:
Kvinnor behöver män för att få igenom sina mänskliga rättigheter i världen a fact.
Män som ignorerar kvinnors problem, som tänker…skitsamma inte mitt problem…JAG har ju inte gjort något, eller inte tänker alls annat än med röven, är den största hindret för att få bättre villkor för kvinnor.

1) Kvinnor behöver män som tar ifrån dem alla rättigheter, ger dem stryk, och låser in dem i källare. Det är där kvinnor hör hemma.

2) Om kvinnor får lämna källaren och får skor då bjuder de in kaos blattar och våldtäktsmän sen skyller de på männen.
Citera
2016-08-07, 14:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
varför slutar inte alla göra motstånd då? då skulle det inte vara något könskrig.

ja män klagar inte heller när de dör/skadas/våldtas, utan får skylla sig själva. och de lägger inte ansvaret på någon annan att "feminister" ska lösa det åt dem.

men de gör inte svenska kvinnor för svenska kvinnor är mycket, mycket sjuka

1) De har fått höra av feminister att man ska göra det.

2) Ja exakt. Män tar ansvar medan kvinnor skyller ifrån sig.

3) Ja svenska kvinnor vill bara bli våldtagna av män från MENA.
Citera
2016-08-07, 14:16
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hur bedömdes din faktoid 99% av invandrade män begår inte våldtäkt?
Hur fick man fram siffran och "när" mättes brytpunkten?
Är det 99% av invandrade män begick inte våldtäkt under första dygnet, första veckan, första månaden? och var det mer okej, som i Österrike att det blir en akutsituation efter 6 veckor utan sex att våldta småkillar på badhuset?

Eftersom nästan "alla" söker siffror på den sortens brott med ljus och lykta, så är jag intresserad av din källa. Våra myndigheter har lagt locket på nämligen!
I Norge bedömdes siffran/andelen överfallsvåldtäkter till 100% av dessa invandrade män.
Jag kan inte bedöma den siffran, men den tyder på ett visst övertag. Inte sant?
Att de är överrepresenterade i förhållande till sitt antal även i svenska fängelser borde säga något.
Kan man inte visa fakta från det ena hållet pga en statlig ohederlighet och brist på transparens, så får man gå andra vägen, via dömda och finna korrelationer.

Jag får en känsla av att du skulle behöva se denna: McInnes vs Feminist
McInnes är annars ingen av mina favoriter, men här låter han henet tala klart.

Jag kan verkligen rekommendera filosofen Sam Harris! https://www.youtube.com/watch?v=GYtc1ivTLzM
Hans diskussioner med vissa blir så inihelvete smärtsamt pinsamma att man tycker synd om honom, när han försöker hjälpa dem rädda lite heder.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-08-07 kl. 14:25.
Citera
2016-08-07, 14:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du snöar in på en detalj.Det är inte rättigheten att kunna gå på krogen som det handlar om, det är rättigheten till att vara trygg i sitt eget land och fri att göra vad fan man vill i lugn och ro.

Jag håller med dig, men är det då inte smartast att fokusera på hotet.

Om man tar statistik från 50 talet så levde vi faktiskt så, på vissa orter så är det fortfarande 50 talet.
Eller var - tills asylmottagningarna poppade upp som svampar ur jorden. Men kultureliten törs inte ta tag i problemet och gör det till ett mansproblem. Andas man nåt annat är man rasist, fascist och nazist. Det största hotet mot kvinnors säkerhet bortsett från den ändrade demografin är kultureliten.
Citera
2016-08-07, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hahaha!
Deras kravlista sänks allt eftersom män i större utsträckning helt enkelt skiter i dem och feministers egenkonstruerade problem för kvinnor.

Blir mycket nöjsamt att fortsätta följa kvinnors egna problem och trivas som man med rivna kontrakt
Skål!

Det måste ju komma en brytpunkt snart där de inte längre kan sänka kraven? Jag menar att det måste ju finnas ett stopp på generaliserandet.

Ska de börjar skylla på att det är människor som är problemet?!
Citera
2016-08-07, 15:34
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Och du behöver ju inte svara med att ignorera "novellen" eller hur?
gruppen kvinnor som begår våldtäkt är oerhört liten…den består också oftast av unga tjejer som haft sex med minderårig…vilket du mycket väl vet eller våldtäkter hos lesbiska par.
Hade vi haft ett enda exempel med överfallsvåldtäkt med kvinnlig GM mot man, så hade detta skapat feta rubriker i varenda tidning…men vi får väl vänta. Tror det finns 1 fall i nutid från Finland av en gruppvåldtäkt mot man, har jag för mig från 90-talet nångång, ska vi jämföra statistiken?
Spelar det verkligen någon roll vem som utsätts för övergrepp?
Om en man våldtar en annan man eller ung pojke , är detta då inte lika allvarligt som om hans offer varit kvinnor eller flickor?

Anledningen att jag ignorerade din novell är helt enkelt att om vi skall få ner antalet övergrepp i Sverige så måste vi se orsaker till övergrepp och vilka som utför dom, se om det finns möjlighet att rikta insatser mot en eller flera grupper som står för en överrepresentation.
Jag skrev ett långt inlägg till dig i en annan tråd som handlade om våldtäkterna i Sydafrika men här handlar tråden om vad som sker i Sverige, vilka skulden läggs på, om detta är rätt eller fel.
Vill du ha en internationell syn om våldtäkter så starta en tråd om det.

Visar statistiken att bara 1% av övergreppen har ensamkommande som gärningsmän som Nina Rung ljög om i polisens podcast så skall detta inte ignoreras men det kan vara bra att ha korrekta siffror...om polisens siffror att alla identifierade som begått övergrepp på badhusen är ensamkommande barn så finns det kanske ingen anledning att rikta insatser mot medelålders vita eller medelålders invandrare.
Att bara gapa och peka finger mot vissa grupper hur stora eller små dom än är hjälper inte, skall man göra något bör det vara konstruktivt och baserade på fakta och inte åsikter.

Jag noterar att du inte verkar vara intresserad av att ta en kollektiv skuld för kvinnors övergrepp...
Nu kanske du aldrig begått några övergrepp, du kanske inte heller är intresserad av att ha sex med minderåriga eller är lesbisk/bisexuell så du våldtar inte i ett samkönat förhållande.
Men faktum kvarstår att över 10 övergrepp varje vecka sker med kvinnor som gärningspersoner, den största gemensamma nämnaren för dessa gärningspersoner är att dom har vagina.
Även om du tycker att det är få som drabbas av dessa övergreppen så är jag ganska säker på att dom som drabbats inte tycker att detta är en bagatell.

Nu delade du upp gruppen kvinnliga gärningspersoner i pedofiler, lesbiska, och övriga...varför inte dra in etnicitet och få ännu färre i varje grupp så du får enklare att komma ifrån ditt kollektiva ansvar?

Hur ser gruppen män ut om du delar upp den i alkoholister, pedofiler, psykiskt sjuka, unga män osv?
Om jag skall ha ett kollektivt ansvar för mäns övergrepp endast av anledning av min penis så faller samma ansvar för kvinnliga övergrepp hur få dom än är, varför dom begåtts och av vem på dig då du har vagina och att detta är den största gemensamma nämnaren för dessa kvinnor som begår övergrepp.

Erkänner du ditt kollektiva ansvar eller vill du som många män gör försöka hävda att du tillhör en annan grupp av kvinnor än dom som begår övergreppen?
Senast redigerad av pungspark63 2016-08-07 kl. 15:44.
Citera
2016-08-07, 15:42
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det måste ju komma en brytpunkt snart där de inte längre kan sänka kraven? Jag menar att det måste ju finnas ett stopp på generaliserandet.

Ska de börjar skylla på att det är människor som är problemet?!
Nej detta kommer aldrig att hända.
Om du kollar Merapis inlägg så ser du att alla övergrepp som begås av män skall skyllas på alla män även dom som inte begår övergrepp då alla män har kuk.
Samma synsätt sätt kan enligt henne inte användas på kvinnliga förövare då dom är färre än män och dessutom skall delas upp i små grupper där unga , pedofiler, homosexuella osv skall delas upp i grupper och att klumpa ihop alla kvinnor för att dom har fitta skulle vara helt fel.

Detta kallas feministisk logik eller genusvetenskap...
Senast redigerad av pungspark63 2016-08-07 kl. 15:55.
Citera
2016-08-07, 15:54
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Visst du har rätt, jag mindes fel.

men tar återigen inte bort det enkla faktumet att tar vi bort gruppen vita eller som här svenska män
från radarn, så tar vi även bort en rätt stor andel av alla våldtäkter och olika former av sexuella trakasserier mot kvinnor…och vad är poängen med detta i kampen mot sexuellt våld?
kan du förklara det tack?

Det du och förövrigt hela vänstern inte förstår är att det finns flera lösningar, både stora och små. Dvs inte en massiv generell, typ "krossa patriarket".

Jag ser det som en snabb och effektiv lösning att identifiera att invandrare är överrepresenterade, minska invandringen och säkerställ att de som kommer blir omskolade från en kultur där våldtäkter är en vanlig händelse utan nåt straff till vår kultur.

Jag tolkar dig som att du tycker att man borde lägga tid och resurser på att sätta en genuslärare per femte pojke för att hjärntvätta in feministiska slagord så att pojken svart/vit mår illa när den ens funderar på att våldta någon.

För varför ta enkla åtgärder (och fokusera på dessa) som parerar de personer som är överrepresenterade i statistik bara för att det finns en klar minoritet som inte bearbetas av den åtgärden?
Citera
2016-08-07, 15:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Varenda djävla en av dessa som fortsatt yrar om svenska män det är problemet borde ta ett studiebesök till valfritt svenskt fängelse och se för dom själva att nja nej svenska män är nog inte problemet. Tills dess är deras djävla snack värdelöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in