2016-08-07, 12:28
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Om gruppen kvinnor stannade inomhus och bara gick ut tillsammans med en man skulle våldtäkterna minska till i princip 0. Varför gör kvinnor inte det?

2) Vad är problemet med våldtäkt anyway? Män skulle aldrig klaga på om de blev våldtagna av kvinnor. Om det ska vara jämställt måste kvinnor sluta klaga på våldtäkter av män eller börja våldta män 50% av gångerna.

3) Mäns ansvar om de inte vill att kvinnor ska bli våldtagna är att låsa in kvinnorna i hemmet för deras eget bästa. För kvinnor verkar inte förstå hur de ska göra för att inte bli våldtagna.

för att det är deprimerande?

problemet är att man vill ha kontroll över sin egen kropp om någon ska gå in där vill man ha godkänt det själv.

jo det är ju det män kan göra omyndigförklara kvinnor och låsa in de i hemmet
Citera
2016-08-07, 12:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Jaha? Ändra till smurfar eller leverpastejmackor så blir det ännu mer fel.

Fast smurfar och leverpastejmackor är helt irrelevanta i sammanhanget.

Jag bytte ut en grupp män mot en annan grupp män. Och då blev det plötsligt en dålig stämning i rummet. Det är inte långt till att feministerna samstämmigt börjar ropa "Rasist!, Rasist!, Rasist!".

I den feministiska kortleken ses en rasist som högre än en våldtäktsman. Dvs har ett högre hatvärde.
Citera
2016-08-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast smurfar och leverpastejmackor är helt irrelevanta i sammanhanget.

Jag bytte ut en grupp män mot en annan grupp män. Och då blev det plötsligt en dålig stämning i rummet. Det är inte långt till att feministerna samstämmigt börjar ropa "Rasist!, Rasist!, Rasist!".

I den feministiska kortleken ses en rasist som högre än en våldtäktsman. Dvs har ett högre hatvärde.

nej du bytte ut "män" som grupp mot en viss bestämd grupp av män…eller nej, mer korrekt mot gruppen "annan etnicitet än vit".
tar vi dessa båda grupper och jämför deras överrepresentation inom våldtäkt så är det fortsatt gruppen "män" som leder stort.
nice try att försöka jonglera med begreppen.
Citera
2016-08-07, 12:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
för att det är deprimerande?

problemet är att man vill ha kontroll över sin egen kropp om någon ska gå in där vill man ha godkänt det själv.

jo det är ju det män kan göra omyndigförklara kvinnor och låsa in de i hemmet

1) Och då är det bättre att gå ut och riskera att bli våldtagen istället för att göra något roligt hemma?

2) Vad spelar det för roll? Det är ingen big deal.

3) Ja för kvinnor klarar inte att ta ansvar för sig själva. Därför måste kvinnor skyddas genom att män tar ansvar för när kvinnor får gå ut och var de får gå.
Citera
2016-08-07, 12:53
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
1) Och då är det bättre att gå ut och riskera att bli våldtagen istället för att göra något roligt hemma?

2) Vad spelar det för roll? Det är ingen big deal.

3) Ja för kvinnor klarar inte att ta ansvar för sig själva. Därför måste kvinnor skyddas genom att män tar ansvar för när kvinnor får gå ut och var de får gå.
ja

nähä så det gör inte så mycket om tjejer blir våldtagna? bara man går med på det så blir det inget bråk

nej jag märker det. tjejer behöver omyndigförklaras och kontrolleras så att de gör rätt val i livet.
Citera
2016-08-07, 12:54
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej du bytte ut "män" som grupp mot en viss bestämd grupp av män…eller nej, mer korrekt mot gruppen "annan etnicitet än vit".
tar vi dessa båda grupper och jämför deras överrepresentation inom våldtäkt så är det fortsatt gruppen "män" som leder stort.
nice try att försöka jonglera med begreppen.

Om du ska rätta kan du göra det korrekt.

Han bytte ut gruppen "män" mot en subgrupp "invandrade män". Anledningen är antagligen pga att bland de subgrupper som utgör gruppen "män" låg en större del av våldsbrotten där.

Det han ville pålysa var vilket ramaskri det skulle bli om man gjorde och kommunicera detta på samma sätt som man bytt ut gruppen "människor" till subgruppen "män".

Det är förövrigt ett fullt logiskt tillvägagångssätt för att identifiera en problemgrupp men blir idiotiskt och tramsigt när vissa personer gör det ett steg men blir helt till sig när andra försöker göra det ytterligare ett steg.
Citera
2016-08-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Om du ska rätta kan du göra det korrekt.

Han bytte ut gruppen "män" mot en subgrupp "invandrade män". Anledningen är antagligen pga att bland de subgrupper som utgör gruppen "män" låg en större del av våldsbrotten där.

Det han ville pålysa var vilket ramaskri det skulle bli om man gjorde och kommunicera detta på samma sätt som man bytt ut gruppen "människor" till subgruppen "män".

Det är förövrigt ett fullt logiskt tillvägagångssätt för att identifiera en problemgrupp men blir idiotiskt och tramsigt när vissa personer gör det ett steg men blir helt till sig när andra försöker göra det ytterligare ett steg.

Visst du har rätt, jag mindes fel.

men tar återigen inte bort det enkla faktumet att tar vi bort gruppen vita eller som här svenska män
från radarn, så tar vi även bort en rätt stor andel av alla våldtäkter och olika former av sexuella trakasserier mot kvinnor…och vad är poängen med detta i kampen mot sexuellt våld?
kan du förklara det tack?
Citera
2016-08-07, 13:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
ja

nähä så det gör inte så mycket om tjejer blir våldtagna? bara man går med på det så blir det inget bråk

nej jag märker det. tjejer behöver omyndigförklaras och kontrolleras så att de gör rätt val i livet.

1) Men om kvinnor väljer våldtäkt istället för att ha tråkigt hemma då är våldtäkt ingen big deal eller hur?

2) Ja om man inte gör motstånd blir det en skön och rolig upplevelse (så länge man inte får för mycket stryk).

3) Men om kvinnor inte förstår att det är "farligt" (mer eller mindre) att festa på flyktingförläggningar och följa med hemlösa babbar in i parker då måste de ha män som håller koll på dem.
Citera
2016-08-07, 13:09
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
1) Men om kvinnor väljer våldtäkt istället för att ha tråkigt hemma då är våldtäkt ingen big deal eller hur?

2) Ja om man inte gör motstånd blir det en skön och rolig upplevelse (så länge man inte får för mycket stryk).

3) Men om kvinnor inte förstår att det är "farligt" (mer eller mindre) att festa på flyktingförläggningar och följa med hemlösa babbar in i parker då måste de ha män som håller koll på dem.

nej det är ingen big deal, det händer varje dag..

precis så tjejerna behöver bara vara tysta och glada, och inte skapa problem i onödan

och gör inte män oftare saker som är farligt? ska de inte omyndigförklaras?
Citera
2016-08-07, 13:12
Medlem
bithaxs avatar
Hon har nog aldrig varit i turkiet:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/gladje-och-fortvivlan-i-det-delade-landet/

Citat:
Ta bara en sådan sak som kläderna, många gillar inte hur jag är klädd. Så jag måste tänka efter varje dag så jag inte blir utstirrad av någon som anser att jag klär mig oanständigt. Om du bodde här skulle du kanske förstå hur obehagligt det är att folk står och skriker ”Allahu Akbar” efter mig. Men jag vill inte hålla på med politik eller ständigt tänka på vart Turkiet är på väg.
Citera
2016-08-07, 13:18
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst du har rätt, jag mindes fel.

men tar återigen inte bort det enkla faktumet att tar vi bort gruppen vita eller som här svenska män
från radarn, så tar vi även bort en rätt stor andel av alla våldtäkter och olika former av sexuella trakasserier mot kvinnor…och vad är poängen med detta i kampen mot sexuellt våld?
kan du förklara det tack?

Det är klart, men tänk på att olika gupper bidrar olika mycket.

(FB) Marockaner står för 2200% fler våldtäkter än svenskar enligt BRÅ's senaste statistik

Om endast 2 av 10000 svenskfödda män begår våldtäkter, är det verkligen rätt att tycka att att vi har något slags kollektivt ansvar då? Det är förmodligen en lika stor del av befolkningen som är kriminella. Brukar vi utdela kollektivt ansvar där?
Senast redigerad av bithax 2016-08-07 kl. 13:20.
Citera
2016-08-07, 13:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
nej det är ingen big deal, det händer varje dag..

precis så tjejerna behöver bara vara tysta och glada, och inte skapa problem i onödan

och gör inte män oftare saker som är farligt? ska de inte omyndigförklaras?

1) Ja om man inte gör motstånd är risken att bli skadad väldigt låg.

2) Men män inser riskerna som de tar. Det gör inte kvinnor. Eller så bryr sig kvinnor mycket mindre än män.

3) Om kvinnor satsade på att bli våldtagna av svenska män, tog med sig kondomer och glidmedel, och så vidare skulle det vara en mycket säkrare sport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in