2020-12-05, 03:34
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det gör han med största sannolikhet; tror det en en intervjuteknik för att få JM att "öppna sig".
Är perifert bekant med Thomas genom gemensamma vänner och har träffat honom ett antal gånger. Han är väldigt skärpt imho.

Att Thomas är att betrakta som skärpt skulle jag vilja kalla för ett missförstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Djuphavsdykning
Har lyssnat på två avsnitt av rättegångspoddens nya och förstår inte om de två jönsarna som träffat henne på anstalt driver?
Lyckas denna mycket sjuka kvinna dupera dessa två män till den grad att de köper alla hennes mycket mycket verklighetsfrånvända sagor?

Dessa två journalister låter som två nykära tonårspojkar när dom pratar om Möller. Är på tredje avsnittet nu, och det är riktigt pinsamt att höra på.

Att dom inflikat i första delen att dom inte vill fokusera så mycket på själva fallet, utan mer på personen bakom brottet osv - betyder ingenting. Dom, och FRAMFÖRALLT tönten Thomas har ju uppenbarligen en attraktion för kvinnan. Det hör ju varje jävel som besitter ett uns av fingertoppskänsla.
Att nollan dessutom tagit sig tiden att skaffa en relation till Johannas son och dotter kan ju omöjligt ha varit nödvändigt för avsnittens skull.
Riktigt skrattretande att höra hur han sitter och skrattar och skrockar, lite stöttande, när horan sitter och drar gamla anekdoter från barndomen som är helt irrelevanta för lyssnaren.

Att Nils Bergman valt att göra en produktion i samarbete med dom här två amatörerna är bara sorgligt.

Jag dog av skratt i delen där Johanna återberättar hur hon som tvååring blev regelbundet utelåst från familjens hus, och tvingades sitta ensam under en gran tillsammans med deras två hundar. Vad lever människan i för jävla värld hahaha
Senast redigerad av Hebr 2020-12-05 kl. 03:38.
Citera
2020-12-06, 00:31
Medlem
-GGs avatar
I Rättegångspodden säger Bergman att JM tar ett banklån på 280.000 tusen när allting har gått åt helvete för henne rent ekonomiskt. Men i rättegången hör man den manlige åklagaren säga, när de går igenom hennes ekonomiska förehavanden, att hon har fått in 280.000 tusen på sitt konto av AFA (jag tror att att han säger "AFA", men det kan vara något annat som låter likt det. Han säger först fel och säger 180.000) och att hon på grund av det är misstänkt för grovt bedrägeri.

Visst, en obetydlig detalj i hennes avslöjade brottshjärna. Men jag skulle ändå vilja få det utrett.

Annars, är det nog en av de få gånger, kanske den enda, där svensken är värre än invandraren. Dessutom tjejen är värre än killen. JM är fan helt sanslös. En pengakåt opportunist som såg de stora pengarna idiot-PK har kastat över blatte-branschen. JM tror sedan att hon har moral om "flyktingar" och är den att hjälpa till och kalla andra för rasister.

70.000 tusen skattepengar i lön för att umgås med vuxna afghaner...smaka på den.

Att se henne så obrydd och skrattande utanför matstället med reportrarna sänder ut kalla kårar.
Citera
2020-12-06, 01:14
Medlem
develis avatar
Vem var hennes nya pojkvän i oktober 2018?
Hon hade ansökt tidigare också att beviljas telefonsamtal men fått avslag.

Han ville dock inte tillkännage sitt partnerskap med superwoman.

https://newsbeezer.com/sweden/johanna-moller-fornekar-samtal-med-pojkvan-kan-aventyra-sakerheten/
Citera
2020-12-06, 13:15
Medlem
-GGs avatar
@Nils:

Jag skrev fel podd. Det är i podden En mörk historia som det sägs om ett banklån på 280.000 kronor.

Jag är inne i bägge poddarna om vartannat så jag förvirrade mig själv.

Dessutom skrev jag fel om åklagarens siffror. Han hävdar att JM fått in 267.000 kronor från "AFA" och som hon därför är misstänkt för grovt bedrägeri.
Citera
2020-12-06, 14:22
Medlem
develis avatar
Tog två djupa andetag och lyssnade på de tre första avsnitten.
Som förväntat jiddrar hon rejält med reportrarna i sann narcissistisk anda, snackar skit om sin mor och är dubbelbottnad om sin far.
Intet nytt under solen.

Det jag dock fäste mig vid är att Möller har med sig ett utlåtande på papper till besöksrummet i del 2.
Det är från en psykolog på Hinseberg som hon då mött en enda gång och förfasas över.
Journalisterna hakar på. Oohh så konstigt..

Jag undrar snarare om det är underlag för placering inom KV för riskbedömning/säk.klass vilket bla är baserat på domen såsom Möller nämner.
I Möllers fall finns dock en färsk RPU så de lär inte gå över ån efter vatten.
Motsvarande utredning för män (fängelse minst 4 år) sker vid riksmottagningen på Kumla.

Hur som haver.
Hon ifrågasätter aldrig att hon kallas narcissist, däremot begreppen antisocial, våldsam och hotfull:

"Hon är narcissist, hon är antisocial, hon är hotfull, hon är våldsam... Förstår du?
Jag tror ingen kan säga att jag är antisocial eller våldsam eller hotfull.
Jag har aldrig hört det av nån, förrän hon säger det. (..) jag, värsta gangstern liksom [skratt] "

(Slutklämmen lät btw identiskt som när hon gör sitt häxskratt och viftar bort getingar.)

Det nämns isf två potentiella diagnoser dvs NPD (" hon är narcissist") och ASPD ("antisocial") alt om det är drag.
Citera
2020-12-06, 16:09
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur som haver.
Hon ifrågasätter aldrig att hon kallas narcissist, däremot begreppen antisocial, våldsam och hotfull:

Hon kanske tror asocial (antisocial) är lika med osocial. Och hon tycker kanske själv att hon är jättesocial.
Citera
2020-12-08, 17:34
Medlem
Polisen har publicerat en granskning av utredningen:

Granskning av polisens åtgärder i samband med dödsfall samt mord och försök till mord m.m. i Arboga
Citera
2020-12-09, 02:18
Avslutad
Resning på G?

Citat:
Thomas Sjöberg har kopplat in advokaten Marko Tuhkanen som ser brister i polisens utredning. Han gräver djupt i Johannas fall och anser att det finns tillräckligt med underlag för Johanna att bygga en resning på.

Rättegångspodden.
Senast redigerad av Kukduken 2020-12-09 kl. 02:40.
Citera
2020-12-09, 05:34
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Resning på G?

Snarare en advokat från Haparanda som vill ha lite uppmärksamhet.
Citera
2020-12-09, 19:23
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Resning på G?

Rättegångspodden.

Det var några veckor sen jag lyssnade nu, men har för mig att den där Marko inte ville ta sig an fallet i alla fall.

Jag vet inte om det var han eller någon annan som sade det, men fick intrycket att Johanna är för riskabel att ta sig an eftersom hon inte har några spärrar. Så hon förstör för sig själv hela tiden.
Senast redigerad av vindsus86 2020-12-09 kl. 19:26.
Citera
2020-12-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Det var några veckor sen jag lyssnade nu, men har för mig att den där Marko inte ville ta sig an fallet i alla fall.

Jag vet inte om det var han eller någon annan som sade det, men fick intrycket att Johanna är för riskabel att ta sig an eftersom hon inte har några spärrar. Så hon förstör för sig själv hela tiden.
Resningen skulle väl isf bygga på det inte gick ihop att JM skulle hunnit hem till hemmet 23 eller strax innan om hon hade suttit i Touranen och väntat på Mohammed samt att det inte hittades nåt dna från henne i den bilen.

Det som inte det ställts mycket frågor eller diskuterats är att grannen i Granliden såg en mörk volvo komma körandes 50 m bakom Touranen. Avfärdades detta eller ej? Jm hade ju en mörk Volvo så det är ju ganska uppenbart om grannen minns rätt att det var Jm i hennes bil. Sen när hon sett Mohammed gå in i huset så körde hon mot Etuna, kunde lätt vara hemma till 23 och chauffören i Touranen väntade kvar.
Citera
2020-12-10, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Resningen skulle väl isf bygga på det inte gick ihop att JM skulle hunnit hem till hemmet 23 eller strax innan om hon hade suttit i Touranen och väntat på Mohammed samt att det inte hittades nåt dna från henne i den bilen.

Det som inte det ställts mycket frågor eller diskuterats är att grannen i Granliden såg en mörk volvo komma körandes 50 m bakom Touranen. Avfärdades detta eller ej? Jm hade ju en mörk Volvo så det är ju ganska uppenbart om grannen minns rätt att det var Jm i hennes bil. Sen när hon sett Mohammed gå in i huset så körde hon mot Etuna, kunde lätt vara hemma till 23 och chauffören i Touranen väntade kvar.

Jag har aldrig köpt att hon skulle varit med i bilen med Mohammad.
Hon har så långt det är möjligt försökt skaffa sig ett alibi och inte velat vara för nära knivhuggaren vid det tillfället, under kvällen det ägde rum.

Inget DNA i en bil hon ska ha suttit i och kört under flera timmar? Nej, det håller inte.

Man hade kunnat få henne dömd ändå. Åklagaren och polisen klantade sig som inte följde upp och skapade en tidslinje och beviskedja där allt var med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in