Citat:
Ursprungligen postat av
Luxors
Du skriver underhållande och sprider glädje, alltid kul att läsa dina inlägg.
Ja det var tråkigt, att ingen blev dömd i Aki delen och det inte blev några skadestånd till Akis anhöriga.
Men, tack så mycket, vad glad jag blir!
Ja, det känns så sorgligt med Aki-fallet. Att anhöriga ska leva med vetskapen om att Häx-Johanna såg till att han dog pga hennes egen girighets skull, men blev "befriad" från skuld för det.
Han var inget värt för henne som människa trots att de hade tvillingarna ihop. Ser till att döda de små barnens pappa, för att kunna inkassera försäkringspengar. Utan samvete, utan en tanke på barnen. Men, karma is a bitch (hoppas jag verkligen när det gäller JM) och man vet inte vad som kan hända i framtiden som skulle kunna avslöja henne. De flesta förstår nog vilka medhjälpare hon haft.
Tänker att de nu "bedövar" sitt samvete genom att ha kommit till insikt om hur JM är, hur hon utnyttjat och manipulerat alla och kanske framförallt dem.
Men, kan ändå hända saker, som att JB och JJ blir osams, flyttar isär. Hat och hämnd.
Eller, att någon av de inblandade sitter aspackad på krogen och berättar om händelsen till någon i förtroende, någon som inte alls vill hålla tyst, som berättar vidare eller försöker sälja storyn till pressen. Eller, att personen i fråga är en hyvens och laglydig person som blir förskräckt av det han hör, känner sin plikt och går till polisen. (minst troliga alternativ, umgås nog inga såna med klanen). Finns ju en hel del droger och alkohol i de tänkta medhjälparnas liv, så en liiiiten chans finns nog alltid att någon i mycket påverkat tillstånd råkar lätta sitt hjärta.
Men, såklart så vore det bästa om det var samvetet och känslan av att vilja göra rätt, för Aki och hans anhörigas skull.
Är det någon av dem som aldrig skulle prata så är det nog JJ.
Jag var ju i hovrätten 16/1 när JB, DB och JJ skulle vittna på begäran av JM som ville de skulle bekräfta hennes fejkade "problem med mörkerseende vid bilkörning". Av de tre så var det ju bara JB som vittnade, och inte till JM:s fördel. De övriga två svarade ju "nej" när domaren upplyste dem om att det är frivilligt att vittna som närstående, men om de ville göra det ändå?
JJ hade en rätt så uppkäftig utstrålning. Hans sätt att gå, hans kläder - såg verkligen ut som typ en Rinkeby gangster, eller snarare "Wannabe-Rinkeby-Gangster". Man får ju tänka på att de liksom bor på landet, eller i vart fall i en liten håla

Men, som sagt, den snubben verkade rätt obehaglig. Jag satt på första bänk så jag hade bra koll, nära vittnen och Bitch-Morsan-Johanna.
Hovrättens förhandlingar låg i Schering Rosenhanes palats och som lite nostalgi nu när hon äntligen åker in så la jag upp en par foton jag tog när jag var där.
Inget på JM, ville ju inte besudla mobilen
Två sammansatta bilder la jag upp, den ena är foto på infolappen i HR om dagens förhandling och så hennes "limo" dit, en skitig fångtransportbil från Kriminalvåden.
Andra bilden är tagen på väg till "palatset" och sen den tjusiga porten in. Inte så intressant kanske, men lite nostalgi skadar inte, nu när det äntligen är över. (förutom allt hon kommer försöka ställa till med i div "HELP ME"-brev)
1.
https://minfil.org/xd8aj8e7b1/Infolapp_I_HR_om_m_let_o_JMs_limo_till_HR__dvs_Kri m.v_rdens_f_ngtransport..jpg
2.
https://minfil.org/228djae9b6/Hovr_tten_i_Schering_Rosenhanes_palats_M_ller_insi de.jpg