2018-04-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag var lite ironisk.

Helt okej! Tänkte bara om du eventuellt hade funderingar om att resultatet skulle ha blivit
helt diametralt med någon av våra toppadvokater vid rodret. Alltid intressant med andras
åsikter och tankar!
Citera
2018-04-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det mest underhållande (eller tragiska, vilket man vill) är SMS-konversationen mellan JM och L, den kvinna som JM drev familjehemsföretaget med, efter att JM avslöjats ligga med två afghanska ungdomar som företaget ansvarat för

Kort sagt, Eskilstunakuriren har publicerat den sexfilm som spelades in när JM låg med en av de unga afghanerna på ett hotellrum i Göteborg.

L: Du har kraschat HELA firman i och med din sexuella handling, det är där du begår ditt misstag.

Jag kan inte ha något samarbete med någon som är så gränslös. Jag litar inte längre på dig.

Plus att du utsatt MIG för den här skiten.

Folk skrattar åt oss
.

Och Johanna svarar bara helt oförstående

"Det är väl när det är kris man håller ihop"

Johanna tycker alltså att de borde hålla ihop istället för att L ska vara arg på henne. En typisk egenskap för JM är att hon saknar alla gränser och spärrar och har svårt att förstå att hon har gjort fel. L fortsätter fortsätter med att försöka få Johanna att inse att det hon gjort inte är okej.

L: Du skulle satt din gräns och aldrig gjort detta.

Men det gjorde du inte.!

Man kan inte ens umgås med klienter privat i min värld, men där är vi tydligen olika.

JM: Jag gjorde det för att vara snäll, för att ge våra killar en familj.

L: Låg du med dem för att vara snäll? Och även låta dem filma för att vara snäll??

JM: Jag låg med Sami och hade ingen aning om att han filmade.

Sami ville bo med mig o visade mohamed filmen så att han skulle dra

Johanna Möllers förklaring är alltså att hon ville vara snäll och ge dem en familj

Herregud vilken korkad gränslös och dum person! Hon är t.o.m ÄNNU värre än vad som tidigare framkommit - och det vill inte säga lite.
Citera
2018-04-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kommer Johanna eller något av hennes kriminella barn och svärson se till att denna tråd inte helt dör ut?
Det visar sig.

Hur som, jag förmodar att ena dottern och svärsonen har ett finger eller kanske hel hand med i Akis död. Typ barnvakt och skjuts ut med medvetslös Aki. Kanske Johanna arrangerade "olyckan" på egen hand, doppade hans huvud o kiselfritt vatten och puttade i sin make i vattnet från bryggan när hjälpen åkt? Hon gav ju Aki en spruta i Egypten, men misslyckades då.
Jag ser hennes som kapabel att mörda för egen hand.

Likt Psykopat-Madsen har hon nog haft ett euforiskt lyckorus en stund innan det praktiska arrangemanget görs med att fixa fram rester på bordet vid bryggan och plocka fram rollen som orolig hustru vid samtal till 112.

Sanningen kanske aldrig kommer fram, men knappt någon tror väl hon är oskyldig till sin makes död...

Hade man utrett de sprutor JM gav Aki så hade hon kanske kunnat dömas för mordförsök eller grovt vållande till kroppsskada.
Citera
2018-04-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bymyself
Den sista spiken i kistan för J vore om hennes barn äntligen berättade vad som hände med Aki, de borde verkligen göra det om de vill leva ett anständigt liv, även om de ev blir straffade så är de unga och har så mycket av livet framför sig - jag hoppas att de tar det ansvaret! Men risken är väl att J:s gener förpestat dem och de kommer leva som lögnare resten av livet, sorgligt på alla sätt och vis!

I alla fall JB har tydligen ärvt dessa gener. Enligt BUPen hade hon samma manipulativa ådra. Sonen DB verkar däremot vara en rätt känslig person. Efter att ha läst FUPen kan jag konstatera detta.
Citera
2018-04-24, 22:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Du skriver underhållande och sprider glädje, alltid kul att läsa dina inlägg.
Ja det var tråkigt, att ingen blev dömd i Aki delen och det inte blev några skadestånd till Akis anhöriga.
Men, tack så mycket, vad glad jag blir!

Ja, det känns så sorgligt med Aki-fallet. Att anhöriga ska leva med vetskapen om att Häx-Johanna såg till att han dog pga hennes egen girighets skull, men blev "befriad" från skuld för det.
Han var inget värt för henne som människa trots att de hade tvillingarna ihop. Ser till att döda de små barnens pappa, för att kunna inkassera försäkringspengar. Utan samvete, utan en tanke på barnen. Men, karma is a bitch (hoppas jag verkligen när det gäller JM) och man vet inte vad som kan hända i framtiden som skulle kunna avslöja henne. De flesta förstår nog vilka medhjälpare hon haft.
Tänker att de nu "bedövar" sitt samvete genom att ha kommit till insikt om hur JM är, hur hon utnyttjat och manipulerat alla och kanske framförallt dem.

Men, kan ändå hända saker, som att JB och JJ blir osams, flyttar isär. Hat och hämnd.
Eller, att någon av de inblandade sitter aspackad på krogen och berättar om händelsen till någon i förtroende, någon som inte alls vill hålla tyst, som berättar vidare eller försöker sälja storyn till pressen. Eller, att personen i fråga är en hyvens och laglydig person som blir förskräckt av det han hör, känner sin plikt och går till polisen. (minst troliga alternativ, umgås nog inga såna med klanen). Finns ju en hel del droger och alkohol i de tänkta medhjälparnas liv, så en liiiiten chans finns nog alltid att någon i mycket påverkat tillstånd råkar lätta sitt hjärta.
Men, såklart så vore det bästa om det var samvetet och känslan av att vilja göra rätt, för Aki och hans anhörigas skull.

Är det någon av dem som aldrig skulle prata så är det nog JJ.
Jag var ju i hovrätten 16/1 när JB, DB och JJ skulle vittna på begäran av JM som ville de skulle bekräfta hennes fejkade "problem med mörkerseende vid bilkörning". Av de tre så var det ju bara JB som vittnade, och inte till JM:s fördel. De övriga två svarade ju "nej" när domaren upplyste dem om att det är frivilligt att vittna som närstående, men om de ville göra det ändå?

JJ hade en rätt så uppkäftig utstrålning. Hans sätt att gå, hans kläder - såg verkligen ut som typ en Rinkeby gangster, eller snarare "Wannabe-Rinkeby-Gangster". Man får ju tänka på att de liksom bor på landet, eller i vart fall i en liten håla Men, som sagt, den snubben verkade rätt obehaglig. Jag satt på första bänk så jag hade bra koll, nära vittnen och Bitch-Morsan-Johanna.

Hovrättens förhandlingar låg i Schering Rosenhanes palats och som lite nostalgi nu när hon äntligen åker in så la jag upp en par foton jag tog när jag var där.
Inget på JM, ville ju inte besudla mobilen
Två sammansatta bilder la jag upp, den ena är foto på infolappen i HR om dagens förhandling och så hennes "limo" dit, en skitig fångtransportbil från Kriminalvåden.
Andra bilden är tagen på väg till "palatset" och sen den tjusiga porten in. Inte så intressant kanske, men lite nostalgi skadar inte, nu när det äntligen är över. (förutom allt hon kommer försöka ställa till med i div "HELP ME"-brev)

1. https://minfil.org/xd8aj8e7b1/Infolapp_I_HR_om_m_let_o_JMs_limo_till_HR__dvs_Kri m.v_rdens_f_ngtransport..jpg

2. https://minfil.org/228djae9b6/Hovr_tten_i_Schering_Rosenhanes_palats_M_ller_insi de.jpg
Citera
2018-04-25, 00:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade man utrett de sprutor JM gav Aki så hade hon kanske kunnat dömas för mordförsök eller grovt vållande till kroppsskada.
vad jag kan minnas försökte man utreda det, senare då när hon blev misstänkt för mord. Tror att de kollade med den läkare han fått uppsöka på den resan, när han ska ha fått sprutan och blev så sjuk. Men, det hittades inget. Vad jag minns så hade hon också tecknat en livförsäkring på honom kort tid innan resan, som var en "bröllopsresa". Aki berättade ju för anhöriga vad hon gjort, att hela armen svullnat upp, att han blev jättedålig i flera dagar och de kunde ju se tydligt märke efter nålstick i armvecket.

Han berättade att han var rädd för henne, rädd för sitt liv. Senare så hade han ju träffat en ny kvinna och sagt till sin familj att han "aldrig mer skulle sätta sin fot hos Johanna". När anhöriga sedan fick veta att han åkt med henne till Granliden tyckte det att det lät helt obegripligt, vad skulle han dit med henne att göra, hur fick hon honom dit? De kontaktade flera gånger polisen, sa att JM måste ligga bakom det, att hon hotat honom till livet, att han var väldigt rädd och hade lämnat henne. De berättade också om det som hänt i Egypten och att Aki trott att JM försökt förgifta honom.

Men polisen gjorde tyvärr ingenting, var ju, enligt dem, en olycka, en drunkning. Tänk om de reagerat vettigt istället och påbörjat en mordutredning, då hade nog JM:s pappa inte behövt att dö, och mamman inte fått alla sina skador.

Hittade en artikel från 2016 om det här. Lägger upp vissa delar av den här och länk i slutet:
Citat:
Den 42-årige mannen var rädd för sin hustru, den nu mordmisstänkta 41-åriga kvinnan. När han hittades drunknad på en meters djup misstänkte hans anhöriga genast att han mördats – av sin hustru. Enligt hans anhöriga hade hon tidigare dödshotat honom.
Den 42-årige mannen hittades död i Hjälmaren på lördagsmorgonen den 8 augusti i fjol. Han hittades på en meters djup vid samma sommarstuga där ett år senare det uppmärksammade mordfallet inträffade. Kvinnan har inte delgivits misstanke om mord men för den 42-årige mannens anhöriga råder det ingen tvekan om att dödsfallet inte var en olycka

- Vi misstänkte direkt att han hade mördats och att hon (den 41-åriga kvinnan) låg bakom det.
- Vi ringde polisen och berättade det. Det är klart att vi är besvikna på att inget mer gjordes då
, men åtminstone verkar de titta ordentligt på det nu, säger en anhörig till maken.

"Fick spruta med gift"
Enligt de anhöriga hade den 41-åriga kvinnan hotat döda sin make tidigare och han var rädd för henne, berättade han för dem vid flera tillfällen.

När den 42-årige mannen åkte på en semesterresa till Egypten våren 2015 med den 41-åriga kvinnan insjuknade han plötsligt. Han blev så dålig att han fick uppsöka sjukhus på semesterorten.
Han sa till mig att han trodde att hon injicerat honom med något gift. Han var alltid väldigt spruträdd så han visste inte hur hon hade gjort, men han upptäckte ett nålstick på armen.
- Jag träffade honom när han kom hem och armen var svullen och nålsticket syntes tydligt, säger den anhörige. Den 42-årige mannen sökte även läkarvård på en vårdcentral i Sverige men man hittade aldrig orsaken till att han mådde så dåligt. Själv var han, och hans anhöriga, dock övertygade om att han utsatts för ett mordförsök.

- Hon ville att han skulle bryta kontakten med alla, hon var väldigt manipulerande och fick honom dit hon ville,
säger en anhörig. När mannen började berätta för sina anhöriga om hoten hon riktat mot honom började även de oroa sig.
– Han mådde inte bra i förhållandet. Han hade fyllt i en skilsmässoansökan men kom sig aldrig för att skicka den. Hon hade något som gjorde att han återvände
.
Mannen berättade för sin familj att hustrun även hotat sina föräldrar till livet.
- Hon sa att hon skulle bränna ner föräldrarnas sommarstuga med dem kvar i.
- Jag har mött dem, de är fina människor, och hon (41-åriga kvinnan) var alltid på god fot med dem när de gav henne pengar. Men varje gång de stängde plånboken var de inte vatten värda för henne
.
- "Han skulle aldrig sätta sin fot där igen."

Till slut kom dagen då makarna separerade. 42-åringen träffade en ny kvinna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23514209.ab
Citera
2018-04-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Men, tack så mycket, vad glad jag blir!

Ja, det känns så sorgligt med Aki-fallet. Att anhöriga ska leva med vetskapen om att Häx-Johanna såg till att han dog pga hennes egen girighets skull, men blev "befriad" från skuld för det.
Han var inget värt för henne som människa trots att de hade tvillingarna ihop. Ser till att döda de små barnens pappa, för att kunna inkassera försäkringspengar. Utan samvete, utan en tanke på barnen. Men, karma is a bitch (hoppas jag verkligen när det gäller JM) och man vet inte vad som kan hända i framtiden som skulle kunna avslöja henne. De flesta förstår nog vilka medhjälpare hon haft.
Tänker att de nu "bedövar" sitt samvete genom att ha kommit till insikt om hur JM är, hur hon utnyttjat och manipulerat alla och kanske framförallt dem.

Men, kan ändå hända saker, som att JB och JJ blir osams, flyttar isär. Hat och hämnd.
Eller, att någon av de inblandade sitter aspackad på krogen och berättar om händelsen till någon i förtroende, någon som inte alls vill hålla tyst, som berättar vidare eller försöker sälja storyn till pressen. Eller, att personen i fråga är en hyvens och laglydig person som blir förskräckt av det han hör, känner sin plikt och går till polisen. (minst troliga alternativ, umgås nog inga såna med klanen). Finns ju en hel del droger och alkohol i de tänkta medhjälparnas liv, så en liiiiten chans finns nog alltid att någon i mycket påverkat tillstånd råkar lätta sitt hjärta.
Men, såklart så vore det bästa om det var samvetet och känslan av att vilja göra rätt, för Aki och hans anhörigas skull.

Är det någon av dem som aldrig skulle prata så är det nog JJ.
Jag var ju i hovrätten 16/1 när JB, DB och JJ skulle vittna på begäran av JM som ville de skulle bekräfta hennes fejkade "problem med mörkerseende vid bilkörning". Av de tre så var det ju bara JB som vittnade, och inte till JM:s fördel. De övriga två svarade ju "nej" när domaren upplyste dem om att det är frivilligt att vittna som närstående, men om de ville göra det ändå?

JJ hade en rätt så uppkäftig utstrålning. Hans sätt att gå, hans kläder - såg verkligen ut som typ en Rinkeby gangster, eller snarare "Wannabe-Rinkeby-Gangster". Man får ju tänka på att de liksom bor på landet, eller i vart fall i en liten håla Men, som sagt, den snubben verkade rätt obehaglig. Jag satt på första bänk så jag hade bra koll, nära vittnen och Bitch-Morsan-Johanna.

Hovrättens förhandlingar låg i Schering Rosenhanes palats och som lite nostalgi nu när hon äntligen åker in så la jag upp en par foton jag tog när jag var där.
Inget på JM, ville ju inte besudla mobilen
Två sammansatta bilder la jag upp, den ena är foto på infolappen i HR om dagens förhandling och så hennes "limo" dit, en skitig fångtransportbil från Kriminalvåden.
Andra bilden är tagen på väg till "palatset" och sen den tjusiga porten in. Inte så intressant kanske, men lite nostalgi skadar inte, nu när det äntligen är över. (förutom allt hon kommer försöka ställa till med i div "HELP ME"-brev)

1. https://minfil.org/xd8aj8e7b1/Infolapp_I_HR_om_m_let_o_JMs_limo_till_HR__dvs_Kri m.v_rdens_f_ngtransport..jpg

2. https://minfil.org/228djae9b6/Hovr_tten_i_Schering_Rosenhanes_palats_M_ller_insi de.jpg

Tack för det fina du har skrivit. Det borde ha varit ett avslut nu, men tyvärr tror jag inte alls att det är det. Som jag har skrivit för ett par månader sen - jag tror att det finns så mycket skit och obehagliga sanningar kvar i Byhåla - och att det kommer röra på sig igen. Om inte annat för att JM inte vill falla ensam.
Citera
2018-04-25, 00:25
Medlem
Citat:
vad jag kan minnas försökte man utreda det, senare då när hon blev misstänkt för mord. Tror att de kollade med den läkare han fått uppsöka på den resan, när han ska ha fått sprutan och blev så sjuk. Men, det hittades inget. Vad jag minns så hade hon också tecknat en livförsäkring på honom kort tid innan resan, som var en "bröllopsresa". Aki berättade ju för anhöriga vad hon gjort, att hela armen svullnat upp, att han blev jättedålig i flera dagar och de kunde ju se tydligt märke efter nålstick i armvecket.

Han berättade att han var rädd för henne, rädd för sitt liv. Senare så hade han ju träffat en ny kvinna och sagt till sin familj att han "aldrig mer skulle sätta sin fot hos Johanna". När anhöriga sedan fick veta att han åkt med henne till Granliden tyckte det att det lät helt obegripligt, vad skulle han dit med henne att göra, hur fick hon honom dit? De kontaktade flera gånger polisen, sa att JM måste ligga bakom det, att hon hotat honom till livet, att han var väldigt rädd och hade lämnat henne. De berättade också om det som hänt i Egypten och att Aki trott att JM försökt förgifta honom.

Men polisen gjorde tyvärr ingenting, var ju, enligt dem, en olycka, en drunkning. Tänk om de reagerat vettigt istället och påbörjat en mordutredning, då hade nog JM:s pappa inte behövt att dö, och mamman inte fått alla sina skador.

Hittade en artikel från 2016 om det här. Lägger upp vissa delar av den här och länk i slutet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23514209.ab

Har tänkt mycket på det där med sprutan och kan tänka mig att JM drogade och/eller fyllde Aki först. Sen gav hon honom en spruta med insulin (som inte går att spåra senare). Men den korkade Johanna sprutade detta i en ven och då fungerar det inte på tänkt sätt. Insulin ska tas subcutant = under huden.(Läkare som vill begå självmord tar ofta just insulin, då det är en smärtfri död...)

Hade den egyptiska läkaren på plats vid semestermålet gjort ordentliga kontroller så hade han kanske kunnat upptäcka något. Men han var väl van med stökiga turister....?
-------
Aki kanse inte alls ville åka ut till Granliden. Han skulle ju träffa Nadja! Inte åka ut till stugan. Men i Eskilstuna, då han skulle träffa barnen kan han ha blivit drogad, kanske även dränkt där och sen förd ut dit av Johannas medhjälpare. I och med att han hamnade där med dem så var han körd.

I vilket fall som helst så kommer sanningen alltid ut, förr eller senare. Även om det tar tid.
Citera
2018-04-25, 01:26
Medlem
magiciadehexs avatar
I Eskilstunakuriren i måndags.
Kort intervju med Amanda Hikes efter att HD besluat att inte ge prövningstillstånd.
Tänk att så lång tid vara "ägd" av Mördar-Johanna. Alla telefonsamtal hon ska ha ringt, i tid och otid, och inte brytt sig om Amanda varit ledig och ute på något med sina barn.
För självklart är Johanna viktigare än allt annat, det borde var och en förstå.

Tänk alla tjocka luntor med handskrivna/felstavade direktiv till AH, sina egna "utredningar" och teorier och alla infantila fantasiscenarion hon försökt tvinga AH att ta upp. Sen så har AH ändå stått där så alldaglig, helt neutral, nästan nollställd när hon svarat på journalisters frågor.
Pratat juridiska och upprepat gång på gång: "min klient anser sig helt oskyldig" och blablabla, utan att någonsin avslöja sig med att visa en känsla eller en liten antydan till det hon kanske känt, typ:
HJÄLP MIG BORT FRÅN DETTA LÖGNAKTIGA, KORKADE MONSTER, ORKAR INTE LÄNGRE!"

Nej, AH har skött sig så exemplariskt, nollställd/lugn, trots att hon tvingats ägna det mesta av sin tid åt JM och allt kring henne. Hur har hon orkat? Ok, tjänat en massa pengar, såklart.
Men är nästan så man undrar om hon inte också har behövt en liten, liten dos med någon lugnande medicin ibland, för att stå ut med JM.

Vad har hon då fått för tack för all tid och energi hon lagt ner på detta fall?
Jo, hon idiotförklarades av JM strax efter att hovrättsförhandlingarna var klara.
Rikspuckot JM gick ut i pressen och sa att hon kunde ha skött sitt försvar mycket bättre själv och ville ha en ny advokat. Otack är världens lön.

När Amanda Hikes i intervjun nedan säger: – Mitt uppdrag är nu avslutat. Jag blir entledigad i och med det här beslutet. Det är den gängse gången, förklarar Amanda Hikes.

Där och då upplever hon nog (utan att visa minsta känsloyttring) en euforisk känsla av frihet och befrielse, att få sitt normala liv tillbaka, att slippa Johanna Möller. Den känslan är hon värd.

Hoppas också att hon bestämde sig för att verkligen gå ut och fira sitt nya, fria liv.
Att hon släppte loss litegrann i goda vänners lag, intog en del alkohol och röjde runt och hade det riktigt trevligt! Typ så här:
Citat:
I och med att HD inte prövar fallet entledigas också Amanda Hikes som Johanna Möllers advokat.

– Mitt uppdrag är nu avslutat. Jag blir entledigad i och med det här beslutet. Det är den gängse gången, förklarar Amanda Hikes.

Om Johanna Möller har för avsikt att fortsätta sin skriftväxling i hopp om att någon annan rättslig instans i Europa skulle kunna tänka sig att ta upp fallet - vet inte Amanda Hikes.

– Jag har ingen annan information att lämna, säger hon.

För Amanda Hikes som funnits vid Johanna Möllers sida under en väldigt lång tid väntar nu en annan vardag, med andra uppdrag och nya klienter.

– Ja det här målet har ju tagit all tid i anspråk. Det blir lätt ett vakuum efter ett sådant här mål.

Men nu väntar nya uppdrag, säger hon.
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/hd-provar-inte-sommarstugemorden/
Citera
2018-04-25, 01:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tack för det fina du har skrivit. Det borde ha varit ett avslut nu, men tyvärr tror jag inte alls att det är det. Som jag har skrivit för ett par månader sen - jag tror att det finns så mycket skit och obehagliga sanningar kvar i Byhåla - och att det kommer röra på sig igen. Om inte annat för att JM inte vill falla ensam.
Tack själv
Jag tror också att det finns en hel del obehagliga sanningar kvar.
Men, jag har en stark känsla inom mig, att det så småningom kommer att hända saker som gör att sanningen segrar till slut. Att sanningen och rättvisan kommer ikapp denna hemska människa, mycket mer än hittills. På ett eller annat sätt. Möjligen på något helt oväntat sätt.
Vi får se. Men jag hoppas och jag tror på det.
Citera
2018-04-25, 02:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Har tänkt mycket på det där med sprutan och kan tänka mig att JM drogade och/eller fyllde Aki först. Sen gav hon honom en spruta med insulin (som inte går att spåra senare). Men den korkade Johanna sprutade detta i en ven och då fungerar det inte på tänkt sätt. Insulin ska tas subcutant = under huden.(Läkare som vill begå självmord tar ofta just insulin, då det är en smärtfri död...)

Hade den egyptiska läkaren på plats vid semestermålet gjort ordentliga kontroller så hade han kanske kunnat upptäcka något. Men han var väl van med stökiga turister....?
-------
Aki kanse inte alls ville åka ut till Granliden. Han skulle ju träffa Nadja! Inte åka ut till stugan. Men i Eskilstuna, då han skulle träffa barnen kan han ha blivit drogad, kanske även dränkt där och sen förd ut dit av Johannas medhjälpare. I och med att han hamnade där med dem så var han körd.

I vilket fall som helst så kommer sanningen alltid ut, förr eller senare. Även om det tar tid.
Johanna hotade säkert Aki på något vis så att han kände sig tvungen att följa med en "sista gång", som hon säkert uttryckt det. Hon kan ha hotat honom med att hon, med alla sina kontakter inom socialtjänsten och polisen, lätt kan se till att hon får ensam vårdnad av tvillingarna och att hon då aldrig kommer att låta honom träffa dem.

Hon säger att hon vet PRECIS vad hon ska säga, om honom. Även om detta låter som något som hon aldrig skulle kunna fixa så vet ju inte Aki det, han vet ju hur manipulativ hon kan vara, han vet ju också att det stämmer att hon har kontakter inom socialtjänsten och inom polisen, hon var ju tidigare tillsammans med en polis t.ex. Han är livrädd sedan tidigare för vad hon kan ta sig till, han har uttryckt oro för sitt liv. Inte skulle han våga riskera att förlora tvillingarna till henne?

Han blir så orolig och stressad av det hon sagt, kan inte tänka klart. Bestämmer sig då för att göra henne till viljes - en sista gång - och följer med henne till Granliden, trots att han absolut inte vill och trots att han hade bestämt med Nadja att träffas. Johanna ger honom ju inget val, hon vet hans svaga punkt, hans kärlek till tvillingarna. Det är ju bråttom nu för JM att få detta överstökat, hon har förstått att han träffat en ny kvinna - så det är nu det måste ske, innan det är för sent och innan han kanske fått för sig att lämna in skilsmässopapperen.

PS: Kan ej det medicinska men har själv tänkt på insulin då jag hört det ej går att spåra.
Intressant det du säger om att insulin ska tas subcutant och inte i en ven.
Nu minns jag inte var eller när jag läste detta, men det var något om att någon sett en spruta (i ett badrumsskåp?) hos JM som var blod på och den personen tänkte: vad har hon sprutor till, hon är ju inte sjukvårdsutbildad? Vet inte, kanske det var Aki som sett detta? Skulle i så fall kunna stämma med att hon stuckit in en insulinspruta i en ven pga okunskap. Finns säkert någon info om detta i tråden.
Citera
2018-04-25, 12:27
Medlem
Citat:
Tack själv
Jag tror också att det finns en hel del obehagliga sanningar kvar.
Men, jag har en stark känsla inom mig, att det så småningom kommer att hända saker som gör att sanningen segrar till slut. Att sanningen och rättvisan kommer ikapp denna hemska människa, mycket mer än hittills. På ett eller annat sätt. Möjligen på något helt oväntat sätt.
Vi får se. Men jag hoppas och jag tror på det.

Sällar mig till övriga skribenter, värdesätter och gillar dina inlägg väldigt mycket! Det känns ju oerhört positivt, att du och flera har en känsla att sanningen till slut skall komma fram när det gäller mordet på Aki. Tycker så fruktansvärt synd om hans anhöriga som inte har fått någon som helst upprättelse.

JJ, av vad jag sett på foton, ger sken av att vara en mycket obehaglig (små)gangster. Av syskonen så verkar sonen, DB vara en känslig kille, minns de högar av pappernäsdukar som han snörvlande kramade under förhöret. Chansen att han skall öppna sig är väl kanske inte så stor.
Han känner nog en stor lättnad över att deras bullbakande mamma är inom lås och bom.

JB är manipulerande, ärvt sin mors egenskaper. Tveksam om hon någonsin skulle yppa något om vad som hände i Granliden. Men, som du skriver, förhållandet med JJ kan ta slut, vem vet vad som händer då? Men JB torde bedöva sin ev ångest med Tramadol och diverse andra droger.

Så det känns oerhört positivt och lovande att du tror att sanningen skall till slut komma ifatt den fullständigt vidriga Mördar-Johanna. Rättvisan måste segra! Men samtidigt tror jag att hon fick ny glöd av att bli frikänd från Aki-delen, förmodligen går tankarna i hennes ytterst sjuka hjärna, att hon på något sätt även ska bli frikänd från mordet på Göran. Som ni alla säger, hon kommer att tillbringa sin tid med att författa skrivelser till allehanda olika instanser, EU-domstolen mm, mm. Nu gav ju brevet till Kaj Linna ingenting, men på fängelset får hon säkert kontakter som kan tipsa henne om andra tänkbara offer att bombardera med felstavade, hjärtbeprydda brev med löfte om stooora pengar.

Mördar-Johanna kommer aldrig någonsin att ge upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in