2018-02-06, 15:59
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Uppsatsen är inte speciellt avancerat skriven men på tok för avancerat för JM. Är ett språk som hon inte alls behärskar. "Medförfattaren" EH, dvs den enda författaren, lär tidigt ha märkt av JM:s anteckningar m.m att hon nog måste se till att skriva uppsatsen ensam för hon ville väl inte själv bli "sänkt" genom att JM, med sitt barnspråk, sabbar hennes möjligheter.

Det i kombination med JM:s manipulationer och övertalningsförmåga, gjorde nog att valet inte blev så svårt. Säkert är det EH som inte vill att uppsatsen ska finnas tillgänglig på DiVA, dels för att hon vet att det inte gått rätt till men kanske framförallt för att det känns obehagligt att stå som "medförfattare" ihop med den ökända Mördar-Möller. Sådant man nog helst vill glömma.

När jag läste uppsatsen tänkte jag på vissa saker som JM snappat upp och sen använt i fel syfte, d.v.s för egen vinnings skull, som de återkommande orden "barnperspektiv" och "barnkonventionen".
Mår då illa när jag tänker på hur hon använde detta i rätten när hon ville förhindra att sin lille sons vittnesmål skulle gälla, när han berättat sanningen om turerna kring mordkvällen.
När hans mamma åkte iväg för att mörda hans mormor och morfar.
Usch och fy fan för denna vidriga kvinna!

Här är uppsatsen som jag döpt om till "JM NOT" i hopp om att förhindra att någon länkas dit som t.ex söker på BBiC eller EH.
Varsågoda! https://minfil.org/f7u068d7b3/JM_NOT.pdf

Inte en chans att JM har skrivit en rad i den uppsatsen. EH har nog blivit rejält nyttjad av JM.

Du, Magiciadehex, skulle vara en ypperlig lärare till JM vad det gäller att formulera sig i skrift. Du kanske skulle erbjuda henne en brevkurs mot ett fett arvode?
Citera
2018-02-06, 16:02
Medlem
Citat:
Uppsatsen är inte speciellt avancerat skriven men på tok för avancerat för JM. Är ett språk som hon inte alls behärskar. "Medförfattaren" EH, dvs den enda författaren, lär tidigt ha märkt av JM:s anteckningar m.m att hon nog måste se till att skriva uppsatsen ensam för hon ville väl inte själv bli "sänkt" genom att JM, med sitt barnspråk, sabbar hennes möjligheter.

Det i kombination med JM:s manipulationer och övertalningsförmåga, gjorde nog att valet inte blev så svårt. Säkert är det EH som inte vill att uppsatsen ska finnas tillgänglig på DiVA, dels för att hon vet att det inte gått rätt till men kanske framförallt för att det känns obehagligt att stå som "medförfattare" ihop med den ökända Mördar-Möller. Sådant man nog helst vill glömma.

När jag läste uppsatsen tänkte jag på vissa saker som JM snappat upp och sen använt i fel syfte, d.v.s för egen vinnings skull, som de återkommande orden "barnperspektiv" och "barnkonventionen".
Mår då illa när jag tänker på hur hon använde detta i rätten när hon ville förhindra att sin lille sons vittnesmål skulle gälla, när han berättat sanningen om turerna kring mordkvällen.

Här är uppsatsen som jag döpt om till "JM NOT" i hopp om att förhindra att någon länkas dit som t.ex söker på BBiC eller EH.

TACK, TACK, TACK!
Vet inte hur jag (läs: vi) skall kunna tacka dig nog för detta eminenta gräv?! Flashback -när detta forum är som bäst!

(det fetade)
Du har helt rätt! Johanna Möller har nog inte på minsta vis bidragit till detta arbete. Har visserligen inte lusläst ännu, men redan en kort skumning av texten gör att vi säkert kan slå fast att i detta arbete har Johanna Möller INTE deltagit.
Tycker därför väldigt synd om EH. Jag vet att jag kan vara hård mot dem som i systerlig lojalitet i t ex akademier hjälper dem som inte förtjänar hjälp och i det här fallet med Johanna Blomsterlund/Möller gick det ju väldigt illa, men jag lider med EH. För jag utgår från att det var av missriktad vänlighet och inte för att hon fick ekonomisk kompensation av Johanna Blomsterlund, som hon valde att göra jobbet åt Johanna.
Men hur i hela friden gick det till när arbetet skulle försvaras? Satt Johanna och tindrade med ögonen mot examinatorn CK? Hände det nåt mer? Efter examinationen, på kvällen? Jag vet att jag nu är nära gränsen för smutsiga antydningar, men när vi nu vet hur manipulativ och snärjande denna Johanna är, så skulle det inte förvåna mig om hon gick sängvägen till examen. Tyvärr.

Om inte MSM reagerar på det som du genom ditt gräv har fått fram i och med det som examensarbetet indikerar, nämligen att JOHANNA MÖLLER ALDRIG BORDE BLIVIT GODKÄND SOM SOCIONOM -ja, då blir jag besviken.
Och "ganska arg"..
Senast redigerad av Carinah78 2018-02-06 kl. 16:11.
Citera
2018-02-06, 16:07
Medlem
Scen: När advokat Amanda Hikes om ett par veckor skall meddela sin klient Johanna Möller vad domen blev =>

-Tyvärr Johanna. Det gick inte så bra som vi hade hoppats på. Det blev livstid. För båda morden, dessutom. Jag beklagar verkligen.
-Men en sak är ännu värre för dig och för en stor del av den akademiska världen i Sverige och det är att grävare på Flashback har lyckats få fram det examensarbete inom Socialt arbete och där du står som en av författarna. Det betyder att hela Sverige nu vet om att du fuskat dig till din socionomexamen och jag vet inte hur jag skall kunna rädda dig från de konsekvenser detta kan föra med sig. Det kan innebära att du kommer att offentligt bli rullad i tjära och fjäder när du om 25-30 år kommer ut. Många av de på Flashback glömmer inte så lätt. Så är det, Johanna.
Senast redigerad av Carinah78 2018-02-06 kl. 16:49.
Citera
2018-02-06, 16:17
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
TACK, TACK, TACK!
Tycker därför väldigt synd om EH. Jag vet att jag kan vara hård mot dem som i systerlig lojalitet i t ex akademier hjälper dem som inte förtjänar hjälp och i det här fallet med Johanna Blomsterlund/Möller gick det ju väldigt illa, men jag lider med EH. För jag utgår från att det var av missriktad vänlighet och inte för att hon fick ekonomisk kompensation av Johanna Blomsterlund, som hon valde att göra jobbet åt Johanna.
Men hur i hela friden gick det till när arbetet skulle försvaras? Satt Johanna och tindrade med ögonen mot examinatorn CK? Hände det nåt mer? Efter examinationen, på kvällen? Jag vet att jag nu är nära gränsen för smutsiga antydningar, men när vi nu vet hur manipulativ och snärjande denna Johanna är, så skulle det inte förvåna mig om hon gick sängvägen till examen. Tyvärr.
:
JM var kanske inte ens där den dagen. Småbarnsmamman med sjuka barn? Bara EH som gjort ett rätt gott jobb med uppsatsen ändå. Jag tror inte heller att hon fått något mer än som mest ett tack från JM.
Men det är intressant att läsa och höra hur JM faktiskt använder sig av rapporten i sina bakvända resonemang i rätten, så helt off kan hon inte ha varit.
Senast redigerad av EndastJag01 2018-02-06 kl. 16:33. Anledning: x
Citera
2018-02-06, 18:51
Medlem
Citat:
...

Tusen tack! Bra jobbat.

Ja, nog tycker jag att man kan hitta en del grammatiska och stilistiska skillnader i jämförelse med senare litterära alster.

En spökskrivare anas eller en god kollega. För texten kan väl inte vara en plagiatsamling?

Nu när hon äntligen får tid kanske hon väljer att utveckla sitt skrivande. Onekligen finns här en utvecklingspotential. Barnböcker kanske? Titlar som ”Mohamed badar”, ”Ahmed och Ahmed flyttar till Göteborg” och ”Pappa simmar med lungorna”.
Citera
2018-02-06, 18:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Grymt bra jobbat, magicia!

Har nu kollat lite lätt igenom uppsatsarbetet och visst är det svårt att tro att JM kan ha
bidragit med nåt här med tanke på hur hennes formuleringsförmåga vanligen ser ut i
alla de oändliga texter hon bombarderat media och domstolar med under mer än
ett års tid. En 12-åring kan ju för fanken uttrycka sig bättre...

Kommer måhända löpsedlarna vilken dag som helst att skrika ut?
"Fuskade sig Arbogakvinnan till en socionomexamen?"

Ingenting förvånar ju längre kring den här människan så det kan nog inte uteslutas
att det verkligen förhållit sig så.

Sedan kan man förresten notera att Möllerskan skaffat sig ett utseende som mycket
väl smälter samman med det hon kommit att stå som exponent för: Mänskligt förfall,
Uselhet, Ondska.
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/moller-i-tarar-nar-hon-horde-sin-mamma-beratta-om-mordnatten/
Senast redigerad av Grandioso 2018-02-06 kl. 19:01.
Citera
2018-02-06, 21:09
Medlem
Citat:

En eloge för din ihärdighet, som gett resultat.

Men, kan detta verkligen vara ett examensarbete ? Torrvikten är inte stor. Det framstår som ett tillkämpat övningsstycke i rapportskrivande av några färska studenter. En fråga är om JM deltagit i skrivandet av texten. Jag tycker att det förekommer så många fel på såväl syntaktisk som semantisk och stilistisk nivå, att det inte kan uteslutas att hon medverkat och efter förmåga ansträngt sig i att efterleva en viss norm. Man kan tycka att handledaren borde ha varit bussig och påpekat de värsta grodorna. Har han inte läst rapporten eller är lärarna lika svaga i svenska ?
Citera
2018-02-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
En eloge för din ihärdighet, som gett resultat.

Men, kan detta verkligen vara ett examensarbete ? Torrvikten är inte stor. Det framstår som ett tillkämpat övningsstycke i rapportskrivande av några färska studenter. En fråga är om JM deltagit i skrivandet av texten. Jag tycker att det förekommer så många fel på såväl syntaktisk som semantisk och stilistisk nivå, att det inte kan uteslutas att hon medverkat och efter förmåga ansträngt sig i att efterleva en viss norm. Man kan tycka att handledaren borde ha varit bussig och påpekat de värsta grodorna. Har han inte läst rapporten eller är lärarna lika svaga i svenska ?

Håller med dig i att detta är en ytterligt torftig uppsats för att vara inlämnad som en C-uppsats och försvarats som ett examensarbete. Nu får jag erkänna att examensarbeten i Socialt arbete har jag inte kikat på mer än ett par gånger, men som du skriver, så är torrvikten inte stor.

(det fetade)
Min tes är att Johanna inte har medverkat i detta arbete, inte mer än med sitt Blomsterlund-namn. Tycker det är ljusår mellan hur Johanna skriver idag -10 år senare- och hur texten/språket ser ut i uppsatsen. På de 10 år som förflutit så hade man kunnat vänta sig en utveckling av språket, men i det vi nu alla kunnat läsa i Johannas inlagor till domstolar och tidningar, så är det i så fall snarare en avveckling av språket vi kan notera, eller hur?
Det är inget fullödigt arbete, det har du alldeles rätt i och din fundering om handledaren (UK) kanske inte har brytt sig särskilt mycket, stärks enligt min uppfattning när jag redan på s 2 under Sammanfattning noterar att man skriver "Förenta Staternas barnkonvention". På engelska blev det bättre, men skadan är redan skedd. Slarv!

Nu återstår att från en socialtjänst begära ut en avidentifierad vårdnadsutredning signerad Johanna Blomsterlund/Möller, så att vi här gemensamt kan få göra en bedömning av den språkliga och innehållsliga kvaliteten på en äkta, signerad Blomsterlund/Möller-utredning.
Citera
2018-02-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Håller med dig i att detta är en ytterligt torftig uppsats för att vara inlämnad som en C-uppsats och försvarats som ett examensarbete. Nu får jag erkänna att examensarbeten i Socialt arbete har jag inte kikat på mer än ett par gånger, men som du skriver, så är torrvikten inte stor.

(det fetade)
Min tes är att Johanna inte har medverkat i detta arbete, inte mer än med sitt Blomsterlund-namn. Tycker det är ljusår mellan hur Johanna skriver idag -10 år senare- och hur texten/språket ser ut i uppsatsen. På de 10 år som förflutit så hade man kunnat vänta sig en utveckling av språket, men i det vi nu alla kunnat läsa i Johannas inlagor till domstolar och tidningar, så är det i så fall snarare en avveckling av språket vi kan notera, eller hur?
Det är inget fullödigt arbete, det har du alldeles rätt i och din fundering om handledaren (UK) kanske inte har brytt sig särskilt mycket, stärks enligt min uppfattning när jag redan på s 2 under Sammanfattning noterar att man skriver "Förenta Staternas barnkonvention". På engelska blev det bättre, men skadan är redan skedd. Slarv!

Nu återstår att från en socialtjänst begära ut en avidentifierad vårdnadsutredning signerad Johanna Blomsterlund/Möller, så att vi här gemensamt kan få göra en bedömning av den språkliga och innehållsliga kvaliteten på en äkta, signerad Blomsterlund/Möller-utredning.
Det är möjligt att detta aktstycke skulle ha varit ännu sämre med JM aktivt medverkande, men jag tror att det är svårt att avgöra den frågan med någon stringens.

Det du föreslår på slutet vore ju något att sätta tänderna i, men jag vet inte om jag skulle ha nerver till detta. Det här är ju verkligen inte min värld och för varje nytt steg som tas i detta forum och för varje nytt avslöjande som görs blir jag bara mer förundrad och förfärad.

Jag kan inte låta bli att befara ett samhällsproblem som möjliggjort JM:s härjningar. Ett mycket dyrbart sådant.
Citera
2018-02-06, 22:46
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Det är möjligt att detta aktstycke skulle ha varit ännu sämre med JM aktivt medverkande, men jag tror att det är svårt att avgöra den frågan med någon stringens.

Det du föreslår på slutet vore ju något att sätta tänderna i, men jag vet inte om jag skulle ha nerver till detta. Det här är ju verkligen inte min värld och för varje nytt steg som tas i detta forum och för varje nytt avslöjande som görs blir jag bara mer förundrad och förfärad.

Jag kan inte låta bli att befara ett samhällsproblem som möjliggjort JM:s härjningar. Ett mycket dyrbart sådant.
Samtidigt måste man ju säga att det inte är språket som är den avgörande faktorn när det gäller kvalitén på en utredning. Är kvalitén tillräckligt bra kan man ju stå ut med "änns"...
Nu tror jag ju inte att det är så, men...
Citera
2018-02-06, 23:04
Medlem
Citat:

(det fetade)
Även jag befarar att JM:s härjningar är yttringar av ett samhällsproblem. Låt oss för enkelhetens skull här i tråden kalla det för "en gränslös, generös enögdhet". Avstår från att i denna tråd försöka politisera diskussionen om hur det kom sig att Johanna Möller kunde undkomma all granskning -och att hon ens i första rummet utrustades med en socionomexamen. Den diskussionen lär kunna gå alltför mycket OffT och det vore synd om vi förlorar fokus. Men jag vet vad jag tycker.

Ang det där med att försöka få ut en utredning signerad Johanna Möller: jag har tänder och jag har nerver. Skall fundera ett par varv till på ett upplägg. Det gäller att få en kommun intresserad av att hjälpa till med att sätta strålkastare på allt som skulle kunna vara till förfång för verksamheten och därigenom drabba dem man är till för att skydda: barnen.
Om -säger OM!- vanlig media nu börjar kika på det vi tror (att Johanna Möller fejkat sig till en socionomexamen) och det blir artiklar med det innehållet, då borde det ligga i varje kommuns intresse att visa hjälpsamhet om det framkommer att just deras kommun t ex haft utredningskontakt med Johanna Möller. Ungefär så tänker jag.
Citera
2018-02-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Samtidigt måste man ju säga att det inte är språket som är den avgörande faktorn när det gäller kvalitén på en utredning. Är kvalitén tillräckligt bra kan man ju stå ut med "änns"...
Nu tror jag ju inte att det är så, men...

Det påminner mest om ett litet PM.
Skulle jag säga.

Inte något som direkt avspeglar 400x2 = 800 timmars arbetsinsats.

Bra jobbat av vår envetna "grävare"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in