2017-11-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Aftonblade gullar med afghanen

Rajabi sitter på häktet i Huddinge utan restriktioner, kan umgås med andra häktade och även jobba.
– Han mår lite bättre nu

Mohammad Rajabi ska även ha fått prata med sin mamma i telefon

Nu sitter han på häktet i Huddinge och får enligt sin försvarare möjlighet att umgås och prata med andra personer

– Mohammad Rajabi gör enklare monteringsjobb på häktet
"Han mår lite bättre nu". Det är ju fan inte klokt! En mordmaskin som sticker ihjäl en äldre man och svårt skadar en äldre kvinna med 44 knivhugg när de ligger och sover! Och en sådan daltas det med! Refuges welcome tydligen!
Citera
2017-11-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Insulin har testats vid andra obduktionen, det skickades ögonvätska till Tyskland för analys, och svaret blev negativt.

GHB är väl en drog som kan läggas i drink, samt är mycket svårt att spåra, men jag tror att det testades redan vid första obduktionen.

Jag tror också på drog, och mycket troligt i drink (då Aki hade alkohol i blodet)......Är det någon som vet om de Alkoläsk som hade inhandlats var sådana blåfärgade "Vodka Blue Ice" (eller vad dom heter) kanske? Jag är fortfarande inne på nätdrog Blå Piller.....typ.
I fupen berättar den elvaåriga sonen A att när han kom hem en dag låg Aki naken på soffan och helt utslagen. Han hade kissat i soffan vilket Johanna tvättade bort senare. Efter ett tag kvicknade han till lite och lyckades sätta sig vid köksbordet men pratade då helt i det blå om båtar. Elvaåringen trodde själv att det var ett test inför vad som skulle ske lite senare. Stackars barn att behöva bevittna något sådant.
Citera
2017-11-08, 00:09
Medlem
Apropå vatten och båt, har jag ända sedan räddningstjänsten var där undrat över en sak som jag inte har noterats nämnts alls nämligen

Varför var en åra lös i båten, alltså ej fastsatt i årtullen som den andra?

Visst, ska man från land skjuta ut båten en längre bit är det kanske en förutsättning att man använder en åra till hjälp? eller om man skall staka ut/in båten?

Vem/vilka vet hur man hakar lös en åra?

Vilka kan ro?

Säger inte att detta har någon betydelse alls, bara undrar, eftersom ingen nämnt det har det säkert fått in förklaring. "Så har vi det alltid, en åra skall vara lös ...."
Citera
2017-11-08, 00:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Ja, och det är väl inte fel att säga att så här blev vi lurade att göra det vi gjorde?

Givetvis. Det kan vara den svåra biten att bena ut utan stöd med tanke på JM:s långvariga manipulationer, men det är i det närmaste självskrivet att det rör sig om ett sådant svek. Om inte annat så genom baktalningen av AP.

Det är ett obeskrivligt och helt utomjordiskt sanslöst svek. Det finns liksom inte. Jag har barn. Bara tanken gör mig illamående.
Citera
2017-11-08, 00:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis! Blir hon inte fälld med bevis så kan det mycket väl sluta med att hon fälls för alla indicier som ligger henne till last.
Indiciekedjan är lång och stark - och har också bäring vad gäller det som ägt rum vid bryggan under morgonen då JM befunnit sig där. - Tydligen har man nu också lyckats förfina mastningen vilket då än mer kommer att understryka att JM blåljugit om sina förehavanden. En granne hade också vid en mycket kritisk tidpunkt hört det här typiska; ihåliga, lite ekande klonk-ljudet från en båt; nämligen den båt JM sett legat inkörd i vassen; någon annan båt fanns inte som dessförinnan skulle ha kunnat sättas i rörelse av någon vind; däremot av mänsklig handkraft.
Citera
2017-11-08, 00:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är klart hon åker på anstiftan; något annat vore minst sagt mycket anmärkningsvärt. Hade jag fått bestämma hade hon åkt på mord eftersom hon bör ha tagit en så pass aktiv del (från planering till genomförande) i mordet på AP (dränkningen/kvävningen som ej var någon drunkning, alt. den till synes oförklarliga drunkningen som pga alla omständigheter: en lång rad av övertygande och sammanhängande indicier, måste ha varit ett mord) att hennes göranden och låtanden rimligen inte kan bedömas som något annat än ett utvidgat gärningsmannaskap - även om det finns en mördare X och medhjälpare Y resp. Z, och trots att det inte finns en detaljerad gärningsbeskrivning, annat än att JM måste ha sett till att döda AP innan han hann ta ut skilsmässa och hennes If-pengar brann inne.

Hon har försökt övertala sina barn att misshandla AP grovt, att tillsammans med henne överfalla AP och slå ihjäl honom med ett baseballträ, försökt få döttrarnas resp. man att leta reda på någon som mot betalning kunde döda AP, osv. Hon har vidare försökt plantera ut lögnen att AP är drogmissbrukare, försökt få AP:s arbetsgivare att falskeligen intyga att denne känt till AP:s livförsäkring, osv.

Hon har gjort sig skyldig till grovt bedrägeri, urkundsförfalskning, givande av muta mm. Härutöver har hon med siktet inställt på utfallande arv lyckats muta/övertala en drogberoende 20-åring att knivskära sin far och mor till döds; lämnat honom i sticket utanför sitt kontor med hennes betalkort på fickan, för att själv kunna köra hem och slå i sin unge son tillika barnvakt en lögn, för att dagen därpå övertala sonen att ljuga och säga att hon varit hemma.

Hennes trovärdighet = 0; hennes skuld = 100%.
Amen!
Det var en redig och bra "plädering".
Citera
2017-11-08, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Apropå vatten och båt, har jag ända sedan räddningstjänsten var där undrat över en sak som jag inte har noterats nämnts alls nämligen

Visst, ska man från land skjuta ut båten en längre bit är det kanske en förutsättning att man använder en åra till hjälp? eller om man skall staka ut/in båten?

Vilka kan ro?

Säger inte att detta har någon betydelse alls, bara undrar, eftersom ingen nämnt det har det säkert fått in förklaring. "Så har vi det alltid, en åra skall vara lös ...."

Det här poängterade Hikes i tingsrätten. Hon även pressade räddningsmannen som rodde ut med ekan och inledningsvis sökte av sjön hur han kunde ro ut när han lämnat olika uppgifter om antalet åror i båten. vid ett tillfälle ska han ha sagt 1 åra och vid ett annat två.

Jag minns inte vad som blev sagt ifrågan i slutändan dock.
Senast redigerad av Ramaria 2017-11-08 kl. 00:36.
Citera
2017-11-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Det här poängterade Hikes i tingsrätten. Hon även pressade räddningsmannen som rodde ut med ekan och inledningsvis sökte av sjön hur han kunde ro ut när han lämnat olika uppgifter om antalet åror i båten. vid ett tillfälle ska han ha sagt 1 åra och vid ett annat två.

Jag minns inte vad som blev sagt ifrågan i slutändan dock.

Tack, missat eller glömt. Då kan Jag sudda ut den (igen).
Citera
2017-11-08, 00:49
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han hann ev inte beakta eller kunde inte lämna manus... tror jag. Kändes inte som att han tog in annat än kiselalger. (Herr Druid själv, rikets "främste" trollkarl på kiselalger hade besökts (läs "ende").)

Om wenna kan få JM i en båt där och då och så med temsning så kanske det blir lite ändring.

Sen är alltid frågan med GW vartåt han kommer att "falla", dvs. det ska vara lite dimridåer och buller kring saker, och det enda man som betraktare säkert kan förstå är att saker kan komma att ta en vändning. Som det var nu så kändes det mest som retroaktiva poänger, och att det inte finns mycket att hoppas på. Men det kan ju för all del ligga en slamkrypare där i vassen: att vittnesmål eller så förändrar bilden. En vits med att kalla tre vittnen kan ju vara att den minst skyldige upplever sig mest osäker på om denne borde begå menedsbrott i HR om nu inte de andra skulle göra det. De kan ju framhärda i "inga kommentarer" också. Samhället skulle dock utan tvekan kunna göra mest för dem om de sa som det var.

Jag tror nog ändå att en otillfredsställd HR kan fastställa dom och sen får HD avgöra. Och så finner man tid för att hitta mer bevisning. Det som GW säger betyder ju faktiskt omvänt också att rättvisan väntar på svar från de inblandade och att det finns mördare lösa och skuldfrågor kvar. Rättvisan har nämligen all tid i världen och ser riktigt frisk ut i jämförelse. Det eller så efterskänker man mordet på AP av en eller annan anledning.

Det ska f.ö. fan vara kriminolog när sanning och verklighet antingen böjer sig under ens korvfingrar eller hukar i lönndom av allehanda utomrättsliga orsaker och omständigheter.

Men tiden är på rättvisans sida.

På JM:s sida är inte mycket. Jag har faktiskt inte sett henne i rörelse förrän nu när hon togs in i HR och kan inte avgöra riktigt i vilken mån hon gått ner sig psykiskt o annorledes, men hon står fram som mycket mycket ond och mycket mycket dum, i en idiots bemärkelse. Det må hända vem som helst i en jämförbar situation (svårt att laborera det!), men det slog mig som påfallande.

Må det tjäna alla till varnagel.
Vi ska heller inte glömma GWs roll som pådrivande i att få en gravöppning och en ny obduktion. Då var han mycket fokuserad på ev innehåll i lungor o mage och att jämföra detta med Hjälmarens vatten. Det gör mig en smula förvånad att han inte nu sätter mer tilltro till bevisvärdet av frånvaron av kiselalger.
JMs påståenden om Akis missbruk är nog till för att maskera eventuella fynd t ex av nålstick och förekomsten av kemiska substanser, oavsett vad som skulle hittats.
Citera
2017-11-08, 00:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om inte dessa fosterbarn dog under JMs "vård och omsorg" så hade det ju aldrig tagits upp av polisen. Hade de dött efter sin placering hos JM så hade varken AM eller JM ens fått reda på att de dött.

Placerade barn omges av en minutiös sekretess, mest för att Socialtjänsten ska ha något att gömma sig bakom.

Man kan kolla i Sveriges dödbok för 2010-12 och kolla efter förskolebarn pojke som dött (det kan ju inte vara sååå många), och var dessa tvillingar jourhemsplacerade så var de fortfarande folkbokförda i hemkommunen tillsammans med bioföräldrarna i Vallentuna (om nu den hinten är riktig). Jag vet inte om Förvaltningsrättens alla dumslut är offentliga, men det måste finnas en dom på placering av tvillingar pojke/flicka samma år, om det går att få fram den.......
Det var ett av fosterbarnen,från Halmstad, som enligt mamma Möller dog sen. Det var konstigt.
Ordet sen, kan faktiskt innebära att barnet dog EFTER att ha lämnat JMs omvårdnad. Det nämndes något om drunkning...Saken måste iaf undersökas och om polisen vet att det inte kan ha koppling till JM bör de gå ut med dementi och kanske en förklaring.
Citera
2017-11-08, 01:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Vilka kan ro?

Det är bara att läsa JM:s bruksanvisningar:
Citat:
Ursprungligen postat av JM i brev till TR 170710
Fåren
Räddningstjänsten hade dragit upp båten på stranden, J:s hund jagade ut 2 får i vattnet. Jag orkade inte själv dra i båten i vattnet så fåret drunknade.
Bonden måste ha varit förvirrad gällande datum.
/.../
När man ska hoppa iland skjuts båten iväg.
Citat:
Ursprungligen postat av JM i Brev till TR 170801
Aki ska hoppa iland, hamnar i vattnet, kallsup, hjärt[ritat hjärta]stopp, hinner inte upp på bryggan, död inom 60 sek.
/.../
Båt, intagna åror = ska hoppa iland.
Båten skjuts iväg när man hoppar.
Citera
2017-11-08, 01:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vi ska heller inte glömma GWs roll som pådrivande i att få en gravöppning och en ny obduktion. Då var han mycket fokuserad på ev innehåll i lungor o mage och att jämföra detta med Hjälmarens vatten. Det gör mig en smula förvånad att han inte nu sätter mer tilltro till bevisvärdet av frånvaron av kiselalger.
JMs påståenden om Akis missbruk är nog till för att maskera eventuella fynd t ex av nålstick och förekomsten av kemiska substanser, oavsett vad som skulle hittats.

Jag uppfattade det iofs inte så. Han inskärpte det. Men det öppnar å andra sidan för ett scenario där JM kanske inte är inblandad, menar han nog.

Men jag är just nu lite mer inne på att han vill sätta press på att skuldfrågan blir klarlagd. Vilket ju även domstolen vill. Så då är de samsynta, det är bara det att GW bedömer något som färdigt, men rättvisan är inte där än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in