Citat:
Ursprungligen postat av
Kallix
Ja, det gör han. Jag blev lite besviken på att han inte värderade det nya åklagaren tog upp idag. Ansåg att det inte förstärkte åklagarens linje alls?
Han hann ev inte beakta eller kunde inte lämna manus... tror jag. Kändes inte som att han tog in annat än kiselalger. (Herr Druid själv, rikets "främste" trollkarl på kiselalger hade besökts (läs "ende").)
Om wenna kan få JM i en båt där och då och så med temsning så kanske det blir lite ändring.
Sen är alltid frågan med GW vartåt han kommer att "falla", dvs. det ska vara lite dimridåer och buller kring saker, och det enda man som betraktare säkert kan förstå är att saker kan komma att ta en vändning. Som det var nu så kändes det mest som retroaktiva poänger, och att det inte finns mycket att hoppas på. Men det kan ju för all del ligga en slamkrypare där i vassen: att vittnesmål eller så förändrar bilden. En vits med att kalla tre vittnen kan ju vara att den minst skyldige upplever sig mest osäker på om denne borde begå menedsbrott i HR om nu inte de andra skulle göra det. De kan ju framhärda i "inga kommentarer" också. Samhället skulle dock utan tvekan kunna göra mest för dem om de sa som det var.
Jag tror nog ändå att en otillfredsställd HR kan fastställa dom och sen får HD avgöra. Och så finner man tid för att hitta mer bevisning. Det som GW säger betyder ju faktiskt omvänt också att rättvisan väntar på svar från de inblandade och att det finns mördare lösa och skuldfrågor kvar. Rättvisan har nämligen all tid i världen och ser riktigt frisk ut i jämförelse. Det eller så efterskänker man mordet på AP av en eller annan anledning.
Det ska f.ö. fan vara kriminolog när sanning och verklighet antingen böjer sig under ens korvfingrar eller hukar i lönndom av allehanda utomrättsliga orsaker och omständigheter.
Men tiden är på rättvisans sida.
På JM:s sida är inte mycket. Jag har faktiskt inte sett henne i rörelse förrän nu när hon togs in i HR och kan inte avgöra riktigt i vilken mån hon gått ner sig psykiskt o annorledes, men hon står fram som mycket mycket ond och mycket mycket dum, i en idiots bemärkelse. Det må hända vem som helst i en jämförbar situation (svårt att laborera det!), men det slog mig som påfallande.
Må det tjäna alla till varnagel.