2017-11-07, 22:30
Medlem
Bewitcheds avatar
Nu ber jag de som är medmisstänkta som med stor sannolikhet läser detta.

JM kommer inte ut ens om ni förtiger hela sanningen, det är vi relativt säkra på.

Om ni är inblandade till den grad att det har inneburit att en annan människa bragts om livet så önskar jag bara framföra er detta att ta er en ordentlig funderare på.

Vi är många fler än ni tror som ser förmildrande omständigheter för de människor som olyckligtvis blivit manipulerade av Johanna. Genom att träda fram så kan man få en klarare bild just hur mycket denna person var kapabel till.
Det må hända att ni/du får ett fängelsestraff, absolut. Men med alla givna faktorer så lär det röra sig om en bestämd tid.
Att inte berätta som det är kommer att innebära en livstidsdom av psykisk ohälsa som ångesten den kommer åsamka kommer att behövas bedövas antingen genom självmedicinering eller föreskriven medicin. Jag gissar vilt att den förstnämnda redan pågår.

Föreställ er Akis familj vilket fruktansvärd saknad och ovisshet om hur och varför. Johanna kommer alltid ändå finnas att besöka..... men Aki är borta. Tänk på de två små barnen som även de alltid kommer att få undra. Är det rätt att skall behöva lida psykiskt för att aldrig fått veta om deras pappa blivit mördad. Tänk vad hemskt att alltid undra om deras mamma eller syskon var ansvariga. Sannolikheten ligger ju nära till hands att ana att även där föreligger en risk att medicinering kommer behövas.... känns det rätt?

Ni är rädda, förståeligt!!! För en dom... men livstid har ni redan fått genom att hålla den mörka sanningen inom er.....

Vi alla ber er att berätta, hjälp alla förstå för deras skull så har du/ni kommit långt i ert livslånga straff.
Citera
2017-11-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man hittade inga droger i APs kropp vid obduktionen. Nagelskrap lär vara omöjligt att upptäcka 1 år efter brottet. Det har gått till på ett annat sätt. Jag tror att åklagaren Wenna har flera äss i rockärmen.
Har läst lite i FUP:en. Polisen frågar där vid något tillfälle om Johanna hade tillgång till insulin. Någon som vet hur det verkar och skulle det gå att spä ut i en drink? Funderar på om en för hög dos av insulin kan ha tagit livet av Aki och att han därefter tippades i sjön? Någonstans har jag läst att insulin försvinner ur kroppen efter vissa timmar och därför inte går att spåra.
Jag vet att det troligen är en helgalen teori men jag vet också att det finns många kunniga på fb. Någon som kan tala om att jag är ute och cyklar?
Citera
2017-11-07, 22:36
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Det är ingen trådsanning! För några sidor sedan la jag ut 2 sidor av ett polisförhör (sid 9-10 av 1502 sidor)med mamma Möller i ett tidigt skede i förhören efter mordet/mordförsöket på henne och maken. Det är på 2 sidor, där hon blir både tillfrågad och svarar. Gå tillbaks och kolla.
Det är det förhöret jag syftar på när jag sa att de fanns i FUPen, eller hur? Där hon angav att hon inte visste om/när de dött. Hon fick frågor om ett(?) fosterbarn men var mycket vag i svaren IMHO. Det har tidigare talats om ännu ett barn men där kom det inte fram något som styrkte detta alls (minnet sviker lite).

Finns det några mer fakta än detta förhör med AM tillgängligt?
Citera
2017-11-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Det är det förhöret jag syftar på när jag sa att de fanns i FUPen, eller hur? Där hon angav att hon inte visste om/när de dött. Hon fick frågor om ett(?) fosterbarn men var mycket vag i svaren IMHO. Det har tidigare talats om ännu ett barn men där kom det inte fram något som styrkte detta alls (minnet sviker lite).

Finns det några mer fakta än detta förhör med AM tillgängligt?

Titta tillbaks på sidan 3064 i tråden. Särskilt i slutet står det något intressant....
Citera
2017-11-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Har läst lite i FUP:en. Polisen frågar där vid något tillfälle om Johanna hade tillgång till insulin. Någon som vet hur det verkar och skulle det gå att spä ut i en drink? Funderar på om en för hög dos av insulin kan ha tagit livet av Aki och att han därefter tippades i sjön? Någonstans har jag läst att insulin försvinner ur kroppen efter vissa timmar och därför inte går att spåra.
Jag vet att det troligen är en helgalen teori men jag vet också att det finns många kunniga på fb. Någon som kan tala om att jag är ute och cyklar?

Inte alls en orimlig teori. Det stämmer som du skriver; insulin dödar och det försvinner snabbt ur kroppen. Men oralt? Nej det fungerar inte så. Jag har hela tiden trott att det var just insulin som JM gav AP i Egypten då han blev förgiftad. Det ges inte intravenöst, utan subcutant (under huden).

Men i så fall är detta omöjligt att bevisa, vad jag vet.

Vissa läkare som tar sitt liv använder just insulin....
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-07 kl. 22:53.
Citera
2017-11-07, 22:54
Medlem
Citat:
Inte alls en orimlig teori. Det stämmer som du skriver; insulin dödar och det försvinner snabbt ur kroppen. Jag har hela tiden trott att det var det som JM gav AP i Egypten då han blev förgiftad. Det ges inte intravenöst, utan subcutant (under huden).
Tack för svar! Jag har hela tiden haft en känsla av att det väntades väldigt länge innan Johanna larmade. Fanns det en anledning - att insulinet skulle försvinna ur kroppen innan den hittades? Å andra sidan skulle väl obducenten märkt om det fanns stickmärke på kroppen?
Citera
2017-11-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är klart hon åker på anstiftan; något annat vore minst sagt mycket anmärkningsvärt. Hade jag fått bestämma hade hon åkt på mord eftersom hon bör ha tagit en så pass aktiv del (från planering till genomförande) i mordet på AP (dränkningen/kvävningen som ej var någon drunkning, alt. den till synes oförklarliga drunkningen som pga alla omständigheter: en lång rad av övertygande och sammanhängande indicier, måste ha varit ett mord) att hennes göranden och låtanden rimligen inte kan bedömas som något annat än ett utvidgat gärningsmannaskap - även om det finns en mördare X och medhjälpare Y resp. Z, och trots att det inte finns en detaljerad gärningsbeskrivning, annat än att JM måste ha sett till att döda AP innan han hann ta ut skilsmässa och hennes If-pengar brann inne.

Hon har försökt övertala sina barn att misshandla AP grovt, att tillsammans med henne överfalla AP och slå ihjäl honom med ett baseballträ, försökt få döttrarnas resp. man att leta reda på någon som mot betalning kunde döda AP, osv. Hon har vidare försökt plantera ut lögnen att AP är drogmissbrukare, försökt få AP:s arbetsgivare att falskeligen intyga att denne känt till AP:s livförsäkring, osv.

Hon har gjort sig skyldig till grovt bedrägeri, urkundsförfalskning, givande av muta mm. Härutöver har hon med siktet inställt på utfallande arv lyckats muta/övertala en drogberoende 20-åring att knivskära sin far och mor till döds; lämnat honom i sticket utanför sitt kontor med hennes betalkort på fickan, för att själv kunna köra hem och slå i sin unge son tillika barnvakt en lögn, för att dagen därpå övertala sonen att ljuga och säga att hon varit hemma.

Hennes trovärdighet = 0; hennes skuld = 100%.
Helt rätt resonerat!
Citera
2017-11-07, 22:59
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Titta tillbaks på sidan 3064 i tråden. Särskilt i slutet står det något intressant....
Jag har läst det (misstänker att du menar där du postar förhöret).

Om man läser det snabbt så går det att tolka att dessa två barn dog i Johannas vård men läser man med eftertanke så pekar det egentligen bara ut att två barn som varit JMs fosterbarn (kan ha) dött men inte NÄR detta skett. Kan alltså hänt efter de lämnat JMs vård.
Jag utesluter inte att något hänt som kan vara knutet till Johanna men det saknas bevis.

(Sedan ett tips: Ange vilket inläggsnummer du menar då vi alla inte har samma antal inlägg/sida. Att inlägget finns på sida 3064 för dig innebär inte att det gäller för oss alla. )
Citera
2017-11-07, 23:07
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Det är klart hon åker på anstiftan; något annat vore minst sagt mycket anmärkningsvärt. Hade jag fått bestämma hade hon åkt på mord eftersom hon bör ha tagit en så pass aktiv del (från planering till genomförande) i mordet på AP (dränkningen/kvävningen som ej var någon drunkning, alt. den till synes oförklarliga drunkningen som pga alla omständigheter: en lång rad av övertygande och sammanhängande indicier, måste ha varit ett mord) att hennes göranden och låtanden rimligen inte kan bedömas som något annat än ett utvidgat gärningsmannaskap - även om det finns en mördare X och medhjälpare Y resp. Z, och trots att det inte finns en detaljerad gärningsbeskrivning, annat än att JM måste ha sett till att döda AP innan han hann ta ut skilsmässa och hennes If-pengar brann inne.

Hon har försökt övertala sina barn att misshandla AP grovt, att tillsammans med henne överfalla AP och slå ihjäl honom med ett baseballträ, försökt få döttrarnas resp. man att leta reda på någon som mot betalning kunde döda AP, osv. Hon har vidare försökt plantera ut lögnen att AP är drogmissbrukare, försökt få AP:s arbetsgivare att falskeligen intyga att denne känt till AP:s livförsäkring, osv.

Hon har gjort sig skyldig till grovt bedrägeri, urkundsförfalskning, givande av muta mm. Härutöver har hon med siktet inställt på utfallande arv lyckats muta/övertala en drogberoende 20-åring att knivskära sin far och mor till döds; lämnat honom i sticket utanför sitt kontor med hennes betalkort på fickan, för att själv kunna köra hem och slå i sin unge son tillika barnvakt en lögn, för att dagen därpå övertala sonen att ljuga och säga att hon varit hemma.

Varför tvekar "experterna" då?
Citera
2017-11-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Tack för svar! Jag har hela tiden haft en känsla av att det väntades väldigt länge innan Johanna larmade. Fanns det en anledning - att insulinet skulle försvinna ur kroppen innan den hittades? Å andra sidan skulle väl obducenten märkt om det fanns stickmärke på kroppen?

Det är ju möjligt. Om första obduktionen hade gjorts ordentligt, ja. Men i den sista kanske det inte gick eftersom AP då hade legat 1 år i jorden, men jag är inte säker på det. Kanske det framkommer i HR nu?
Men varför skulle hon ha gjort samma sk en gång till, men det vet man ju aldrig med en så störd person som JM ; fungerar det en gång så fungerar det väl en gång till.
Citera
2017-11-07, 23:17
Medlem
Citat:

Precis! Blir hon inte fälld med bevis så kan det mycket väl sluta med att hon fälls för alla indicier som ligger henne till last.
Citera
2017-11-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag har läst det (misstänker att du menar där du postar förhöret).

Om man läser det snabbt så går det att tolka att dessa två barn dog i Johannas vård men läser man med eftertanke så pekar det egentligen bara ut att två barn som varit JMs fosterbarn (kan ha) dött men inte NÄR detta skett. Kan alltså hänt efter de lämnat JMs vård.
Jag utesluter inte att något hänt som kan vara knutet till Johanna men det saknas bevis.

(Sedan ett tips: Ange vilket inläggsnummer du menar då vi alla inte har samma antal inlägg/sida. Att inlägget finns på sida 3064 för dig innebär inte att det gäller för oss alla. )

Jamen herregud! Tro vad du vill.
Jag hoppas man utreder fallet med fosterbarnen också. JM har säkert fler lik i lasten än de brott som begick från och med sexbrotten och misshandlingarna mot de ensamkommande. Eller du kanske tror att allt startade med det? Det tror INTE jag - liksom du verkar tro att hon är oskyldig till det mesta.

JM är en personlighetstyp som inte drar sig för att gå över lik för att få det hon vill ha. Hennes liv har snurrat i ett allt snabbare tempo efter att få ha kvar den lyxtillvaro hon har som spindelmamma. Sen tog de ekonomiska resurserna slut och det kunde hon inte tåla. Att hon bokstavligen går över lik har ju visat sig i.o.m sommarstugemordet.

Men du kanske tror att hon är oskyldig till det också?
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-07 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in