2017-11-07, 19:29
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja, manlig okänt DNA under Akis naglar. AH har öht inte tagit upp detta (som en ev annan gärningsperson).

Det går väl nuförtiden att se genom DNA från vilka delar av världen vederbörande härstammar från etc, borde då förenkla arbetet att hitta eventuell medbrottsling om man kollar mörderskans bekantskapskrets vare sig det är gamla bekanta/släkt eller pensionsräddare
Citera
2017-11-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Måste ju bara fråga! Alltså kvävd eller dränkt.... han MÅSTE ju ha fäktats ... någon måste ju ha blivit riven... såvida han inte blev drogad.

Vet att vi talat om detta tidigare men de undersöker bara efter droger som de fått begäran om. Något stämmer inte med ovan....

Minns jag fel... visst var det tal om nagelskrap?

Man hittade inga droger i APs kropp vid obduktionen. Nagelskrap lär vara omöjligt att upptäcka 1 år efter brottet. Det har gått till på ett annat sätt. Jag tror att åklagaren Wenna har flera äss i rockärmen.
Citera
2017-11-07, 19:31
Medlem
Citat:
Nu ställs hon inför ny bevisning – som slår hål på Arbogakvinnans egen historia om vad hon gjorde vid makens död 2015.
Men Leif GW Persson är skeptisk till fällande dom:
– Jag har fortfarande inte en susning om hur åklagaren och tingsrätten anser att det här har gått till, säger han i Veckans brott.

Citat:
Oavsett utgång i det fallet menar GW att det inte kommer att få någon påverkan för det slutliga straffet som Johanna Möller får, eftersom han är övertygad om att hon kommer att fällas för mordet och mordförsöket på föräldrarna.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gws-nya-teori-tror-inte-att-moller-falls/
Citera
2017-11-07, 19:35
Medlem
Kallixs avatar
GW håller fast vid att han anser att åklagaren inte kommer att få Johanna fällt för anstiftan till mordet på Aki. Han tar upp det i kvällens avsnitt av Veckans brott.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gws-nya-teori-tror-inte-att-moller-falls/
Citera
2017-11-07, 19:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
.... fortfarande så Johanna tidigare sagt att hon hade en sån där babysändare och fahlander ifrågasatte om den nådde dit ner. Detta bekräftade Johanna själv att det gjorde .... man anar att hon vet vad hon tala om.

Varför ens ifrågasätta om hon skulle vara ansvarig nog att ha barnvakt??? Fattar ingenting!?!? Vi talar väl fortfarande om samma Johanna som mördade deras far och såg till att hennes egen far dog? Att hon lämnade barnen ensamma sket hon fullkomligt i
Skulle inte förvåna mig det minsta om hon har sett till att barnen fått i sig någon liten dos av insomningstablett, typ imovane, i maten eller i något godis. Sen satt dem i soffan framför någon barnfilm på tv:n. Då är problemet löst för henne och hon kan jobba ostört. Enligt hennes sätt att se det så tycker hon då att hon är en ansvarsfull mamma för sover barnen djupt så kan ju inget hända dem, när hon är ute och mördar deras pappa.

Kanske hon använt insomningstabletter till fosterbarn hon haft, när hon ville vara ifred? Typ när hon tagit hem någon älskare. Sen har hon överdoserat eller barnet har blivit för påverkad, ramlat, råkat ut för någon olycka osv. Tänker på det fosterbarn hon hade som dog.
Citera
2017-11-07, 19:44
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Lol ett nytt senario då da. Utgår från lets do its tidsutr.

20:55 bryggan. Aki dränks/kvävs. Läggs i ekan. 20:58
Jafar och Johanna ror ut till kräftburarna. Placerar honom bland dem. Trycker ner honom med åran. Ror tillbaka.

Nästa morgon. Johanna går ner till bryggan. Ser inte Aki ute vid burarna.

Johanna hoppar i båten. Ror ut en bit. Då ser hon att Aki drivit in och lagt sig mot bryggan.

Johanna skjuter ut båten mot vassen och går och ringer 112.

Varför jag har detta som en möjlighet är mkt grund av Johannas eget surrande om kräftburar samt en variant av vad Jafar berättat för Mohammad.
Din teori stämmer bra med de nya resultaten från temsningen som gjordes i augusti i år. På morgonen
hade Johannas telefonen kopplat upp sig mot en mast som endast gick att nå från vattnet. (Sorry, om detta redan tagits upp, men jag läser ikapp "baklänges"!)
Citera
2017-11-07, 19:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Precis! Det har presenterats så jäkla många luckor att man börjar undra va fasen pågår? Som det du skriver... hallå eller? Om de nu handlat massa jäkla mat.... skulle de inte vara där hela helgen? Hon vittnar ju själv om det att de skulle grilla dagen efter... nu har hon alltså packat väskan pronto tidigt på morgonen?

Nästa grej... som ngn anmärkte om... Johanna säger att hon ser Akis telefon vid bryggan. Akis telefon är inte återfunnen. ...

Osar död räv här
Polis och räddningspersonal har också sett AP:s mobil (se bl.a. Tilläggsprot. 2017-04-18, del 1 (2), s. 92f. - Det stämmer också med att poliskvinnan tyckt sig komma ihåg att SMS inkommit på AP:s mobil 12.40 (då hon höll på att fotografera därnere). - Betr. grillning kan noteras att JM vid begravningen av AP till en av AP:s föräldrars vänner sagt att hon och AP under kvällen hade grillat nere vid stranden (här verkar f.ö. också finnas en grillplats en bit t.v. om bryggan; vid den delen av stranden där AP sedan drogs upp, men grillning kan också ha ägt rum på själva bryggan).
Citera
2017-11-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
GW håller fast vid att han anser att åklagaren inte kommer att få Johanna fällt för anstiftan till mordet på Aki. Han tar upp det i kvällens avsnitt av Veckans brott.

Inte bara GW som är skeptisk
Johanna Björkman juridisk expert tv 4
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3943087
Citera
2017-11-07, 19:54
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Polis och räddningspersonal har också sett AP:s mobil (se bl.a. Tilläggsprot. 2017-04-18, del 1 (2), s. 92f. - Det stämmer också med att poliskvinnan tyckt sig komma ihåg att SMS inkommit på AP:s mobil 12.40 (då hon höll på att fotografera därnere). - Betr. grillning kan noteras att JM vid begravningen av AP till en av AP:s föräldrars vänner sagt att hon och AP under kvällen hade grillat nere vid stranden (här verkar f.ö. också finnas en grillplats en bit t.v. om bryggan; vid den delen av stranden där AP sedan drogs upp, men grillning kan också ha ägt rum på själva bryggan).

Samtidigt så har hon ju uppgett att de åt skaldjur. Så nu har de även grillat?

Och på tal om skaldjur.... ytterligare en lucka... fortfarande... suck! Ha kastade skaldjuren på henne på kvällen och märkligt nog fanns de kvar på morgonen. Har talat med en fågelexpert som även denne kliar sig i huvudet och undrar varför man inte slår hål på denna solklara lögn. Såvida fåglarna i Arboga var jävligt mätta eller skaldjursallergiker.. jag personligen tror på ingedera
Citera
2017-11-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Din teori stämmer bra med de nya resultaten från temsningen som gjordes i augusti i år. På morgonen
hade Johannas telefonen kopplat upp sig mot en mast som endast gick att nå från vattnet. (Sorry, om detta redan tagits upp, men jag läser ikapp "baklänges"!)

Jo jag utgick från: den nya temsningen, lets do its tidsintervall, Mohammads redogörelse, samt Johannas surr, när jag snickrade ihop senariot.

Blev kanske lite tight med 3 min från decapitation till ner i båt och ut, men det är en början i alla fall lol.
Citera
2017-11-07, 20:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Det du säger om att wenna placerar fler ute på granliden: vet inte riktigt, det lutar väl lite åt att hon vill följa upp tingsrättens dom om anstiftan? Wenna behöver någon mer där ute för att detta ska vara möjligt.

Är det inte det det lutar åt?

Hur många tror att hon mördade Aki med egna händer?

Kan hon ha rott ut båten och Jafar kvävt honom?

De nya annonserade vittnesmålen talar ju emot dessas egna, väsentliga inblandning, om man skulle sätta pengar. Eller så hoppas wenna snärja dem alla, eller någon av dem.... Eller så faller allt platt.

Anstiftan tycker ju jag att hon måste åka på, men resten blir ju spännande minst sagt.

Möjligen är det trots allt JM- och anstiftan-biten som wenna siktar in sig på, så att JM inte slipper undan den (JM inte bara i huset utan kring bryggan).

Men världen vill ju veta vilka de skyldiga är...
Citera
2017-11-07, 20:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Om man inte söver dom, vill säga. Som JM sa att hon gjorde, kanske bokstavligt, hon hade väl tabletter för flygresan?

Svårt att söva dem på morgonen och att de sen ändå är uppe och alerta när larmfolket kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in