Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Hatet flödar härinne, ser jag... Det vet du väl att en människa alltid har både en god och en ond sida: Lär känna dig själv - om du vågar!
.. Det kan du vara lugn för att så absolut inte är fallet per automatik.
Ditt "alltid" är ren bullshit - speciellt där det är höga poäng gällande psykopati, där personen helt saknar empati, samvete och förmåga till ånger och hänger sig åt pure evil.
JM har tydligen nån diagnos (överklagande MR) samt är dysfunktionell enligt RPU ("dysfunktionella personlighetsdrag", "personlighetsproblematik" ) samt beskrivs "känslomässigt obekymrad" efter gärningarna.
Vad det felar i skallen på henne vet vi dock inte.
Hittills har jag då inte sett en gnutta av godhet från den människan såsom hon har behandlat sina barn och högst troligt mördat sin make och pappa och skadat sin egen mor svårt.
Vad menar du är godhet om en person som är en sucker gällande medmänniskor? Som uppenbart har ett fett ego och söker vinstvinning och har ett habegär utan dess like?
Fördjupade mig i en frände till JM vad det gäller att kroniskt ljuga, manipulera, bedra och kräva total lojalitet - eftersom jag anser att är det nån som är expert så är det barn till en sådan kriminell, kvinnlig manipulatör.
Det är helt skrämmande vilken skada och livslångt psykiskt lidande denna ambilvalens åstadkommer hos barn. Frågor som barn sen ständigt bär kring en vansinnig förälder, grubblandet som aldrig tar slut.
En ambivalens skapad av laglöshet, gränslöshet och omoral som är mixat med överdåd i pengar, resor, lyx och rolig nyckfullhet. Överdos av kärleksbedyrande som i nästa sekund förvandlades till extrem kyla.
Känslan över att behöva tassa på tå, att inte säga emot - hålla med fast föräldern ljuger.
Mord är ondskefullt men att skada sina egna barn (psykiskt eller fysiskt) är mer än vedervärdigt. Att be sina barn misshandla eller mörda andra är fullständigt horribelt och om hon nånsin haft en gnutta godhet i nån perifer nerv så är det
nollat i samma andetag hon ber dem om detta.