2017-11-07, 11:15
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Hon ser inte lika överlägset självsäker ut som förut, Johanna...

Vetefan vad man ska tyda av ansiktsuttrycket.
Senast redigerad av Pethuglin 2017-11-07 kl. 11:20.
Citera
2017-11-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Med en timmad promenad om dagen + antideppressiva + åldern + dålig sömn, så behövs ingen raketforskare.

Kan tycka att det är helt irrelevant om hur en person ser ut eller inte.
Det som är intressant är hur hon beter sig i rättegångsalen.
Är nog en jobbig klient för advokat Hikes.
Hon verkar ju inte ha alla hästar hemma i stallet, Johanna.
Citera
2017-11-07, 11:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Eventuellt förlorad prestige ? Hon trodde ju att hovrättsförhandlingen handlar om prestige.
Då är det inte så coolt att komma in bojad....
Inte heller så glad över att kvällstidningarna inte publicerat hela hennes olika klagobrev.
Tycker nog oändligt synd om sig själv.
Citera
2017-11-07, 11:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuddetutten
Är det skillnad på häktesmat och fängelsemat ? Vad kan vi vänta oss i viktväg
allt eftersom åren går i så fall ?
Det är väl helt enkelt så också att hon inte bränner lika mycket kalorier som förr på den yta hon nu vistas. Inget spring efter unga flyktingpojkar och inte heller det vanliga springandet som hon utövat i sina manipuleringsräder mot anhöriga. Nu är det mest sittande som gäller. Tycka synd om sig själv, hata hela världen, tänka på hur orättvist hon blivit behandlad, tänka ut nya lögner - och så sitta och skriva ner allt detta.
Citera
2017-11-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Eventuellt förlorad prestige ? Hon trodde ju att hovrättsförhandlingen handlar om prestige.
Då är det inte så coolt att komma in bojad....
Inte heller så glad över att kvällstidningarna inte publicerat hela hennes olika klagobrev.
Tycker nog oändligt synd om sig själv.

Jag tolkade hennes kroppshållning
och flackande blick precis just så.
Citera
2017-11-07, 12:16
Medlem
Någon vänlig själ kunde väl fråga stackars Johanna: -Hur Känns Det Nu då??? Vad kan inte JM ha gått igenom, för att bli så....fantastisk?
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tolkade hennes kroppshållning
och flackande blick precis just så.
Citera
2017-11-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är väl helt enkelt så också att hon inte bränner lika mycket kalorier som förr på den yta hon nu vistas. Inget spring efter unga flyktingpojkar och inte heller det vanliga springandet som hon utövat i sina manipuleringsräder mot anhöriga. Nu är det mest sittande som gäller. Tycka synd om sig själv, hata hela världen, tänka på hur orättvist hon blivit behandlad, tänka ut nya lögner - och så sitta och skriva ner allt detta.

Hon kommer nog skriva sina memoarer - full med lögner. Hoppas ingen köper dem såvida hon inte erkänner sina brott och förändras. Men jag tvivlar på att det sistnämnda kommer att ske.
Citera
2017-11-07, 12:48
Medlem
Någon som har pejl på vlika de tre nya vittnena kan vara som enl schemat ska presenteras den 21 rättegångsdagen (16/1)
känns spontant som det är en dag man skulle vilja vara där.

(och sorry zilvereko, för konstiga citat tidigare, skrev från telefonen som uppenbarligen levde ett eget liv)
Citera
2017-11-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

En iskall kvinna med helt tom blick och som håller huvudet högt - för att på nåt sätt försöka visa att hon är oskyldigt dömd. Hon begriper nog inte alls vad hon utstrålar i andras ögon. Tror att hon försöker manipulera även OSS :-). "Titta på mig. Jag går med högburet huvud, jag - en osyldigt dömd bullbakande sexbarnsmamma. Jag som inte änns kan se när dem slåss på film".
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-07 kl. 12:55.
Citera
2017-11-07, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Med en timmad promenad om dagen + antideppressiva + åldern + dålig sömn, så behövs ingen raketforskare.

Kan tycka att det är helt irrelevant om hur en person ser ut eller inte.

Exakt, här har 6 barn förlorat sin mamma och morfar och 2 av barnen även sin farsa plus 2 barn till. Låt istället Aki delen om vilka som var där vid mordet vara framträdande i tråden. JJ borde vara häktad för länge sen då bevisningen mot honom är stark. JMs vikt är tämligen irrelevant då typ alla som häktas/fängslas går upp pga isolering, kolhydrater och mediciner.
Citera
2017-11-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Någon vänlig själ kunde väl fråga stackars Johanna: -Hur Känns Det Nu då??? Vad kan inte JM ha gått igenom, för att bli så....fantastisk?

Nej, bespara oss från det. HR vill bara höra NY information ...
Citera
2017-11-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En iskall kvinna med helt tom blick och som håller huvudet högt - för att på nåt sätt försöka visa att hon är oskyldigt dömd. Hon begriper nog inte alls vad hon utstrålar i andras ögon. Tror att hon försöker manipulera även OSS :-). "Titta på mig. Jag går med högburet huvud, jag - en osyldigt dömd bullbakande sexbarnsmamma. Jag som inte änns kan se när dem slåss på film".

Nu har hon, i brist på verbalt tillstånd, tagit sig till att via kroppspråk uttrycka sin protester mot åklagaren. Månne skall dem odlade flätan utgöra piskan därvidlag eller framställa henne som en oskyldig liten flicka ...

Det är väl hennes två paradroller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in