2017-05-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Var följer ni andra dagens rättegång?

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera
2017-05-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Var följer ni andra dagens rättegång?

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-forhors-om-aki-paasila/

Bättre än sega SVT.
Citera
2017-05-11, 10:01
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Du har rätt: DET VAR DÅLIG STIL
Fråga på du bara, förr eller senare svarar kanske någon

Nu tycker jag vi sjunger "WE SHALL OVERCOME" tillsammans och går vidare.

Håller delvis med Johanna, fd ekoåkl kan inte släppa sin nördiga fixering av kontoutdrag. Kom till saken människa!
Citera
2017-05-11, 10:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Aki följde med frivilligt till sommarstugan?

Av den redovisning av Aki´s telefonsamtal och sms, får jag bilden att han frivilligt följt med Johanna till sommarstugan. Kanske för att han är sugen på lite sex med henne. Samtidigt vill han inte bränna broarna till den nya kvinnan och ser till att hålla henne varm med meddelanden.

Någonstans efter sista samtalet ser Johanna till att Aki´s medvetande sätts ur spel.

Frågan är vad allt som köptes in för 1900 kr på dagen tog vägen.

Tidigare mystiska dödsfall runt Johanna?

Det har flera gånger nämnts i denna tråd att fosterbarn har dött. Hade Johanna ekonomisk vinning av dödsfallen eller kan det vara så att hon är ännu djävligare än vad vi uppfattat? En som njuter av att döda och sen utåt spela sörjande med stor omsorgsfullhet för andra?

Både i relationerna mellan JM som mamma och barnen DB och JB finns det historik där myndigheter har påtalat vad som IMO måste tolkas som viktiga brister i hur JM tar hand om dessa. Det gäller bl.a. DB när han var liten och JM i samband med att hon dömdes för bl.a. innehav.

Det är väl rimligt att anta att fosterbarnen inte togs om hand bättre än egna barn?

Citera
2017-05-11, 10:19
Medlem
Ur Expressens direktrapportering:

"
– Vi låg i sängen och drack champagne hela förmiddagen, säger Arbogakvinnan om när det ansöktes om livförsäkring.
Enligt åklagaren som hämtat ut tidrapporter från Akis jobb var han dock inte i Eskilstuna och drack champagne, utan på jobbet i Stockholm.
"
Citera
2017-05-11, 10:20
Avslutad
Nu har nog JM skitit i det blå skåpet!
Hon påstår att hon legat i sängen och druckit champagne med AP samtidigt som dom fyllde i livförsäkringen
Medans åklagaren kan bevisa att AP varit på jobb i Sto
Citera
2017-05-11, 10:21
Medlem
Ha ha, Grandiosa Johanna förnekar sig inte:
3 minJohan Ronge - EXPRESSEN
– Vi låg i sängen och drack champagne hela förmiddagen, säger Arbogakvinnan om när det ansöktes om livförsäkring.
Enligt åklagaren som hämtat ut tidrapporter från Akis jobb var han dock inte i Eskilstuna och drack champagne, utan på jobbet i Stockholm.
Citera
2017-05-11, 10:22
Avslutad
"Varför skulle jag bara ta på två miljoner om jag skulle vilja döda min man? Då skulle jag vilja ha så högt som möjligt, säger Arbogakvinnan." Från Expressen

Detta ser ut att bli en mkt rolig dag
Citera
2017-05-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Nu tycker jag vi sjunger "WE SHALL OVERCOME" tillsammans och går vidare.

Håller delvis med Johanna, fd ekoåkl kan inte släppa sin nördiga fixering av kontoutdrag. Kom till saken människa!
Men saken är väl den att hon hade ekonomiska motiv?
Leda det till högst troligt och det främsta indiciet?
Målet: pengar=försäkringen, medlet: mord genom dränkning, tillfället: i högsta grad - skapat av henne själv
allt detta i en svårutredd gegga av personlighetsstörning där mycket pekar på
- penninghunger (det handlar inte om behov i någon objektiv mening)
- drunkning ifrågasätts på många sätt, tekniska finesser och hennes ganska samvetslösa inställning och lättsinniga förhållande till våld; behovet och förmågan att skapa en egen verklighet och därmed en egen sanning att tvinga på andra
Citera
2017-05-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Aki följde med frivilligt till sommarstugan?

Av den redovisning av Aki´s telefonsamtal och sms, får jag bilden att han frivilligt följt med Johanna till sommarstugan. Kanske för att han är sugen på lite sex med henne. Samtidigt vill han inte bränna broarna till den nya kvinnan och ser till att hålla henne varm med meddelanden.

Någonstans efter sista samtalet ser Johanna till att Aki´s medvetande sätts ur spel.

Frågan är vad allt som köptes in för 1900 kr på dagen tog vägen.

Tidigare mystiska dödsfall runt Johanna?

Det har flera gånger nämnts i denna tråd att fosterbarn har dött. Hade Johanna ekonomisk vinning av dödsfallen eller kan det vara så att hon är ännu djävligare än vad vi uppfattat? En som njuter av att döda och sen utåt spela sörjande med stor omsorgsfullhet för andra?
Vi måste nog vara försiktiga när vi tolkar bevekelsegrunderna för JM handlande som antingen eller. Det är komplext och består av många orsaker. Bl.a ekonomi , hon verkar lättkränkt och vill i tanken förinta den som går emot henne. Verkställer ibland även detta. Hon har ett jävla destruktivt humör. Därför bör även barnens död utredas ytterligare även om det inte pekar direkt på ekonomisk vinning. Barnen kan ha sett saker som inte JM varit komfortabel med eller betett sig på ett sätt som JM ogillar. Så klart, kan det vara att JM inte har någon del i detta. Men man bör nog kolla upp detta noga nu i efterhand med tanke på vad som kommit upp i detta åtal som bakgrund.
Citera
2017-05-11, 10:36
Medlem
SVTs direktrapportering:

"Snyftande säger hon att maken kunde vara helt underbar men att han ofta åkte hemifrån på kvällarna. Hon fick aldrig veta var han varit, han hade också strödagar borta från sitt arbete.
- Så min erfarenhet säger att han missbrukade, säger kvinnan.

Makens släktingar ser ut att lyssna spänt på kvinnans berättelse."
Citera
2017-05-11, 10:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
OK, jag sitter inte inne med fågelkvitter och tolkade AMs ord i fup lite annorlunda. När skulle de här barnen har dött? Vad viskar fågeln om när och hur?

Läs tråden en ca 5 sidor bak.

Ca nellan år 2010-2012 för "drunkningen". Den andra vet jag inte än. Ska ha skett på 2 olika adresser, adresserna tas upp bl.a. på de trådsidor jag hänvisade.

Fågelkvittret var mycket svagt, bara att polisen vet namn på dessa barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in