Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturellatantella
Uppgiften kom från AM, men hon sa inte uttryckligen att de barnen hade dött medan JM tog hand om dem. Bara att de hade dött. Kan ju haft varit senare. Så tänkte jag när jag läste det, att AM nog varit tydlig med att de dog hos JM ifall det var så. Hon har ju minst sagt anledning att säga allt som talar emot sin dotter.
Trådsanning?
Lik i garderoben
Vi vill ju inte sprida trådsanningar, men att uppgifterna finns i FUP gör ändå att jag tycker att det är värt att kolla upp. Om det går. Någon borde veta mer om dessa döda barn. Det kanske inte basuneras ut så mycket när ett barn avlider, men någon borde veta något. Jag vill gärna ha med det i tråden tills vi antingen får veta mer eller kan avfärda det. Jag vill inte gärna avfärda det nu utgående från vad som kommit fram i FUP.
Jag efterlyser mer fakta om barn som dött, troligen i JMs vård
Detta har jag noterat, ungefär. Hjälp gärna till med att förbättra tider och andra uppgifter.
PM går bra. Jag vet att det finns de i tråden som inte vill skylta med vad dom vet.
Ungefärliga uppgifter:
– 2004-12-17 Hammarby köps. JM "bor" med PG och JM har kennel.
Ett fosterbarn dör (ca 200x) "jättekonstigt" enl. AM.
– 2007-09-04 Vedbergsgatan köps och JM flyttar "delvis" dit.
– 2008 ca, första uppgifter om att JM ev. säljer sexuella tjänster.
– 2010-01 ca, JM inleder förhållande med Nicklas.
– 2010-02 JM och PG separerar.
– 2011?
Ett fosterbarn drunknar.
– 2011, slutet av. JM och Aki träffas.
– 2012-0x-xx Aki säljer Sollentuna och flyttar in på Vedbergsgatan.
– 2012-07-27 köps huset på Kungsladugådsgatan.
– 2012-10-12, huset på Vedbergsgatan säljs.
– 2012-12-23 tvillingarna föds.
Jag vill införa detta i tidslinjen fram till Akis död, men då så korrekt som möjligt.
Som alltid är jag tacksam för kompletteringar och korrigeringar. Gärna med pm.
–