2017-05-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Den sammantagna bevisningen pratade åklagarna om i media kommer fälla JM. Den sammantagna bevisningen föll samman fullständigt idag när man ville visa att JM levde över sina tillgångar men inte har koll på ett konto med 1 miljon kronor som JM själv uppgett säkert 50 gånger i förhör.

Självklart är det därifrån hon pytsat över stötvis genom åren så åklagarnas sakframställan och förhör under 1,5 dag blev till ett åtlöje. Dyra skattepengar för en usel utredning och ännu uslare rättegång och här stoppar inte kostnaden på 1 miljon kan jag lova.

Att sedan Wenna toppar med en kräftlåda som mordplats när man inte ens kunna konstatera att Aki är mördad är ett hån mot rättssäkerheten.
Hade detta varit en rättegång enbart om Aki hade JM satts på fri fot inom ett par dagar?

Det blir ingen ingen indiciekedja om pengar som motiv och då börjar redan nu mordet och mordförsöket krackelera.
om hon har en förmögenhet så borde hon betala rättegångskostnaderna själv. Inte bara skadeståndet till alla brottsoffer.
Citera
2017-05-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Undra vilken av anstalterna för kvinnor hon hamnar på (där det finns plats eller krävs utredning för om det behövs säkerhetsklassning på anstalten)??
Inte kan det väl bli rättspsyk ? det bör bli vanligt fängelse.
Citera
2017-05-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Men usch och fyyy faaan rent ut sagt!!!
Jag trodde att det var en dålig formulering när jag läste detta förhör tidigare. Är det TVÅ fosterbarn?!! Ett är vidrigt självfallet men TVÅ?!! VART är uppdragsgivaren?!! Anmälan mot alla inblandade!!!

Jag har själv varit jourhemsfamilj ( tar för givet att det är just detta JH har varit och inte fosterfamilj då det förstnämnda genererar i mer pengar krasst nog) och jag tvivlar skarpt på att min uppdragsgivare hade ryckt på axlarna om jag så hade krökt ett hår på dessa arma barn. Om TVÅ placeringar avslutat sitt liv hos mig så hoppas jag innerligt att det hade utretts både en och tre gånger för att utesluta mord!!!

Nu är denna kvinna inte lite sjuk om ens hälften stämmer av allt som hon anklagas för men har hon dessutom dödat två försvarslösa barn som dessutom redan befinner sig i en fruktansvärd livssituation ja då ska hon stenas till döds kort och gott!!!
Jag anser inte att någons skatteslant ska gå till hennes uppehälle på varken fängelse eller Säter...

Hoppas media rotar mer i det här. Om det stämmer är något allvarligt fel i Absurdistan.
Citera
2017-05-09, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
om hon har en förmögenhet så borde hon betala rättegångskostnaderna själv. Inte bara skadeståndet till alla brottsoffer.

Ok. Fast så funkar det inte i verkligheten.
Det blev magplask från 1,5 dags höjd så att säga.

Nu vet jag inte exakt när åtalet om GM och AM börjar men då kommer det intressanta uppgifter. Kontomissen kommer då te sig som en mindre bagatell av vad jag fått till mig.
Citera
2017-05-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det var 2008 som "någon" skickade in till Lantmäteriet att huset skänkts med 50% var till Göran o Anki. Per hade inten aaaaning om detta. När de separerade 2010 flyttade han till lägenhet.
Men ägde Johanna och Per villan gemensamt, eller stod Johanna som ensam ägare?
Låter konstigt.
Citera
2017-05-09, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om jag tyckte JM klarade första halvan av dagen bra så tycker jag det gick sämre andra halvan. Hon minns lite för litet. Samtidigt var det en grym miss av åk och en riktig snyting från JM att kontot i Hb missats. En spark i skrevet på hela upplägget. Tycker även att åk borde ha jobbat lite mer med alla de stora transaktionerna men möjligen skulle rätten ha stoppat honom då det inte är relevant för åtalet vad hon använt sina pengar till. Någon i rätten tänker nog olagligheter både på debet och kreditsidan.

Helt omöjligt att redovisa vad man använt sina pengar sedan 2009 idag 2017. Skulle du fixa det? Bara fult spel av Fahlander att kräva detta av JM för att rucka på hennes trovärdighet. Han föll på eget grepp och grovmissade en miljon. Även Anki. Vilket betyder att vittnesmålen från Anki när hon går i god för att Görans plånbok nu skulle slutas inte är vatten värt. AM hade ingen koll på gubben sin inte heller Fahlander endast JM vilket hon visade idag.
Citera
2017-05-09, 19:46
Medlem
Att Johanna i rätten flashar med en klocka för 50 000 (om den nu är äkta) är ju så dumt att det nästan är kul. Bevisar ju bara vilken golddigger denna medelavlönade ensamstående småbarnsmorsa och socionom är.

Tror hon sitter i rätten och tycker att hon är väldigt smart och snygg.
Citera
2017-05-09, 19:47
Medlem
Citat:
Låter konstigt.

Ja det gjorde de, minst sagt konstigt men Per lämnade inga mer kommentarer om det. Kanske var skakigt i förhållandet och vår företagsamma huvudperson tog vissa mått o steg...
Citera
2017-05-09, 19:47
Medlem
Det är fullkomligt obegripligt att åklagaren lägger fram flera mordåtal mot JM utan att ha något som helst bevis för sitt yrkande. Det finns ju heller ingen seriös person som tror att hon begått mord.

Det innebär enligt mig att åklagaren ligger snubblande nära obefogat åtal som är straffbart med böter eller fängelse.

De alternativa yrkandena däremot - anstiftan eller medhjälp- har åklagaren tillräckligt underlag på för att kunna få det prövat i en domstol.
Citera
2017-05-09, 19:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Förhör med JM:

Åklagaren: En mansperson har gjort insättningar på 6000 vid två tillfällen.

"Åklagaren frågar om inkomster från prostitution som kvinnan hävdat att hon arbetat med. - Den uppgiften tog jag ju tillbaka. Jag har aldrig arbetat med det."

Hon blir märkbart irriterad (enligt SVT)

Bara för att jag har sagt det så behöver det ju inte vara sant!

PS: Såg att jag var tvåa på den...

Edit: lite kompletteringar...

Men herregud, sa hon så ang. att hon tagit tillbaka tidigare utsaga om prostitution? "Bara för att jag har sagt det så behöver det ju inte vara sant"

Hahaha, hon är i så fall oerhört impulsiv! Vem faan säger så under en rättegång där det verkligen gäller att visa sig trovärdig!!?
Citera
2017-05-09, 19:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Låter konstigt.

JM´s före detta man är (numera) rektor. Han vet (inte) vad han gjorde. Hans betyg är rätt mediokra, men det är nog OT.
Citera
2017-05-09, 19:49
Medlem
Tror f.ö inte JM mördat några fosterbarn, inte om hon inte kunde tjäna pengar på det. Däremot har hon väl suttit och solat eller nå´t och inte hållit uppsikt över stackaren som drunknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in