2017-05-09, 20:36
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Men usch och fyyy faaan rent ut sagt!!!
Jag trodde att det var en dålig formulering när jag läste detta förhör tidigare. Är det TVÅ fosterbarn?!! Ett är vidrigt självfallet men TVÅ?!! VART är uppdragsgivaren?!! Anmälan mot alla inblandade!!!

Jag har själv varit jourhemsfamilj ( tar för givet att det är just detta JH har varit och inte fosterfamilj då det förstnämnda genererar i mer pengar krasst nog) och jag tvivlar skarpt på att min uppdragsgivare hade ryckt på axlarna om jag så hade krökt ett hår på dessa arma barn. Om TVÅ placeringar avslutat sitt liv hos mig så hoppas jag innerligt att det hade utretts både en och tre gånger för att utesluta mord!!!

Nu är denna kvinna inte lite sjuk om ens hälften stämmer av allt som hon anklagas för men har hon dessutom dödat två försvarslösa barn som dessutom redan befinner sig i en fruktansvärd livssituation ja då ska hon stenas till döds kort och gott!!!
Jag anser inte att någons skatteslant ska gå till hennes uppehälle på varken fängelse eller Säter...

Undrar omständigheterna.. man kanske fortf kan detektera varifrån vattnet i barnen kom. De kanske också "drunknade" i sjön
Citera
2017-05-09, 20:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Snälltorpet är hemmet på Grankvistgatan.
Brottsta är Systembolaget och Coop forum
Kungsör passeras på väg till Granliden.
Grythem är Granliden.

Akis telefon kopplar upp mot Grythem från kl 13.36 den 7/8 tills 12.43 den 8/8. Med 3 undantag mellan 21.52-21.54 då är masten Götlunda 2.
JM tar med Akis mobil hem, det ser man på mastuppkoppligen 8-10/8
Ett samtal med Akis telefon den 10/8 är 140 sekunder eller minuter framgår inte, men ändå långt!

Någon som vet vad IMEI A partoch IMEI B part är å kan studera proffsigare än min hobbyanalys? Ser ut som sim sätts i ny telefon några ggr efter Akis död.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-09 kl. 20:45.
Citera
2017-05-09, 20:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han kanske inte brydde sig om pengarna- han kanske till och med mådde bra efter ett tag-han slapp undan,ju. Han hade ju sitt barn och det räckte gott och väl.
Var det grannen som heter Magnus som senare beskylldes för sexövergrepp på D ?
Svårt att komma ihåg allt- men förlorade Magnus också sitt hus måntro?
Tror mig minnas att det var Magnus ja. Sen var det ytligare än granne ett tag, Tommas eller nåt...
Citera
2017-05-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Akis telefon kopplar upp mot Grythem från kl 13.36 den 7/8 tills 12.43 den 8/8. Med 3 undantag mellan 21.52-21.54 då är masten Götlunda 2.

JM tar med Akis mobil hem, det ser man på mastuppkoppligen 8-10.
Ett samtal med Akis telefon den 10/8 är 140 sekunder eller minuter framgår inte, men ändå långt! Någon som vet vad IMEI A part pch och IMEI B part är å kan studera proffsigare än min hobbyanalys? Ser ut som sim sätts i ny telefon några ggr efter Akis död.

Tomas C ringer Akis tele den 10/8 12.40 varar i 2,2 minuter.
Citera
2017-05-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Pengarna har gått till knark, därför vågar hon inte säga mer. Finns säkert också skulder ff som inte är reglerade. När man hör henne prata i rätten talar starkt för att hon får psykvård. Hon har inte alla chips i påsen. Hur fan har hon kunnat få anställning som socionom ?

Före hon startade upp sin verksamhet för flyktingar så fick hon ju nobben på en anställningsintervju, rekryteraren fick kanske dåliga vibbar...
Citera
2017-05-09, 20:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Tomas C ringer Akis tele den 10/8 12.40 varar i 2,2 minuter.
Diva59 tack - är några samtal ut från Akis telefon 8-10 aug eller bara inkommande?
Citera
2017-05-09, 20:48
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
JM tar med Akis mobil hem, det ser man på mastuppkoppligen 8-10/8
Ett samtal med Akis telefon den 10/8 är 140 sekunder eller minuter framgår inte, men ändå långt!

Någon som vet vad IMEI A partoch IMEI B part är å kan studera proffsigare än min hobbyanalys? Ser ut som sim sätts i ny telefon några ggr efter Akis död.

"Nog" är det så - kanske. Jag har också flackat runt på sidorna. Det är nåt som inte stämmer
Citera
2017-05-09, 20:49
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Undrar omständigheterna.. man kanske fortf kan detektera varifrån vattnet i barnen kom. De kanske också "drunknade" i sjön

Ja men precis! Hoppas verkligen att detta bara är en trådsanning och något mormodern formulerat galet vid förhör. Svårt att tro att poliserna inte skulle ha grävt mer i detta annars.

Men oom detta är sant så sätter jag min hatt på att det är drunkning och självklart vid samma brygga som AP hittades. Det verkar vara där hon helst tvättar sin smutsiga byk och därför fanns det inte i Baronessans värld att föräldrarna skulle sälja Granliden. Det är hennes trofé såsom andra massmördare samlar på personligheter tillhörandes sina offer.

Och jaa, självklart är detta ovan MIN spekulation och inte de facto
Citera
2017-05-09, 20:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nja golvade och golvade, det tycker jag inte. För det första vet vi väl inte om hon talade sanning. "Bara för att jag sa det, så behöver det ju inte vara sant".
Känns JM:s uttalande bekant?

Och för det andra kommer det kollas upp och för det tredje så naggade det Fahlanders upplägg i kanten men det är reparabelt.
She's going down

Helt klart reparabelt, det sitter några utredare och svettas nu kan jag tänka mig, den där lilla missen har de koll på i morgon, dessutom så kan det ju komma ännu mer intressant information om hur JM,s pengar har rullat när de får utdragen från kontot.

Lite svårare för Fahlander men målet är fortfarande i sikte.
Citera
2017-05-09, 20:51
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Före hon startade upp sin verksamhet för flyktingar så fick hon ju nobben på en anställningsintervju, rekryteraren fick kanske dåliga vibbar...

Det var väl Strömstad, det (?)
Citera
2017-05-09, 20:53
Medlem
Citat:
Diva59 tack - är några samtal ut från Akis telefon 8-10 aug eller bara inkommande?

Nja, det är 1 Ut ej svar 076945898 ??? den 9/8 + 1 Ut ej svar samma nr den 14/8.
Citera
2017-05-09, 20:54
Medlem
dryopteriss avatar
Suttit nu o läst mycket från båda undersökningarna, dock ej allt.
Därav missat mycket av många inlägg här.
Är det bara jag som slås av att JM hela tiden utmålar sig som ett offer?
Jag vill passa på att ge fhl Ove Dahlberg cred. Klona honom tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in