Citat:
Ursprungligen postat av
Dharmabum
Jag tror absolut inte att det varit riktat mot dig. Däremot har vi två nyregistrerade användare som till största delen för en dialog med varandra och som framför spekulationer om Johanna familjemedlemmar, bland annat brottsoffren, som är rätt osmakliga samtidigt som Johanna beskrivs på ett sätt som det inte finns grund till i det material vi utgår ifrån.
Okej, då klarnar läget! Tack för den uppdateringen.
Reimer: Okej, uppfattat! Tackar.
Lite mer ur FUP...
Citat:
David och Johanna åkte ut en kortis mitt på dagen. Då var Mohammad hemma och passade barnen. Johannas syster ville inte prata med Johanna på telefonen. Johanna ringde Julia och berättade om dödsfallet. Julia ringde till Amanda och berättade om vad som hade hänt. Den kvällen var Johanna och Mohammad uppe länge och drack vodka. De var uppe till 24 då de gick och la sig samtidigt.
Huvudprotokollet sidan 262.
I citatet ovan så är det JM själv som berättar om vad hon gjorde dagen efter mordet. Hon ska alltså då, enligt egen utsago, ha lämnat de två små barnen till Muhammed - samme man som berättar i förhör att han övervägde att mörda Johanna. Han stod till och med vid sängen med en kniv i handen med hejdade sig i sista stund. Det verkar ju inte ha varit ett så klokt val att överlämna tvillingarna i hans vård. Såvitt jag förstått talar han ju inte svenska och jag betvivlar att ens hans engelska är så särskilt bra. Dessutom har hon ju inte känt honom så länge heller.
I ett annat förhör så säger hon att hon aldrig skulle lämna tvillingarna med Muhammed som barnvakt, det är otänkbart - han är helt olämplig för det. Helt uppenbart säger hon dock själv att så skett vilket kan ses ovan.
Själva dagen efter mordet så tycks dom ha firat i alla fall. Starksprit, hyrfilm samt suttit uppe länge.
Citat:
Hon sade att hon inte mådde bra och hade handlat sprit och vin. Hon mindes inte fabrikat eller sort närmare. Möller tillfrågades vidare om en transaktion som gjordes på butiken Filmkedjan i Eskilstuna 2016-08-04. Hon svarade att det var hon själv som använde kortet då, hon hyrde barnfilmer till barnen och sade att även Mohammed var med och valde en film.
Huvudprotokollet sidan 274.
I förhöret så uppger JM först att det är Muhammed som är inne på Systemet och handlar starka varor. Hon tyckte väl att det lät bättre så eftersom det måhända kan anses konstigt att hon själv köper vodka när hennes far mördats samma dag och modern finns på sjukhus. Grejen är bara att Muhammed officiellt är 19 år gammal, han kan alltså inte handla på Systemet. När förhörsledaren påpekar detta så ändrar sig JM och uppger att hon handlat själv. Det är inte lätt att hålla koll på alla uppgifter under förhör när man ljuger för fulla muggar och av ren gammal vana!