2017-05-04, 20:29
Medlem
[quote=Remark|60632606]Tack och lov, är det inte så många som stöter på "fullblods-psykopater" som Johanna tycks vara. En framtida RPU är att förvänta.[/QUOTör öE]
Vad menas med fullblods-psykopat enligt dig ? Jag antar att du vet någonting om ämnet och inte bara slänger ut diagnosen utan vidare. Såvitt jag förstått det har flesta mördarpsykopater varit män. Psykopatiska drag har många människor exempelvis de mest framgångsrika cheferna inom näringslivet men de kommer inte att mörda någon, förhoppningvis. Jag tror inte att JM är psykopat eller psykiskt sjuk. Hon verkar ha levt ett normalt liv fram till att hon tog beslutet att döda sina yngsta barns far. Hon kommer inte att dömas för det mordet och vi kommer aldrig få veta varför hon ville döda honom. Att en livförsäkring som han inte ens var med på skulle varit motivet tror jag inte på. Vid tiden för ex-makens död hade JM dessutom fullt stöd från sina föräldrar. Jag tycker att JM är en gåta.

.
Citera
2017-05-04, 20:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
GW: Arbogakvinnan blir dömd till livstid

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-arbogakvinnan-blir-domd-till-livstid/
Det får man verkligen hoppas , men han lägger in ett litet passus

Citat:
Kan slippa fängelsestraff

Men det finns ett sätt för Arbogakvinnan att slippa fängelse: Rättspsykiatrisk vård.

– Det finns en sannolikhet att hon kommer att dömas till sluten psykvård.

Arbogakvinnan har redan genomgått en mindre sinnesundersökning. En större undersökning kan vänta om hon döms för gärningen, enligt polisprofessorn.

– Man säger att hon är hjärtligt välkommen att genomgå en stor sinnesundersökning om hon finns skyldig. Jag har aldrig sett en så öppen inbjudan till det.

Det skulle dock inte göra någon skillnad i tidspåföljd för kvinnan, enligt Leif GW Persson.

– Hon kommer ändå behöva sitta inne väldigt lång tid. Vi talar om en period på 15–20 år
Citera
2017-05-04, 20:40
Medlem
Smhfs avatar
Ngt som är intressant när Aki hittades ''drunknad'' var att han låg på rygg vilket inte är vanligt i en ''drunkningsolycka'' de flesta ligger på mage och flyter.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-04 kl. 20:47.
Citera
2017-05-04, 20:49
Medlem
Tr4mss avatar
Förstår inte vad allt detta prat om alkohol har med saken att göra. Så svenskt att se ett problem med att dricka en flaska vin eller whiskey på kvällen i sommarstugan, ni får det att låta som de satt och skjöt heroin.

Är ni som skriver muslimer eller vad? Jag tycker ni ska skita i andra människors alkoholvanor, speciellt brottsoffers alkoholvanor.

Eller har jag missat något, är vinet och whiskeyn en bidragande orsak till att psykfallet och afganhannen begick dessa brott (om vi antar att Johanna hittar på alla anklagelser då hon inte direkt ger oss orsak att tro på hennes uppgifter när man läser hennes "faktauppgifter" i förhören).

Intressantare vore att gräva vidare i Johannas klan, där verkar det finnas ett och annat att avslöja. Hon och hennes entourage har nog hittat på en massa bus.
Citera
2017-05-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Äh. Hon säger ju själv att hon är underlig och svår att förstå sig på att hon tom driver med P7:an och leker med den. Hon skrattar sig genom förhören och ibland gråter etc etc etc

Hon har ingen trovärdighet det är riktigt, men det blir också omöjligt att lägga börda på det ena eller andra uttalandet.

Man måste binda henne till bilen och det blir svårt när MR åkte med en annan dagen innan.

Det är vad som kommer att sägas under förhandlingen som gäller, hennes svamlande under förhören ger bara hennes person 0 i trovärdighet.

Tror du på allvar att det hänger på bilen? Finns liksom en mängd avlyssningar, sms etc etc. Har Du ens läst FUP?
Citera
2017-05-04, 20:57
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Jag tror absolut inte att det varit riktat mot dig. Däremot har vi två nyregistrerade användare som till största delen för en dialog med varandra och som framför spekulationer om Johanna familjemedlemmar, bland annat brottsoffren, som är rätt osmakliga samtidigt som Johanna beskrivs på ett sätt som det inte finns grund till i det material vi utgår ifrån.
Okej, då klarnar läget! Tack för den uppdateringen.

Reimer: Okej, uppfattat! Tackar.

Lite mer ur FUP...
Citat:

David och Johanna åkte ut en kortis mitt på dagen. Då var Mohammad hemma och passade barnen. Johannas syster ville inte prata med Johanna på telefonen. Johanna ringde Julia och berättade om dödsfallet. Julia ringde till Amanda och berättade om vad som hade hänt. Den kvällen var Johanna och Mohammad uppe länge och drack vodka. De var uppe till 24 då de gick och la sig samtidigt.

Huvudprotokollet sidan 262.

I citatet ovan så är det JM själv som berättar om vad hon gjorde dagen efter mordet. Hon ska alltså då, enligt egen utsago, ha lämnat de två små barnen till Muhammed - samme man som berättar i förhör att han övervägde att mörda Johanna. Han stod till och med vid sängen med en kniv i handen med hejdade sig i sista stund. Det verkar ju inte ha varit ett så klokt val att överlämna tvillingarna i hans vård. Såvitt jag förstått talar han ju inte svenska och jag betvivlar att ens hans engelska är så särskilt bra. Dessutom har hon ju inte känt honom så länge heller.

I ett annat förhör så säger hon att hon aldrig skulle lämna tvillingarna med Muhammed som barnvakt, det är otänkbart - han är helt olämplig för det. Helt uppenbart säger hon dock själv att så skett vilket kan ses ovan.

Själva dagen efter mordet så tycks dom ha firat i alla fall. Starksprit, hyrfilm samt suttit uppe länge.
Citat:

Hon sade att hon inte mådde bra och hade handlat sprit och vin. Hon mindes inte fabrikat eller sort närmare. Möller tillfrågades vidare om en transaktion som gjordes på butiken Filmkedjan i Eskilstuna 2016-08-04. Hon svarade att det var hon själv som använde kortet då, hon hyrde barnfilmer till barnen och sade att även Mohammed var med och valde en film.

Huvudprotokollet sidan 274.

I förhöret så uppger JM först att det är Muhammed som är inne på Systemet och handlar starka varor. Hon tyckte väl att det lät bättre så eftersom det måhända kan anses konstigt att hon själv köper vodka när hennes far mördats samma dag och modern finns på sjukhus. Grejen är bara att Muhammed officiellt är 19 år gammal, han kan alltså inte handla på Systemet. När förhörsledaren påpekar detta så ändrar sig JM och uppger att hon handlat själv. Det är inte lätt att hålla koll på alla uppgifter under förhör när man ljuger för fulla muggar och av ren gammal vana!
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-04 kl. 21:01.
Citera
2017-05-04, 21:02
Medlem
Grandiosos avatar
JM ligger ju inte direkt på latsidan när det gäller svartmålningar av folk och givetvis
slipper inte heller exmakens nya fjälla undan som hon då försöker framställa som knarkare.

Då svarar förhörsledaren så här:

F: Tycker du verkligen det. Jag har träffat henne i verkligheten och om man säger så här
så är det någon som jag skulle kunna tänka mig inte missbrukar överhuvudtaget.

J: Nej, okej.

F: Då får man knarka i ganska många år förut.

Lika lite lyckas JM här som med att utmåla exmaken som något vrak till pundare.

F: Ja, alltså...jo att det förekommer diskussioner om det men den som står för dom
diskussionerna det är du. Ingen av de andra som har skrivit att han ser fanemig helt
påverkad, han ser helt sönderrökt ut eller det finns ingen i omgivingen, alltså de som vi
träffat på i vart fall och det är ganska många (ohörbart) som har påstått att han ser
påtänd ut, ingen.

(Sidorna 339, 340 i huvudprotokollet, PDF:en)

Försöken att skapa trovärdighet i en story om en stackars "övergreppad" JM blir inte mera
framgångsrika förresten.
Citera
2017-05-04, 21:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Man går inte på gatan om om man har små barn och man låter definitivt inte en pundare vara inneboende.
Sluta skylla på JM:s föräldrar. Som 40-åring borde man ha ansvar för sina handlingar.
JM:s föräldrar gjorde helt rätt som sa upp lägenheten.

JM är ju socionom också, har jobbat mycket med s.k. sociala barnavårdsfrågor

JM gör ju exakt allting fel som förälder själv. Det är så fel så man börjar tro att hon tycker att det liksom är ROLIGT att "testa systemet".

Jag har själv varit ombud för bioföräldrar med drogproblem i barnfrågor, och JMs barn borde ha varit omhändertagna för länge sedan.

Om nu Socialtjänstlagen ska gälla lika för alla.
Citera
2017-05-04, 21:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
JM har i alla fall vittnat i en rättegång mot en man som blev fälld för koppleri, så nån typ av sexhandel har hon varit inblandad i.

Eller också så vittnade hon i egenskap av sockärring.....stödperson, kontaktperson, övervakare.
Citera
2017-05-04, 21:21
Medlem
Är det någon här som har orkat läsa igenom hela FUP på 7000 sidor förutom Leig GW Persson, han som är kung ?
Citera
2017-05-04, 21:23
Medlem
Denna dags sista för min del:
Huvudprotokoll, PDF-sid 239
"Mä Annki ville berätta något hon kommit på.
Jag kommer på olika saker vartefter .
När vi kom till Granliden på tisdagen den 2 augusti så var min dotter med tre andra där för att
hämta saker ifrån hönshus, garage och vedbod som var hennes saker.
Johanna har förvarat sakerna där sedan hon sålde sitt hus.
Hon var tvungen att hämta sakerna innan onsdagen den 3/8då det skulle komma en container
som vi skulle röja ur uthus då vi skulle lämna huset till försäljning veckan efter.
När vi kom dit var de färdiga med sin lastning. De hade hyrt någon sorts skåpbil från någon
bensinmack.
Då kom Johanna fram till oss och lämnade nyckeln som Göran hade instruerat henne om
fanns i ett proppskåp vid hönshuset så att hon skulle kunna komma åt sina saker.
Men innan hon åkte, de övriga de kom aldrig fram. David kom fram och sa hej men de övriga;
Mohammad och Jafar, de kom aldrig fram. Johanna kom fram och sa: Jag kommer till er i
morgon med barnen.
Vad roligt, tänkte jag för jag fick ju så sällan se dem för att vi hade ju inte så bra kontakt på
slutet. Men då har jag tänkt efteråt. Det där var ju också med i planeringen, det var ju hon
som skulle komma och hitta oss, vi skulle ju vara döda bägge två."

Det där sista är ju en intressant tanke, som jag tar på allvar.
Det "ekar" Aki på något sätt. Komma tillbaka och hitta liken, men också för att städa upp!?
Sug på det!

Natti!
Citera
2017-05-04, 21:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Äh. Hon säger ju själv att hon är underlig och svår att förstå sig på att hon tom driver med P7:an och leker med den. Hon skrattar sig genom förhören och ibland gråter etc etc etc

Hon har ingen trovärdighet det är riktigt, men det blir också omöjligt att lägga börda på det ena eller andra uttalandet.

Man måste binda henne till bilen och det blir svårt när MR åkte med en annan dagen innan.

Fast då åkte de i en annan bil tror jag. I JMs egen bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in