2016-08-04, 00:44
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Jag har själv gått ner 20kg på en period av 3-4 månader en gång i tiden så jag tror att jag vet vad jag talar om. Dessutom har jag varit på dieter ett fåtal gånger i livet och har lyckats fullfölja alla. Något mer du ville påtala? Du är patetisk, det här är ingen tävling om vem som har mer rätt. Förvänta dig mothugg om du rekommenderar något så korkat som DNP för en vanlig svensson.

Visste inte va DNP är och googlade därför. Du behöver inte oroa dig där, jag är den typen som aldrig tar ens Alvedon och har sett så många dokumentärer där varenda dokumentär sagt att inte ens en enda bantningsmedel är hälsosamt eller ens effektiv så jag skulle aldrig ta. Som sagt tar jag aldrig ens en enda Alvedon så risken för bantningsmedel är noll här, bara vanlig mat och träning kan jag tänka mig att leka med de 2 veckorna. Tack så mycket ändå !
Citera
2016-08-04, 00:51
Medlem
LCLF. Protein och grönsaker är vad som gäller för att få i dig det du behöver. Energi finns det gott om i kroppen redan. Som kvinna ligger du i lä för att gå ner fort, men några få kilo ska du väl klara av. Grönsakssoppa är jättebra, gott, kalorisnålt och jättenyttigt. Koka för en vecka!

Se bara till att du inte häver i dig gräddtårta eller dylikt så fort du ska sluta. Du kommer aldrig ha upplevt liknande magvärk i så fall.
Citera
2016-08-04, 00:56
Medlem
Annars är det alltid småsakerna som gör det stora hela. Måste du har den där oljeklicken i stekpannan eller går det med en droppe kanske? Måste du ha smör på brödet eller äter du bara för att bli kvitt den värsta mättnadskänslan? Ska du verkligen ta det glaset juice/mjölk på morgonen eller går det bra med kallt vattet? Ta inte portion två!

Fika med vännerna, kanske skippa latten och ta en bryggkaffe istället?

Oftast behöver man inte ändra sin livsstil speciellt mycket för att dra ner intaget 700 kcal/dag = 1hg/dag. Så fort du känner dig mätt, släng resten av din portion. Man måste inte äta upp bara för att det finns där.
Citera
2016-08-04, 00:59
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togaparty
Iallafall ett kilo i veckan kan du nog gå ner om du jobbar på det. Det är ju bara en kort diet, inte nåt du ska leva på. 400 g stekt kyckling (i smör om du vill): ca 700 kcal. Ett kilo broccoli eller andra grönsaker som kål, spenat: ca 350 kcal. Detta blir ganska nära 120 gram protein, alltså 2g/kg kroppsvikt, en vanligt angiven mängd (även om det finns de som äter mer och de som äter mindre) för att inte tappa muskler när man går ner i vikt (eftersom du oroade dig för det).

Den maten och att du rör på dig: cykling, promenader, gym, löpning, vad du vill kan du nog ligga på mer än 1000 kcal underskott om dagen.

kalorier och näringsinnehåll kan man kolla här:
livsmedelsdatabasen

Låter bra det här.

För att vara på den säkra sidan, skulle jag kunna äta 350 g kyckling med själva skinnet på utan extra smör och 0,5 kg broccoli och bränna 1000 kcal genom 2 timmars träning? Vad tycks? Och kom ihåg igen, det är bara målet som är viktigt och behöver inte va så jätte mycket hälsosamt eller långsiktigt.
Citera
2016-08-04, 06:27
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Hur skulle det kunna se ut på ett ungefär för följande?

Kvinna 30 år
63 kg, 167 cm
Bränner 1000 kcal per dag genom 2 timmars träning
På hela kroppen har jag max 3 kg fett på hela kroppen och det mesta av de 3 extra kilon sitter på just mage och rygg

Förslag? Som sagt bara nåt ungefärligt utifrån den lilla infon du fått om mig.

Träna så mycket du kan/orkar. Ät så lite du klarar av att känna dig normal på (ca 500 kcal?)
Tränar du hårt kan du hamna på 2500-3000 i förbrukning vilket vill ge dig ett snittlig underskott på 2000 om dagen. Ett kilo kroppsvikt är ca 7000 kcal.

Det optimala resultatet viktnedgång du kan uppnå vill då bli ca 4kg på 15 dagar.

Införskaffa multivitamintabletter och omega3 samt fokusera kaloriintaget på proteinkällor.

Kräver otroligt mycket psykiskt men rent fysiskt inget konstigt alls.
Citera
2016-08-04, 08:54
Medlem
vasaduellers avatar
Sup bort din kroppsångest i stället. Finns inget du kan göra på 15 dagar. Hur fan tror du att kroppen fungerar? Har du ens läst grundläggande biologi?

Nu är när du börjar lägga grunden för hur du kommer se ut nästa sommar.

Sikta på att gå upp 3-4 kilo muskler, samt att tappa 5-6 kilo fett, tills nästa sommar. Du uppnår du looken du är efter. Jag skulle rekommendera dig att dela upp det i 4 perioder.

Börja med att gå upp 3 kg muskler (ca 5 kg totalt). Det går att lyckas med på ca 4 månader, om du inte är överdrivet vältränad sedan tidigare. Sedan bränner du bort 3 kg fett (ca 8 kg totalt, inklusive vatten, glykogen etc.) på ett sådant sätt att du lyckas behålla i princip all muskelmassa. Om du gör rätt så borde du lyckas med det på ca 2 månader.

Sedan repeterar du förfarandet, och försöker lägga på dig ytterligare 2 kg muskler, åtföljt av att tappa ytterligare 3 kg fett.

På 12 månader så har du uppnått looken du önskar. På ett relativt hållbart och hälsosamt sätt.
Citera
2016-08-04, 09:21
Medlem
togapartys avatar
Citat:
Låter bra det här.

För att vara på den säkra sidan, skulle jag kunna äta 350 g kyckling med själva skinnet på utan extra smör och 0,5 kg broccoli och bränna 1000 kcal genom 2 timmars träning? Vad tycks? Och kom ihåg igen, det är bara målet som är viktigt och behöver inte va så jätte mycket hälsosamt eller långsiktigt.

Jag tror att du får svårt att träna upp 1000 kcal extra om dagen . Du kan absolut äta mindre kyckling än vad jag skrev och om du tillagar den i ugn (i form, på galler, i folie) kan du skippa smör/olja då blir den lite kalorisnålare. Broccolin är mycket mindre kalorität än kycklingen men bidrar mycket till mättnaden då det ger volym och fibrer.
Citera
2016-08-04, 09:22
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Sup bort din kroppsångest i stället. Finns inget du kan göra på 15 dagar. Hur fan tror du att kroppen fungerar? Har du ens läst grundläggande biologi?

Nu är när du börjar lägga grunden för hur du kommer se ut nästa sommar.

Sikta på att gå upp 3-4 kilo muskler, samt att tappa 5-6 kilo fett, tills nästa sommar. Du uppnår du looken du är efter. Jag skulle rekommendera dig att dela upp det i 4 perioder.

Börja med att gå upp 3 kg muskler (ca 5 kg totalt). Det går att lyckas med på ca 4 månader, om du inte är överdrivet vältränad sedan tidigare. Sedan bränner du bort 3 kg fett (ca 8 kg totalt, inklusive vatten, glykogen etc.) på ett sådant sätt att du lyckas behålla i princip all muskelmassa. Om du gör rätt så borde du lyckas med det på ca 2 månader.

Sedan repeterar du förfarandet, och försöker lägga på dig ytterligare 2 kg muskler, åtföljt av att tappa ytterligare 3 kg fett.

På 12 månader så har du uppnått looken du önskar. På ett relativt hållbart och hälsosamt sätt.

Problemet med världen är tomtar som du, sitter och låter självsäker när du inte har en aning om vad du svamlar om.
4kg upp i MM och 6kg ned i fett på ett år är orealistiskt t.om. om hon vore man.
Nu är hon kvinna vilket gör din text skrattbar, ren satir.

Sluta tro att du är smart duktig eller kunnig, du är inte speciell utan bara en till i raden av hopplösa idioter som fått för mycket pepp av din morsa som barn.
Citera
2016-08-04, 09:22
Medlem
Citat:
Tack så mycket !

Nejdå, mest protein och broccoli ska jag köra på .
Använd appen "my fitness pal" för att räkna kalorier. Sen kan du också kolla In "hiit" träning.
Citera
2016-08-04, 09:35
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Problemet med världen är tomtar som du, sitter och låter självsäker när du inte har en aning om vad du svamlar om.
4kg upp i MM och 6kg ned i fett på ett år är orealistiskt t.om. om hon vore man.
Nu är hon kvinna vilket gör din text skrattbar, ren satir.

Sluta tro att du är smart duktig eller kunnig, du är inte speciell utan bara en till i raden av hopplösa idioter som fått för mycket pepp av din morsa som barn.
Jag missade iofs att det var en kvinna. Så det blir kanske svårt att öka muskelmassa i den omfattning jag angav. Däremot så kan kvinnor tappa fett i den omfattning jag angav utan problem.

Medan du sitter och runkar till din bro science och tabeller, och till din egen bitterhet, så kan jag nämna att allt jag angav har jag lyckats med själv. I verkligheten. Så det är ganska irrelevant om du fantiserar om att det inte är möjligt.
Citera
2016-08-04, 09:38
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Träna så mycket du kan/orkar. Ät så lite du klarar av att känna dig normal på (ca 500 kcal?)
Tränar du hårt kan du hamna på 2500-3000 i förbrukning vilket vill ge dig ett snittlig underskott på 2000 om dagen. Ett kilo kroppsvikt är ca 7000 kcal.

Det optimala resultatet viktnedgång du kan uppnå vill då bli ca 4kg på 15 dagar.

Införskaffa multivitamintabletter och omega3 samt fokusera kaloriintaget på proteinkällor.

Kräver otroligt mycket psykiskt men rent fysiskt inget konstigt alls.
Ha ha. Du kritiserar mig?

Man tappar enkelt 4 kg på 15 dagar. I vatten och glykogen. Men man får inte en snyggare kropp av att ligga på 500 kcal om dagen. Om man inte tycker att det är snyggt med insjunkna muskler och envis lönnfetma. Och målet var väl att få snyggare kropp?
Citera
2016-08-04, 10:16
Medlem
cykelbusss avatar
Träna inför nästa sommar istället. Först och främst finns det inte en chans att en otränad människa ska orka träna två intensiva timmar om dagen i två veckor. För det andra kommer du känna en extrem hunger på tredje eller fjärde dagen efter all träning. Detta även om du ligger på ditt normala intag, att du då ska klara av att halvera det och ändå träna i två timmar om dagen i 12 dagar till är inte troligt.

Träning är en långsam process men börjar du träna nu inför juni 2017 kommer du vara jävligt glad att du höll igång när sommaren närmar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in